Απόλλων και Γαράμαντες !
Το γενεαλογικό ή οικογενειακό δέντρο αποτελεί περιγραφική επί του συνόλου των γνωστών προγόνων ή απογόνων κάποιου ανθρώπου είτε στο παρόν, είτε σε ιστορικό παρελθόν. Η Επιστήμη της γενεαλογίας χρησιμοποιείται πολλές φορές για να αποδείξουμε ή να απορρίψουμε την ύπαρξη προσώπων του παρελθόντος. Μέσα από αυτήν την διαδικασία θα περάσουμε σε μια σειρά από αναρτήσεις με σκοπό να αναδείξουμε την Ιστορική ύπαρξη του Απόλλωνος, που προκύπτει από την δράση και τα έργα των πιο γνωστών από τα τέκνα που άφησε ο ίδιος πάνω στην Γή.
Στην ελληνική μυθιστορία διαβάζουμε ότι ο θεός Απόλλων πήγε στη Σαμαριά (Κρήτη) για να εξαγνισθεί από τον μεγάλο ιερέα και θεραπευτή Καρμάνορα για το φόνο του Πύθωνα στους Δελφούς. Εκεί ο Ταρραίος Απόλλων (Η Τάρρα ήταν αρχαία αυτόνομη πόλη της Κρήτης και επίνειο της Ελύρου, στο σημείο που είναι κτισμένη σήμερα η Αγία Ρουμέλη.) ερωτεύτηκε την μινωίτισσα νύμφη Ακκακαλίδα (η οποία ήταν θυγατέρα του Μίνωα και της Πασιφάης). Μαγεμένος ο θεός του Φωτός από την ομορφιά της, δεν ξημέρωσε τη μέρα στην ώρα της, αλλά παρέμεινε στην αγκαλιά της. Ήταν η μεγαλύτερη νύχτα που γνώρισε ποτέ ο κόσμος. Τότε η ίδια συνέλαβε και γέννησε τους δίδυμους Φίλανδρο και Φυλακίδη. Αυτοί εκτέθηκαν ως βρέφη για να πεθάνουν, αλλά επέζησαν τρεφόμενα με γάλα γίδας. Ενήλικες πλέον, έκτισαν την πόλη Έλυρο, που είχε την Τάρρα ως επίνειό της. Συγκεκριμένα ο Παυσανίας μας πληροφορεί πως οι Ελύριοι αργότερα, έστειλαν στους Δελφούς μιαν αίγα χάλκινη που θήλα¬ζε με το γάλα της τον Φίλανδρο και τον Φυλακίδη. Η πριγκιποπούλα της Κρήτης, Ακάλλη, φαίνεται ότι συνέχισε την σχέση της με τον Απόλλωνα καθώς πληροφορούμαστε και για άλλα τέκνα που έκανε μαζί του. Τον Γαράμα , τον Μίλητο, τον Αμφίθεμι και τον Όαξο, τους οποίους γεννήσε η νύμφη στην Λιβύη. Πολλές φορές ο Γαράμας ταυτίζεται με τον Αμφίθεμι (Απολλώνιος, Δ 1494 και Σχόλια). Τα παραπάνω μας επιβεβαιώνει και στο έργο του Etymologiae, ο Ισίδωρος της Σεβίλλης (συνεγράφη στα λατινικά περίπου από το 615 ως τις αρχές της δεκαετίας του 630 μ.Χ.). Στα «Λιβυκά» ο Γαράμας αναφέρεται ως εραστής πολλών Νυμφών και πατέρας σειράς ολόκληρης ηρώων που έδωσαν τα ονόματά τους σε αφρικανικούς λαούς. Οι απόγονοι του Γαράμα, οι Γαράμαντες, ανέπτυξαν έναν προηγμένο πολιτισμό στα νοτιοδυτικά της Λιβύης και αργότερα έμειναν γνωστοί στην περιοχή ως μία από τις φυλές των Βερβέρων οι οποίοι ακόμα και σήμερα θεωρούνται οι ιθαγενείς της Βορείου Αφρικής, δυτικά της κοιλάδας του Νείλου. Η λέξη βέρβερος είναι παραφθορά της αρχαίας ελληνικής λέξης βάρβαρος που σήμαινε απλώς τον ξένο, τον αλλόγλωσσο. Οι Βέρβεροι είναι διαμοιρασμένοι από τον Ατλαντικό ως την Λιβύη, και από τη Μεσόγειο μέχρι τον ποταμό Νίγηρα. Πάρα πολλές διάσημες προσωπικότητες από την αρχαιότητα ως σήμερα είναι Βερβερικής καταγωγής, όπως ο Πτολεμαίος της Μαυριτανίας, ο γνωστός σε όλους ποδοσφαιριστής Ζινεντίν Ζιντάν κ.α. Κατά την μυθολογία της περιοχής μία άλλη Βερβερική φυλή, οι Νασάμονες, των οποίων ο πρόγονος τους Νασάμον προήλθε και ο ίδιος από τον μυθικό Γαράμαντα, μαρτυρούν ότι ο Γαράμας ήταν γιός του Ήλιου (είναι προφανές ότι εννοούσαν τον Απόλλων, ο οποίος ως ηλιακή θεότητα συγχεόταν πολλές φορές με τον ίδιο τον Ήλιο).
