Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2018

Δημήτρης Λιαντίνης

Δημήτρης Λιαντίνης

Από τη Βικιπαίδεια
Πήδηση στην πλοήγησηΠήδηση στην αναζήτηση
Δημήτρης Λιαντίνης
Γενικές πληροφορίες
ΓέννησηΛιαντίνα Λακωνίας, ΠελοπόννησοςΕλλάδα
Εξαφάνιση01 Ιουνίου 1998 (55 ετών)
ΘάνατοςΤαΰγετοςΠελοπόννησοςΕλλάδα
Αιτία θανάτουΆγνωστη
Συνθήκες θανάτουαυτοκτονία
ΕθνικότηταΕλληνική
ΥπηκοότηταΕλλάδα
Εκπαίδευση και γλώσσες
Ομιλούμενες γλώσσεςΕλληνικά
Γερμανικά
Αγγλικά
Νέα ελληνική γλώσσα
Πληροφορίες ασχολίας
ΕργοδότηςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Αξιοσημείωτο έργοΓκέμμα
Οικογένεια
ΣύζυγοςΝικολίτσα Γεωργοπούλου
ΤέκναΔιοτίμα Λιαντίνη
Γονείς
  • Πολυτίμη Νικολακάκου (μητέρα)
ΣυγγενείςΠαναγιώτης Νικολακάκος, Γιώργος Νικολακάκος
Ιστοσελίδα
Ο Δημήτρης Λιαντίνης (γεννημένος ως Δημήτρης Νικολακάκος23 Ιουλίου 1942 - εξαφανίστηκε την 1η Ιουνίου 1998) ήταν Έλληναςπανεπιστημιακός, φιλόσοφοςποιητήςσυγγραφέας και μεταφραστής. Υπήρξε αναπληρωτής καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και συγγραφέας εννέα βιβλίων με φιλοσοφικό και παιδαγωγικό περιεχόμενο.
Ήταν λάτρης της Αρχαίας Ελλάδας και της πνευματικής και πολιτιστικής κληρονομιάς της, για τη μελέτη της οποίας αφιέρωσε όλη του την ζωή. Έγραψε για διάφορα θέματα όπως την ηθική, την ζωή και τον θάνατο[1] και την σχέση της Ορθοδοξίας και Ελληνισμού[2]. Το τελευταίο του και πιο σημαδιακό σύγγραμμα, το Γκέμα[3], έχει μεταφραστεί σε πολλές ξένες γλώσσες. Εστίασε στην ανάγκη να ενταχθούν τα αρχαία ελληνικά ήθη και έθιμα στο σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα καθώς και στην καθημερινή ζωή των Ελλήνων, ενώ άσκησε κριτική στην φθίνουσα ανθρωπιστική πορεία του Δυτικού πολιτισμού[4].
Στο ευρύ κοινό έγινε κυρίως γνωστός το 1998, σε ηλικία των 56 ετών, όταν και η υπόθεση της εξαφάνισής του απασχόλησε την κοινή γνώμη[5]. Τελικά τα κόκκαλά του βρέθηκαν 7 χρόνια μετά, στις 6 Ιουνίου 2005, σε μία σπηλιά κοντά στην κορυφή του Ταϋγέτου[6][7].

Η ζωή του[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Γεννήθηκε στις 23 Ιουλίου του 1942 στην Λιαντίνα Λακωνίας τής κοινότητα Πολοβίτσας. Το επώνυμό του ήταν Νικολακάκος, το οποίο άλλαξε σε Λιαντίνης καθώς ο τόπος καταγωγής του είναι το χωριό Λιαντίνα της Λακωνίας. Τελείωσε το εξατάξιο γυμνάσιο της Σπάρτης. Το 1966 αποφοίτησε από το Τμήμα Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών. Σπούδασε κλασσικές γνώσεις και ανθρωπολογία. Από το 1968 μέχρι το 1970 υπηρέτησε ως φιλόλογος στη Μέση Εκπαίδευση στους Μολάους Λακωνίας. Τον Οκτώβριο του 1970 μετέβη στο Μόναχο, όπου παρέμεινε μέχρι το 1972 και σπούδασε τη γερμανική γλώσσα, διδάσκοντας συγχρόνως ως φιλόλογος στο ιδιωτικό ελληνικό σχολείο της Otto Gesellschaft του Μονάχου. Παράλληλα μελετά αδιάκοπα τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, ενώ υπήρξε και μέλος του σωματείου «Οδύσσεια», που υποστήριζε την καύση των νεκρών. Από το 1973 μέχρι το 1974 υπηρέτησε εκ νέου στη Μέση Εκπαίδευση στις Θεσπιές Βοιωτίας και το 1974-75 στο Γυμνάσιο Αρρένων στη Θήβα. Το 1975 διορίστηκε βοηθός στο Εργαστήριο Παιδαγωγικής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Το 1978 έγινε Διδάκτωρ με βαθμό «άριστα» και θέμα της διδακτορικής διατριβής: «Η παρουσία του ελληνικού πνεύματος στις ελεγείες του Duino του Ράινερ Μαρία Ρίλκε».
Υπήρξε από το 1975 μέχρι το 1998 βοηθός, επιμελητής, λέκτορας, επίκουρος καθηγητής και αναπληρωτής καθηγητής της Φιλοσοφίας της Aγωγής και της Διδακτικής των ελληνικών μαθημάτων στον Τομέα Παιδαγωγικής του Τμήματος Φ.Π.Ψ. του Πανεπιστημίου Αθηνών. Το 1978-79 με εκπαιδευτική άδεια παρακολούθησε στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης φιλοσοφία και συγχρόνως δίδασκε σε εντεταγμένο ελληνικό σχολείο στο Λουντβισχάφεν. Εκτός του Πανεπιστημίου στην Ελλάδα δίδαξε στο Μαράσλειο Διδασκαλείο στη Μετεκπαίδευση των δασκάλων, σε διάφορα ΠΕΚ και στη Σχολή της Αστυνομίας.
Ήταν συγγραφέας εννέα βιβλίων με φιλοσοφικό και παιδαγωγικό περιεχόμενο. Επίσης απέδωσε στην ελληνική το «Ίδε ο Άνθρωπος» του Νίτσε.
Το 1973 παντρεύτηκε την καθηγήτρια θεολογίας, Νικολίτσα Γεωργοπούλου. Από το γάμο τους απέκτησαν μια κόρη.

