Τρίτη 12 Απριλίου 2011


ΤΟ "ΠΟΛΙΤΙΖΩ" ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΟΚΑΛΗ ΕΙΝΑΙ (ΝΕΟΤΑΞΙΤΙΚΟ...) ΚΟΜΜΑ ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΤΟ ΑΠΟΚΑΛΕΙ ΤΩΡΑ "ΣΠΙΘΑ ΠΟΛΙΤΙΖΩ"!!!


Σάββατο 31 Αυγούστου 1996


Νέο κόμμα ίδρυσε ο Δημητροκάλλης
Ο πρώην πολιτικός διευθυντής της ΝΔ Γ. Δημητροκάλλης προχώρησε στην ίδρυση πολιτικού κόμματος. Σύμφωνα με τη σχετική δήλωση ίδρυσης που κατατέθηκε χτες στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου, το κόμμα με πρόεδρο τον Γ. Δημητροκάλλη θα έχει την επωνυμία "Κίνηση Πολιτίζω".
Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η δήλωση που υπέβαλε ο Γ. Δημητροκάλλης αφορά μόνο την ίδρυση του νέου κόμματος και όχι την ενδεχόμενη συμμετοχή τους στις εκλογές. Σε περίπτωση που το κόμμα του συμμετάσχει στις εκλογές στις 22 Σεπτέμβρη θα πρέπει να καταθέσει στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου μέχρι τις 3 Σεπτέμβρη δήλωση για τη συμμετοχή του στις εκλογές.        
                          (Από τον αθηναϊκό τύπο της 31/8/1996)
ΑΝ ΚΟΜΜΑΤΑ (ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΠΙΦΑΝΕΣΤΑΤΩΝ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΩΝ-ΟΜΟΪΔΕΑΤΩΝ ΤΟΥ ΣΟΡΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΛΙΑΜΕΠ, ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ  ΚΟΜΜΑΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΩΝ) ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΙ ΣΕ "ΣΠΙΘΕΣ-ΚΟΜΜΑΤΑ", ΟΠΩΣ Η "ΣΠΙΘΑ ΠΟΛΙΤΙΖΩ", ΤΙ "ΚΙΝΗΜΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ" ΕΙΜΑΣΤΕ;... ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΠΑΜΠΟΝΗΡΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΩΝ ΚΑΛΟΥΜΑΣΤΕ ΝΑ ΠΕΙΘΑΡΧΗΣΟΥΜΕ "ΑΜΕΣΟΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΑ";;;...

Αναρτήθηκε σε πολλά μπλογκς: ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗ ΣΠΙΘΑ ΑΥΤΟΣ;


Ο Δημητροκάλης  ζητά ξεπούλημα Δημόσιας Περιουσίας!

