Δευτέρα 28 Μαρτίου 2011

ΑΠΟ ΤΙΣ "ΣΠΙΘΕΣ" ΚΥΠΡΟΥ στον ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΕΡΚΕΛ



Τετάρτη, 16 Μαρτίου 2011

Αγαπημένε μας Μίκη,

Σου γράφουμε με σεβασμό, πολλή αγάπη και ιδιαίτερη εκτίμηση τόσο για την εθνική προσφορά σου στον Ελληνισμό, όσο και για την πρωτοβουλία της ΚΙΝΗΣΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ και την εμπεριστατωμένη ομιλία σου της 1ης Δεκεμβρίου 2010.

Αν και έχουμε κάποιες ενστάσεις, για όσα ανέφερες εκείνη την ιστορική μέρα σχετικά με το Κυπριακό και τα ελληνοτουρκικά,
η πρώτη σου αυτή Διακήρυξη ώθησε με ενθουσιασμό και την ίδια, σχεδόν, μέρα ιδρύθηκε η πρώτη ΣΠΙΘΑ της Λευκωσίας, από δέκα πρόσωπα με πολιτική πείρα, με κοινωνικό εκτόπισμα και αγωνιστικό παρελθόν. Γνώριμοι μεταξύ μας από την γενιά του Πολυτεχνείου και μέχρι πρόσφατα συστρατευμένοι σε αγώνες εδώ κάτω, την ίδια στιγμή ξεκινήσαμε πάλι σαν έτοιμοι από καιρό τον αγώνα όπως τον έθεσες, όπως τον περιέγραψες, έτσι που ήταν θέμα χρόνου η πρώτη Σπίθα να ανάψει και άλλες. Πράγματι σε χρόνο ελάχιστο δημιουργήθηκαν ΣΠΙΘΕΣ σε όλες τις πόλεις και συνεχώς ιδρύονται κι άλλες.

Το Κυπριακό εθνικό μας ζήτημα, συμπυκνώνει το ελληνικό πρόβλημα της Κηδεμονίας και της Εξάρτησης. Το πρόβλημα αυτό τοποθετείται από τις πρώτες γραμμές στο βιβλιαράκι "ΣΠΙΘΑ". Αυτό έκανε όλους εμάς εδώ, τους πρώτους ιδρυτές των ΣΠΙΘΩΝ, οι οποίοι τυγχάνει να είμαστε και καλοί γνώστες του Κυπριακού, μας έκανε, λοιπόν, να πιστεύουμε πως η συμμετοχή μας είναι απαραίτητη, έτσι ώστε να προσφέρουμε, με τη γνώση και την διάθεση για αγώνα, στο αναδυόμενο Πατριωτικό Μέτωπο. Πολύ περισσότερο γιατί, όπως και ο ίδιος γνωρίζεις, οι Κύπριοι έδιναν πάντα το παρόν στους αγώνες του Έθνους, αλλά και γιατί θεωρούμε πως από κανένα σοβαρό κίνημα του σύνολου Ελληνισμού, δεν επιτρέπεται να λείπουν η Κύπρος και οι Κύπριοι.
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα καταφέρουμε, με τα πολιτικά μας επιχειρήματα, να σας μεταφέρουμε γόνιμα την εμπειρία και γνώση μας, έτσι που το κίνημά μας η ΣΠΙΘΑ να είναι περισσότερο οπλισμένο για την απελευθέρωση της πατρίδας σ' Ελλάδα και Κύπρο. Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να διατυπώσουμε την άποψη ότι, με εξαίρεση φωτεινές περιπτώσεις αγωνιστών, στην Ελλάδα δεν είναι σε βάθος γνωστό το Κυπριακό εθνικό ζήτημα. Οι περισσότεροι Ελλαδίτες ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΤΟ ΚΥΠΡΙΑΚΟ. Έτσι θεωρούμε ότι η δήλωσή σας για την επίσκεψη Μέρκελ στην Κύπρο και η κριτική σας για την τοποθέτηση των εδώ ΣΠΙΘΙΣΤΩΝ – όλων και όχι "κάποιων", όπως γράφετε - φαίνεται σε μας σαν μια σκέψη, μακρυά από την ουσία και την πολυπλοκότητα του ζητήματος από πλευράς ιστορικής, Διεθνών Σχέσεων, αλλά και από γεωστρατηγικής και γεωοικονομικής απόψεως. Δεν μπορούμε εδώ να αναλύσουμε όλα τα θέματα, όμως θα κάνουμε ό,τι μπορούμε ώστε, σε μία Ημερίδα στην Αθήνα, να εξηγήσουμε την σημερινή κατάσταση του Κυπριακού, το οποίο, πιστέψτε μας, έχει δραματικά αλλάξει και έχει διαφορετική υφή και χαρακτήρα απ' ό,τι πριν πέντε χρόνια.
Ανάμεσα στα μέλη μας υπάρχουν καθηγητές Πανεπιστημίου, εκπαιδευτικοί, συγγραφείς, διεθνολόγοι, νομικοί, επιστήμονες, υπάρχουν ακόμα δημιουργοί πάνω από 45 ντοκιμαντέρ, για το Εθνικό θέμα της Κύπρου. H δήλωσή σας δείχνει ότι παραμερίζετε ή αγνοείτε τον χαρακτήρα του Κυπριακού, τόσο ως ζητήματος που γεννήθηκε από το καθεστώς υποτέλειας του Ελληνικού