Ο θάνατός του[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Την 1η Ιουνίου 1998 ο Λιαντίνης εξαφανίστηκε αφήνοντας γράμμα προς την κόρη του, στο οποίο δήλωνε πως είχε αποφασίσει «να αφανισθεί αυτοθέλητα», όπως χαρακτηριστικά έγραφε. Η υπόθεση της εξαφάνισής του απασχόλησε την κοινή γνώμη, λόγω ιδιαίτερης προβολής από τα ΜΜΕ. Στις 6 Ιουλίου του 2005, ο συγγενής του Παναγιώτης Νικολακάκος, ο οποίος ήταν ο μόνος που γνώριζε το σημείο θανάτου του, οδήγησε την κόρη του Λιαντίνη σε μία σπηλιά του Ταϋγέτου, όπου μέσα κείτονταν ο ίδιος[8]. Αργότερα ο αδερφός του, Γιώργος Νικολακάκος, αποκάλυψε ότι ο Λιαντίνης είχε δώσει ακριβείς οδηγίες για πότε να αποκαλυφθεί το μέρος του που βρισκόταν[9]. Όπως έγραψε στο τελευταίο γράμμα στην κόρη του, είχε προετοιμάσει αυτή τη στιγμή βήμα-βήμα μια ολόκληρη ζωή[10].
Μετά την ανεύρεση του σκελετού, έγιναν ιατροδικαστικές εξετάσεις[11] που κατέληξαν ότι ο νεκρός ήταν ο Λιαντίνης[6]. Όμως άφησαν αναπάντητο το πώς πέθανε, δεδομένου ότι δεν ανευρέθη στις τοξικολογικές εξετάσεις κάποια ουσία που να επιφέρει τον θάνατο. Άγνωστη είναι και η ακριβής ημερομηνία του θανάτου. Ωστόσο θεωρείται βέβαιο ότι πέθανε τις πρώτες μέρες του Ιουνίου του 1998[12]. Παρότι η επιθυμία του ίδιου ήταν αν βρεθούν τα οστά του να μείνουν στον Ταΰγετο[12], τελικά ενταφιάστηκαν στις 20 Αυγούστου 2005 στο νεκροταφείο των Κεχρεών Κορινθίας[12][13].

Το γράμμα[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Ο Λιαντίνης έφησε ένα αποχαιρετιστήριο γράμμα στην κόρη του, Διοτίμα, με αναφορές στην τελευταία πράξη του:[14]
Διοτίμα μου,
Φεύγω αυτοθέλητα. Αφανίζομαι όρθιος, στιβαρός και περήφανος. Ετοίμασα τούτη την ώρα βήμα- βήμα ολόκληρη τη ζωή μου, που υπήρξε πολλά πράγματα, αλλά πάνω από όλα εστάθηκε μια προσεκτική μελέτη θανάτου. Τώρα που ανοίγω τα χέρια μου και μέσα τους συντρίβω τον κόσμο, είμαι κατάφορτος με αισθήματα επιδοκιμασίας και κατάφασης.
Πεθαίνω υγιής στο σώμα και στο μυαλό, όσο καθαρό είναι το νωπό χιόνι στα όρη και το επεξεργασμένο γαλάζιο διαμάντι.
Να ζήσεις απλά, σεμνόπρεπα, και τίμια, όπως σε δίδαξα. Να θυμάσαι ότι έρχουνται χαλεποί καιροί για τις νέες γενεές. Και είναι άδικο και μεγάλο παράξενο να χαρίζεται τέτοιο το δώρο της ζωής στους ανθρώπους, και οι πλείστοι να ζούνε μέσα στη ζάλη αυτού του αστείου παραλογισμού.
Η τελευταία μου πράξη έχει το νόημα της διαμαρτύρησης για το κακό που ετοιμάζουμε εμείς οι ενήλικοι στις αθώες νέες γενεές που έρχουνται. Ζούμε τη ζωή μας τρώγοντας τις σάρκες τους. Ένα κακό αβυσσαλέο στη φρίκη του. Η λύπη μου γι' αυτό το έγκλημα με σκοτώνει.
Να φροντίσεις να κλείσεις με τα χέρια σου τα μάτια της γιαγιάς Πολυτίμης, όταν πεθάνει. Αγάπησα πολλούς ανθρώπους. Αλλά περισσότερο τρεις. Το φίλο μου Αντώνη Δανασσή, τον αδερφοποιτό μου Δημήτρη Τρομπουκη, και τον Παναγιώταρο το συγγενή μου, γιο και πατέρα του Ηρακλή.
Κάποια στοιχεία από το αρχείο μου το κρατά ως ιδιοκτησία ο Ηλίας Αναγνώστου.
Να αγαπάς τη μανούλα ως την τελευταία της ώρα. Υπήρξε ένας υπέροχος άνθρωπος για μένα, για σένα, και για τους άλλους. Όμως γεννήθηκε με μοίρα. Γιατί της ορίστηκε το σπάνιο, να λάβει σύντροφο στη ζωή της όχι απλά έναν άντρα, αλλά τον ποταμό και τον άνεμο. Το γράμμα του αποχαιρετισμού που της έγραψα το παίρνω μαζί μου.
Σας αφήνω εσένα, τη μανούλα και το Διγενή,[15] το σπίτι μου δηλαδή, που του στάθηκα στύλος και στέμμα, Γκέμμα πες, σε υψηλούς βαθμούς ποιότητας και τάξης. Στην μεγαλύτερη δυνατή αρνητική εντροπία. Να σώζετε αυτή τη σωφροσύνη και αυτή την τιμή. Θα δοκιμάσω να πορευτώ τον ακριβό θάνατο του Οιδίποδα. Αν όμως δεν αντέξω να υψωθώ στην ανδρεία που αξιώνει αυτός ο τρόπος, και ευρεθεί ο νεκρός μου σε τόπο όχι ασφαλή, να φροντίσεις με τη μανούλα και το Διγενή, να τον κάψετε σε ένα αποτεφρωτήριο της Ευρώπης
Έζησα έρημος και ισχυρός.
Λιαντίνης
Τη μέρα που θα πέσω έδωσα εντολή να στεφανωθούν οι μορφές[16] Σολωμού στη Ζάκυνθο κ' Λυκούργου στη Σπάρτη.