Ο Δημητροκάλης της «Σπίθας» ζητά ξεπούλημα Δημόσιας Περιουσίας!
 Πώς είναι δυνατόν ο κος Δημητροκάλης να κάνει «αντίσταση» όταν μια απλή ανάγνωση στη σελίδα του, http://www.politizo.gr/, θυμίζει, στους γνωρίζοντες, κείμενα που παραπέμπουν σε «ανοικτές κοινωνίες» και άλλες… περίεργες θεωρίες που μας «εισάγονται» εκ της αλλοδαπής (χαρά που θα την έχει ο κύριος Σόρος), ή που προπαγανδίζει έντεχνα το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, όπως και η κόρη του Μητσοτάκη;Για διαβάστε τι λέει ο κύριος Δημητροκάλης στη σελίδα του:
Για την Ελλάδα, βασικοί τομείς τής οικονομία μας ήταν και είναι, η οικοδομή και ο τουρισμός και ο μόνος τρόπος αποπληρωμής τών εθνικών δανείων είναι η εισαγωγή κεφαλαίων απο το εξωτερικό. Ειναι φανερό οτι αυτά τα τρία συνδυάζονται, με την κατασκευή παραθεριστικών και μόνιμων κατοικιών για ξένους.
Που θα βρεθούν, όμως, οικόπεδα για χτίσιμο, αφού τα εντός σχεδίου τελείωσαν και η εκτός σχεδίου δόμηση όλο και δυσκολεύεται; Στο www.politizo.gr θα διαβάσετε προτάσεις για την εκτός σχεδίου Δόμηση, που βοηθουν στην ανάκαμψη τής οικονομίας μας, προστατεύουν και βελτιώνουν το περιβάλλον και αποτρέπουν την αυθαίρετη δόμηση. Οι πλούσιες φυσικές oμορφιές, το κλίμα, η ιστορία, το ανθρωπογενές περιβάλλον, καθιστούν την Ελλάδα ιδανικό τόπο διακοπών και μόνιμης κατοικίας. Εχουμε το πλεονέκτημα να ανήκουμε στην πιό πυκνοκατοικημένη ήπειρο και να γειτνιάζουμε με τις πλουσιώτερες χώρες τού κόσμου. 350.000.000 Ευρωπαίοι ονειρεύονται να κάνουν διακοπές, ή να αποκτήσουν σπίτι στις ακτές και στις βουνοπλαγιές μας. Αυτοί θα εισάγουν μόνιμα χρήματα, διαβιώνοντας στην Ελλάδα. Ας φροντίσουμε να εκμεταλλευθούμε τα χρήματά τους, φέρνονντάς τους εμείς εδώ, πριν εγκατασταθούν μόνοι τους, πτωχεύοντας την υποθηκευμένη Ελλάδα.
Τόσο «σπουδαίος» είναι ο κύριος Δημητροκάλης! Τόσο «πατριώτης»! Προτείνει, ο άνθρωπος του Μητσοτάκη, για να βγούμε από την κρίσηνα φτιάξουμε σπίτια και να τα πουλήσουμε στους ξένους, να τα ξεπουλήσουμε πρώτοι εμείς πριν έρθουν και μας τα πάρουν «τζάμπα» επειδή θα έχουμε χρεοκοπήσει!!! Είναι πραγματικά φοβερό! Πέρα από τη δημόσια περιουσία που προτείνει η κόρη του Μητσοτάκη να ξεπουλήσουμε, ο κύριος Δημητροκάλης προτείνει να τα ξεπουλήσουμε ΟΛΑ, να μην αφήσουμε τίποτα!!!!  Αναρωτιόμαστε: η «Σπίθα» τι θα είναι τελικά; Ένα νέο ΕΑΜ ή ένα ακόμα παραμάγαζο των παγκοσμοποιητών; Τι θα είναι; Οργάνωση πατριωτική ή πέμπτη φάλαγγα στη δημοκρατική παράταξη; Περιμένουμε απαντήσεις. Και για τις προτάσεις του κυρίου Δημητροκάλη, του ανθρώπου του Μητσοτάκη, για ξεπούλημα της Ελλάδας στους ξένους και για τις παραιτήσεις των επιφανών δημοκρατικών Ληναίου και Καζάκη! (Δημοσιεύουμε αποσπάσματα του άρθρου,που αφορούν την ουσία και όχι τις επικρίσεις κατά της σπίθας συνολικά,η οποία δεν είπε ακόμα την τελευταία λέξη...)

ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΠΟΛΙΤΙΖΩ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΟΚΑΛΗ:ΠΩΣ ΣΕΡΒΙΡΕΤΑΙ Η ΝΕΟΤΑΞΙΚΗ ΚΑΤΑΛΥΣΗ ΕΘΝΙΚΩΝ ΣΥΝΟΡΩΝκλπ ΜΕ "ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ" ΡΗΤΟΡΕΙΑ!


ός Παγκόσμιο πρότυπο...

ΕκτύπωσηPDF
Η έννοια τού εθνικού κράτους βρίσκεται, πλέον, διεθνώς σε κρίση, παρουσιάζοντας σημαντικές αδυναμίες επίλυσης τών προβλημάτων που το ίδιο προκάλεσε και η παγκοσμιοποίηση εντείνει. Οι μελλοντολόγοι θεωρούν οτι οι επερχόμενες δυνάμεις, στο διεθνή στίβο, θα συγκροτούνται απο εθνικούς πληθυσμούς, που ζούν στην υφήλιο διεσπαρμένοι, διατηρούν κοινα εθνικά χαρακτηριστικά, έχουν τα προσόντα να οικοδομήσουν παγκόσμια δίκτυα οικονομικής στήριξης και να διαφυλάξουν την πολιτισμική τους ταυτότητα και που θα υποστηριχθούν απο τα εθνικά κράτη.(σημ.υπεύθ.ιστοσελ.Σπιθα-Χανιά:Βρε ποιο "περιούσιο" έθνος των μεγαλοτραπεζιτών φωτογραφίζεται κυρίως εδώ,βρε ποιο να είναι,ποιο να είναι!!!...Και τι "τυχαία" σύμπτωση!!!...)

Στα 10 έθνη που συγκεντρώνουν αυτές τις προυποθέσεις συμπεριλαμβάνεται και το Ελληνικό.Πράγματι, ποτέ οι Ελληνες δεν είδαν τις ακτές τής Ελλάδας ως το τέλος τού κόσμου τους.
Αντιθέτως, ήταν οι βάσεις για τις εξορμήσεις τους στα πέρατα τής Οικουμένης. Στην αρχαιοελληνική αντίληψη, η Πόλη συνίστατο απο ένα σύνολο πολιτών που είχε χαλαρή σχέση με την εκάστοτε εδαφική της έκταση. Υπήρχε συγκεκριμένη έδρα, αλλά η επικράτεια ήταν μεταβλητή. Επί χιλιάδες χρόνια οι Ελληνες, είτε ως κατακτητές, είτε ως κατακτημένοι, έπλασαν μια ιστορική οντότητα, παρέμειναν με αναπαλλοτρίωτη την εθνική τους ταυτότητα, θεωρώντας την απανταχού τής γής εγκατάστασή τους ως προέκταση τής πατρίδας τους.

