Τετάρτη 11 Μαΐου 2011

του ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΖΑΚΗ


Το γαϊτανάκι της αναδιάρθρωσης και οι κρυφές επιδιώξεις


Θα γίνει τελικά αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους; Θα γίνει, αλλά αφού πρώτα εξαντληθούν όλοι οι άλλοι τρόποι εξόντωσης και εξάντλησης της ελληνικής οικονομίας. Παρά τον ορυμαγδό των σεναρίων, η αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους θα είναι η τελευταία λύση που θα επιλεγεί από τους «προστάτες» μας και τις αγορές. Κι αυτή δεν θα είναι μια λύση διεξόδου, ή έστω προσωρινής ανακούφισης, αλλά μια έσχατη λύση όπου μια εντελώς εξουθενωμένη οικονομία θα οδηγηθεί σε μια επιχείρηση συνολικής αναδιάρθρωσης του δημόσιου χρέους με πιο πιθανό αποτέλεσμα την επίσημη πτώχευση τύπου Αργεντινής 2001.Εν τω μεταξύ ο ελληνικός λαός θα χάσει τα πάντα, το κράτος θα ιδιωτικοποιηθεί στο σύνολό του και η χώρα θα ξεπουληθεί κομμάτι-κομμάτι σε ότι πιο αδίστακτο διαθέτει η εσωτερική και η διεθνής αγορά. Όσο προχωρά η εφαρμοζόμενη πολιτική των μνημονίων, τόσο πιο αδύνατη γίνεται μια ομαλή αναδιάρθρωση του ελληνικού δημόσιου χρέους. Πρώτα και κύρια λόγω του απόλυτου μεγέθους του, αλλά και του γεγονότος ότι αποτελείται κατά κύριο λόγο από ελεύθερα διαπραγματεύσιμα ομόλογα. Πιο συγκεκριμένα τα διαθέσιμα ομόλογα και οι βραχυπρόθεσμοι τίτλοι που έχουν εκδοθεί από το ελληνικό δημόσιο έως 31/12/2010 ανέρχονταν σε 285,7 δις ευρώ σε σύνολο δημόσιου χρέους 340,2 δις ευρώ. Με άλλα λόγια το 84% του συνολικού δημόσιου χρέους της χώρας είναι ελεύθερα διαπραγματεύσιμα ομόλογα.Από αυτά θα πρέπει να πληρωθούν την επόμενη πενταετία με βάση την ημερομηνία λήξης τους, τα εξής: Το 2011 πάνω από 40 δις ευρώ. Το 2012 πάνω από 32 δις ευρώ. Το 2013 γύρω στα 36 δις ευρώ. Το 2014 κοντά στα 48 δις ευρώ. Το 2015 γύρω στα 28 δις ευρώ. Σύνολο πενταετίας 184 δις ευρώ. Με άλλα λόγια μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια θα πρέπει να εξοφληθεί το 54% του δημόσιου χρέους της 31/12/2010. Κι αυτό χωρίς να υπολογίζονται οι πληρωτέοι τόκοι, οι οποίοι στην πενταετία θα ξεπεράσουν αθροιστικά τα 95 δις ευρώ. Όπως επίσης χωρίς να υπολογίζεται και η αποπληρωμή του δανείου που έχει συνάψει η ελληνική κυβέρνηση με τις χώρες της ευρωζώνης και το ΔΝΤ, δηλαδή τα 110 δις ευρώ.Αν λοιπόν το δημόσιο χρέος σταμάταγε να αυξάνεται στις 31/12/2010, το ελληνικό κράτος θα αντιμετώπιζε ληξιπρόθεσμες οφειλές στην επόμενη πενταετία της τάξης των 279 δις ευρώ, εκ των οποίων τουλάχιστον τα 104 δις θα πρέπει να πληρωθούν μέσα στη διετία 2011-2012. Έναντι αυτών των υποχρεώσεων η χώρα έχει λαμβάνειν ακόμη από τον «μηχανισμό στήριξης» άλλα 78 δις ευρώ. Από πού μπορεί να εξασφαλίσει το ελληνικό κράτος τα υπόλοιπα 200 δις ευρώ που πρέπει να καταβάλει κατά κύριο λόγο στους κατόχους των ομολόγων του την επόμενη πενταετία; Από τις περικοπές των κρατικών δαπανών και την αύξηση των φορολογικών εσόδων; Μα με αυτά είναι ζήτημα αν μπορεί να αντιμετωπίσει το δημοσιονομικό έλλειμμα, το οποίο παρά το μαγείρεμα το στοιχείων και τις απανωτές «αναθεωρήσεις» συνεχίζει να καλπάζει. Επισήμως κινείται στο 10,5% του ΑΕΠ για το 2010, αλλά ανεπίσημα βρίσκεται ανάμεσα στο 12-13%. Κι όπως πάει η κατάσταση μέσα στο 2011, μάλλον θα επιδεινωθεί περεταίρω. Πράγμα απολύτως φυσιολογικό αν σκεφτεί κανείς την ύφεση της ελληνικής οικονομίας που διαρκώς βαθαίνει.Μήπως μπορεί να βρει τα επιπλέον δις με προσφυγή στις αγορές κεφαλαίου; Μέχρι στιγμής κάτι τέτοιο φαίνεται αδιανόητο για τα αμέσως επόμενα χρόνια. Αφήστε που ακόμη κι αν υπήρχε η δυνατότητα προσφυγής στις αγορές κεφαλαίου, ακόμη κι αν άνοιγαν οι αγορές για την Ελλάδα, το μόνο που θα κατόρθωνε το ελληνικό δημόσιο θα ήταν να φορτωθεί με ακόμη μεγαλύτερες, με ακόμη πιο δυσβάσταχτες υποχρεώσεις. Μπροστά στο αδιέξοδο, η ελληνική κυβέρνηση, μετά από «προτροπή» της τρόικας, έχει επιλέξει την έκδοση τρίμηνων και εξάμηνων έντοκων γραμματίων. Όμως αυτή η πρακτική από μόνη της προσθέτει τουλάχιστον 10-12 δις ευρώ στις ετήσιες υποχρεώσεις της χώρας. Κι έτσι επιδεινώνει το όλο πρόβλημα.Είναι δυνατόν αυτό να συνεχιστεί; Όχι, και το γνωρίζουν όλοι. Το γνώριζαν εξαρχής, πριν καν επιβληθεί το μνημόνιο.Θα προσέξατε ότι στην παραπάνω παράθεση των υποχρεώσεων της χώρας έως το 2015, δεν συμπεριλάβαμε την εξόφληση των 110 δις ευρώ του λεγόμενου «μηχανισμού στήριξης». Ο λόγος είναι απλός. Ακόμη κι αν μας τα χάριζαν τα δανεικά που μας έδωσαν με το αζημίωτο ευρωζώνη και ΔΝΤ και πάλι ο λογαριασμός του δημόσιου χρέους δεν βγαίνει. Το λέμε αυτό για να καταλάβετε πόσο μεγάλη ανοησία είναι η συζήτηση της λεγόμενης επιμήκυνσης των υποχρεώσεων από την δανειακή σύμβαση του μνημονίου. Όσο κι αν επιμηκυνθεί η εξόφληση των 110 δις ευρώ, με όποιους όρους και να γίνει, η ουσία και το αδιέξοδο δεν αλλάζει. Οι προβλέψεις χρηματοδοτικής στήριξης του ΔΝΤ (σε δις ευρώ)
201020112012201320142015 Δανειακή σύμβαση31,546,524,08,00,00,0 ΕΕ21,135,617,45,80,00,0 ΔΝΤ10,410,96,62,20,00,0 Έκτακτη χρηματοδότηση31,578,0102,0103,875,236,3 ΕΕ21,156,774,175,454,626,3 ΔΝΤ10,421,327,928,420,610,0 ΠΗΓΗ: IMF, Country Report No. 11/68, Μάρτιος 2011
 Οι ανάγκες χρηματοδοτικής στήριξης της Ελλάδας υπερβαίνουν κατά πολύ τα προβλεπόμενα από την δανειακή σύμβαση διευκόλυνσης που υπέγραψε η κυβέρνηση τον Μάιο του 2010. Το ΔΝΤ στην Τρίτη ενδιάμεση Έκθεση των ελεγκτών του, που δημοσιοποίησε τον περασμένο Μάρτιο, παραθέτει μια εκτίμηση των πραγματικών αναγκών χρηματοδοτικής στήριξης της Ελλάδας έως το 2015 και με βάση τα πιο αισιόδοξα σενάρια του μνημονίου. Η εκτίμηση παρατίθεται στον πίνακα και προβλέπει μια έκτακτη χρηματοδότηση της Ελλάδας από το 2011 έως το 2015 σημαντικά υψηλότερη από τα προβλεπόμενα της υπάρχουσας δανειακής σύμβασης. Έτσι η χρηματοδοτική στήριξη της Ελλάδας έως το 2015 προβλέπει ένα πρόσθετο κονδύλι της τάξης των 316,8 δις ευρώ συνολικά από την ΕΕ και το ΔΝΤ. Πέρα από τα ήδη προβλεπόμενα των 110 δις ευρώ. Σ’ αυτό καλείται να συμβάλει η μεν ΕΕ κατά 308,2 δις ευρώ (έναντι 80 δις ευρώ που προβλέπεται από την υπάρχουσα δανειακή σύμβαση) και το δε ΔΝΤ κατά 118,6 δις ευρώ (έναντι 30 δις ευρώ της δανειακής σύμβασης).Η έκθεση του ΔΝΤ δεν διευκρινίζει με ποιον τρόπο και πώς μπορεί να παρασχεθεί η πρόσθετη χρηματοδοτική στήριξη στην Ελλάδα. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι οι εκτιμήσεις αυτές αναδεικνύουν το πλήρες αδιέξοδο που αντιμετωπίζει η Ελλάδα. Κι αυτό γιατί ακόμη και αν υπήρχε η προθυμία εκ μέρους ΕΕ και ΔΝΤ για την επιπλέον χρηματοδότηση της Ελλάδας, είναι αδύνατον να βρεθούν οι απαραίτητη πόροι. Από που θα βρεθούν τα 427 δις ευρώ που απαιτούνται; Από τον ήδη εξανεμισμένο κρατικό κορβανά των μελών της ΕΕ, ή από το ΔΝΤ; Ιδίως όταν σκεφτεί κανείς ότι πίσω από την Ελλάδα, ακολουθεί η Ιρλανδία και η Πορτογαλία, ενώ υποψήφιες για «διάσωση» είναι η Ισπανία και το Βέλγιο. Προς το παρών.Μα καλά δεν τα γνώριζαν όλα αυτά πριν επιβληθεί το μνημόνιο; Τα γνώριζαν. Πρόκειται για απλά μαθηματικά, που όσο κι αν αναρωτιέται κανείς για το επίπεδο ευφυΐας των πρωτοκλασάτων υπουργών της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού, είναι σίγουρο ότι έχουν μάθει μέτρημα. Έστω και με τα δάχτυλα.Όμως το μνημόνιο και η δανειακή σύμβαση διευκόλυνσης που υπέγραψε η κυβέρνηση τον περασμένο Μάιο, έχουν τελείως διαφορετική σκοπιμότητα. Με αυτά έδεσαν χειροπόδαρα την Ελλάδα προκειμένου να την προσφέρουν θυσία στον βωμό των αγορών και των κερδοσκοπικών ορέξεων των μεγάλων αρπακτικών της. Έτσι πίστευαν ότι διασφαλίζουν το ευρώ και περιορίζουν δραστικά το «μίασμα» της κρίσης χρέους για να μην εξαπλωθεί προς τις υπόλοιπες χώρες της ευρωζώνης. Προκειμένου να διασωθεί το ευρώ δεν συνιστά μεγάλη απώλεια η θυσία της Ελλάδας ως άλλης Ιφιγένειας. Όσο για τον λαό της, ποιος τον υπολόγισε ποτέ για να τον υπολογίσει τώρα. Μια ακόμη «παράπλευρη απώλεια» της κρίσης και του πολέμου των αγορών.