Η Ιστορία λέει ότι οι Γαράμαντες πιθανόν να ζούσαν στην περιοχή νομαδικά ακόμα και από το 1000 π.Χ., όμως τους αναφέρει για 1η φορά ο Ηρόδοτος τον 5ο αι. π.Χ. ως ένα πραγματικά σπουδαίο έθνος που ασχολήθηκε με την κτηνοτροφία βοοειδών , την καλλιέργεια αλλά και την καταδίωξη των τρωγλοδυτών που ζούσαν στην έρημο. Οι Γαράμαντες είχαν την τεχνογνωσία να δημιουργούν υπόγεια αρδευτικά συστήματα και έτσι κατάφεραν να χτίσουν βασίλεια που ευδοκίμησαν μέσω της γεωργίας και του εμπορίου ακόμη και στα μέσα της ερήμου Σαχάρα. Ήταν μία ισχυρή δύναμη στην περιοχή μεταξύ του 500 π.Χ. έως το 700 μ.Χ. Οι ιστορικές πληροφορίες μας έρχονται τόσο από Ελληνικά όσο και από Ρωμαϊκά έγγραφα καθώς και από αρχαιολογικές ανασκαφές που έχουν γίνει στην περιοχή. Είχαν δημιουργήσει ένα σύμπλεγμα πόλεων και οικισμών με πληθυσμούς που φτάναν και τα 10 χιλιάδες άτομα ανα πόλη. Οι πόλεις τους είχαν μία πολύ καλή δομή και οργάνωση, με τείχη, ναούς, σπίτια, αγορά, μπάνια κ.α. Οι έρευνες δείχνουν ότι ένας από τους κεντρικούς ναούς τους ήταν αφιερωμένος στον ναό του Άμμωνος Διός που βρισκόταν στην όαση Σίβα στην Λιβύη. Για την καθημερινότητα του λαού μαθαίνουμε και από τον Στράβωνα, αλλά και από τον Πλίνιο καθώς και από σημερινές ανθρωπολογικές μελέτες που έγιναν στους σκελετούς τους. Η έκταση που κάλυπτε το βασίλειο τους ήταν περίπου 180.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα ενώ κάποιοι από τους λόγους που θεωρείται ότι χάθηκε ο πολιτισμός τους ήταν εξαιτίας των κλιματικών αλλαγών στην περιοχή αλλά και της εξάντλησης των αποθεμάτων πόσιμου νερού που υπήρχαν.
