του Κώστα Ντουντουλάκη
Καστοριάδης: "Για μένα, είναι σίγουρο και φανερό ότι βασική προϋπόθεση για να υπάρξει και να μπορέσει να λειτουργήσει μια σοσιαλιστική αυτοδιευθυνόμενη κοινωνία, είναι η απόλυτη ισότητα των μισθών και εισοδημάτων κάθε φύσης. Εννοώ ισότητα απόλυτη του οδοκαθαριστή και του πιο ειδικευμένου χειρουργού ή μηχανικού - εφ’ όσον εξακολουθούν και υπάρχουν απ’ τη μία οδοκαθαριστές κι από την άλλη χειρουργοί.
Γιατί, φυσικά, η μεταμόρφωση, ο μετασχηματισμός της κοινωνίας δεν είναι δυνατός σε πιο μακροχρόνια προοπτική παρά με το ξεπέρασμα της κρυσταλλωμένης κατανομής της εργασίας, της διαίρεσης και της αντίθεσης ανάμεσα στη χειρωνακτική και στη διανοητική εργασία.
Η απόλυτη ισότητα των εισοδημάτων κάθε μορφής είναι απαραίτητη για πολλούς λόγους, ένας από τους κυριότερους είναι η ανάγκη να καταστραφεί η οικονομική νοοτροπία και όλο το σύστημα ψυχικών κινήτρων και «αξιών» που είναι συνυφασμένο μαζί της. Αυτό το σύστημα το δημιούργησε και το επέβαλλε ο καπιταλισμός- και ο μαρξισμός το εγκολπώθηκε τελικά περίπου αμετάβλητο. Το κεντρικό του σημείο είναι η ιδέα ότι ο σκοπός της κοινωνικής ζωής είναι η απεριόριστη ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων, του «εθνικού προιόντος» και του «εθνικού πλούτου». Αυτή η απεριόριστη ανάπτυξη έχει γίνει το φετίχ της σύγχρονης κοινωνίας- είτε σαν αυτοσκοπός, είτε σαν το απόλυτο μέσο για να φτάσουμε στην απελευθέρωση του ανθρώπου (αυτή είναι η μαρξιστική παραλλαγή). Κεντρικό σημείο του συστήματος αξιών, συνυφασμένο μ’όλο το κοινωνικό σύστημα και βασικό μέσο συντήρησης του ίδιου του συστήματος. Γιατί το μόνο που το σύστημα μπορεί να δώσει στους ανθρώπους είναι λίγα περισσότερα πλαστικά είδη κάθε χρόνο –είτε σε υλική είτε σε «πολιτιστική» μορφή, ένα πιο γρήγορο αυτοκίνητο, μια τηλεόραση με μεγαλύτερη ευκρίνεια… Δεν έχει τίποτε άλλο να δώσει και δεν μπορεί να στηριχτεί σε τίποτε άλλο- πέρα από τα όπλα- παρά μόνο σ’ αυτό."
-ΩΡΑΙΟ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ, Ε; ΝΑ ΚΑΙ Ο ΔΙΚΟΣ ΜΟΥ ΑΝΤΙΛΟΓΟΣ:
Χωρίς (και) υλικό κίνητρο δυστυχώς, με ηθικολογίες, ελάχιστοι των ελαχίστων θα διαλέγουν δύσκολες και κοπιώδεις δραστηριότητες ωφέλιμες,απαραίτητες στο κοινωνικό σύνολο... Απόδειξη τρανή είναι το τώρα! Πόσοι ασχολούνται έστω και σποραδικά με την ενεργή,έμπρακτη αντίσταση στην πολιτική που εξαθλιώνει την κοινωνία και βουλιάζει την πατρίδα μας;... ΚΑΙ ΏΣΠΟΥ, ΤΈΛΟς ΠΆΝΤΩΝ ΦΤΆΣΕΙ ΚΆΠΟΤΕ, ΜΙΑ "ΑΛΛΗ" ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΟΝ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΒΑΘΜΟ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ, ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΥΤΟ ΔΕΔΟΜΕΝΗΣ ΤΗΣ ΛΥΣΣΑΛΕΑΣ ΠΟΛΥΜΟΡΦΗΣ ΕΠΙΘΕΣΗΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΥΠΟΛΟΙΠΕς, ΤΙΣ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΕς ΧΩΡΕς ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΛΥΑΡΙΘΜΑ ΚΑΤΑΛΟΙΠΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΑΛΙΑΣ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑΣ ΕΝΤΟΣ ΤΗς;... ΜΕ... ΕΥΧΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΗΘΙΚΟΛΟΓΙΑ; Ο Τσε πχ, στην (σωστή για μένα) διαμάχη του με την πολιτική πρωτοκαθεδρίας των υλικών κινήτρων,καθόλου δεν τα καταργούσε,άλλωστε ως υπουργός οικονομίας στην Κούβα, πριν φύγει για εξάπλωση της επανάστασης, τα χρησιμοποίησε φυσικά. Αυτό που ήθελε ήταν η πρωτοκαθεδρία των ηθικών κινήτρων και η σταδιακή, μετά από δεκαετίες ωρίμανσης των συνειδήσεων και της ίδιας της σοσιαλιστικής οικονομίας, κατάργηση των υλικών κινήτρων.ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΑ, ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ, ΑΡΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΙΣΘΩΝ!!! Αυτό που διακηρύσσει ο Καστοριάδης λοιπόν σε συνθήκες που ακόμα δεν έχει γίνει δυνατή η κατάργηση του χρήματος ως μη αναγκαίου κοινωνικά πια (απόλυτη εξίσωση ...μισθών) είναι αντιφατικός εξυπνακισμός!!!