Με την επιβολή του μνημονίου και της δανειακής σύμβασης, τόσο η ΕΕ, όσο και το ΔΝΤ, είχαν το εξιλαστήριο θύμα που ήθελαν. Αφενός για να επιβάλουν ένα πρωτοφανές καθεστώς δουλοπαροικίας του χρέους, όπου μισθοί, συντάξεις, εισοδήματα, εργασία, δημόσια περιουσία, φυσικός πλούτος και εθνικό έδαφος υποθηκεύτηκαν και στην πράξη κατασχέθηκαν υπέρ τρίτων. Αφετέρου, ολόκληρη η χώρα βρέθηκε κυριολεκτικά στο έλεος των ισχυρών της ευρωζώνης για να την κομματιάσουν και να την ρίξουν βορά στα αρπακτικά της αγοράς. Θυμηθείτε ότι το Πάσχα πέρυσι, πανικόβλητοι οι παρατηρητές της αγοράς έβλεπαν τα spread να ξεπερνούν τις 400 μονάδες βάσης και την κυβέρνηση να καλεί σε βοήθεια την ΕΕ και το ΔΝΤ. Φέτος το Πάσχα τα spread αισίως έπιασαν τις 1400 μονάδες βάσης εν μέσω μιας γενικευμένης επίθεσης των αγορών εναντίον της υποτίθεται προστατευμένης και υποστηριζόμενης Ελλάδας.Η κρίση χρέους εξέθεσε την Ελλάδα σε μια άγρια κερδοσκοπική επίθεση διαμέσου των αγορών. Στην αρχή είχε επικεντρωθεί κυρίως στα CDS. Ένας από τους επίσημους λόγους που η κυβέρνηση επικαλέστηκε για την αποδοχή του μνημονίου ήταν και η θωράκιση έναντι των κερδοσκοπικών επιθέσεων. Όμως η ένταξη στον «μηχανισμό στήριξης» εξέθεσε ακόμη περισσότερο την χώρα σε κερδοσκοπικές επιθέσεις. Σήμερα η κύρια μορφή κερδοσκοπίας με τα ελληνικά ομόλογα είναι η λεγόμενη «ανοικτή πώληση».Ανοικτή πώληση (short selling) είναι μία τεχνική που χρησιμοποιείται από τους επενδυτές με σκοπό να κερδίσουν από την πτώση των τιμών περιουσιακών στοιχείων (μετοχές, ομόλογα, παράγωγα, κοκ). Οι επενδυτές δανείζονται περιουσιακά στοιχεία που δεν κατέχουν, από άλλους επενδυτές, τα πουλάνε και σε μεταγενέστερη χρονική στιγμή θα αναγκαστούν να τα αγοράσουν πάλι για να τα επιστρέψουν στο δανειστή. Ο δανειστής δεν διατρέχει κανέναν κίνδυνο γιατί θα πάρει πίσω τις μετοχές του συν μία μικρή απόδοση για την διάρκεια που τις είχε δανείσει. Ο short seller ελπίζει να κερδίσει από την πτώση των τιμών των χρεογράφων, επωφελούμενος την διαφορά στις τιμές μεταξύ ημερομηνίας αγοράς-πώλησης. Για παράδειγμα: Επενδυτής δανείζεται από άλλον επενδυτή, ομόλογα που δεν κατέχει, και τα πουλάει απευθείας, με την υποχρέωση να τα επιστρέψει στον δανειστή σε 6 μήνες.Αν οι τιμές πέσουν, ο short seller θα έχει κέρδη ίσα με τη διαφορά μεταξύ τιμής πώλησης και τιμής επαναγοράς, μείον το κόστος συναλλαγής, την αμοιβή και την απόδοση των μερισμάτων προς τον δανειστή. Αν οι τιμές αυξηθούν ο short seller μπορεί να έχει απεριόριστη ζημία. Οι τιμές των ομολόγων μπορούν να ανέβουν ή να πέσουν απεριόριστα αλλά ο επενδυτής είναι υποχρεωμένος να επιστρέψει τις μετοχές που δανείστηκε σε οποιαδήποτε τιμή μπορεί να αγοράσει. Άρα οι απώλειες μπορεί να είναι τεράστιες, γι' αυτό το short selling είναι μία επενδυτική τεχνική πολύ υψηλού ρίσκου. Μια τεχνική που προσφέρεται ιδιαίτερα για συνθήκες κρίσης.Με την Ελλάδα εγκλωβισμένη στον «μηχανισμό στήριξης», τα ελληνικά ομόλογα έγιναν ιδανικός στόχος «ανοιχτών πωλήσεων». Οι ευρωπαϊκές τράπεζες που κατέχουν τον κύριο όγκο του δημόσιου χρέους της Ελλάδας ενίσχυσαν και ενισχύουν διαρκώς αυτήν την πρακτική, δανείζοντας σε short seller επενδυτές ελληνικά ομόλογα με σίγουρο κέρδος. Αυτό φαίνεται και από το γεγονός ότι παρά τον τζίρο πωλήσεων ελληνικών ομολόγων στη δευτερογενή αγορά, οι ευρωπαϊκές τράπεζες εξακολουθούν εν πολλοίς να κατέχουν τον ίδιο όγκο στην κατοχή τους. Έτσι έχει στηθεί ένα απίστευτο φαγοπότι κυρίως με τα ελληνικά ομόλογα έως 5ετούς διάρκειας με «ανοιχτές πωλήσεις» στην δευτερογενή αγορά. Αυτό επιτρέπει και στους μεγάλους κατόχους ελληνικών ομολόγων να διατηρούν τα χαρτοφυλάκιά τους, χωρίς να είναι αναγκασμένοι να πουλήσουν με χασούρα και ταυτόχρονα να κερδίζουν σημαντικά από το δανεισμό ομολόγων σε shortseller επενδυτές. Η τακτική αυτή ωθεί διαρκώς όλο και πιο χαμηλά τις αξίες των ελληνικών ομολόγων και εκτινάσσει τα επιτόκια.Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Ιανουάριο του 2011 όσον αφορά τις τιμές των τίτλων αναφοράς, η τιμή του 3ετούς ομολόγου ήταν 83,78 στα τέλη του μηνός από 81,37 στα τέλη Δεκεμβρίου, του 10ετούς ομολόγου σε 70,97 από 66,01 και του 30ετούς ομολόγου σε 57,20 από 52,91. Η μικρή αύξηση αυτή αποτέλεσε μια καλή εκκίνηση για «ανοιχτές πωλήσεις». Μέσα σ’ ένα μήνα η τιμή του 3ετούς ομολόγου υποχώρησε σε 82,56 στα τέλη Φεβρουαρίου, του 10ετούς ομολόγου σε 69,52 και του 30ετούς ομολόγου σε 55,94. Αυτή η πτώση στις τιμές αναφοράς έδωσε την ευκαιρία στους κερδοσκόπους να αποκομίσουν μέσα από την «ανοιχτή πώληση» ελληνικών ομολόγων γύρω στα 140 εκατ. ευρώ κέρδη.Τον επόμενο μήνα η τιμή του 3ετούς ομολόγου υποχώρησε σε 81,90 στα τέλη Μαρτίου από 82,56 στα τέλη Φεβρουαρίου, του 10ετούς ομολόγου σε 65,28 από 69,52 και του 30ετούς ομολόγου σε 54,55 από 55,94. Η υποχώρηση αυτή έδωσε την δυνατότητα στους κερδοσκόπους των «ανοιχτών πωλήσεων» να αποκομίσουν γύρω στα 100 εκατ. ευρώ κέρδη.Το παιχνίδι όμως χόντρυνε όταν στις 14 Απριλίου, ο υπουργός οικονομικών της Γερμανίας Σόιμπλε βγήκε και για πρώτη φορά δήλωσε ότι η Ελλάδα θα χρειαστεί τελικά να αναδιαρθρώσει το χρέος της. Από τότε ζούμε έναν πραγματικό παροξυσμό σεναρίων και δημοσιευμάτων που θέλουν την αναδιάρθρωση να είναι επικείμενη. Πέρα από τις πολιτικές σκοπιμότητες, η σεναριολογία αυτή διευκολύνει τα μέγιστα στο κερδοσκοπικό παιχνίδι των «ανοιχτών πωλήσεων», όπου το τελευταίο διάστημα πρωτοστατούν κυρίως Γερμανικές και Γαλλικές τράπεζες με πελάτες τους επιχειρηματίες, που οι ίδιες οι τράπεζες τους προτείνουν να «σορτάρουν» ελληνικά ομόλογα.Η κερδοσκοπία αυτή το τελευταίο διάστημα έχει επικεντρωθεί κυρίως στα 2ετή ομόλογα των οποίων στις 27 Απρίλη η επιτοκιακή απόδοση εκτινάχθηκε στο 25,95%, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το φράγμα των 25%. Ενώ η επιτοκιακή απόδοση του 10ετούς ομολόγου έφτασε στο 16,34%, φτάνοντας την υψηλότερη τιμή εντός της ευρωζώνης για ένατη συνεχή ημέρα. Τραπεζίτες, επενδυτές και πολιτικοί αποκομίζουν περιουσίες ολόκληρες «σορτάροντας» τα ελληνικά ομόλογα, την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση ετοιμάζεται να πάρει νέα πρόσθετα μέτρα περικοπών, λιτότητας και ύφεσης.Το ζητούμενο για τους κερδοσκόπους και τις αγορές δεν είναι να αναγκάσουν την Ελλάδα σε άμεση αναδιάρθρωση του χρέους, αλλά να πιέσουν το ΔΝΤ και κυρίως την ΕΕ σε πρόσθετη χρηματοδοτική στήριξη, που θα επιτρέψει να συνεχιστεί αυτό το παιχνίδι της κερδοσκοπίας. Ήδη το ΔΝΤ έχει ανακοινώσει επίσημα την πρόθεσή του να εντάξει την Ελλάδα στον μηχανισμό της Εκτεταμένης Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης. Χωρίς όμως να δώσει λεπτομέρειες για τον τρόπο και τους όρους μιας τέτοιας κίνησης. Αναμένεται σύντομα, ίσως και πριν από την σύνοδο κορυφής του Ιουνίου, κάτι ανάλογο να πράξει και η ΕΕ στα πλαίσια μιας ενδεχόμενης επιμήκυνσης της υπάρχουσας χρηματοδοτικής στήριξης. Κάτι που θα εμφανιστεί μάλλον ως επιβράβευση της συμμόρφωσης της Ελλάδας, αλλά και της αποδοχής των όρων του συμφώνου ευρώ και της «οικονομικής διακυβέρνησης» με βάση την οποία χάνεται μια δια παντός η εθνική κυριαρχία της χώρας και μετατρέπεται επίσημα σε διοικητική περιφέρεια των κεντρικών οργάνων της Ένωσης.Η χώρα έχει δρόμο να διανύσει ακόμη μέχρι τον πάτο. Οι κερδοσκόποι, οι δανειστές και οι εκπρόσωποί τους, ντόπιοι και ξένοι, δεν έχουν πάρει ακόμη όλα όσα επιδιώκουν να πάρουν. Αυτό το νόημα έχουν και οι δηλώσεις που αποκλείουν την αναδιάρθρωση του χρέους για την Ελλάδα. Όπως δήλωσε στις 27/4 η Μαρία Φέκτερ, υπουργός οικονομικών της Αυστρίας, «δεν είμαι φίλος μιας αναδιάρθρωσης του χρέους γιατί θα άρει την πίεση από την ταχύτερη δυνατή εκτέλεση των μεταρρυθμίσεων και αυτό δεν είναι προς το συμφέρον μας… Ο καλύτερος τρόπος είναι να συνεχίσουμε να πιέζουμε για μεταρρυθμίσεις.» Αυτό που εννοεί με τις «μεταρρυθμίσεις» είναι, αφενός, η εκποίηση των πάντων και, αφετέρου, η υποβάθμιση της ζωής και της εργασίας των Ελλήνων πολιτών σε αβίωτο βαθμό.Να γιατί οι «μεταρρυθμίσεις» θα συνεχιστούν. Να γιατί η λιτότητα, οι περικοπές και η ύφεση θα βαθύνουν όσο δεν παίρνει άλλο. Όχι γιατί το επιβάλει η υπερχρέωση της Ελλάδας, αλλά γιατί την απομυζούν με κάθε τρόπο τα κυκλώματα των κερδοσκόπων και οι πολιτικοί τους εκπρόσωποι.
Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Crash, τεύχος Μαΐου, 2011Αναρτήθηκε από ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΖΑΚΗΣ σ