Ενδιαφέρον έχει το αλφάβητο των Βερβερικών αυτών λαών το οποίο ονομάζεται Tifinaghe και δεν ομοιάζει με το αραβικό αλφάβητο, εν αντιθέση θα λέγαμε ότι περιέχει πολλά γράμματα ελληνικά όπως το «Ε», το «Λ», το «Σ», το «Θ», το «Π» κ.α. Το σύμβολο πάνω στην σημαία των λαών αυτών μέχρι και σήμερα είναι τα δύο αντίστροφα έψιλον το οποίο εκείνοι προφέρουν ως Γιάζ ή Αζά και το γράφουν με το γράμμα Ζ. Απόγονοι των Γαραμάντων που κατοικούν ως σήμερα στην περιοχή είναι και οι Τουαρέγκ οι οποίοι έχουν εμφανείς διαφορές στον πολιτισμό και την φιλοσοφία τους από τους άλλους αραβικούς λαούς, όπως για παράδειγμα ότι οι γυναίκες έχουν υψηλή κοινωνική θέση και ο κανόνας κάλυψης του προσώπου, που επιβάλλει το Ισλάμ, δεν ισχύει για εκείνες σε αντίθεση με τους άνδρες, οι οποίοι είναι εκείνοι που καλύπτουν τα πρόσωπά τους, φορώντας τα παραδοσιακά τουρμπάνια αφήνοντας μόνο την περιοχή των ματιών ακάλυπτη. Μία τέτοια συμπεριφορά και ιεραρχικό κώδικα συναντήσαμε πολύ νωρίτερα χρονικά και στον Μινωικό πολιτισμό.
Θα μπορούσαμε λοιπόν να συμπεράνουμε μέσα από τις τεχνολογικές τους γνώσεις, τις εμπορικές τους ικανότητες, τις αρχιτεκτονικές τους δυνατότητες, το αλφάβητο τους, τους συμβολισμούς που είχαν αλλά και μέσα από τα στοιχεία της μυθολογίας, ότι οι Γαράμαντες αποτέλεσαν μία επαρχία των Κρητών θαλασσοπόρων και ως τέκνα του θεού Απόλλων δεν θα μπορούσαν παρά να διαπρέψουν όπου και να αποφάσιζαν να εγκατασταθούν.
βίντεο ντοκιμαντέρ:
https://www.youtube.com/ watch?v=yX76UbuHG7Y
πηγές:
https://www.temehu.com/ Cities_sites/germa.htm
http:// mytholexicon.blogspot.com/ 2012/03/blog-post_25.html
http://www.livius.org/ articles/place/garamantes/
https:// www.world-archaeology.com/ features/garamantes-libya/
http:// filosofia-erevna.blogspot.c om/2015/03/ blog-post_74.html
Στράβων - Γεωγραφικά
Το γενεαλογικό ή οικογενειακό δέντρο αποτελεί περιγραφική επί του συνόλου των γνωστών προγόνων ή απογόνων κάποιου ανθρώπου είτε στο παρόν, είτε σε ιστορικό παρελθόν. Η Επιστήμη της γενεαλογίας χρησιμοποιείται πολλές φορές για να αποδείξουμε ή να απορρίψουμε την ύπαρξη προσώπων του παρελθόντος. Μέσα από αυτήν την διαδικασία θα περάσουμε σε μια σειρά από αναρτήσεις με σκοπό να αναδείξουμε την Ιστορική ύπαρξη του Απόλλωνος, που προκύπτει από την δράση και τα έργα των πιο γνωστών από τα τέκνα που άφησε ο ίδιος πάνω στην Γή.