Εργογραφία[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

  • Έξυπνον Ενύπνιον (1977): Ερμηνεύει φιλοσοφικά και σε σχέση με την αρχαία Ελλάδα τις ελεγείες του Ντούινο του Ρίλκε. Το βιβλίο με μικρές διαφοροποιήσεις αποτελεί απόδοση στη δημοτική της διδακτορικής του διατριβής (που ήταν σε καθαρεύουσα) με τον τίτλο "Η παρουσία του ελληνικού πνεύματος στις ελεγείες του Duino του R. M. Rilke".
  • Χάσμα σεισμού (1977): Ερμηνεύει φιλοσοφικά το έργο του Σολωμού. Βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών το 1978.
  • Ίδε ο άνθρωπος (1979) του Νίτσε: Απόδοση στην ελληνική με προλόγισμα (ο Λιαντίνης αναφερόμενος στη μεταφραστική του εργασία χρησιμοποιεί το ρήμα "ελλήνισε").
  • Ο Νηφομανής (1982): Αναλύεται η ποίηση του Γιώργου Σεφέρη με φιλοσοφικές συντεταγμένες.
  • Homo educandus (1984): Διαπραγματεύεται την φιλοσοφία της αγωγής.
  • Πολυχρόνιο (1987): Εξετάζει τη φιλοσοφία της στοάς και την επίδρασή της στην πολιτική παιδαγωγική της Ρώμης.
  • Διδακτική (1989): Παιδαγωγικό εγχειρίδιο αρχών και μεθόδων της διδακτικής, προορισμένο για τους φοιτητές.
  • Τα Ελληνικά (1992): Αναφέρεται στη διδακτική των νέων και των αρχαίων ελληνικών, κυρίως της λογοτεχνίας (με κριτήρια για την αποτίμηση του ποιητικού έργου), και προορίζεται για εκπαιδευτικούς. Περιέχει ενδεικτικό κατάλογο κειμένων τα οποία πρέπει να κατέχει ο εκπαιδευτικός για προσωπική του κατάρτιση.
  • Γκέμμα (1997): Περιέχει 16 αυτόνομα κεφάλαια με κυρίαρχα ζητήματα το περί Θεού ερώτημα, τη συνείδηση του "ελληνοέλληνα" και το πρόβλημα του θανάτου στη σύζευξή του με τον έρωτα.
Έργα που εκδόθηκαν μετά θάνατον από τους κληρονόμους του:
  • Οι ώρες των άστρων (2006) - Ποιητική συλλογή που εκδόθηκε από τη σύζυγό του με Προλόγισμα της ίδιας.

Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2018

ΑΠΑΥΓΑΣΜΑ "ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ" ΟΙ ΗΠΑ! ...ΟΧΙ "ΟΜΟΦΟΒΙΚΟΙ" ΣΑΝ ΕΜΑΣ!

ΞΕΧΆΣΤΕ ΤΟ: "ΦΟΝΙΑΔΕΣ ΤΩΝ ΛΑΏΝ ΑΜΕΡΙΚΆΝΟΙ"!
ΑΠΑΥΓΑΣΜΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΠΙΑ ΟΙ ΗΠΑ ΒΡΕ!  ...ΟΧΙ "ΟΜΟΦΟΒΙΚΟΙ" ΣΑΝ ΕΜΑΣ!