ΟΙ ΑΛΛΕΣ ΣΠΙΘΕΣ ...ΣΤΡΟΥΓΚΑ-ΜΟΥΓΚΑ ΔΙΑΡΚΩΣ !!!



Απόφαση Γεν.Συνέλευσης Σπίθας Β.Προαστίων της 20ης Απριλίου 2011
Οι θεραπευτικές ιδιότητες της... τσουκνίδας


Η Σπίθα Βορείων Προαστίων στην Γενική Συνέλευσή της, της 20ης Απριλίου 2011, κατά πλειοψηφία, ψήφισε και ενέκρινε το παρακάτω κείμενο.

Η Σπίθα Βορείων Προαστίων ιδρύθηκε την 9η Ιανουαρίου 2011, λίγο μετά την Ιδρυτική Διακήρυξη της 1ης Δεκέμβρη. Με πίστη στις αρχές Εθνική Ανεξαρτησία - Λαϊκή Κυριαρχία - Πατριωτική Αναγέννηση, ανταποκρίθηκε με ενθουσιασμό στο κάλεσμα για αμεσο-δημοκρατικές διαδικασίες και υιοθέτησε τις απόψεις της Διακήρυξης.

Προσπάθησε με ποικίλες δράσεις να φέρει αυτές τις απόψεις στην ελληνική κοινωνία. Χαρακτηριστικά παραδείγματα η επέμβασή της στο ΣΚΑΪ ενάντια στην προβολή του ανθελληνικού ντοκυμανταίρ, τη διανομή ενημερωτικών ανακοινώσεων για τις αρχές της Κίνησης στις γύρω περιοχές, τη διανομή της ανακοίνωσης για την 25η Μαρτίου, τη συμμετοχή στην απεργία-πορεία της 23 Φλεβάρη, τη συμμετοχή στο φεστιβάλ του αγώνα της Κερατέας (με εικαστικό δρώμενο) κλπ.

Όταν η Κίνηση μας άρχισε να παρεκκλίνει οργανωτικά δια της οδού των «έτοιμων λύσεων», είτε με την μορφή «οδηγιών», είτε «προτάσεων», αντιδράσαμε αμέσως. Με τρόπο απόλυτα διαφανή και ενυπόγραφα, στείλαμε τις απόψεις μας, θεωρώντας ότι με την παρέμβαση μας αυτή αρθρώναμε ανιδιοτελή πολιτικό λόγο.

Φάνηκε τότε ότι εισακουστήκαμε, όταν λάβαμε κείμενα του ίδιου του κ. Θεοδωράκη (Για το Οργανωτικό πρόβλημα) που επανέθεταν σε βάση αρχών το Οργανωτικό και τα οποία παραδέχονταν το λάθος. Συγχρόνως ήλθε και το κείμενο-πρόταση «Νέο Ξεκίνημα», το οποίο επισφράγιζε την νέα κατάσταση. (Θεωρούμε ότι αν και ανυπόγραφο, ήταν σε ΑΠΟΛΥΤΗ συνεννόηση με τον κ. Θεοδωράκη).