Δυστυχώς, όμως, οι σημερινοί επικυρίαρχοι τού κόσμου, έχοντας στη διάθεσή τους την υπερτεχνολογία τής άμεσης μετάδοσης ήχου και εικόνας, δεν αρκούνται στο σωματικό καταναγκασμό και την οικονομική απομύζηση, αλλά επιχειρούν και την πνευματική καθυπόταξη και πολιτισμική αποψίλωση τών Λαών.

Η παγκοσμιοποίηση, που επιβάλλουν και επιταχύνουν με το πρόσχημα τού φόβου τής τρομοκρατίας, δεν είναι, όπως προβάλλεται, ένας δρόμος ειρηνικής συμβίωσης τών Λαών. Είναι κατάσταση αναγκαστικής επιβολής της, απο υπερδυνάμεις που αποσκοπούν στην πολιτισμική ισοπέδωση και οικονομική εκμετάλλευση, και δεν έχει καμμιά σχέση με την ειρήνη, τής ελέυθερης επιλογής τών Λαών.

Στην προϊούσα αποδυνάμωση τών εθνικών κρατών, απο τούς διευρυνόμενους και ενισχυόμενους παγκόσμιους οργανισμούς,(Ε.Ε., ΝΑΤΟ, ΕΔΕ κ.λ.π). και απο τη βουλιμία ακόρεστων υπερδυνάμεων, οι Ελληνες μπορούν να προβάλλουν το πρότυπο τού Οικουμενικού Εθνικού Κράτους.

Μια νέα μορφή πολιτικής οντότητας στον κόσμο, στην οποία θα προτάσσεται η Επικοινωνία απέναντι στα Σύνορα και η οικουμενική διάσταση τού Εθνους απέναντι στο περιορισμένο, εδαφικά, Κράτος. Η ίδρυσή της θα συμβάλει σημαντικά στην ευρυθμότερη συμβίωση τών Λαών, θα μηδενίσει τις εδαφικές διεκδικήσεις, θα εξαλλείψει την έννοια τής καταπιεσμένης μειονότητας,
θα επιτρέψει την ταχύτερη ανάπτυξη όλων τών Εθνών μέσα στα σημερινά σύνορά τους, και θα εδραιωθούν συνθήκες για μια διαρκή παγκόσμια ειρήνη. Μια εκούσια ειρήνη που δεν θα αφορά στούς ισοπεδωτικά τυποποιημένους πολίτες τής παγκοσμιοποίησης, αλλά στούς «πολίτες τής Οικουμένης», που με διακεκριμένη την εθνική τους ταυτότητα θα συνυπάρχουν σε κράτη ανοιχτών συνόρων.......
Αυτό που θα μετασχηματίσει τη μιζέρια μας, σε σφύζουσα δύναμη, είναι η ενσωμάτωση τής Ομογένειας στο Οικουμενικό Κράτος τών Ελλήνων, το οποίο με ανοιχτά σύνορα θα εκτείνεται μέχρι εκεί που έχουν φτάσει οι Ελληνες. Κράτος που θα αγκαλιάσει και θα αρθρωθεί πολιτικά, με απλούς εργάτες, επιστήμονες κάθε βεληνεκούς, στελέχη οικονομικών κολοσσών, εφοπλιστές και επιχειρηματίες που δεσπόζουν στον παγκόσμιο ανταγωνισμό, συμβούλους διεθνών εξουσιαστικών κέντρων, μέλη ξένων κυβερνήσεων, και τοσους άλλους που η συμμετοχή τους θα κορυφώσει τις εθνικές μας επιτυχίες, αλλά θα προσφέρει και στις δικές τους επιδιώξεις, την ομπρέλλα μιάς ισχυρής πολιτικής οντότητας, στην οποία θα ανήκουν με εθνική περηφάνεια.......


Οι δυο πρώτες φωτογραφίες,από εκδηλώσεις μας στα Χανιά.Η τρίτη από τον χαιρετισμό εκπρ/που μας στην παγκρήτια ομιλία Θεοδωράκη στο Ηράκλειο.


Οι δυο πρώτες φωτογραφίες,από εκδηλώσεις μας στα Χανιά.Η τρίτη από τον χαιρετισμό εκπρ/που μας στην παγκρήτια ομιλία Θεοδωράκη στο Ηράκλειο.