Από τα κυρίαρχα σχόλια των καναλιών περί των χτεσινών ενδιάμεσων εκλογών στις ΗΠΑ, είναι αυτά για την εκλογή δύο κίναιδων (χρησιμοποιώ τον αρχαιοελληνικό χαρακτηρισμό για τους γκέι και λεσβίες, που προέρχεται από το κινώ+αιδώς,αυτός που προκαλεί ντροπή δηλαδή.)
Ένας ...θηλυκός και μια ...αρσενικιά, εκλέχτηκαν κυβερνήτες Πολιτειών-Ομόσπονδων Κρατών, προβάλλοντας ως ...ατού την διαστροφή τους!
Δεν θα υπήρχε πρόβλημα άξιο σχολιασμού εκμέρους μου, αν δεν πρόβαλαν ως πολιτικό ...προτέρημα(!) με την στήριξη όλων των γνωστού ρόλου μεγάλων ΜΜΕ, και μάλιστα με εμετική ξετσιπωσιά το κουσούρι τους!
Δικαίωμα καθενός να συμπεριφέρεται όπως θέλει στα προσωπικά του, αλλά άλλο τόσο δικαίωμα και υποχρέωση κάθε μη ναρκωμένης συνείδησης να αγανακτεί με την προβολή του κουσουριού και της ανωμαλίας ως κοινωνικού πρότυπου!
Κι όμως ασκείται απάνθρωπη όσο και ηλίθια ηθική μα και ποινική συχνά, βία κατά όσων αγανακτούν με αυτό!
Γιατί αυτό λέει, στις ΗΠΑ που τόσο ...σέβονται λέει τα ανθρώπινα δικαιώματα, δείχνει λέει πόσο είναι κάργα ...δημοκρατικές οι ΗΠΑ!!!!
Α... Όλα κι όλα! Μπορεί οι ΗΠΑ να ρίχνουν πυρηνικές βόμβες σε άμαχο πληθυσμό (Χιροσίμα-Ναγκασάκι), μπορεί να έριξαν χιλιάδες τόνους βομβών δολοφονώντας εκατοντάδες χιλιάδες γυναικόπαιδα σε Δρέσδη, Αμβούργο (ποτέ στα εκεί κοντά ιδιοκτησίας Ροκφέλερ εργοστάσια οχημάτων των χιτλερικών...) μπορεί να ισοπέδωσαν το Ανόι και όλο το Βιετνάμ, μπορεί να έκαναν ή να υποκίνησαν αμέτρητους ιμπεριαλιστικούς πολέμους με εκατομμύρια νεκρούς συνολικά, αρχικά, διαδεχόμενοι τους Άγγλους, σε Ελλάδα μεταπολεμικά, μετά σε Κορέα, Βιετνάμ, Καμπότζη, Λάος, Αφρική, Ιράκ, πρώην Γιουγκοσλαβία, Λιβύη, Συρία κλπ, μπορεί να επέβαλαν ή να στηρίζουν τα πιο στυγνά κι απάνθρωπα δικτατορικά καθεστώτα και χούντες σε Χιλή, Αργεντινή, Κούβα επί Μπατίστα, σε Ελλάδα και Κύπρο για να επιβάλουν την διχοτόμηση με τον τουρκικό Αττίλα, μπορεί να στηρίζουν τον Σαουδαραβικό σκοταδισμό, μπορεί να δημιούργησαν την Αλ Κάιντα και τον ISIS, μπορει να επέβαλαν από το 1971 με την απειλή των όπλων τους την αναγκαστική παγκόσμια συναλλαγή βάσει δολλαρίων-χαρτιών χωρίς αντίκρυσμα σε χρυσό ή σε υλικό πλούτο για να ληστεύουν όλη την ανθρωπότητα, μπορεί... μπορεί.... μπορεί...
-Αλλά... όσον αφορά την ευαισθησία τους για τα πρωκτικά και λοιπά δικαιώματα των γκέι και λεσβιών, για τέτοια ...θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα, τα δίνουν όλα!
-Κι από κοντά, ξοπίσω τους, θλιβερές φιγούρες σέρνονται διαλαλώντας τέτοιους "δικαιωματισμούς" όλα τα οπουγής ρεμάλια, κάθε είδους ιδεοληπτικής απόχρωσης, θυμίζοντας σε όσους βλέπουν αυτά που δεν φωνάζονται τους στίχους του Μπρεχτ από την "Παρέλαση του Παλιού-Καινούργιου":

 "Στεκόμουν πάνω σ’ ένα λόφο κι είδα το Παλιό να πλησιάζει,
μα ερχόταν σα Νέο.
Σέρνονταν πάνω σε καινούργια δεκανίκια που κανείς δεν είχε ξαναδεί
και βρωμούσε νέες μυρουδιές σαπίλας που κανείς δεν είχε πριν ξαναμυρίσει...
...Ολόγυρα στέκαν΄ όσοι εμπνέονταν από τρόμο, κραυγάζοντας:
Φτάνει Το Νέο, το Ολοκαίνουργιο, χαιρετήστε το Νέο, γίνεται και εσείς νέοι σαν και εμάς!
Κι αυτοί που ακούγανε, τίποτα άλλο δεν ακούγανε από τις κραυγές τους.
Μα αυτοί που βλέπανε, βλέπανε αυτά που δεν φωνάζονταν.
Έτσι το Παλιό έκανε την εμφάνισή του σε Νέο μασκαρεμένο,
Και έφερε αλυσοδεμένο μαζί του το Νέο να το παρουσιάσει σαν Παλιό....
... Και η κραυγή ξανάλεγε:
Φτάνει Το Νέο, το Ολοκαίνουργιο, χαιρετήστε το Νέο, γίνεται και εσείς νέοι σαν και εμάς! "


Κώστας Ντουντουλάκης 8/11/2018

Παρασκευή 2 Νοεμβρίου 2018

Ο μυθικός κατάσκοπος που χάλασε τα σχέδια του Χίτλερ για δολοφονία Στάλιν-Τσώρτσιλ-Ρούζβελτ στην διάσκεψη της Τεχεράνης

Το τραγούδι του γλάρου: Gevork Vartanian:ένας μυθικός κατάσκοπος: panorama.am Η 17η Φεβρουαρίου σηματοδοτεί την επέτειο γέννησης του Gevork Vartanian, ενός διάσημου σοβιετικού πράκτορα πληροφοριών, ο ο...

Οι Αντιφά στην θεωρία και στην πράξη

http://ardin-rixi.gr/wp-content/uploads/2018/10/ANTIFA.jpg
Της Νταϊάνας Τζονστόουν, δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα Counterpunch 21 Οκτωβρίου 2017.