Αναθαρρήσαμε και θεωρήσαμε ότι η πρότασή μας για Πανελλαδική Συνδιάσκεψη (καθώς και άλλων Σπιθών π.χ. Χανιά), ήταν ο μόνος τρόπος για να διευκρινίσει η Κίνησή μας τους σκοπούς της και για να αποκτήσει επιτέλους πολιτική ομοιογένεια, μέσα από μια πρωτόγνωρη διαδικασία που δεν θα είχε ξανασυμβεί ποτέ στην νεώτερη ιστορία της χώρας μας.

Έκπληκτοι είδαμε το κείμενο «Νέο Ξεκίνημα» να κατεβαίνει από την Κεντρική Ιστοσελίδα της Κίνησης και συγχρόνως, άφωνοι, παρακολουθήσαμε τις παραιτήσεις των κ.κ. Ληναίου και Καζάκη. Όσον αφορά τον κ. Καζάκη, του οποίου οι καταγγελίες είναι σοβαρότατες, τον καλούμε ακόμα και σήμερα να τις αποδείξει με στοιχεία.

Τον κ. Θεοδωράκη τον χρειαζόταν η Κίνηση σαν «πνευματικό συμπαραστάτη-εγγυητή» και όχι σαν θρησκευτικό ηγέτη, στην πορεία για ελεύθερες-χειραφετημένες Σπίθες, με στόχο να πραγματώσουν τον ιστορικό τους ρόλο, που δεν ήταν άλλος από την δυναμική τους προσπάθεια να δώσουν ελπίδα στο λαό, βοηθώντας στην κατάρρευση του υπάρχοντος συστήματος και στην εφαρμογή ενός άλλου, με βασική αρχή την άμεση δημοκρατία.

Και ρωτάμε τώρα: τι άλλαξε κι αυτό που βλέπουμε να δημιουργείται είναι ένας μηχανισμός που θεωρεί ότι τα θεωρητικά ζητήματα δεν θα αποτελούν θέμα
συζήτησης στις συνελεύσεις και οι Επιτροπές θα δημιουργούνται από τα «επάνω»; Τί άλλαξε και θεωρηθήκαμε ψευτο-σπίθες, τσουκνίδες, αγκάθια, καρκινικό μόρφωμα;
Μήπως κάποιοι χρειάζονται την Κίνηση σαν κυματοθραύστη της επερχόμενης λαϊκής αγανάκτησης, περιορισμένη σε λόγια και όχι σε έργα ικανά να δρομολογήσουν εξελίξεις; Μήπως διανέμονται ρόλοι, πιθανόν σε μια κυβέρνηση «Εθνικής Σωτηρίας», η οποία μόνο σύγχυση μπορεί να σκορπίσει, για να γίνει δυνατόν να ελεγχθούν οι λαϊκές αντιδράσεις και έτσι το σύστημα να βρει χρόνο να ορθοποδήσει; Και ξαναρωτάμε: ποιος είναι ο ρόλος του κ.Θεοδωράκη σε αυτό το σενάριο;

Η χώρα μας διαλύεται, η ανεργία εκατονταπλασιάζεται, η παιδεία αποδομείται, ο κοινωνικός ιστός καταστρέφεται, οι κίνδυνοι για τα εθνικά μας θέματα βρίσκονται προ των πυλών.

Επειδή λοιπόν δεν θέλουμε να γίνουμε συνένοχοι σε μια τέτοια κατάσταση, όπου ο καθένας από εμάς θα κινείται προς διαφορετική πολιτική κατεύθυνση και θα αλληλοεξουδετερώνονται έτσι οι δυνάμεις μας, ούτε να είμαστε συνυπεύθυνοι στην εξέλιξη της Σπίθας σε κάτι άλλο που σε τίποτα δεν θα θυμίζει την Ιδρυτική της Διακήρυξη και επειδή δεν δεχόμαστε σε τέτοιες στιγμές διλήμματα του τύπου «Καραμανλής ή τανκς» - «Κυβέρνηση Εθνικής Σωτηρίας ή καταστροφή», δηλώνουμε ότι το μόνο μας σύνθημα είναι: «η Ελλάδα στα χέρια μας ή τίποτε άλλο». Ζητάμε από τον κ. Θεοδωράκη να θέσει εαυτόν «ενώπιος ενωπίω» του ελληνικού λαού.

Εμείς η Σπίθα Βορείων Προαστίων, ως «βλαβερές τσουκνίδες» (παρ΄ ότι η κνίδη -κοινώς τσουκνίδα- χρησιμοποιείται ευρέως στην ιατρική για τις θεραπευτικές της ιδιότητες), αποχωρούμε προσωρινά απ' τον αγρό, αφήνοντάς τον για να βλαστήσουν τα εναπομείναντα «εξημερωμένα» λοιπά αγρωστώδη.

Δηλώνουμε ότι θα συνεχίσουμε να δρούμε με μόνο οδηγό την Διακήρυξη της 1ης Δεκέμβρη και την ομιλία στο ΡΕΞ, προσπαθώντας να υλοποιήσουμε τις αρχές που περιλαμβάνονται σε αυτήν (Εθνική Ανεξαρτησία και Αναγέννηση - Λαϊκή Κυριαρχία - Αυτοοργάνωση - Άμεση Δημοκρατία), μη αναγνωρίζοντας αντίθετες προς αυτήν ενέργειες και πράξεις, από οπουδήποτε και αν προέρχονται. Στα πλαίσια αυτά καλούμε ΟΛΟΥΣ τους σπιθιστές και τις Σπίθες, που είμαστε βέβαιοι ότι συμμερίζονται τους ίδιους προβληματισμούς και μιλάμε την ίδια "γλώσσα", να συναντηθούμε σε ένα κοινό Πανελλήνιο δρόμο, ώστε να αυτοοργανωθούμε και να χαράξουμε όλοι εμείς την κοινή αγωνιστική μας πορεία και τις δράσεις του Κινήματος της Σπίθας μας.


20-4-2011
ΣΠΙΘΑ ΒΟΡΕΙΩΝ ΠΡΟΑΣΤΙΩΝ

Κυριακή 8 Μαΐου 2011

Ξεπουλάμε την Ελλάδα σε Ισραηλινούς, για λίγα ψίχουλα!



Κυριακή, 8 Μαΐου 2011


athens.mfa.gov.il
Πριν από 20 ημέρες ο Έλληνας υπουργός Πολιτισμού Π. Γερουλάνος υπέγραψε με τον ισραηλινό ομόλογο του Σταζ Μισέζνικοφ, πρωτόκολλο συνεργασίας για την ενίσχυση της τουριστικής κίνησης ισραηλινών προς την Ελλάδα. Στη βάση της συμφωνίας αυτής προβλέπεται ενίσχυση της απευθείας αεροπορικής σύνδεσης μεταξύ των δύο χωρών και ειδικά με βάση της Θεσσαλονίκη, της κρουαζιέρας, του προσκυνηματικού τουρισμού, της δημιουργίας κοινών τουριστικών πακέτων μεταξύ των δύο χωρών, αλλά και με τρίτες χώρες και προώθηση των επενδύσεων από το Ισραήλ στην Ελλάδα, επίσης σε σχέση με τον τουριστικό τομέα.