Σάββατο 2 Απριλίου 2011

ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΛΗΝΑΙΟΥ (μέλους της Συμβουλ.Επιτροπής)


‹ Νεότερα 17 από 156 Παλαιότερα ›

ΝΕΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ
Εισερχόμενα
X

Απάντηση

ΛΗΝΑΙΟΣ

προβολή λεπτομερειών 8:14 μ.μ. (Πριν από 16 ώρες) 




Το  πρώτο μεγάλο, καινούργιο, βήμα, έγινε...
Και οφείλεται στη θετική και αρνητική στάση ΟΛΩΝ μας,
απέαντι στα πρώτα, παρορμητικά, μικρά βήματα,
που σημαδεύουν κάθε νέα Κίνηση..

Ας βοηθήσουμε όλοι να μην είναι ένα "θυμωμένο" ξέσπασμα
αλλά μια γνήσια, ολοκληρωμένη, παλλαική πορεία..

Εξαρτάται πλέον από το ΕΜΕΙΣ και όχι από το ΕΓΩ.....

σ.λ. - 2.4.11 

ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ Η ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗ ΤΗΣ ΑΜΕΣΟΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΜΑΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ! ΒΑΡΥΣΗΜΑΝΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΚΟΡΥΦΑΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥ-ΑΓΩΝΙΣΤΗ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΖΑΚΗ (μέλους της Συμβ.Επιτροπής)


η επίσημη ιστοσελίδα της κίνησης ανεξάρτητων πολιτών

ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΥΠΑΚΟΥΟΥΣ ! - του Δημήτρη Καζάκη

Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της Σπίθας ήταν ευθύς εξαρχής το πατριωτικό κάλεσμα που απεύθυνε προς όλο τον λαό ο Μίκης Θεοδωράκης. Ένα κάλεσμα αφύπνισης και αγώνα ενάντια σ' έναν εσωτερικό και εξωτερικό εχθρό που δεν επιδιώκει απλά να καθυποτάξει τη χώρα και το λαό της με τα όπλα, αλλά να εγκαθιδρύσει έναν πολύ χειρότερο ζυγό, μια δουλοπαροικία χρέους από την οποία δεν υπάρχει διαφυγή για τις τωρινές και τις μελλοντικές γενιές. Πρόκειται για την μεγαλύτερη απειλή που γνώρισε ποτέ στην ιστορία του αυτός ο τόπος.
Τον περασμένο χρόνο ολόκληρη η χώρα βρέθηκε μπροστά σε μια πρωτόγνωρη κατάσταση. Η πλειοψηφία του κοινοβουλίου ψήφισε υπέρ της επιβολής καθεστώτος κατοχής με πρόσχημα το δημόσιο χρέος. Απέναντι σ' αυτή την πλειοψηφία, έχουμε μια κοινοβουλευτική μειοψηφία που συμπεριφέρεται λες και δεν συνέβη τίποτε σημαντικό. Κι έτσι συνεχίζουν να ασκούν αντιπολίτευση όπως και πριν. Όμως, ο λαός γνωρίζει πολύ καλά το εξής: ένα καθεστώς κατοχής δεν εξωραΐζεται, δεν βελτιώνεται, δεν εξανθρωπίζεται, δεν μεταρρυθμίζεται. Μόνο ανατρέπεται από τον ίδιο τον λαό. Κι επομένως περίμενε εναγωνίως ένα εγερτήριο σάλπισμα, που μόνο ο Μίκης, με όλο το ιστορικό φορτίο που φέρει το όνομά του, οι αγώνες του και η πορεία του, τόλμησε να επιχειρήσει. Έβαλε τη σπίθα, όπως ο είπε ο ίδιος, και χιλιάδες αγωνιστές, δημοκράτες, προοδευτικοί, πατριώτες ανταποκρίθηκαν.

Όπως ήταν φυσικό το πρώτο ζήτημα που απασχόλησε την συγκρότηση της Σπίθας ήταν το οργανωτικό. Με ποιον τρόπο θα μπορούσε η Σπίθα να μετατραπεί σε οργάνωση ανοιχτή σε όλες τις μάχιμες δυνάμεις του λαού, να κερδίσει την εμπιστοσύνη τους και να βοηθήσει στην συγκρότηση εκείνου του παλλαϊκού μετώπου που θα μπορούσε να ανατρέψει το σημερινό καθεστώς; Ο ίδιος ο Μίκης είχε από την ιδρυτική της 1ης Δεκέμβρη ρίξει τις ιδέες της αυτοοργάνωσης και της άμεσης δημοκρατίας. Η ιδέες αυτές μίλησαν σε πολλές καρδιές. Δεν ήταν όμως όλοι έτοιμοι να επενδύσουν στην πρωτοβουλία, στην αυτενέργεια, στην ελευθερία της ζύμωσης και της δράσης που πρέπει να έχει μια αυθεντικά λαϊκή οργάνωση, όπως ήταν εξυπαρχής η Σπίθα.