Έθνους συνολικά, όσο και ως ζητήματος - αποτέλεσμα του ελέγχου των λαών της Μέσης Ανατολής από τη Δύση και τους Αμερικανούς. Μιλήσατε για την Κύπρο σαν μια ολωσδιόλου ξεχωριστή οντότητα από το σύνολο του Έθνους, έτσι που αφήνετε να νοηθεί ότι, σε ένα ενδεχόμενο 4ο ΡΑΪΧ, η Κύπρος θα μπορεί να συμμαχήσει, προκειμένου να "διασωθεί", με τη Γερμανία. Αλλά και η Ελλάδα στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο θα μπορούσε, ενδεχόμενα, να διασωθεί άν, τουλάχιστον, είχε κρατήσει ουδετερότητα. Πλέον γιατί, λοιπόν, η Κύπρος να μη συμμαχήσει σήμερα με το Ισραήλ, όπως πολλές σειρήνες προτείνουν; Μήπως, όμως, το πρόταγμα για τους Έλληνες – και τους Κυπρίους ως σάρκα εκ της σαρκός τους – δεν είναι κυρίως η ασφάλεια και η σωτηρία αλλά η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ και συνεπώς δεν μπορείτε να ζητάτε από μας να συμμαχήσουμε με την Γερμανία, ξεχωρίζοντας τη μοίρα μας από το Έθνος;
Ωστόσο, δεν είναι μόνο λόγοι πολιτικής ηθικής και μιας βαθύτερης ουσίας του αιτήματος της Ελευθερίας που ώθησαν τους συμπατριώτες μας καθώς και τις κυπριακές ΣΠΙΘΕΣ, να σταθούν κριτικά απέναντι στην υψηλή καλεσμένη. Είναι και τα ίδια τα γεγονότα. Τί, στην πραγματικότητα, μας πρόσφερε η Μέρκελ; Εμείς τεκμηριώσαμε την ανάλυσή μας με ντοκουμέντα και δηλώσεις από γερμανικά επίσημα χείλη και με διατυπώσεις που έκανε πριν την επίσκεψη η ίδια η καγκελάριος. Δείτε με προσοχή το φυλλάδιό μας, δεν είναι δική μας αυθαίρετη γνώμη ότι η Γερμανία θέλει το άνοιγμα του εμπορίου με τα κατεχόμενα, δηλαδή αναγνώριση του ψευδοκράτους. Είναι δήλωση υψηλόβαθμου στελέχους του κόμματός της και υπευθύνου της εξωτερικής πολιτικής της Γερμανικής Βουλής. Εμείς, λοιπόν, αναρωτηθήκαμε γιατί η Γερμανία δεν αναγνώρισε την ομοεθνή της Ανατολική Γερμανία και ζητά τώρα από εμάς ν' αναγνωρίσουμε το "κρατίδιο" του εγκληματία Ντενκτάς. Εμείς, αγαπημένε Μαέστρο, δείξαμε με σειρά στοιχείων και συλλογισμών, αυτό που όλοι, αναφερόμενοι στη σύγχρονη Γερμανία, ονομάζουν εύστοχα Δ' Ράϊχ. Σημειώνουμε, πλέον ότι, μεταξύ των ακολούθων της κυρίας Μέρκελ, υπήρχε μεγάλος αριθμός εμπειρογνωμόνων-τεχνοκρατών για πετρέλαια.