Αυτό ουσιαστικά σημαίνει αύξηση των τουριστών από το Ισραήλ, σύμφωνα με τις προβλέψεις που θα φθάσει τις 400.000 αφίξεις επιπλέον. Στην λογική αυτή που προβάλλεται υπάρχει ένα πλέγμα μυστικών επαφών του Π. Γερουλάνου με κυρίαρχους παράγοντες των αμερικανοεβραικών λόμπι, που έχει σαν αντικείμενο, με τη μορφή ξένων επενδύσεων, την αγορά τεράστιων περιοχών, σε πολύ προβεβλημένες περιοχές της Ελλάδας όπως η Κρήτη, η Ρόδος και η Κεφαλονιά, χωρίς μάλιστα η λίστα αυτή ενδιαφέροντος να είναι κλειστή. Σύμφωνα με ανοιχτές πηγές μάλιστα οι Ισραηλινοί πρότειναν την αγορά εκτάσεων αξίας από 200.000-7.000.000 ευρώ, σε διάφορες περιοχές της χώρας και οι διαβεβαιώσεις του πρωθυπουργού ότι δεν θα πωληθεί δημόσια Γή, δείχνουν έωλες και τελικά μη ισχύουσες.
Σημειώνεται ότι στα 3 μεγάλα αυτά νησιά και φημισμένους παγκόσμιους περιορισμούς, αλλά και σε μια σειρά άλλη δευτερεύουσων προτεραιοτήτων, σε ελληνικές περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος, οι ισραηλινοί ήρθαν στο τραπέζι των συζητήσεων με τον Π. Γερουλάνο, πρόσωπο της απολύτου εμπιστοσύνης, του Πρωθυπουργού ως γνωστόν, πολύ καλά «διαβασμένοι». Πληροφορούμεθα μάλιστα ότι στην περίπτωση της Κρήτης ειδικά μιλούν για περιοχή φιλέτο, τεράστιας έκτασης για τα δεδομένα της έκτασης του νησιού, που συγγενεύει χωροταξικά δημόσια με ιδιωτική Γή και έχει τεθεί στο «στόχαστρο» των ισραηλινών επιχειρηματιών.
Τίθεται το εξής απλό ερώτημα: Με δεδομένη την ένταση στην Β. Αφρική και την Μέση Ανατολή και την πλήρη ανατροπή των φιλικών σχέσεων Τουρκίας- Ισραήλ από πέρυσι και την οδηγία του Τελ Αβίβ, οι ισραηλινοί να αποφύγουν την Τουρκία και να προτιμήσουν την Ελλάδα, δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για το «ξεπούλημα» της Ελληνικής Γής και ειδικά των τουριστικών «φιλέτων» σε ισραηλινά ή αμερικανοεβραικά συμφέροντα. Σημειώνεται ότι χωρίς τέτοιου τύπου διεργασίες και τάχα προαπαιτούμενα η αύξηση των τουριστών από το Ισραήλ το 2010, ήταν +57%, τον Ιανουάριο 2011 +18% και τον επόμενο μήνα τον Φεβρουάριο +33%.
Άρα οι μυστικές συμφωνίες Γερουλάνου με εβραικά λόμπι, για την πώληση και αξιοποίηση ελληνικής Γής, εντάσσονται σε άλλου τύπου σκοπιμότητες και στο πλαίσιο ενός οικονομικού, επιχειρηματικού, διπλωματικού και σίγουρα αντεθνικού παρασκηνίου και δεσμεύσεων της οικογένειας Παπανδρέου και της «αυλής» της, όπου Πρίγκιπας παραμένει ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Π. Γερουλάνος. http://www.newscode.gr

Τι ζητά ο Σημίτης στο παζάρι της αναδιάρθρωσης;



Σάββατο, 7 Μαΐου 2011

Τι ζητά ο Σημίτης στο παζάρι της αναδιάρθρωσης;



 του Δημήτρη Καζάκη

«Η αναδιάρθρωση του χρέους θα απελευθερώσει δυνάμεις»  είπε ο κ. Κ. Σημίτης στη συνέντευξη που παραχώρησε στο «Βήμα της Κυριακής» (17/4/2011). Ο πρώην πρωθυπουργός  υποστήριξε ότι η Ελλάδα οφείλει να προχωρήσει σε αναδιάρθρωση του δημοσίου χρέους το ταχύτερο δυνατόν,  σε συνεννόηση ασφαλώς με τους ευρωπαίους εταίρους  της, και τόνισε ότι «μια καλά προετοιμασμένη αναδιάρθρωση»  μπορεί να αποδειχθεί καταλυτική ώστε «τα  επόμενα 15-20 χρόνια να είναι μια περίοδος στην οποία  θα ξαναχτίσουμε με αισιοδοξία μια σταθερή οικονομία  και θα επανενταχθούμε στην ευρωπαϊκή εξέλιξη». Παραλλήλως, αντιτάχτηκε σε καλλιεργούμενες φήμες περί τραπεζικών κλυδωνισμών και επισήμανε με έμφαση ότι  «από την αναδιάρθρωση δεν κινδυνεύουν οι καταθέσεις».
Εκτίμησε ότι ακόμη και αν η Ελλάδα υποστεί μια  20ετή δοκιμασία σκληρής λιτότητας για να αποφύγει την  αναδιάρθρωση, τίποτε δεν εγγυάται ότι θα επιτύχει την  αποπληρωμή του δημοσίου χρέους, αφού, όπως υπογραμμίζει,  «είναι επιπόλαιο να ελπίζουμε ότι τα επόμενα 20 χρόνια δεν θα προκύψουν οικονομικές αναταραχές, νομισματικές κρίσεις, ανατιμήσεις του  πετρελαίου» που θα έχουν ως αποτέλεσμα «να αναπαράγονται οι κρίσεις».
Σύμφωνα με τον κ. Σημίτη η αναδιάρθρωση τώρα από την Ελλάδα, θα αποτρέψει μια αναγκαστική και καταστροφική αναδιάρθρωση το 2013: « Η αναδιάρθρωση θεωρείται αναγκαία, ιδίως από οικονομολόγους και ερευνητικά κέντρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το κύριο επιχείρημά τους είναι ότι η αποπληρωμή του ελληνικού χρέους προϋποθέτει επιδόσεις της ελληνικής οικονομίας οι οποίες είναι αμφίβολο αν θα επιτευχθούν. Εξαρτάται, για παράδειγμα, από την πραγματοποίηση πλεονασμάτων από το Δημόσιο σε ύψος και σε διάρκεια που δεν έχουν επιτευχθεί έως τώρα σε άλλες χώρες της Ένωσης. Πιστεύουν λοιπόν ότι ή θα πρέπει να περικοπεί το χρέος ή να επιμηκυνθεί κατά πολύ ο χρόνος εξόφλησής του και να μειωθεί δραστικά το επιτόκιο. Αναδιάρθρωση μπορεί να επιβληθεί στη χώρα το 2013 από το Εurogroup. Αν ζητήσουμε τη βοήθεια του νέου μηχανισμού στήριξης και το χρέος μας κριθεί μη βιώσιμο, η αναδιάρθρωση θα αποτελέσει τότε όρο της χρηματοδότησής μας. Η αναδιάρθρωση μπορεί να έχει πολύ αρνητικές συνέπειες και δεν είναι σκόπιμη όταν η χώρα είναι απροετοίμαστη και σε αδυναμία να ελέγξει τις επιπτώσεις. Μια καλά προετοιμασμένη αναδιάρθρωση θα βελτιώσει ουσιαστικά τη θέση μας».
Αυτά λέει σήμερα ο κ. Σημίτης. Και αξίζει να σταθούμε γιατί ο αρχιτέκτονας της «ισχυρής Ελλάδας» που αποδείχτηκε φούσκα, δεν ήταν πάντα τόσο ένθερμος υποστηρικτής της αναδιάρθρωσης του χρέους. Όταν ήταν υπουργός οικονομικών της κυβέρνησης του Ανδρέα Παπανδρέου το 1985 είχε πάλι φουντώσει το ζήτημα της αναδιάρθρωσης του χρέους μέσα από διαπραγματεύσεις με τους δανειστές της χώρας. Πώς απαντούσε τότε ο κ. Σημίτης; «Η κυβέρνηση δεν πρόκειται να ζητήσει αναδιαπραγμάτευση του εξωτερικού δημόσιου χρέους της χώρας, γιατί η αναδιαπραγμάτευση θα ήταν άσκοπη ενέργεια, και αν το ζητούσαμε οι ξένες τράπεζες θα μας επέβαλαν κάποιους όρους και η χώρα θα εξετίθετο σ’ ορισμένες πιέσεις. Αντίθετα η καλύτερη λύση θα ήταν η αναχρηματοδότηση του χρέους, η σύναψη νέων δανείων για την εξυπηρέτηση των παλαιών.» (Τα Νέα, 27/11/1985)