Δυστυχώς υπήρξαν αντιλήψεις που εύκολα διολίσθησαν σε λογικές και πρακτικές εντελώς ξεπερασμένες και αντιδραστικές. Η σπίθα που θέλησε να ανάψει ο Μίκης έγινε στα χέρια τους ένα είδος άγιου λείψανου που περιφερόταν από εκκλησίασμα σε εκκλησίασμα για να το προσκυνήσουν οι πιστοί. Η αυτοοργάνωση και η άμεση δημοκρατία μπήκαν σε δεύτερη μοίρα. Προείχαν οι εντολές, οι ντιρεκτίβες και η πειθαρχία σ' αυτές. Το όνομα ενός αγωνιστή σαν τον Μίκη έγινε λατρευτικό αντικείμενο. Η υποταγή και η τυφλή υπακοή στην θέληση του Μίκη, όπως την εξέφραζαν οι «αντ' αυτού», έγινε η ύψιστη αρετή. Έτσι είχαμε μια άκομψη προσπάθεια να μεταμορφωθούν οι Σπίθες, να εξοβελιστούν οι πιο ατίθασοι και οι πιο ανυπάκουοι, ώστε να μείνουν μόνο οι πιστοί και υπάκουοι. Είχαμε το φαινόμενο να σβήνουν, ή να διαλύονται μαζικές Σπίθες με δράση και άποψη, να προβοκάρονται, ακόμη και να προπηλακίζονται μη αρεστές Σπίθες και Σπιθιστές με σκοπό να αποχωρήσουν, προκειμένου να φυτρώσουν στη θέση τους αδύναμες, μικρές Σπίθες, τις περισσότερες φορές καθ' υπόδειξη ή με ενέργειες συγκεκριμένων ομάδων ή ατόμων οι οποίοι επιλέγουν ποιοι θα συμμετάσχουν σ' αυτές με βασικό κριτήριο το ποιος πειθαρχεί στις εντολές άνωθεν, ποιος είναι πιστός στον «Οδηγητή του Κινήματος» και στους ex officio εκπροσώπους του επί της γης.

Φτάσαμε στο σημείο να εξυμνείται ένα μοντέλο οργάνωσης που ερχόταν από τις πιο σκοτεινές σελίδες της ιστορίας. Φτάσαμε στο σημείο να συζητά η Σπίθα ένα πρότυπο οργανωμένης δράσης που θα μπορούσε εύκολα να συνοψιστεί στα παρακάτω λόγια: «Δεν είναι μολοντούτο απαραίτητο ο καθένας απ' αυτούς που αγωνίζονται για την θεωρία να ξέρει απόλυτα, ούτε να γνωρίζει με λεπτομέρειες κάθε μια από τις σκέψεις του αρχηγού του κινήματος. Το βασικό είναι να καλλιεργηθεί και ν' αναπτυχθεί σύμφωνα με ορισμένες ουσιαστικές αρχές της θεωρίας, λίγες ας είναι, μα οπωσδήποτε πρωταρχικές. Ακόμη κι αν δεν καταλάβει τελείως αυτές τις αρχές, είναι αρκετό να πεισθεί για την αναγκαιότητα της νίκης της θεωρίας και του κόμματός του. Ο στρατιώτης δεν είναι ανάγκη να ξέρει τα σχέδια των επιτελαρχών. Πρέπει λοιπόν να τον κρατήσουμε στα πλαίσια μιας αυστηρής πειθαρχίας και να του εμφυσήσουμε την πεποίθηση ότι τα αίτια της θεωρίας είναι δίκαια κι ότι για να επικρατήσει χρειάζεται να αναλωθεί ολόκληρος. Τι θα μπορούσαμε να κάνουμε μ' έναν στρατό όπου όλοι οι στρατιώτες του θάταν στρατηγοί, προικισμένοι με ανώτερες ικανότητες; Ή τι χρησιμότητα θα είχαν για ένα κόμμα τα μέλη του, αν όλα ήταν «εξέχουσες» προσωπικότητες; Όχι, μας χρειάζονται απλοί στρατιώτες γιατί δίχως αυτούς δεν θα μπορέσουμε να πετύχουμε εσωτερική πειθαρχία. Μια «οργάνωση» απ' την ίδια της τη φύση, δεν θα μπορέσει να υπάρξει παρά μόνο με μια ανώτατη διοίκηση από μορφωμένους και με την πλατειά μάζα πίσω της που θα την καθοδηγεί περισσότερο το συναίσθημα.»

Μπορεί το παραπάνω απόσπασμα να το έγραψε ο Χίτλερ το 1928 και να αποτυπώνει την οργανωτική φιλοσοφία του ναζισμού, αυτό όμως δεν απέτρεψε ορισμένους από το να επαναφέρουν την ίδια λογική στα οργανωτικά τους σχέδια για την Σπίθα. Μόνο που αυτή την φορά τα εμφάνισαν ως θέληση του «Οδηγητή του Κινήματος» όπου όλοι οι άλλοι έπρεπε να πειθαρχήσουν.