Αειθαλή Μίκη, με τους εκλεκτούς συνεργάτες σου, ΤΙ ΕΙΠΕ και ΤΙ ΔΕΝ ΕΙΠΕ στην Κύπρο η γερμανίδα ηγέτις, τις λιγοστές ώρες που βρέθηκε ανάμεσα σε μας τους ιθαγενείς;
ΕΙΠΕ ό,τι της είπαν να πει, οι καλά οργανωμένες υπηρεσίες της, διότι έπρεπε να ειπωθούν αυτά που ήθελε να ακούσει ο Πρόεδρός μας. Του είπε ότι καλά γνωρίζει πόσο τολμηρές είναι οι υποχωρήσεις του, πόσο ευέλικτος είναι στο Δούναι και πόσο ανεκτικός στο Λαβείν έναντι της αδιάλλακτης Τουρκίας. Δεν διακινδυνεύσαμε, ασφαλώς, να αναφερθούμε στο τί είπε στην ιδιαίτερη συνομιλία που είχε με τον ηγέτη μας, αν και είχαμε ισχυρές ενδείξεις, ανάμεσά τους και τη δήλωση της Μέρκελ πριν έλθει, ότι πρέπει να λυθεί το Κυπριακό γιατί είναι αγκάθι στο ΝΑΤΟ και ότι το άλυτο ζήτημα παρεμποδίζει την ενταξιακή πορεία της Τουρκίας. Τι υποκρισία, όταν η ίδια ηγέτις πολλάκις τονίζει ότι, οι Τούρκοι δεν θα μπούνε στην Ευρωπαϊκή Ένωση άν δεν εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους, σε αντίθεση με τους Γάλλους που έχουν την ξεκάθαρη θέση, πως είτε τις εκπληρώσουν είτε όχι, δεν έχουν θέση στην Ευρώπη.
Στα όσα, λοιπόν, δηλώθηκαν, ως Κύπριοι και ως ΄Ελληνες, ήταν αδύνατον να σιωπήσουμε. Διότι φαντασθείτε να καταφθάνουν στο νησί οι Μέρκελ, Σαρκοζί, Μπερλουσκόνι, Μπαρόζο κ.ά. και να χαϊδεύουν τους ηγέτες μας λέγοντας ΜΠΡΑΒΟ ΠΟΥ ΥΠΟΧΩΡΗΣΑΤΕ ( δηλαδή ΠΟΥ ΑΠΕΜΠΟΛΗΣΑΤΕ ΤΟΝ ΑΝΤΙΚΑΤΟΧΙΚΟ ΑΓΩΝΑ ) κι εμείς να σιωπούμε. Εκείνοι, δηλαδή, ως άλλοι καρδινάλιοι του νέου μεσαίωνα να δίνουν ΕΥΣΗΜΑ στην ηγεσία μας για την ΕΚ ΠΕΡΙΤΡΟΠΗΣ ΠΡΟΕΔΡΙΑ, την αποδοχή 50.000 ΕΠΟΙΚΩΝ, τη ΣΤΑΘΜΙΣΜΕΝΗ ΨΗΦΟ, την ανίερη ΑΦΑΙΡΕΣΗ από τους κάτω των 36 ετών πρόσφυγες ΚΑΘΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ

ΠΑΤΡΟΓΟΝΙΚΗ ΓΗ, την ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗ ΔΙΖΩΝΙΚΗ, και οι ΣΠΙΘΕΣ ΚΥΠΡΟΥ να χειροκροτούν, ικανοποιημένες από τις κενές περιεχομένου, κοινότυπες, δήθεν καταδίκες της Τουρκικής αρπακτικότητας, τις οποίες ευφυώς ο Κυπριακός Λαός εκείνες τις μέρες, με τη συλλογική του σοφία αποκαλούσε "στάχτη στα μάτια". Ο Λαός μας δεν πρέπει να αφεθεί να παρασυρθεί από ανέξοδες δηλώσεις ηγετών εκείνων των χωρών, που πρώτες δίδαξαν τα προτεκτοράτα και πρόθυμα θα δημιουργούσαν ένα ακόμα, "καταγγέλλοντας" την ίδια ώρα την Τουρκία, αν αυτό επιβάλλουν τα συμφέροντά τους στην περιοχή.
Τώρα, ΤΙ ΔΕΝ ΕΙΠΕ η Καγκελάριος έχει κι αυτό μεγάλη σημασία. Στα χώματα, λοιπόν, αυτά, που λάτρεψαν την Ελευθερία την οποίαν στερήθηκαν αιώνες, στον ιερό Τόπο του Ζηνώνειου ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, διατυπωμένου από εποχής δουλοκτητικού συστήματος, η κυρία Μέρκελ δεν μίλησε για τις 50.000 ΣΤΡΑΤΟ ΚΑΤΟΧΗΣ, για το έγκλημα της ΕΘΝΟΚΑΘΑΡΣΗΣ, για το συνεχές έγκλημα του ΕΠΟΙΚΙΣΜΟΥ με 700.000 ήδη εποίκους, για την ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ των προσφύγων στις εστίες τους, για την αποκατάσταση της ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ και για την ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ του νησιού.