Άλλωστε ήταν τόσο "σοσιαλιστής" που διακήρυττε πως θεωρούσε "πιο ελεύθερη" την Γαλλική αστική και ιμπεριαλιστική κοινωνία από εκείνη των Φιντέλ και Τσε ως γνωστό! Ουδέποτε επαναστάτης, πάντα βολεμένος μια χαρά στην καπιταλιστική ελίτ ως "βαρύγδουπος" επικριτής όλων των υπαρκτών ή υπαρξάντων επαναστατικών κινημάτων,δεν πήρε ποτέ μέρος σε κανένα εθνικοαπελευθερωτικό ή σοσιαλιστικό επαναστατικό κίνημα(όπως πήρε μέρος σε πολλά κινήματα,Αλγερία ως στήριξη Κούβας πχ ο επίσης "αιρετικός" /τροτσκιστής αλλά πάντα κομμουνιστής, Πάμπλο/Μιχάλης Ράπτης)... Για να μην τον συγκρίνουμε με Χο Τσι μιν, Τσε, Μαρξ, Λένιν, που θα ήταν (άντε να γελάσουμε λίγο) σαν να συγκρίνουμε την Ρεπούση με τον Μπογιόπουλο πχ...
Καστοριάδης: "Για μένα, είναι σίγουρο και φανερό ότι βασική προϋπόθεση για να υπάρξει και να μπορέσει να λειτουργήσει μια σοσιαλιστική αυτοδιευθυνόμενη κοινωνία, είναι η απόλυτη ισότητα των μισθών και εισοδημάτων κάθε φύσης. Εννοώ ισότητα απόλυτη του οδοκαθαριστή και του πιο ειδικευμένου χειρουργού ή μηχανικού - εφ’ όσον εξακολουθούν και υπάρχουν απ’ τη μία οδοκαθαριστές κι από την άλλη χειρουργοί.
Γιατί, φυσικά, η μεταμόρφωση, ο μετασχηματισμός της κοινωνίας δεν είναι δυνατός σε πιο μακροχρόνια προοπτική παρά με το ξεπέρασμα της κρυσταλλωμένης κατανομής της εργασίας, της διαίρεσης και της αντίθεσης ανάμεσα στη χειρωνακτική και στη διανοητική εργασία.
Η απόλυτη ισότητα των εισοδημάτων κάθε μορφής είναι απαραίτητη για πολλούς λόγους, ένας από τους κυριότερους είναι η ανάγκη να καταστραφεί η οικονομική νοοτροπία και όλο το σύστημα ψυχικών κινήτρων και «αξιών» που είναι συνυφασμένο μαζί της. Αυτό το σύστημα το δημιούργησε και το επέβαλλε ο καπιταλισμός- και ο μαρξισμός το εγκολπώθηκε τελικά περίπου αμετάβλητο. Το κεντρικό του σημείο είναι η ιδέα ότι ο σκοπός της κοινωνικής ζωής είναι η απεριόριστη ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων, του «εθνικού προιόντος» και του «εθνικού πλούτου». Αυτή η απεριόριστη ανάπτυξη έχει γίνει το φετίχ της σύγχρονης κοινωνίας- είτε σαν αυτοσκοπός, είτε σαν το απόλυτο μέσο για να φτάσουμε στην απελευθέρωση του ανθρώπου (αυτή είναι η μαρξιστική παραλλαγή). Κεντρικό σημείο του συστήματος αξιών, συνυφασμένο μ’όλο το κοινωνικό σύστημα και βασικό μέσο συντήρησης του ίδιου του συστήματος. Γιατί το μόνο που το σύστημα μπορεί να δώσει στους ανθρώπους είναι λίγα περισσότερα πλαστικά είδη κάθε χρόνο –είτε σε υλική είτε σε «πολιτιστική» μορφή, ένα πιο γρήγορο αυτοκίνητο, μια τηλεόραση με μεγαλύτερη ευκρίνεια… Δεν έχει τίποτε άλλο να δώσει και δεν μπορεί να στηριχτεί σε τίποτε άλλο- πέρα από τα όπλα- παρά μόνο σ’ αυτό."