Η επιστολή του Μίκη Θεοδωράκη για το Οργανωτικό (1/4) αποδεικνύει ότι τα αγωνιστικά αντανακλαστικά που έχει οικοδομήσει κάποιος σε μια ολόκληρη ζωή γεμάτη αγώνες για τη δημοκρατία, για την λαοκρατία και για τη λευτεριά της Ελλάδας, δεν ατονούν με το πέρασμα του χρόνου. Η Σπίθα αν θέλει πραγματικά να συμβάλει καθοριστικά στη δημιουργία ενός αυθεντικού παλλαϊκού μετώπου, συνεχιστή των καλύτερων παραδόσεων της Φιλικής Εταιρείας και άξιο διάδοχο του ηρωικού ΕΑΜ, δεν έχει ανάγκη υποταχτικούς και υπάκουους. Δεν χρειάζεται ανθρώπους που πνίγουν την νοημοσύνη τους στο συναίσθημα, που αντί να σκέφτονται ελεύθερα ως αυτόφωτες προσωπικότητες ξέρουν μόνο να πειθαρχούν σε εντολές. Δεν μπορούν τέτοιοι άνθρωποι να σηκώσουν το βάρος ενός αγώνα ενάντια στην καταπίεση και στον εξανδραποδισμό της χώρας. Δεν μπορούν να κάνουν πράξη τα υψηλότερα ιδανικά από τα οποία μπορεί να εμπνευστεί ο λαός αυτής της χώρας.

Άνθρωποι σαν τον Μίκη και τη γενιά του το ξέρουν αυτό πολύ καλά. Το έμαθαν στην πράξη στις πόλεις και τα χωριά με το όπλο στο χέρι, στις φυλακές, στις εξορίες, στα απάνθρωπα βασανιστήρια επί δεκαετίες. Όποιος νόμιζε ότι τέτοιοι άνθρωποι, που στη ζωή τους «δέθηκαν με το ατσάλι» θα μπορούσαν να κολακευθούν με την αναγωγή τους σε Οδηγητές, ή αυτεξούσιους Ηγέτες που απαιτούν υποταγή, γελάστηκε οικτρά. Μόνο ανυπόταχτοι άνθρωποι μπορούν να σηκώσουν το βάρος ενός τέτοιου αγώνα. Μόνο όσων η συνείδηση δεν μπορεί να «συμμορφωθεί προς τας άνωθεν υποδείξεις». Μόνο ελεύθερες προσωπικότητες που δεν φοβούνται την ανοιχτή ζύμωση, την αναμέτρηση στο πεδίο των επιχειρημάτων και των ιδεών, μπορούν να βγουν μπροστά προτάσσοντας το συμφέρον του λαού. Και μόνο τέτοιες προσωπικότητες μπορούν να παράγουν μια νέου τύπου πειθαρχία, την πειθαρχία που επιβάλει η συνείδηση και ο σκοπός του αγώνα

Η Σπίθα ξεκίνησε μ' αυτή τη λογική. Επιχειρούσε ευθύς εξαρχής μια νέα μορφή οργάνωσης, όπου όλοι μπορούν να είναι επιτελάρχες, όλοι στρατηγοί και όλοι προικισμένοι με ανώτερες ικανότητες. Όλοι μπορούν να είναι εξέχουσες προσωπικότητες, όχι με τις πλάτες ενός μηχανισμού, ούτε ελέω Υψίστου, αλλά με βάση την πραγματική συνεισφορά τους στη συλλογική σκέψη και πράξη.

Ξεκινάμε λοιπόν από την αρχή. Ξεκινάμε από την ιδρυτική αφετηρία της Σπίθας. Ξεκινάμε να οικοδομούμε μια οργάνωση δίχως Αρχηγούς και Οδηγητές, αλλά με ανεξάρτητους και ελεύθερους ανθρώπους που δοκιμάζονται στην συλλογική δράση στη βάση κοινών αρχών και στόχων. Μια οργάνωση όπου όλοι είναι συνδιαμορφωτές της ιδεολογίας και της πολιτικής της μέσα από την πιο ελεύθερη και ανοιχτή ζύμωση με διαδικασίες άμεσης δημοκρατίας στη βάση.

Σε μια τέτοια οργάνωση η ηγεσία κατακτάται και δεν διορίζεται, ούτε χρίζεται. Δεν αποτελεί προνόμιο, αλλά απόδειξη της θεωρητικής και πρακτικής συμβολής της μέσα από ελεύθερες, ανοιχτές και πλήρως δημοκρατικές διαδικασίες, όπου συμμετέχουν όλοι με την ίδια βαρύτητα και ρόλο. Μόνο έτσι μπορούμε να έχουμε μια οργάνωση ελεύθερα σκεπτόμενων αγωνιστών οι οποίοι καθοδηγούνται από τη συνείδηση και τη γνώμη τους, χωρίς να γίνονται υποχείρια κανενός, ούτε να υποτάσσονται στο τυφλό συναίσθημα. Μόνο έτσι μπορούμε να αποκτήσουμε μια οργανωμένη δύναμη που να είναι ικανή να φέρει σε πέρας το τιτάνιο έργο της ανατροπής του σημερινού καθεστώτος και της αναγέννησης της χώρας, όπου για πρώτη φορά ο λαός, ο εργαζόμενος λαός και όχι όσοι ζουν από τον μόχθο και το αίμα του, θα γίνει αληθινά αφέντης στον τόπο του.