Η άποψη των ΣΠΙΘΙΣΤΩΝ της σκλαβωμένης Κύπρου, είναι ότι, σήμερα η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μπορούσε και η ίδια να απελευθερωθεί από τις βαριές ενοχές του αποικιοκρατικού της παρελθόντος, αλλά και από τους σημερινούς υπερ-επόπτες της, δηλαδή από την Αμερικανική και Γερμανική κηδεμόνευση, αν τολμηρά απαιτούσε την άμεση εφαρμογή του ευρωπαϊκού πολιτικού και νομικού πολιτισμού στα κατεχόμενα Κυπριακά εδάφη της, γιατί Ευρωπαϊκά εδάφη είναι τα δικά μας τουρκοκρατούμενα. Δυστυχώς, όμως, όσο ο εφησυχασμός των διανοουμένων και η άγνοια των Λαών θα επιτρέπει στην Ευρωπαϊκή Ένωση να δρα ως μηχανισμός Εξουσίας, τόσο οι Ευρωπαίοι ηγέτες θα συνεχίζουν χωρίς ντροπή να εμφανίζονται ως Πόντιοι Πιλάτοι προς αγαλλίαση των Αμερικανών.


Αγαπητέ μας Μίκη και αγαπητοί φίλοι της Δεκαμελούς,

Το Κυπριακό είναι ένα ζήτημα Ελληνικό, Μεσανατολικό, Βαλκανικό, Ευρωπαΐκό, αλλά τελικά Οικουμενικό. Είναι ένα ζήτημα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ και ΚΑΤΑΦΩΡΗΣ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗΣ, στον 20ο και 21ο αιώνα, των ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ εξακοσίων, μόλις, χιλιάδων ψυχών. Κανένας, λοιπόν και καμιά στιγμή δεν δικαιούται να σιωπά.

Ως ΣΠΙΘΕΣ ΚΥΠΡΟΥ και γνωρίζουμε και αγρυπνούμε και θα αναλύουμε τα θέματα που αφορούν τον Λαό μας σε Ελλάδα και Κύπρο. Πάντοτε θα πορευόμαστε με τόλμη και εντιμότητα έναντι του τόπου μας και διδασκόμενοι από την Ιστορία. Γνωρίζουμε καλώς ότι, κάθε ζωτικής σημασίας θέμα που αφορά την Κύπρο αφορά αυτομάτως και την Ελλάδα και αντιστρόφως, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα καθήκοντα των αγωνιστών και στις δυό μας χώρες. Μετά από εισηγήσεις και συζητήσεις στις Επιτροπές μας εδώ στην Κύπρο, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι είναι η πρώτη φορά, μετά από πενήντα και πλέον χρόνια, που οι ιστορικές συνθήκες επιτρέπουν μια μαχητική συμπόρευση του κινήματος σε Ελλάδα και Κύπρο. Μόνο μια τέτοια συμπόρευση θα μπορέσει να διαλύσει την κηδεμονία και την εξάρτηση, όπως πολύ καλά ανέλυσαν αλησμόνητοι και σεβαστοί ιστορικοί όπως ο Νίκος Ψυρούκης και ο Κώστας Κύρρης.