Στην ελληνική μυθιστορία διαβάζουμε ότι ο θεός Απόλλων πήγε στη Σαμαριά (Κρήτη) για να εξαγνισθεί από τον μεγάλο ιερέα και θεραπευτή Καρμάνορα για το φόνο του Πύθωνα στους Δελφούς. Εκεί ο Ταρραίος Απόλλων (Η Τάρρα ήταν αρχαία αυτόνομη πόλη της Κρήτης και επίνειο της Ελύρου, στο σημείο που είναι κτισμένη σήμερα η Αγία Ρουμέλη.) ερωτεύτηκε την μινωίτισσα νύμφη Ακκακαλίδα (η οποία ήταν θυγατέρα του Μίνωα και της Πασιφάης). Μαγεμένος ο θεός του Φωτός από την ομορφιά της, δεν ξημέρωσε τη μέρα στην ώρα της, αλλά παρέμεινε στην αγκαλιά της. Ήταν η μεγαλύτερη νύχτα που γνώρισε ποτέ ο κόσμος. Τότε η ίδια συνέλαβε και γέννησε τους δίδυμους Φίλανδρο και Φυλακίδη. Αυτοί εκτέθηκαν ως βρέφη για να πεθάνουν, αλλά επέζησαν τρεφόμενα με γάλα γίδας. Ενήλικες πλέον, έκτισαν την πόλη Έλυρο, που είχε την Τάρρα ως επίνειό της. Συγκεκριμένα ο Παυσανίας μας πληροφορεί πως οι Ελύριοι αργότερα, έστειλαν στους Δελφούς μιαν αίγα χάλκινη που θήλα¬ζε με το γάλα της τον Φίλανδρο και τον Φυλακίδη. Η πριγκιποπούλα της Κρήτης, Ακάλλη, φαίνεται ότι συνέχισε την σχέση της με τον Απόλλωνα καθώς πληροφορούμαστε και για άλλα τέκνα που έκανε μαζί του. Τον Γαράμα , τον Μίλητο, τον Αμφίθεμι και τον Όαξο, τους οποίους γεννήσε η νύμφη στην Λιβύη. Πολλές φορές ο Γαράμας ταυτίζεται με τον Αμφίθεμι (Απολλώνιος, Δ 1494 και Σχόλια). Τα παραπάνω μας επιβεβαιώνει και στο έργο του Etymologiae, ο Ισίδωρος της Σεβίλλης (συνεγράφη στα λατινικά περίπου από το 615 ως τις αρχές της δεκαετίας του 630 μ.Χ.). Στα «Λιβυκά» ο Γαράμας αναφέρεται ως εραστής πολλών Νυμφών και πατέρας σειράς ολόκληρης ηρώων που έδωσαν τα ονόματά τους σε αφρικανικούς λαούς. Οι απόγονοι του Γαράμα, οι Γαράμαντες, ανέπτυξαν έναν προηγμένο πολιτισμό στα νοτιοδυτικά της Λιβύης και αργότερα έμειναν γνωστοί στην περιοχή ως μία από τις φυλές των Βερβέρων οι οποίοι ακόμα και σήμερα θεωρούνται οι ιθαγενείς της Βορείου Αφρικής, δυτικά της κοιλάδας του Νείλου. Η λέξη βέρβερος είναι παραφθορά της αρχαίας ελληνικής λέξης βάρβαρος που σήμαινε απλώς τον ξένο, τον αλλόγλωσσο. Οι Βέρβεροι είναι διαμοιρασμένοι από τον Ατλαντικό ως την Λιβύη, και από τη Μεσόγειο μέχρι τον ποταμό Νίγηρα. Πάρα πολλές διάσημες προσωπικότητες από την αρχαιότητα ως σήμερα είναι Βερβερικής καταγωγής, όπως ο Πτολεμαίος της Μαυριτανίας, ο γνωστός σε όλους ποδοσφαιριστής Ζινεντίν Ζιντάν κ.α. Κατά την μυθολογία της περιοχής μία άλλη Βερβερική φυλή, οι Νασάμονες, των οποίων ο πρόγονος τους Νασάμον προήλθε και ο ίδιος από τον μυθικό Γαράμαντα, μαρτυρούν ότι ο Γαράμας ήταν γιός του Ήλιου (είναι προφανές ότι εννοούσαν τον Απόλλων, ο οποίος ως ηλιακή θεότητα συγχεόταν πολλές φορές με τον ίδιο τον Ήλιο).