«Οι φασίστες διακρίνονται σε δυο κατηγορίες: τους φασίστες και τους αντιφασίστες».
Έννιο Φλαϊάνο, Ιταλός συγγραφέας και συνδημιουργός των καλύτερων σεναρίων του Φρεντερίκο Φελίνι.
Τις πρόσφατες εβδομάδες (σ.σ. το άρθρο γράφτηκε τον Οκτώβριο του 2017), μια απολύτως αποπροσανατολισμένη αριστερά καλείται ευρέως να ενοποιηθεί γύρω από μια μασκοφορεμένη πρωτοπορία που αυτοαποκαλούνται αντιφά, ή αντιφασίστες. Οι αντιφά αποτελούν μια πρόσφατη παραλλαγή του μαύρου μπλοκ, γνωστή για την πρόκληση βίαιων επεισοδίων κατά την διάρκεια ειρηνικών διαδηλώσεων σε πολλές χώρες. Εισαγόμενη από την Ευρώπη, η ταμπέλα αντιφά ηχεί περισσότερο πολιτικά. Επίσης χρησιμεύει στο να στιγματίσει εκείνους που στοχοποιεί ως «φασίστες».
Παρά την εισαγωγή του ονόματός τους από την Ευρώπη, οι αντίφα αποτελούν ένα ακόμα παράδειγμα διολίσθησης της αμερικάνικης κοινωνίας στην βία.
Ιστορικές φιλοδοξίες
Οι αντιφά έγιναν γνωστοί για τον ρόλο που έπαιξαν στην αντιστροφή της παράδοσης «ελευθερίας του λόγου» που είχε το Μπέρκλεϊ, όπου απαγόρευσαν τις ομιλίες προσωπικοτήτων προερχόμενων από την δεξιά. 
Αλλά η ένδοξη στιγμή τους ήταν η σύγκρουση με ακροδεξιούς στο Σάρλοτσβιλ, στις 12 Αυγούστου 2017, και αυτό που τους εκτόξευσε ήταν μια δήλωση του Τραμπ για τα γεγονότα, ότι «υπάρχουν καλοί άνθρωποι και στις δυο πλευρές». Με περισσή χαιρεκακία, οι κονδυλοφόροι άρπαξαν την ευκαιρία να καταγγείλουν τον μισητό πρόεδρο για τις «ίσες αποστάσεις» του, αποδίδοντας έτσι τα ηθικά εύσημα στους Αντιφά.
Το Σάρλοτσβιλ λειτούργησε και ιδιαιτέρως θετικά ως προς την καμπάνια προώθησης ενός βιβλίου των αντίφα: Το Αντιφασιστικό εγχειρίδιο, γραμμένο από έναν νεαρό καθηγητή πανεπιστημίου, τον Μαρκ Μπρέι, έναν αντιφά στην θεωρία και την πράξη. Τo βιβλίο «ξεκίνησε πολύ καλά», πανηγύρισε ο εκδοτικός του οίκος, Melville House. Απέσπασε πολύ γρήγορα εγκωμιαστικά σχόλια από ΜΜΕ του κατεστημένου όπως οι Τάιμς της Νέας Υόρκης, ο Γκάρντιανκαι το NBC, μέσα που δεν συνηθίζουν να καλύπτουν στις σελίδες τους αριστερές εκδόσεις, πόσο μάλλον εκείνες που προέρχονται από τον χώρο του επαναστατικού αναρχισμού.
Η Ουάσιγκτον Ποστ χαιρέτισε τον Μπρέι ως εκπρόσωπο των «αντάρτικων ακτιβιστικών κινημάτων» σημειώνοντας ότι «η πιο διαφωτιστική συμβολή του βιβλίου είναι η εξιστόρηση των αντιφασιστικών εγχειρημάτων του προηγούμενου αιώνα, αλλά περισσότερο σχετική με το σήμερα είναι η αιτιολόγηση της στέρησης του δικαιώματος του λόγου και της διαπόμπευσης των οπαδών της λευκής ανωτερότητας».
Η «διαφωτιστική συμβολή» του Μπρέι εξαντλείται σε μια εξωραϊσμένη εξιστόρηση του αντιφασισμού, που απευθύνεται μάλιστα σε μια γενιά που η μανιχαϊστική, επικεντρωμένη στο Ολοκαύτωμα αντίληψη για την ιστορία της έχει στερήσει τόσο τα πραγματολογικά όσο και τα αναλυτικά εργαλεία με τα οποία θα μπορούσε να κρίνει πολυδιάστατα φαινόμενα όπως ήταν και η άνοδος του φασισμού. 
Ο Μπρέι παρουσιάζει τους σύγχρονους αντιφά λες και αποτελούν τους νόμιμους διάδοχους κάθε δίκαιης κινητοποίησης από την εποχή της αποκήρυξης της δουλειάς κι έπειτα. Αλλά δεν υπήρχαν αντιφασίστες πριν το φασισμό, και ο χαρακτηρισμός «αντιφά» δεν μπορεί να αποδοθεί με τίποτα σε όλη την γκάμα εκείνων που τον αντιστρατεύονται.
Η υπονοούμενη διεκδίκηση μιας συνέχειας με την παράδοση των Διεθνών Ταξιαρχιών που πολέμησαν στην Ισπανία εναντίον του Φράνκο, δεν είναι τίποτα άλλο παρά απόπειρα εκμετάλλευσης μιας απλής συνωνυμίας. Μιας και οι ήρωες του Ισπανικού Εμφυλίου είναι αξιοθαύμαστοι, κάποια από την αίγλη τους πρέπει να περνάει και σε εκείνους που έχουν αυτοανακηρυχθεί σε κληρονόμους τους. Δυστυχώς, δεν υπάρχουν πλέον επιζώντες της Μεραρχίας Αβραάμ Λίνκολν, ώστε να μας πουν για την τεράστια διαφορά που υπάρχει μεταξύ μιας οργανωμένης άμυνας ενάντια στην εισβολή φασιστικών στρατευμάτων, και των αψιμαχιών στο κάμπους του Μπέρκλει. Όσο για τους αναρχικούς της Καταλονίας, η πατέντα τους στον αναρχισμό έχει πάψει να ισχύει εδώ και πάρα πολύ καιρό, οπότε ο καθένας είναι ελεύθερος να λανσάρει το δικό του γενόσημο.