Παρασκευή 1 Απριλίου 2011

ΜΙΚΗΣ:ΠΛΗΡΗΣ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΑΝΤΙΘΕΤΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΟΚΑΛΗ ΑΠΟΨΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΟ ! Η ΠΛΗΡΗΣ ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΗΣ ΣΠΙΘΑΣ ΧΑΝΙΩΝ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ,ΤΗΣ ΒΑΣΗΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ!


η επίσημη ιστοσελίδα της κίνησης ανεξάρτητων πολιτών

ΓΙΑ ΤΟ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ - Μίκης Θεοδωράκης

Θα πρέπει ευθύς εξ αρχής να ξεκαθαρίσω ότι υπεύθυνος για όλες τις αποφάσεις που αφορούσαν έως τώρα τα θέματα της οργάνωσης υπήρξα εγώ προσωπικά με άμεσο συνεργάτη και βοηθό μου τον Γιάννη Δημητροκάλλη. Τον οποίο έκρινα ως τον πιο κατάλληλο για την εφαρμογή της πολιτικής -πάνω σ' αυτό το πρόβλημα.

Είναι ένα σοβαρό στέλεχος με πολλά οργανωτικά και διοικητικά προσόντα, που ανέλαβε και έφερε εις πέρας ένα πολύ δύσκολο έργο σε μια κρίσιμη περίοδο του Κινήματος. Στην πορεία όμως διαπιστώθηκε ότι η πολιτική που χαράξαμε αποδείχθηκε τελικά αρνητική, γιατί πρώτον δεν κατανόησε σωστά το εντελώς νέο κλίμα που επικρατεί στη βάση των οργανώσεών μας και δεύτερον με τα αυστηρά κριτήρια που θέσαμε για την «νομιμοποίηση» της κάθε Σπίθας οδηγηθήκαμε σε φαινόμενα συρρίκνωσης και μάλιστα σε μια εποχή που η ελεύθερη και αδέσμευτη εξάπλωση των Σπιθών είχε τον χαρακτήρα μιας αληθινής πλημμυρίδας. Κάνοντας αυτή τη δημόσια αυτοκριτική μου θέλω να ελπίζω ότι οι νέες λύσεις που προτείνουμε δεν θα έχουν φτάσει αργά για ένα νέο οργανωτικό ξεκίνημα.