Η Ιστορία λέει ότι οι Γαράμαντες πιθανόν να ζούσαν στην περιοχή νομαδικά ακόμα και από το 1000 π.Χ., όμως τους αναφέρει για 1η φορά ο Ηρόδοτος τον 5ο αι. π.Χ. ως ένα πραγματικά σπουδαίο έθνος που ασχολήθηκε με την κτηνοτροφία βοοειδών , την καλλιέργεια αλλά και την καταδίωξη των τρωγλοδυτών που ζούσαν στην έρημο. Οι Γαράμαντες είχαν την τεχνογνωσία να δημιουργούν υπόγεια αρδευτικά συστήματα και έτσι κατάφεραν να χτίσουν βασίλεια που ευδοκίμησαν μέσω της γεωργίας και του εμπορίου ακόμη και στα μέσα της ερήμου Σαχάρα. Ήταν μία ισχυρή δύναμη στην περιοχή μεταξύ του 500 π.Χ. έως το 700 μ.Χ. Οι ιστορικές πληροφορίες μας έρχονται τόσο από Ελληνικά όσο και από Ρωμαϊκά έγγραφα καθώς και από αρχαιολογικές ανασκαφές που έχουν γίνει στην περιοχή. Είχαν δημιουργήσει ένα σύμπλεγμα πόλεων και οικισμών με πληθυσμούς που φτάναν και τα 10 χιλιάδες άτομα ανα πόλη. Οι πόλεις τους είχαν μία πολύ καλή δομή και οργάνωση, με τείχη, ναούς, σπίτια, αγορά, μπάνια κ.α. Οι έρευνες δείχνουν ότι ένας από τους κεντρικούς ναούς τους ήταν αφιερωμένος στον ναό του Άμμωνος Διός που βρισκόταν στην όαση Σίβα στην Λιβύη. Για την καθημερινότητα του λαού μαθαίνουμε και από τον Στράβωνα, αλλά και από τον Πλίνιο καθώς και από σημερινές ανθρωπολογικές μελέτες που έγιναν στους σκελετούς τους. Η έκταση που κάλυπτε το βασίλειο τους ήταν περίπου 180.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα ενώ κάποιοι από τους λόγους που θεωρείται ότι χάθηκε ο πολιτισμός τους ήταν εξαιτίας των κλιματικών αλλαγών στην περιοχή αλλά και της εξάντλησης των αποθεμάτων πόσιμου νερού που υπήρχαν.
Ενδιαφέρον έχει το αλφάβητο των Βερβερικών αυτών λαών το οποίο ονομάζεται Tifinaghe και δεν ομοιάζει με το αραβικό αλφάβητο, εν αντιθέση θα λέγαμε ότι περιέχει πολλά γράμματα ελληνικά όπως το «Ε», το «Λ», το «Σ», το «Θ», το «Π» κ.α. Το σύμβολο πάνω στην σημαία των λαών αυτών μέχρι και σήμερα είναι τα δύο αντίστροφα έψιλον το οποίο εκείνοι προφέρουν ως Γιάζ ή Αζά και το γράφουν με το γράμμα Ζ. Απόγονοι των Γαραμάντων που κατοικούν ως σήμερα στην περιοχή είναι και οι Τουαρέγκ οι οποίοι έχουν εμφανείς διαφορές στον πολιτισμό και την φιλοσοφία τους από τους άλλους αραβικούς λαούς, όπως για παράδειγμα ότι οι γυναίκες έχουν υψηλή κοινωνική θέση και ο κανόνας κάλυψης του προσώπου, που επιβάλλει το Ισλάμ, δεν ισχύει για εκείνες σε αντίθεση με τους άνδρες, οι οποίοι είναι εκείνοι που καλύπτουν τα πρόσωπά τους, φορώντας τα παραδοσιακά τουρμπάνια αφήνοντας μόνο την περιοχή των ματιών ακάλυπτη. Μία τέτοια συμπεριφορά και ιεραρχικό κώδικα συναντήσαμε πολύ νωρίτερα χρονικά και στον Μινωικό πολιτισμό.
Θα μπορούσαμε λοιπόν να συμπεράνουμε μέσα από τις τεχνολογικές τους γνώσεις, τις εμπορικές τους ικανότητες, τις αρχιτεκτονικές τους δυνατότητες, το αλφάβητο τους, τους συμβολισμούς που είχαν αλλά και μέσα από τα στοιχεία της μυθολογίας, ότι οι Γαράμαντες αποτέλεσαν μία επαρχία των Κρητών θαλασσοπόρων και ως τέκνα του θεού Απόλλων δεν θα μπορούσαν παρά να διαπρέψουν όπου και να αποφάσιζαν να εγκατασταθούν.
βίντεο ντοκιμαντέρ:
https://www.youtube.com/
πηγές:
https://www.temehu.com/
http://
http://www.livius.org/
https://
http://
Στράβων - Γεωγραφικά
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.