Αξίζει να θυμηθούμε ότι το συνολικό δημόσιο χρέος της χώρας το 1984 ήταν μόλις το 49,4% του ΑΕΠ, ενώ το 1985 ανήλθε στο 58,3% του ΑΕΠ. Η εξυπηρέτηση του δημόσιου χρέους αντιστοιχούσε το 1984 στο 5,5% του ΑΕΠ, ενώ το 1985 στο 6,8% του ΑΕΠ. Το 80% του δημόσιου χρέους εκείνη της εποχή ήταν εσωτερικό δραχμικό και αποτελούνταν κατά κύριο λόγο από δανειακές συμβάσεις με τράπεζες. Με άλλα λόγια η χώρα είχε μεγάλη ελευθερία κινήσεων στην διαχείριση του χρέους. Τι έκανε λοιπόν αδύνατη την αναδιαπραγμάτευση του δημόσιου χρέους τότε και την αναδιάρθρωσή του; Και πώς γίνεται σήμερα εγκλωβισμένοι στο ευρώ με ένα δημόσιο χρέος ολοκληρωτικά ελεγχόμενο από τις απρόσωπες αγορές κεφαλαίου και σε ύψος 2,5 φορές μεγαλύτερο απ’ ότι το 1985, να έρχεται πάλι ο κ. Σημίτης και να θεωρεί την αναδιάρθρωση και μάλιστα με πρωτοβουλία της ίδιας της Ελλάδας ως πιο πρόσφορη λύση; Ξέρει τι λέει ή απλά αρέσκεται να φλυαρεί για λόγους πολιτικής και οικονομικής σκοπιμότητας; Και τέλος πάντων πότε επιτέλους θα νιώσουν την ανάγκη οι αρχιτέκτονες της σημερινής χρεοκοπίας να απολογηθούν για ότι έλεγαν και κυρίως για ότι έπρατταν ως κυβερνώντες τόσα χρόνια;
Αλήθεια, αυτή η σύναψη νέων δανείων για την εξυπηρέτηση των παλαιών δεν αποτελεί την συνταγή της σημερινής χρεοκοπίας; Πώς είναι δυνατόν ένα κράτος που βρίσκεται σ’ έναν φαύλο κύκλο σύναψης διαρκώς νέων δανείων για να πληρώσει τα παλιότερα, να γλυτώσει την χρεοκοπία; Χρειάζεται πολύ σκέψη, ή ιδιαίτερη ευφυΐα για να καταλάβει κανείς ότι αυτή ακριβώς η συνταγή μας έχει φέρει στο σημερινό αδιέξοδο;
Αξίζει τον κόπο να σημειώσουμε ότι την ίδια εποχή ο ακαδημαϊκός Άγγελος Αγγελόπουλος σημείωνε στο Βήμα (15/9/1985): «Ανεξάρτητα από το ακριβές ύψος του εξωτερικού χρέους, εκείνο που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι ότι το χρέος αυξάνεται τελευταίως πολύ ταχύτερα από το εθνικό εισόδημα, ότι το προϊόν του χρησιμοποιείται, όπως είπαμε, κατά ένα μεγάλο μέρος, μέχρι 75% για την εξυπηρέτηση των παλαιότερων δανείων και το απομένον υπόλοιπο, ανεπαρκές άλλωστε, χρησιμοποιείται για καταναλωτικούς σκοπούς και όχι για παραγωγικές επενδύσεις…» Στο ίδιο μήκος κύματος λίγο νωρίτερα και ο πρώην διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδος, Ξενοφών Ζολώτας, ο οποίος παρατηρούσε στον «Οικονομικό Ταχυδρόμο» (8/11/1984): «Κάθε νέα δανειακή επιβάρυνση με τις παρούσες συνθήκες θα αποτελέσει για το μέλλον περιοριστικό παράγοντα της καταναλώσεως και της αποταμιεύσεως και σοβαρό, ανασχετικό παράγοντα αναπτύξεως για την οικονομία.»
Όμως ο κ. Σημίτης τότε είχε τον δικό του χαβά: Συνάπτουμε νέα δάνεια για να πληρώσουμε τα παλιά. Κι αυτό γιατί ήξερε πολύ καλά το πόσο δεμένος ήταν ο ίδιος και η κυβέρνησή του με τις τράπεζες. Γι’ αυτό και προδίκαζε τότε ότι τυχόν αναδιαπραγμάτευση του χρέους θα οδηγούσε σε χειρότερους όρους και εκβιασμούς.
Σήμερα με το δημόσιο χρέος στα 150% του ΑΕΠ, με την εξυπηρέτηση του χρέους να υπερβαίνει το 35% του ΑΕΠ, χωρίς εθνικό νόμισμα και αιχμάλωτοι των διεθνών αγορών κεφαλαίου με πάνω από το 90% των νέων δανείων να πηγαίνουν στην πληρωμή παλιότερων δανείων, ο κ. Σημίτης έρχεται να μας προτείνει την αναδιαπραγμάτευση του χρέους και την αναδιάρθρωσή του! Πραγματικά, το θράσος του εν λόγω κυρίου δεν έχει όρια.
Ο πρώην πρωθυπουργός στοιχειοθετεί το ισχυρότερο επιχείρημα υπέρ της αναδιάρθρωσης έναντι των ευρωπαϊκών κέντρων που αντιδρούν στην  προοπτική αυτή όταν καταδεικνύει ότι η συσσώρευση  και η συνακόλουθη αδυναμία εξυπηρέτησης του χρέους  των περιφερειακών χωρών της Ένωσης δεν οφείλονται   μόνο στις λανθασμένες πολιτικές τους αλλά και «στις  ανισορροπίες που προκαλεί το χάσμα ανάπτυξης μεταξύ Βορρά και Νότου». Εκτιμά ότι για να αντιμετωπιστούν οι συνέπειες του χάσματος αυτού και να επιταχυνθεί η ευρωπαϊκή ολοκλήρωση απαιτούνται «κοινοτική  αλληλεγγύη και διευκόλυνση των οφειλετριών χωρών».  Ταυτόχρονα ο κ. Σημίτης απαντά στις κατηγορίες που  διατύπωσε ο συγγραφέας και δημοσιογράφος κ. Μαρκ  Ρος στο «Βήμα της Κυριακής», σχετικά με το αν το swap  της Goldman Sachs βοήθησε την Ελλάδα να αποκρύψει  μέρος του χρέους της και έτσι να ενταχθεί στην ΟΝΕ. «Ο  Ρος παραποιεί χονδροειδώς τα γεγονότα» λέει ο πρώην πρωθυπουργός, εξηγεί με λεπτομέρειες την τότε συμφωνία και υπενθυμίζει ότι το 2001, έτος που έγινε το  swap, η Ελλάδα ήταν ήδη μέλος της ΟΝΕ.»
Αυτό όμως που δεν μας εξηγεί ο κ. Σημίτης είναι γιατί, αφού όλα καλώς έγιναν με το swap της Goldman Sachs, τότε μάθαμε γι’ αυτό μόλις τον Φεβρουάριο του 2010; Γιατί το συγκεκριμένο swap δεν δόθηκε στη δημοσιότητα όταν έγινε; Γιατί εξακολουθεί η κυβέρνηση να μην δίνει τη συγκεκριμένη σύμβαση στη δημοσιότητα; Γιατί δεν μας ξεκαθαρίζει ο κ. Σημίτης, η κυβέρνηση, ο κ. Τρισέ, ή όποιος δύναται, πόσες συμβάσεις swap έχουν γίνει και τι περιλαμβάνουν; Γιατί ο κ. Τρισέ αρνείται να δώσει τις συμβάσεις των ελληνικών swap στη δημοσιότητα επικαλούμενος ότι «θα κλονισθεί η εμπιστοσύνη του επενδυτικού κοινού στις αγορές»; Τι άλλο εκτός από μαφιόζικη πρακτική ομερτά υποδηλώνει αυτή η στάση;
Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Crash, Μάιος, 2011