Όσον αφορά το «νέο κλίμα», θα το χαρακτήριζα με λίγες λέξεις «απόλυτη ελευθερία σε κάθε Σπίθα να επιλέγει τον τρόπο λειτουργίας και τις μορφές των αποφάσεών της, φτάνει να παραμένει πιστή στα πλαίσια της «Διακήρυξης της 1ης του Δεκέμβρη». Όσο για τα κριτήρια, θα πρέπει επίσης να αναθεωρηθούν ριζικά:
  • Αρκεί μια μικρή ομάδα για να αποτελέσει Σπίθα
  • Μόνο ένα όνομα και μια διεύθυνση
  • Ο αριθμός των μελών της να κρίνεται αποκλειστικά από τους ίδιους  και
  • Οι πρωτοβουλίες και οι δράσεις τους να είναι απολύτως ελεύθερες με δική τους αποκλειστικά ευθύνη.
Μετά απ' αυτές τις γενικές σκέψεις περνώ σε μια σειρά θέσεων-προτάσεων με βασικούς στόχους την ανάπτυξη, τη συνεργασία και τον συντονισμό τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο.
  1. Η Σπίθα δημιουργείται από την πρωτοβουλία ενός ή μιας ομάδας πολιτών με βάση τη Διακήρυξη της 1ης Δεκεμβρίου 2010.
  2. Γίνεται στα όρια μιας περιοχής ή ενός τόπου εργασίας ή σπουδών.
  3. Αυτοκαθορίζεται. Αυτοδιοικείται. Αποφασίζει μόνη της. Για μεν την γενική ιδεολογικοπολιτική κατεύθυνση, παμψηφεί. Για δε τις επί μέρους αποφάσεις, πλειοψηφικά.
  4. Η σχέση της με την Προσωρινή Συμβουλευτική Επιτροπή και τον Μίκη Θεοδωράκη είναι εθελοντική και ανεξάρτητη, από την άποψη ότι δεν υπάρχουν ντιρεκτίβες και ο συντονισμός μαζί τους γίνεται με κριτική αντιμετώπιση και με την προϋπόθεση της ελεύθερης συγκατάθεσης και συστράτευσης των μελών της. Με άλλα λόγια η σχέση ανάμεσα -ας το ονομάσουμε έτσι- στο Κέντρο και στις Περιφέρειες, έχει χαρακτήρα καθαρά ηθικό και στη συνέχεια ιδεολογικοπολιτικό.
  5. Δεν είναι σχέση παθητική αλλά ενεργητική. Δεν παίρνουμε μόνο αλλά επιδιώκουμε να προσφέρουμε σκέψεις, προτάσεις, ιδέες, σχέδια κλπ.
  6. Ένα κύριο χρέος της είναι να εμπλουτίζεται με νέα μέλη και να επιδιώκει να δημιουργεί γύρω της ένα ολοένα αυξανόμενο κύκλο με τη διάδοση των ιδεών της, των στόχων της, των τοποθετήσεών της, τόσο σε τοπικά όσο και σε εθνικά θέματα-προβλήματα, καθώς και των δράσεων και πρωτοβουλιών της επιδιώκοντας τη δημιουργία στενών σχέσεων σε προσωπικό επίπεδο. Αυτό το στάδιο ανάπτυξης θα το αποκαλέσουμε «δημιουργία τοπικών λαϊκών μετώπων» με τη σκέψη όλα τα επί μέρους μέτωπα να συνενώνονται μεταξύ τους κυρίως με κοινές δραστηριότητες, ώστε να φτάσουμε κάποτε στη δημιουργία ενός πανεθνικού-παλλαϊκού-ενιαίου Μετώπου.
  7. Επομένως αναθεωρούμε την αρχική άποψη για συγκρότηση μικρών ευέλικτων ομάδων των 30 Σπιθιστών και αφήνουμε ανοιχτό τον αριθμό των μελών της κάθε Σπίθας.
  8. Οπότε στην περίπτωση αυτή, για να καταγραφεί ως υπάρχουσα μια Σπίθα και να έχει θέση στον Εθνικό Χάρτη και να αποκτήσει Κωδικό Πρόσβασης στον ειδικό χώρο της Ιστοσελίδας, αρκούν τρία στοιχεία:                -ΟνομασίαΣπίθας                                                                                          -Όνομα υπευθύνου                                                                           -Διεύθυνση υπευθύνου
  9. Η δημιουργία λ.χ. Διεθνών Συνεδρίων, όπως και έξοδα ενοικίασης γραφείων, εξοπλισμού, αιθουσών, μετακινήσεων κλπ. απαιτούν τη δημιουργία κεντρικού ταμείου. Επομένως είναι ανάγκη η κάθε Σπίθα να καθορίζει την οικονομική συνεισφορά του κάθε μέλους.
  10. Από τις εκδηλώσεις επίσης που θα κάνουμε (μουσικές, θεατρικές, προβολές κλπ.) πρέπει να βρούμε τρόπους να βγάζουμε με νόμιμο φυσικά τρόπο χρήματα (αφαιρουμένων των εξόδων) τόσο για τις ανάγκες της κάθε Σπίθας όσο και για το Κεντρικό Ταμείο.
  11. Με βάση το Δόγμα της Δίκαιης Ανισότητας του Μίκη Θεοδωράκη, θα πρέπει η κάθε Σπίθα να ξεχωρίζει τα ταλέντα των μελών της και να τα αναδεικνύει. Έχουμε ιδιαίτερη ανάγκη από νέους ανθρώπους με προσωπικότητα και φιλομάθεια. Πρόθυμους να αφιερώσουν τη ζωή τους στα κοινά. Είναι εθνική ανάγκη μέσα από τις Σπίθες να προκύψει η νέα γενιά των ηγετών -κάθε είδους- της χώρας. Αυτών που την ώρα Χ θα αναλάβουν την ευθύνη της ανάπλασης, αναγέννησης και διακυβέρνησης της χώρας.
  12. Με βάση τα παραπάνω κάθε Σπίθα θα πρέπει να γίνει κυψέλη, μέσα στην οποία θα καλλιεργείται συστηματικά το νέο ήθος, η ευθύνη του πολίτη, η αφοσίωση στο λαό, η αγάπη στην πατρίδα και το πνεύμα της θυσίας για τους άλλους. Η κάθε Σπίθα-Κυψέλη να γίνει το πρόπλασμα της νέας κοινωνίας. Και όταν λέμε «Άμεση Δημοκρατία», εννοούμε όλα αυτά. Δεν έχουμε να κάνουμε με τύπους αλλά με ουσία.
  13. Καθοριστικό ρόλο παίζει η συνείδηση του κάθε Σπιθίτη, που οφείλει να επιδιώξει τη διάκριση με μόνο στόχο να γίνει ωφέλιμος στον λαό και στη χώρα του.