Το αυθεντικό αντιφασιστικό κίνημα αποτελούσε μια προσπάθεια της Κομμουνιστικής Διεθνούς, ώστε να καμφθούν οι εσωτερικές αντιθέσεις των ευρωπαϊκών σοσιαλιστικών κομμάτων για να δημιουργηθεί ένα κοινό μέτωπο εναντίον των θριαμβεύοντων κινημάτων που καθοδηγούσαν οι Χίτλερ και Μουσολίνι.
Μιας και ο Φασισμός εν τέλει εξαπλώθηκε, και οι αντιφά δεν αποτέλεσαν ποτέ σημαντικό του αντίπαλο, οι απολογητές του καταφεύγουν στο επιχείρημα της έγκαιρης εξάλειψης: «Εάν και μόνο εάν» οι αντιφασίστες έδερναν αρκετά τους φασίστες πριν αυτοί δυναμώσουν, οι τελευταίοι δεν θα καταφέρναν να επιβιώσουν.
 Αφού η λογική και η πολιτική αντιπαράθεση απέτυχε να αποτρέψει την άνοδο του φασισμού, ισχυρίζονται, θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τη «βία στους δρόμους» -η οποία παρεμπιπτόντως απέτυχε ακόμα πιο πολύ.
Πρόκειται για ένα ανιστόρητο επιχείρημα. Ο Φασισμός αποθέωσε την βία, και η βία αποτέλεσε προνομιακό έδαφος για την ανάπτυξή του. Τόσο οι Κομμουνιστές όσο και οι Φασίστες πλακώνονταν στους δρόμους και η ατμόσφαιρα της βίας βοήθησε τους τελευταίους να εμφανιστούν σαν το φόβητρο των Μπολσεβίκων, κερδίζοντας έτσι την υποστήριξη των κυριότερων καπιταλιστών και στρατοκρατών στις χώρες τους, οι οποίοι τους έφεραν και στην εξουσία.
Από στην στιγμή που ο ιστορικός φασισμός δεν υπάρχει πλέον,οι αντιφά του Μπρέι διεύρυναν την έννοια του «φασισμού» για να περιλάβουν μέσα σε αυτήν ό,τι αντίκειται στον κανόνα των ‘πολιτικών της ταυτότητας’: Από την ‘πατριαρχία’ (μια "προ-φασιστική στάση") στην ‘τρανσφοβικότητα’ (που είναι ένα "μεταφασιστικό πρόβλημα").
Οι μασκοφόροι μαχητές των αντιφά, όμως, φαίνεται να εμπνέονται περισσότερο από τον Μπάτμαν, αντί για τον Μαρξ ή τον Μπακούνιν.
Αποτέλεσμα εικόνας για antifa
Τάγματα εφόδου του Νεοφιλελεύθερου Κόμματος του Πολέμου
Μιας και ο Μαρκ Μπρέι αποδίδει ευρωπαϊκή καταγωγή στους Αμερικάνους Αντίφα, αξίζει να εξετάσουμε σε τι αντιστοιχεί αυτό το ρεύμα σήμερα στην Ευρώπη.
Εκεί, λοιπόν, η τάση αυτή έχει δυο εκφράσεις: 
Ακτιβιστές του Μπλακ Μπλοκ που εισβάλουν συχνά σε συγκεντρώσεις αριστεριστών για να σπάσουν βιτρίνες και να συγκρουστούν με την αστυνομία. Αυτοί οι επιδειξίες της τεστοστερόνης δεν έχουν καμία άλλη πολιτική συνεισφορά πέραν του να προκαλούν δημόσιες εκκλήσεις για την ενίσχυση των αστυνομικών δυνάμεων. Θεωρείται ευρέως ότι οι γραμμές τους είναι διάτρητες από την διείσδυση της αστυνομίας.
Για παράδειγμα, στις 23 Σεπτεμβρίου του 2017 αρκετοί από αυτούς τους μασκοφορεμένους, επιτέθηκαν σε συγκέντρωση της Ανυπότακτης Γαλλίας, του κορυφαίου σήμερα αριστερού κόμματος της Γαλλίας, και σκίζοντας αφίσες και πετώντας πέτρες προσπάθησαν να φτάσουν στην εξέδρα όπου μιλούσε ο επικεφαλής του Ζαν-Λυκ Μελανσόν. Το νόημα της επιχείρησης αυτής ήταν να καταδείξουν ότι κανείς δεν είναι τόσο επαναστάτης όσο οι ίδιοι. Περιστασιακά, πετυχαίνουν κάποιον τυχαίο σκίνχεντ στους δρόμους για να τον ξυλοφορτώσουν, και αυτό τους αποδίδει τα εύσημα του «αντιφασίστα».
Αυτά τα εύσημα είναι που χρησιμοποιούν για να αποδώσουν στους εαυτούς τους το δικαίωμα να επιτίθενται εναντίον οποιουδήποτε αυτοανακηρυσσόμενοι σε κάποιου είδους άτυπη ιερή εξέταση.
Ιδού ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Στα τέλη του 2010 μια νεαρή γυναίκα με το όνομα Ορνέλα Γκιγιέ, εμφανίστηκε στο Παρίσι αναζητώντας δουλειά σε διάφορα περιοδικά και ιστολόγια της αριστεράς. Προσπάθησε «να διεισδύσει παντού», σύμφωνα με τον τέως διευθυντή της Λε Μόντ Ντιπλοματίκ, Μωρίς Λεμουάν, ο οποίος διαισθητικά «ήταν πάντοτε δύσπιστος απέναντί της», όταν την προσέλαβε στο έντυπό του.