Πέμπτη 5 Μαΐου 2011

Η νέα Οικουμενική, το ΔΝΤ και... προγενέστερα σχόλιά μας για την καθοδήγηση του Μίκη από το "ΠΟΛΙΤΙΖΩ" αυτών των κυκλωμάτων...


Βρίσκεστε εδώ: Το Πρωτο Θεμα  ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ  Η νέα Οικουμενική, το ΔΝΤ και... ο Λαζόπουλος

Η νέα Οικουμενική, το ΔΝΤ και... ο Λαζόπουλος

ΕκτύπωσηPDF
vouli3Έντονες φήμες για μυστικές επαφές του Κάρολου Παπούλια με πρόσωπα υψηλού ακαδημαϊκού κύρους, τους οποίους ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας φέρεται να έχει βολιδοσκοπήσει για πιθανή συμμετοχή σε μια νέα οικουμενική κυβέρνηση τεχνοκρατών, κυκλοφορούν στο παρασκήνιο των πολιτικών κύκλων της Αθήνας, ενώ η κυβέρνηση από χθες το βράδυ βρίσκεται αντιμέτωπη με τους έντονους κλυδωνισμούς που προκαλεί η περίεργη διαρροή ενός «καυτού», «απαγορευμένου» βίντεο με τον Ντομινίκ Στρος Καν στην εκπομπή υψηλής θεαματικότητας του Λάκη Λαζόπουλου!
Το μόνο βέβαιο προς το παρόν είναι ότι το πολιτικό σύστημα βρίσκεται σε αναβρασμό ενόψει των πολύ σκληρών μέτρων που καλείται να προωθήσει στη Βουλή ως τα μέσα του μήνα η κυβέρνηση, καθώς σε πολιτικούς και επιχειρηματικούς κύκλους, αλλά και στα ευρωπαϊκά «σαλόνια» γίνεται ολοένα εντονότερη η πεποίθηση ότι η σημερινή κυβέρνηση δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος των μέτρων που θα πρέπει να «ευλογήσει» πολιτικά μέσα στον Μάιο, προκειμένου να συνεχισθεί απρόσκοπτα η διεθνής χρηματοδότηση της χώρας από τους επίσημους πιστωτές και να μην επιβεβαιωθούν τα σενάρια άμεσης αναδιάρθρωσης του χρέους.
Εξίσου  βέβαιο είναι ότι η κινητικότητα που αναπτύσσεται δεν έχει οδηγήσει προς το παρόν σε μια βιώσιμη εναλλακτική για τη διακυβέρνηση της εποχής του μνημονίου, καθώς εκτός των άλλων ακόμη και η προσφυγή στις κάλπες με τους σημερινούς πολιτικούς συσχετισμούς δεν εγγυάται ομαλή μετάβαση σε ένα σοβαρό πολιτικό σχήμα, ενώ προκαλεί... ανατριχίλες στους κύκλους των πιστωτών της χώρας, που φοβούνται πλήρη αποσταθεροποίηση.
Σε αυτό το πεδίο αναπτύσσονται εναλλακτικά σενάρια διακυβέρνησης από ένα νέο σχήμα τεχνοκρατών που θα υποστηριχθεί από ευρύτερη πλειοψηφία κομμάτων της σημερινής Βουλής. Ο Κ. Μητσοτάκης, που ως γνωστόν δεν παρεμβαίνει τυχαία στη δημόσια συζήτηση, βλέπει ως αξιόπιστη εναλλακτική λύση μια κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ με ευρύτερη κοινοβουλευτική στήριξη και τον Αλέκο Παπαδόπουλο ή τον Γ. Φλωρίδη στην «καυτή» καρέκλα του υπουργού Οικονομικών. Την ίδια ώρα, στο παρασκήνιο των ισχυρών επιχειρηματικών και τραπεζικών κύκλων συζητούνται καθημερινά πολλά  εναλλακτικά σενάρια για ένα νέο κυβερνητικό σχήμα, χωρίς όμως να έχει προκύψει η αναγκαία συναίνεση σε λύση που θα συγκεντρώνει ευρύτερη στήριξη των οικονομικών παραγόντων τη χώρας.
Σε αυτό το περιβάλλον, πληροφορίες που συζητούνται ευρύτερα πλέον στο πολιτικό παρασκήνιο αναφέρουν ότι ο κορυφαίος πολιτειακός παράγοντας της χώρας βολιδοσκόπησε πρόσφατα σημαντικά ονόματα του ακαδημαϊκού χώρου, διερευνώντας το ενδιαφέρον τους για συμμετοχή σε μια οικουμενική κυβέρνηση τεχνοκρατών, που θα αναλάβει τα δύσκολα της εφαρμογής του νέου μνημονίου.
Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση περνά από χθες το βράδυ μια νέα, όσο και περίεργη κρίση αξιοπιστίας, μετά τη «διαρροή» του βίντεο της συνέντευξης του Ντ. Στρος Καν στο γαλλικό Canal Plus, που «κόπηκε» από το ντοκιμαντέρ για την ελληνική κρίση του γαλλικού δικτύου, αλλά το περιεχόμενό του είχε διαρρεύσει στον ελληνικό τύπο.
Στο «απαγορευμένο» βίντεο ο επικεφαλής του ΔΝΤ εμφανίζεται να δηλώνει ότι ο Έλληνας πρωθυπουργός του είχε ζητήσει από πολύ νωρίς βοήθεια, δηλώνοντας ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε πολύ δύσκολη θέση. Η απάντηση του Στρος Καν ήταν ότι το ΔΝΤ μπορεί να στηρίξει την Ελλάδα, αλλά δεν θα το επιτρέψουν οι Ευρωπαίοι εταίροι της χώρας στη νομισματική ένωση. Σε αυτή την παρατήρηση του Στρος Καν, ο Γ. Παπανδρέου φέρεται να απάντησε ότι θα αναλάμβανε ο ίδιος να πείσει τους Ευρωπαίους για την ανάγκη εμπλοκής του ΔΝΤ.
Είναι αυτονόητο ότι η προβολή του συγκεκριμένου βίντεο με τις δηλώσεις του Γάλλου επικεφαλής του ΔΝΤ μπορεί να μην προσθέτει πολλά σε όσα είναι ήδη γνωστά, δημιουργεί όμως σοβαρές και αρνητικές πολιτικές εντυπώσεις για την κυβέρνηση. Είναι ενδιαφέρον δε ότι η «διαρροή» του βίντεο έγινε σε μια χιουμοριστική εκπομπή υψηλής θεαματικότητας και όχι σε ειδησεογραφικά προγράμματα των ελληνικών καναλιών.
Οικονομικοί παράγοντες σχολίαζαν χθες βράδυ ότι αναμφίβολα δεν πρόκειται για μια τυχαία «διαρροή». Το γαλλικό δίκτυο Canal Plus, του αχανούς ομίλου Vivendi, είναι κράτος εν κράτει στην Γαλλία, διατηρεί στενές σχέσεις με την κυβέρνηση του Παρισιού και είναι βέβαιο ότι ένα βίντεο που κόπηκε προφανώς με διακρατική συνεννόηση δεν κάνει τυχαία σήμερα την εμφάνισή του στην ελληνική τηλεόραση, χωρίς κάποιου είδους άνωθεν εντολή ή συνεννόηση. Ούτε και έφθασε σε ελληνικό κανάλι από τυχαία πρωτοβουλία κάποιου χαμηλόβαθμου συνεργάτη του καναλιού και μάλιστα σε μια χρονική στιγμή, όπου η κυβέρνηση χρειάζεται και το τελευταίο δράμι πολιτικής αξιοπιστίας για να αντιμετωπίσει τις πολύπλευρες προκλήσεις που αντιμετωπίζει.
Οι θεωρητικοί των σεναρίων συνωμοσίας θα συμπέραιναν εύκολα ότι κάποιου είδους «εισαγόμενη» ανατρεπτική πρωτοβουλία βρίσκεται σε εξέλιξη κατά της σημερινής κυβέρνησης και θα συνδύαζαν με εξίσου μεγάλη ευκολία τη χθεσινή «διαρροή» με τη δυσφορία της τρόικας και των ισχυρών ευρωπαϊκών πρωτευουσών για τη χαμηλή αξιοπιστία της κυβέρνησης στην εφαρμογή του μνημονίου. Ίσως είναι πρόωρο να δεχθεί κανείς τέτοια συμπεράσματα, αναμφίβολα όμως το πολιτικό παιχνίδι αποκτά από χθες νέο ενδιαφέρον, καθώς αναμοχλεύεται μια καλά «συμπιεσμένη» δυσαρέσκεια της κοινής γνώμης για τους κυβερνητικούς χειρισμούς που οδήγησαν στο μνημόνιο και ανατροφοδοτείται η δυσπιστία έναντι της κυβέρνησης, ακριβώς την ώρα που καλείται να λάβει τις δυσκολότερες αποφάσεις της θητείας της.
*Δείτε την αναφορά της προηγούμενης ανάρτησής μας σε τέτοια ακριβώς και άλλα παρόμοια σχέδια...
*Επισυνάπτουμε επίσης αποκαλυπτικό δημοσίευμα του ιστότοπου άρδην-ρήξη για πρόταση Αλ.Παπαδόπουλου και απόψεων ΕΛΙΑΜΕΠ από τον "επικριτή" του συστήματος, Χ.Γιανναρά,τον οποίο κάποιοι (και στα Χανιά) θεωρούν "αντινεοταξικό"...







Ο Χ.Γιανναράς στο άρθρο του στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ προτείνει τον Αλέκο Παπαδόπουλο ως λύση στο πολιτικό μας πρόβλημα. Συμπτωματικά την ίδια άποψη έχουν το ΕΛΙΑΜΕΠ και ο ΣΚΑΙ , που τον προβάλλουν συστηματικά. Ενδιαφέρον είναι  ότι στις τελευταίες συνεντεύξεις του ο Α. Παπαδόπουλος επαναλαμβάνοντας , την επιχειρηματολογία Βερέμη , επιτίθεται κατά των « αρματολών και κλεφτών », ενώ δεν βρίσκει κουβέντα να πει κατά των ομοτράπεζων του υπουργών, πολλοί εκ των οποίων ισχυρίζονταν ότι ήταν εκσυγχρονιστές , όπως ο Μαντέλης , οι οποίοι κατηγορούνται  για χρηματισμό. Η συμπόρευση Γιανναρά - ΕΛΙΑΜΕΠ  δεν είναι συμπτωματική , καθότι στο παρελθόν με σαφήνεια έχει υποστηρίξει το λανθασμένο της Ελληνικής Επανάστασης  του 1821.Συνεπώς με τα φθαρμένα υλικά της μεταπολίτευσης - είτε είναι πολιτικοί ,είτε είναι διανοούμενοι- τίποτε νέο δεν μπορεί να κτιστεί. 
Σ.Κουτρούλης   

Κυριακή 1 Μαΐου 2011

Η ΟΥΣΙΑ ΤΟΥ "ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΤΙΣ ΣΠΙΘΕΣ" ΤΟΥ ΜΙΚΗ... ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΕΙ;;;

Επειδή πολλοί ανυποψίαστοι και καλοπροαίρετοι φίλοι δεν πήραν χαμπάρι μέσα στην έντεχνα δομημένη με πλήθος λεκτικές αναφορές σε ωραίους,κοινά αποδεκτούς στόχους,επιστολή του Μίκη προς τις σπίθες, την πλήρη μεταστροφή του και κυνική ομολογία του ότι η αποδοχή των αποφάσεων των σπιθών (Χανίων,Βορείων προαστίων,Κρήτης, κλπ, κλπ στη συνέχεια,εκ μέρους του ήταν απλά μια πρωταπριλιάτικη κοροϊδία για να μεθοδεύσει την πανηγυρική επαναφορά της ναπολεόντειας-άνρως απολυταρχικής ουσίας της "οργανωτικής του (δια του Δημητροκάλη) πρότασης"παραθέτουμε την κυνική αυτή ομολογία αυτούσια: 
"...Η απότομη στροφή μου της 1ης Απριλίου δεν ήταν τίποτε άλλο παρά το αποτέλεσμα του φόβου που με κατέλαβε όταν συνειδητοποίησα ότι η προπαγάνδα των ψευτο-Σπιθιστών μέσα στις γραμμές μας [που χρησιμοποίησαν αισχρές συκοφαντίες και σενάρια φανταστικά όσο και βρώμικα για να δημιουργήσουν αμφιβολίες ακόμα και για το ήθος και την ακεραιότητά μας (βλ. επιστολές των δύο παραιτηθέντων), με στόχο το οργανωτικό μου σχέδιο και που έφτασαν σε σημείο να με κάνουν να ντραπώ που υπάρχουν ακόμα τέτοιοι άνθρωποι που να έχουν το θράσος να εκστομίζουν δημόσια τέτοιες αθλιότητες] είχε πάρει τόσο μεγάλες διαστάσεις, ώστε υπήρχε κίνδυνος διάλυσής μας.