-ΩΡΑΙΟ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ, Ε; ΝΑ ΚΑΙ Ο ΔΙΚΟΣ ΜΟΥ ΑΝΤΙΛΟΓΟΣ:
Χωρίς (και) υλικό κίνητρο δυστυχώς, με ηθικολογίες, ελάχιστοι των ελαχίστων θα διαλέγουν δύσκολες και κοπιώδεις δραστηριότητες ωφέλιμες,απαραίτητες στο κοινωνικό σύνολο... Απόδειξη τρανή είναι το τώρα! Πόσοι ασχολούνται έστω και σποραδικά με την ενεργή,έμπρακτη αντίσταση στην πολιτική που εξαθλιώνει την κοινωνία και βουλιάζει την πατρίδα μας;... ΚΑΙ ΏΣΠΟΥ, ΤΈΛΟς ΠΆΝΤΩΝ ΦΤΆΣΕΙ ΚΆΠΟΤΕ, ΜΙΑ "ΑΛΛΗ" ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΟΝ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΒΑΘΜΟ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ, ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΥΤΟ ΔΕΔΟΜΕΝΗΣ ΤΗΣ ΛΥΣΣΑΛΕΑΣ ΠΟΛΥΜΟΡΦΗΣ ΕΠΙΘΕΣΗΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΥΠΟΛΟΙΠΕς, ΤΙΣ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΕς ΧΩΡΕς ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΛΥΑΡΙΘΜΑ ΚΑΤΑΛΟΙΠΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΑΛΙΑΣ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑΣ ΕΝΤΟΣ ΤΗς;... ΜΕ... ΕΥΧΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΗΘΙΚΟΛΟΓΙΑ; Ο Τσε πχ, στην (σωστή για μένα) διαμάχη του με την πολιτική πρωτοκαθεδρίας των υλικών κινήτρων,καθόλου δεν τα καταργούσε,άλλωστε ως υπουργός οικονομίας στην Κούβα, πριν φύγει για εξάπλωση της επανάστασης, τα χρησιμοποίησε φυσικά. Αυτό που ήθελε ήταν η πρωτοκαθεδρία των ηθικών κινήτρων και η σταδιακή, μετά από δεκαετίες ωρίμανσης των συνειδήσεων και της ίδιας της σοσιαλιστικής οικονομίας, κατάργηση των υλικών κινήτρων.ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΑ, ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ, ΑΡΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΙΣΘΩΝ!!! Αυτό που διακηρύσσει ο Καστοριάδης λοιπόν σε συνθήκες που ακόμα δεν έχει γίνει δυνατή η κατάργηση του χρήματος ως μη αναγκαίου κοινωνικά πια (απόλυτη εξίσωση ...μισθών) είναι αντιφατικός εξυπνακισμός!!!
Άλλωστε ήταν τόσο "σοσιαλιστής" που διακήρυττε πως θεωρούσε "πιο ελεύθερη" την Γαλλική αστική και ιμπεριαλιστική κοινωνία από εκείνη των Φιντέλ και Τσε ως γνωστό! Ουδέποτε επαναστάτης, πάντα βολεμένος μια χαρά στην καπιταλιστική ελίτ ως "βαρύγδουπος" επικριτής όλων των υπαρκτών ή υπαρξάντων επαναστατικών κινημάτων,δεν πήρε ποτέ μέρος σε κανένα εθνικοαπελευθερωτικό ή σοσιαλιστικό επαναστατικό κίνημα(όπως πήρε μέρος σε πολλά κινήματα,Αλγερία ως στήριξη Κούβας πχ ο επίσης "αιρετικός" /τροτσκιστής αλλά πάντα κομμουνιστής, Πάμπλο/Μιχάλης Ράπτης)... Για να μην τον συγκρίνουμε με Χο Τσι μιν, Τσε, Μαρξ, Λένιν, που θα ήταν (άντε να γελάσουμε λίγο) σαν να συγκρίνουμε την Ρεπούση με τον Μπογιόπουλο πχ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.