Ο Βικτόρ Ντεντά, που διευθύνει μια από τις κυριότερες αριστερές ιστοσελίδες στην Γαλλία, το Le Grand Soir, ήταν ένας από εκείνους που προσπάθησαν να την βοηθήσουν, για να βιώσει μια πικρή εμπειρία μερικούς μήνες μετά. 
Η Ορνέλα είχε αυτοανακηρυχθεί σε ιεροεξεταστή στρατευμένο στην καταπολέμηση της «συνωμοσιολογίας, της παραπλάνησης, του αντι-σημιτισμού και της κόκκινο-καφέ συμμαχίας» στο διαδίκτυο. Αυτή η εκστρατεία πήρε την μορφή προσωπικών επιθέσεων σε προσωπικότητες τις οποίες η ίδια έκρινε ενόχους αυτών των αμαρτημάτων. Αυτό που έχει σημασία είναι πως
 όλοι της οι στόχοι είναι όσοι αντιτάσσονται στους επιθετικούς πολέμους που έχουν εξαπολύσει το ΝΑΤΟ και οι ΗΠΑ στη Μέση Ανατολή...
Όντως, η έναρξη της εκστρατείας της ταυτίζεται χρονικά με την «αλλαγή καθεστώτων» που κατέστρεψε την Λιβύη και έσκισε στα δυο την Συρία. Οι επιθέσεις της στόχευαν στους κυριότερους επικριτές αυτών των πολέμων.
Ο Βικτώρ Ντεντά ήταν στη λίστα της, όπως ήταν και ο Μισέλ Κολόν, που συνδέεται με το Εργατικό Κόμμα του Βελγίου, συγγραφέας, ακτιβιστής και διευθυντής της δίγλωσσης ιστοσελίδας Investig’action. Στη λίστα ήταν επίσης και ο Φρανσουά Ρουφίν, σκηνοθέτης, εκδότης της αριστερής επιθεώρησης Φακίρ που εξελέγη πρόσφατα στο κοινοβούλιο με το κόμμα του Μελανσόν Ανυπότακτη Γαλλία. Και πάει λέγοντας. Η λίστα ήταν μεγάλη.
Οι προσωπικότητες που στοχοποιήθηκαν προέρχονται από διαφορετικούς χώρους, αλλά έχουν ένα κοινό: Αντιτάσσονται στους επιθετικούς πολέμους. Βασικά, όσο μπορώ να ξέρω, σχεδόν οποιοσδήποτε αντιτάσσεται σε αυτούς τους πολέμους βρέθηκε στην λίστα της.
Η κυριότερη τακτική της είναι να ενοχοποιεί τα θύματά της κατασκευάζοντας εικονικές συσχετίσεις. Ψηλά στην λίστα των θανάσιμων αμαρτημάτων έχει την κριτική προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, στην οποία αποδίδει ‘εθνικισμό’, ο οποίος συνδέεται με τον ‘φασισμό’ και τον ‘αντισημιτισμό’, υπονοώντας μια υπόγεια κλίση προς τις γενοκτονίες. Αυτό ταυτίζεται πλήρως με την επίσημη πολιτική της Ε.Ε. και των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων, αλλά οι αντιφά χρησιμοποιούν μια πολύ σκληρότερη ρητορική.
Στα μέσα του Ιουνίου του 2011, το αντιευρωπαϊκό κόμμα της Ένωσης για τον Λαϊκό Ρεπουμπλικανισμό (UPR) του Φρανσουά Ασελινώ κατέστη στόχος σφοδρών επιθέσεων από ιστοσελίδες των Αντιφά, που υπογράφονταν όλες από την Άννα Μαριά Μπουτελώ (ψευδώνυμο της Ορνέλα Γκιγιέ). Υπό τον φόβο της βίας, ιδιοκτήτες των χώρων ακύρωσαν εκδηλώσεις υποστήριξης του κόμματος στη Λυόν. Το UPR έκανε μια μικρή έρευνα, ανακαλύπτοντας ότι η Ορνέλα Γκιγιέ συμμετείχε σ’ ένα σεμινάριο που οργάνωσε η οργάνωση International Media τον Μάρτιο του 2009 σε συνεργασία με το Center for the Study of International Communications και το School of Media and Public Affairs του Πανεπιστημίου Τζώρτζ Ουάσιγκτον. 
Μια παράδοξη σχέση για κάποιον που εκστρατεύει με τέτοιο ζήλο εναντίον της «κοκκινο-καφέ» συμμαχίας.
*Σε περίπτωση που αναρωτιέται κανείς, ο όρος «κοκκινο-καφέ» συμμαχία χρησιμοποιείται για να συσχετίσει οποιονδήποτε προέρχεται από την αριστερά –εξ ου και το ‘κόκκινος’– με τον φασισμό, εξ ου και το ‘καφέ’.
Η συκοφαντία αφορά όποιον εμφανίζεται να έχει παρόμοιες απόψεις με κάποιον που προέρχεται από την αριστερά, όποιον δεχτεί να μιλήσει στο ίδιο πάνελ με κάποιον δεξιό, όποιον εμφανίζεται στην ίδια αντιπολεμική διαδήλωση στην οποία συμμετέχουν και δεξιοί και πάει λέγοντας. Μια τακτική που είναι ιδιαίτερα προσφιλής για το Κόμμα του Πολέμου, μιας και στις μέρες μας αρκετοί συντηρητικοί τείνουν να αντιτάσσονται στους πολέμους περισσότερο από τους αριστερούς εκείνους που έχουν διολισθήσει στο ιδεολόγημα των «ανθρωπιστικών πολέμων».
Έτσι η κυβέρνηση δεν χρειάζεται πλέον να καταστέλλει τις αντιπολεμικές συγκεντρώσεις, καθώς, την δουλειά αυτοί έχουν αναλάβει οι Αντιφά.