Το τι συνέβη από κει και πέρα, θα αποτελέσει κάποτε τη μαύρη σελίδα της οργάνωσής μας. Ένα μονάχα μπορώ να σας πω τώρα, ότι όλα έγιναν κάτω από τον απόλυτο έλεγχό μου, ώστε να ξεσκεπαστεί τελικά η συνωμοσία και να απαλλαγούμε οριστικά από τον κακοήθη όγκο που μας απειλούσε. Έτσι βγήκαμε απ' αυτή τη θλιβερή κρίση σοφότεροι και δυνατότεροι. Η πρόσφατη συνεδρίαση της Συμβουλευτικής είχε έναν σχεδόν πανηγυρικό χαρακτήρα..." Το υπόλοιπο κείμενο υπάρχει στην επίσημη ιστοσελ.της "Σπίθας Μίκη Θεοδωράκη".

-Όποιος δεν θέλει να εθελοτυφλεί καταλαβαίνει. Προσωπικά άργησα,αλλά τώρα δυστυχώς διαπιστώνω πόσο σημαδεμένη ήταν η "τράπουλα" :Τώρα εξηγώ:
 1.Γιατί επί 10 μήνες δεν απαντούσε το επιτελείο του κ.Θεοδωράκη στην (αφελέστατη τελικά ) έκκληση 60 συντοπιτών του την οποία έχουμε αναρτήσει σε αυτόν το χώρο,"να επιδιαιτητεύσει σε ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ προσπάθεια πανελλαδικής ιδρυτικής σύσκεψης με σαφέστατους στόχους,αυτούς ακριβώς που περιέλαβε πολύ αργότερα στην ιδρυτική διακήρυξη της σπίθας.Άλλο στόχο είχαν ο ίδιος και το επιτελείο του,δομημένο από τότε που ήταν  υπουργός του Μητσοτάκη και εξακολουθεί να "απολαμβάνει της πλήρους εμπιστοσύνης του"!!! όπως έχει τονίσει για τον Δημητροκάλη-και το ΠΟΛΙΤΙΖΩ του συνακόλουθα-το οποίο ...δεν είναι "ψευδοσπίθα"!!!...Επιδίωξή τους ήταν και είναι, όχι επουδενί συγκρότηση αμεσοδημοκρατικού κινήματος μα, ούτε καν μιας κίνησης στοιχειώδους δημοκρατικής επίφασης όπως πολλών κομμάτων,τα οποία ...κατακρίνει για αντιδημοκρατική δομή...)  Δεν ήθελαν επουδενί να ξεκινήσει με  πανελλαδική σύσκεψη,αλλά με διακήρυξη του "μεσσία" και των κολάκων του.Και ούτε μετά δέχονταν ποτέ να γίνει υποτυπώδης καν πανελλαδική συνάντηση των σπιθών.Αναβολή μιας τετοιας που υποτίθεται θα γινόταν στη Θεσ/νίκη.Ομολογημένη ωμά παραπάνω δήθεν αποδοχή,για να ελιχθεί, στην παρέμβασή μας στο Ηράκλειο. Μετάθεση μετά του υποτιθέμενου χρόνου μιας υποτιθέμενης πανελλαδ.σύσκεψης,αρχικά για Ιούλιο,μετά για...Φθινόπωρο (ώστε να είναι λυτά τα χέρια του αυτοδιορισμένου-ανεξέλεγκτου επιτελείου στην αναμενόμενη ζήτηση "εθνικής συγκυβέρνησης" ή "κυβ/σης προσωπικοτήτων",όπως διακαώς προτείνουν Μητσοτάκης,Καρατζαφέρης,Ντόρα,Αλέκος Παπαδόπουλος κλπ βάσει εντολών των "αφανών" κέντρων εξουσίας!
2.Τώρα εξηγείται και το πώς ανέλαβε ο Γ.Παπανδρέου με την τεράστιας δημοσιότητας επίσκεψή του με τον Ερντογάν στο Μίκη,το μέγα διεθνές "ρίσκο",να "διακινδυνεύσει"έστω και απλούς υπαινιγμούς σε βάρος όσων προωθεί μαζί με τον Ερντογάν εφαρμόζοντας εντολές του "μεγάλου αδελφού"! Ήταν σίγουρος πως θα ήταν όλο αβροφροσύνες απέναντί τους ο λάβρος κατήγορος της κυβέρνησης, όψιμος "κατήγορος" του τουρκικού επεκτατισμού και όλης της αντιπολίτευσης "γιατί δεν φεύγει από τη βουλή,αλλά ...νομιμοποιεί με την παρουσία της την προδοτική-ως και δοτή την είπε ! κυβέρνηση!
3.Κλασσική περίπτωση άκρως δημαγωγικής διγλωσσίας αφενός (άλλα λόγια προς άγραν οπαδών,άλλα όταν βρίσκεται ο "χαρισματικός μεσσίας μας" και όσοι τον χρησιμοποιούν,χαριεντιζόμενος δίπλα στον Πάγκαλο,δίπλα στον ίδιο τον Γιωργάκη,δίπλα στον επικεφαλής του τουρκικού νεοοθωμανισμού...Δυστυχώς μου θύμισε αυτό που ήθελα (κακώς) να ξεχάσω! Πως τελικά,ως πολιτικός, είναι αταλάντευτα ίδιος ο Θεοδωράκης της περιόδου μετά την πτώση της χούντας. Εντελώς αντίθετος από εκείνον της προηγούμενης,νεανικής περιόδου του! Είναι Ο ΙΔΙΟΣ ΠΟΥ ΨΗΦΙΣΕ  ΝΑΙ (ούτε καν λευκό για το θεαθήναι ..) ΣΤΗΝ ΕΠΑΙΣΧΥΝΤΗ ΝΕΑ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΒΑΣΕΩΝ ΤΩΝ ΗΠΑ,ΩΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΤΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΣΤΙΣ 23/7/1990,ΟΤΑΝ ΤΑ ΧΑΝΙΑ ΣΕΙΟΝΤΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΡΙΑ ΑΠΡΟΚΛΗΤΗ ΕΠΙΘΕΣΗ ΤΩΝ ΜΑΤ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΜΑΣ.!!!... 
Ρωτήστε τον φίλοι,.όσοι νομίζετε (όπως νόμισα, με κάποιες επιφυλάξεις, κι εγώ δυστυχώς) ότι ξανάγινε ο παλιός Μίκης: Μετάνοιωσε για το ρόλο που έπαιξε τότε;... Και γιατί εξακολουθεί να έχει "την απόλυτη εμπιστοσύνη του ο τότε επικεφαλής του οργανωτικού της ΝΔ και το παγκοσμιοποιητικό ίδρυμα-κόμμα-"σπίθα ΠΟΛΙΤΙΖΩ;;; ΓΙΑΤΙ;;;...
* ΥΓ: Μου είπαν πολλοί φίλοι που είχαν δώσει το email τους στη σπίθα για να ενημερώνονται,ότι τους έστειλε "ευχές" προσωπικά ο Δημητροκάλης! Προφανώς έστειλε σε όλα τα μέλη όλων των σπιθών!!! Τι σημαίνει αυτό; Σκανδαλωδώς,αποθρασσυμένος από την όλη "μεταστροφή" του Μίκη, κάνει  (μόνο αυτός από όλους τους σπιθίτες της χώρας!!!) αφενός πολιτικάντικη εκστρατεία δημοσίων σχέσεων,ιδιοποιούμενος τα στοιχεία των μελών των σπιθών,που κανείς άλλος πλην των του ίδιου και στελεχών του "ΠΟΛΙΤΙΖΩ" δεν τα έχει,αφετέρου, ξεκαθαρίζει προς τα εναπομείναντα μέλη των σπιθών ότι ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ,ΑΛΛΑ ΠΑΙΖΕΙ ΡΟΛΟ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΔΙΚΤΥΩΣΗ,ΠΟΥ ΚΑΝΕΙΣ ΑΛΛΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΣΠΙΘΑΣ! ΜΑΣ ΛΕΕΙ ΣΗΜΕΙΟΛΟΓΙΚΑ, ΠΟΛΥ ΜΕΛΕΤΗΜΕΝΑ, ΟΤΙ ΤΟ "ΠΟΛΙΤΙΖΩ" ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΤΩΝ ΣΠΙΘΩΝ!!! ΑΝΤΙΔΡΑ ΚΑΝΕΙΣ;;;;;;