Έχουμε δρόμο να διανύσουμε. Θα πρέπει να αποφεύγουμε πρακτικές που σκιάζουν τις σχέσεις μας στα πρώτα αυτά βήματα και υπονομεύουν την αμοιβαία εμπιστοσύνη. Όλοι οι ΣΠΙΘΙΣΤΕΣ είμαστε ισότιμοι συνομιλητές σε ένα ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΟΙΝΟΝ. Ζητούμε, λοιπόν, με αφορμή την μεταξύ μας διαφωνία, αγαπητέ Μίκη, όπως η παρούσα απάντηση δημοσιευθεί, μαζί με το κείμενό μας για την Μέρκελ, στην ιστοσελίδα της ΚΙΝΗΣΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ. Μια τέτοια ενέργεια τεκμηριώνει στην πράξη την αυτοοργάνωση και το αυτοκέφαλο της κάθε ΣΠΙΘΑΣ και είναι δυνατόν να αποτελέσει την χρυσή ευκαιρία για την έναρξη ενός γόνιμου πολιτικού διαλόγου μεταξύ όλων των ΣΠΙΘΙΣΤΩΝ, πάνω στα μεγάλα ζητήματα του εθνικού βίου.
Θα πρέπει, επίσης, να δώσετε μεγαλύτερη σημασία στην Κύπρο. Η φωνή της Κύπρου δεν έχει ακόμα ακουστεί στις συγκεντρώσεις και στις συζητήσεις σας. Δεν θα πρέπει ούτε για μια στιγμή να ξεχνάτε ότι, απέναντι στο σκοτεινό κατεστημένο των δυτικών παγκοσμιοποιητών, η μικρή Κύπρος ήταν η πρώτη και η μόνη χώρα, η οποία αντέταξε θεσμικά, συγκροτημένα και με ψήφο ένα ηχηρό ΟΧΙ! Και ανάμεσα στα μέλη μας είναι πολλοί οι αγωνιστές που, μαζί με το Λαό, έδωσαν τότε τη σκληρή μάχη. Αργά ή γρήγορα ο Λαός θα κληθεί ξανά, μέσα σε πολύ πιο δύσκολες συνθήκες, να αναμετρηθεί με την Ιστορία του. Πολύ καλά γνωρίζουμε ότι η ονομαζόμενη Διζωνική Δικοινοτική Ομοσπονδία είναι ο Δούρειος Ίππος για τη νομιμοποίηση του εγκλήματος της εθνοκάθαρσης. Γνωρίζουμε ακόμα, πως ποτέ δεν θα μπορέσει ένα τέτοιο Σύνταγμα και ένα τέτοιο καθεστώς να αποκτήσει δημοκρατική νομιμοποίηση και να θεμελιωθεί στην Λαϊκή Κυριαρχία. Οι ΣΠΙΘΙΣΤΕΣ θα σταθούμε δίπλα στον Κυπριακό Λαό για το νέο ΟΧΙ.
Τελειώνοντας αυτή την επιστολή, η οποία είναι αποτέλεσμα συλλογικού προβληματισμού, θέλουμε με έμφαση να τονίσουμε την βαθειά μας πίστη ότι, η δημοκρατία στο σύνολο του κινήματός μας αλλά και σε κάθε ΣΠΙΘΑ ξεχωριστά, οφείλει να είναι αυτοσκοπός. Αδιαπραγμάτευτη μεταξύ μας η αμεσοδημοκρατική εκδοχή της, που στα χώματα ετούτα πρωτολειτούργησε με θαυμάσια αποτελέσματα τη Χρυσή Εποχή. Αυτή η Δημοκρατία θα πρέπει, ως κινητήριος δύναμη, να συνοδεύει τα βήματά μας από κάτω προς τα επάνω και στη συνέχεια ως επανάδραση τίμια κι ανόθευτη από τα πάνω προς τα κάτω.

Όλοι μαζί για την Αναγέννηση της Πατρίδας.
Με συναγωνιστικούς χαιρετισμούς, οι Συντονιστές των ΣΠΙΘΩΝ της Κύπρου

ΛΑΜΠΡΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΑΚΗΣ, πολιτικός επιστήμονας, σκηνοθέτης
ΘΕΚΛΑ ΚΙΤΤΟΥ, σκηνοθέτις, διευθύντρια Κέντρου Λόγου και Τέχνης "ΑΕΙΠΟΛΙΣ"
ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΟΥΝΤΟΥΡΗΣ, οπτικός
ΑΝΔΡΕΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, εκπαιδευτικός
ΕΡΜΙΝΑ ΜΑΗ, πολιτιστική λειτουργός
ΠΕΤΡΟΣ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ, σύμβουλος ακινήτων
ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΠΛΑΝΗ, αρχαιολόγος, κοινωνική ανθρωπολόγος
ΞΕΝΟΦΩΝ ΓΕΡΟΝΤΙΔΗΣ, έμπορος
ΜΑΡΙΑ ΣΤΕΦΑΝΟΥ, φιλόλογος


ΛΕΥΚΩΣΙΑ, ΛΕΜΕΣΟΣ, ΠΑΦΟΣ, ΛΑΡΝΑΚΑ
5-20 Φεβρουαρίου 2011

Δεν υπάρχουν σχόλια: