Παραθέτουν επιπόλαια κάποιοι ημιμαθείς αποσπασματικά έναν στίχο που ο σοφός Επιμενίδης ο Κρης φέρεται ότι είχε γράψει σ΄ ένα ποίημα του, αποφεύγοντας να ψάξουν ποιο είναι όλο το ποίημα και τι πράγματι -άκρως αντίθετο από τον κακόβουλα απομονωμένο στίχο- σημαίνει αυτό.
Αποσπούν λοιπόν την φράση που από τον Επιμενίδη είχε απομονώσει εκ του πονηρού ο "απόστολος Παύλος", στην επιστολή του προς τον Τίτο. Προ του στίχου, έγραψε:
"Είπε τις εξ αυτών ίδιος αυτών προφήτης" (άκου ...προφήτης ο σοφός Επιμενίδης!!!) : "Κρήτες αεί ψεύσται, κακά θηρία, γαστέρες αργαί."
Αυτό είπε όμως ο Επιμενίδης;... Για να δούμε: Ο καθηγητής Rendel Harris διατύπωσε σε μια σειρά άρθρων του [2] τη θεωρία ότι οι στίχοι αυτοί προέρχονται από το ποίημα του Επιμενίδη Μίνως, το οποίο δε σώζεται, αλλά μετάφρασή του στα συριακά βρήκε στον σχολιασμό των Πράξεων των Αποστόλων του Isho’dad του Merv (περί το 850 μ.Χ.) και στο Gannat Busame. Ο Harris ανακατασκεύασε το ποίημα από τα Συριακά στα αρχαία Ελληνικά ως εξής:
Τύμβον ἐτεκτήναντο σέθεν, κύδιστε, μέγιστε,
Κρῆτες, ἀεὶ ψεῦσται, κακὰ θηρία, γαστέρες ἀργοί·
Ἀλλὰ σύ γ᾿ οὐ θνῇσκεις, ἕστηκας γὰρ ζοὸς αἰεί·
Ἐν γὰρ σοὶ ζῶμεν καὶ κινούμεθ᾿ ἠδὲ καὶ ἐσμέν
Στο σημείο αυτό ο Μίνως απευθύνεται στον Δία και του λέει πως οι Κρήτες τον θεωρούν θνητό, αλλά ότι είναι ψεύτες και αυτός είναι στην πραγματικότητα ..."αθάνατος".
(Πηγή: Wikipedia)
ΔΗΛΑΔΗ ΟΙ ΚΡΗΤΕΣ -ΠΆΡΑ ΠΟΛΥ ΛΟΓΙΚΑ, ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΨΑΝ ΠΩΣ Ο ΜΙΝΩΣ ΕΙΝΑΙ ...ΑΘΑΝΑΤΟΣ, ΚΑΙ ...ΓΙ ΑΥΤΟ Ο ΜΙΝΩΣ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΕΠΙΜΕΝΙΔΗ ΤΟΥΣ ΑΠΟΚΑΛΕΣΕ "ΨΕΥΤΕΣ"!
Ο ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΤΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΝΌΗΜΆ ΤΟΥ ΤΟ ΡΗΘΕΝ (δε νομίζω να πίστευε πως όντως ήταν ...αθάνατος ο Μίνως, ούτε στον διάλογό του με τον ...Δία ε;...) ΑΠΟΜΟΝΩΝΟΝΤΑΣ ΜΟΝΟ ΤΟΝ ΣΤΙΧΟ ΠΟΥ ΧΩΡΙΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΕΔΙΝΕ ΆΛΛΗ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣΕΙ ΤΟΥΣ ΚΡΗΤΕΣ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΤΟΝ ΠΙΣΤΕΨΑΝ ΚΙ ΑΥΤΟΝ ΑΛΛΑ ΕΠΕΜΕΝΑΝ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΩΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΟΥΣ...
Υπόψιν ότι κατά τον 19ο αιώνα διατυπώθηκε με βάση τη φράση του αυτή ότι τάχα "οι Κρήτες είναι ψεύτες", το εξής αστείο λογικό παράδοξο, γνωστό και ως "παράδοξο του Επιμενίδη":
"Ο Επιμενίδης λέει ότι όλοι οι Κρήτες είναι ψεύτες.
Ο Επιμενίδης είναι Κρητικός.
Άρα ο Επιμενίδης λέει ψέματα.
Άρα οι Κρήτες λένε την αλήθεια.
Άρα και ο Επιμενίδης λέει την αλήθεια.
Άρα οι Κρήτες είναι ψεύτες.
Άρα ο Επιμενίδης λέει ψέματα.
Άρα οι Κρήτες λένε την αλήθεια."
Και για να κλείνουμε, ως επίλογος:
Το ιδεολόγημα περί "συλλογικής φυλετικής ευθύνης" και ανόητο άλλοθι είναι για κάποιους που θέλουν
να παρουσιάζονται σαν "οι καλοί και ανώτεροι" και πολύ ακριβά το πλήρωσε η
ανθρωπότητα από την αρχαιότητα ως τώρα είτε με θεωρίες όπως του "περιούσιου λαού"
είτε με την άλλη όψη τους, των "αρείων"...
Και ποιοι είναι οι "καλοί" που υιοθέτησαν αυτές τις (σήμερα χαρακτηριζόμενες ως έκδηλα φασιστικές) απόψεις;
Μήπως ο αγιοποιηθείς αργότερα από αιμοσταγείς δήθεν "χριστιανούς" Ρωμαίους αυτοκράτορες, διώκτης των
γνήσιων-πρώτων-χριστιανών και λιθοβολητής του πρωτομάρτυρα Στέφανου;
Καλό είναι να διαβάσει κανείς το σύγγραμμα
του Νίκου Βεργίδη "Νέρων και Χριστός" ή της Λιλής Ζωγράφου την
"Αντιγνώση" για το ποιος ήταν πράγματι ο Παύλος που "...είδε όραμα και
από διώκτης έγινε ...κήρυκας" ενός αυτοκρατορικού χριστιανισμού.
Τον
οποίο επειδή δεν πίστεψαν οι Κρήτες έβγαλε τόση χολή εναντίον τους αλλοιώνοντας εντελώς ακόμα και του Επιμενίδη τα περί Μίνωα και υπηκόων του γραφέντα...
Μήπως
οι Αθηναίοι σφαγείς όλων των Μηλίων και Λεσβίων ανδρών και πωλητές ως
δούλων των γυναικοπαίδων επειδή αποσκίρτησαν από το ΝΑΤΟ της εποχής, την
"Αθηναϊκή Συμμαχία";;;...
Μήπως οι Ρωμαίοι σφαγείς και εξαθλιωτές
εκατομμυρίων ανθρώπων και θαυμαστές των μέχρι θανάτου μονομαχιών και θηριομαχιών;
Μήπως οι αρχιεγκληματίες Ούνοι ναζί τους οποίους
πολέμησαν οι Κρητικοί το 1941 και γιαυτό υπέστησαν τα πάνδεινα από αυτούς στην κατοχή ;
Και
γιατί πλάι σ΄αυτή την φασιστική κατά Κρητών συλλήβδην φράση (μην το
εξωραίζουμε, "Κρήτες αεί..." λέει το εμετικό απόφθεγμα, δεν λέει "ένιοι
των Κρητών αεί..." δεν αντιπαρατίθενται εντελώς αντίθετοι και απόλυτα
αποδείξιμων γραφτών πηγών χαρακτηρισμοί έντιμων, παγκόσμιας και διαχρονικής εγκυρότητας ιστορικών και σοφών όπως του Ομήρου ή του Λυκούργου που
εμπνεύστηκε την κοινωνική ισότητα των "Ομοίων" από τη μινωική νομοθεσία, ούτε καν λαμβάνεται υπ΄όψιν ότι η ελληνική μυθολογία τίμησε συμβολικά την Κρήτη ως λίκνο και τροφό και
φύλακα του Δία, ότι οι δικαστές του Άδη ήταν οι ξακουστοί όσο κανείς
άλλος Έλληνας για την δικαιοσύνη τους Κρήτες και Αιγεάτες αδερφοί Μίνως
Αιακός και Ραδάμανθυς και αμέτρητα όσα άλλα τιμητικά της υπόληψης που απολάμβαναν οι Κρήτες (με όλα τα θετικά και αρνητικά τους φυσικά, άλλωστε "περιούσιες" φυλές ανθρώπων μόνο αρρωστημένα μυαλά αποδέχονται) από αρχαιοτάτων χρόνων;..
Ο
Όμηρος γράφει για την Κρήτη και τους κατοίκους της:
«Μια χώρα, η Κρήτη, μέσα βρίσκεται στο πέλαο το κρασάτο,
περίσσια πλούσια, θαλασσόζωστη, πανώρια
πολιτείες έχει ενενήντα μύριοι,
αρίφνητοι ζουν πάνω άνθρωποι,
κι είναι πολλές οι γλώσσες τους, ανάκατες.
Θρέφει Αχαιούς η Κρήτη, και βέρους Κρητικούς αντρόκαρδους, και Δωριείς,
που ζούνε σε τρεις φυλές,
κι ακόμα Κύδωνες και Πελασγούς αρχόντους.
Ανάμεσά τους η Κνωσός, μεγάλη πόλη, όπου βασίλευε άλλοτε ο Μίνως,
στα εννιά του χρόνια του μεγάλου Δία αγαπημένος,
πατέρας του πατέρα μου, του αντρείου Δευκαλίωνα -
ο Δευκαλίων μ᾽ έσπειρε, μαζί και τον Ιδομενέα βασιλιά. .»
(Ομήρου Οδύσσεια τ 172-181, μετ. Δ.Ν. Μαρωνίτης)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.