Ο γαλλο-αφρικανός κωμικός Ντιεντονέ Μ’παλά-Μ’παλά, που είχε στιγματιστεί για αντισημιτισμό το 2002, εξαιτίας ενός τηλεοπτικού του σκετς, το οποίο διακωμωδούσε έναν ισραηλινό έποικο ως μέρος του ‘άξονα του Καλού’ του Τζ. Μπους, δεν αποτελεί μόνιμο στόχο επιθέσεων, αλλά χρησιμοποιείται ως σκιάχτρο για να κατηγορηθεί οποιοσδήποτε υπερασπίζεται το δικαίωμά του στην ελευθερία του λόγου.
Όπως και ο Βέλγος καθηγητής πανεπιστημίου Ζαν Μπρικμόν, ο οποίος βρέθηκε στην μαύρη λίστα στην Γαλλία αφού προσπάθησε να ψελλίσει κάτι υπέρ της ελευθερίας της έκφρασης σε μια τηλεοπτική εκπομπή. 
Ο Ντιεντονέ έχει αποκλειστεί από τα μίντια, αλλά οι αίθουσες στις παραστάσεις που δίνει –και οι οποίες έχουν συνήθως αντιπολεμικό περιεχόμενο– είναι γεμάτες από ενθουσιώδεις υποστηρικτές του.
Ωστόσο, η κατηγορία ότι κάποιος αποδέχεται το Ντιεντονέ μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες, καθώς ακόμα και η παραμικρή υπόνοια ‘αντισημιτισμού’ μπορεί να καταστρέψει καριέρες στην Γαλλία: Οι πόρτες κλείνουν, οι εκδόσεις και οι προσκλήσεις για διαλέξεις ακυρώνονται.
Τον Απρίλιο του 2016, η προφανής πράκτορας των επιτελείων του διεθνούς "παγκοσμοιοποιητικού"  καπιταλισμού Ορνέλα Γκιγιέ εξαφανίστηκε από την δημοσιότητα, εν μέσω ισχυρών υποψιών για τις δικές τις περίεργες διασυνδέσεις...
Το ηθικό δίδαγμα αυτής της ιστορίας είναι απλό. Αυτοανακηρυσσόμενοι ριζοσπάστες επαναστάτες μπορεί να αποβούν χρησιμότατοι ως «αστυνομία σκέψης» για το νεοφιλελεύθερο κόμμα του πολέμου.
Δεν υπονοώ ότι όλοι, ή οι περισσότεροι Αντιφά είναι πράκτορες του κατεστημένου. Ωστόσο μπορούν να χειραγωγηθούν, να διεισδύσουν στους κόλπους τους, ή να τους πλαστογραφήσουν ακριβώς γιατί δρουν ανώνυμα και ασύστολα.
Αποτέλεσμα εικόνας για Antifa: the Antifascist Handbook
Καταστέλλοντας την αναγκαία συζήτηση
Ένας που είναι ιδιαίτερα ειλικρινής είναι ο Μαρκ Μπρέι, συγγραφέας του Εγχειριδίου των Αντιφά. Οι καταβολές του είναι πολύ ξεκάθαρες όταν ο ίδιος γράφει (σελ. 36-37): «… Η ‘τελική λύση’ του Χίτλερ δολοφόνησε περί τους 6 εκατομμύρια Εβραίους, στους θαλάμους αερίων, στα εκτελεστικά αποσπάσματα, μέσω της πείνας ή της έλλειψης ιατρικής βοήθειας σε ερειπωμένα στρατόπεδα και γκέτο, με ξυλοδαρμούς, με το να δουλεύουν μέχρι θανάτου, ή εξωθούμενοι απελπισμένοι στην αυτοκτονία. Περίπου δύο στους τρείς Εβραίους της ηπείρου σκοτώθηκαν, και μέσα σε αυτούς ήταν και κάποιοι από τους συγγενείς μου».
Η προσωπική του ιστορία εξηγεί γιατί ο Μαρκ Μπρέι πολεμάει παθιασμένα τον φασισμό. Και αυτό είναι απολύτως κατανοητό για κάποιον άνθρωπο που κατατρύχεται από τον φόβο μήπως «αυτό συμβεί ξανά».
Ωστόσο, ακόμα και οι πιο δίκαιες συναισθηματικές αντιδράσεις δεν συνεισφέρουν απαραιτήτα σε μια σοφή κρίση. Οι βίαιες αντιδράσεις στον φόβο μπορεί να φαίνονται ισχυρές και αποτελεσματικές, στην πραγματικότητα όμως είναι τρωτές ηθικά και πρακτικά δεν οδηγούν πουθενά.
Ζούμε μια εποχή μεγάλης πολιτικής σύγχυσης. Το να αποδίδεται σε οποιαδήποτε έκφραση κριτικής στην made in usa πολιτική ορθότητα η ταμπέλα του φασισμού, αποτρέπει την συζήτηση γύρω από ζητήματα που χρειάζονται ξεκαθάρισμα.
Η έλλειψη φασιστών αντιμετωπίστηκε με το να προσδιορίζεται ως φασιστική οποιαδήποτε κριτική στη μετανάστευση. Αυτή η ταύτιση, σε συνδυασμό με την απόρριψη των εθνικών συνόρων, έλκει σε μεγάλο βαθμό την καταγωγή της από την συναισθηματική δύναμη που πηγάζει από τον προαιώνιο φόβο της εβραϊκής κοινότητας ότι θα παραμείνει αποκλεισμένη από τα έθνη μέσα στα οποία βρίσκεται.
Ωστόσο, το ζήτημα της μετανάστευσης έχει διαφορετικές διαστάσεις ανάλογα με το που εξελίσσεται. Δεν είναι το ίδιο στις ευρωπαϊκές χώρες όπως είναι στις ΗΠΑ. Και υπάρχει μια βασική διαφορά μεταξύ των μεταναστών και της μετανάστευσης. 
Οι μετανάστες είναι άνθρωποι που έχουν ανάγκη τον σεβασμό μας. Η μετανάστευση είναι μια πολιτική που πρέπει να κριθεί. 
Θα έπρεπε να ήταν εφικτή η κριτική απέναντι στην πολιτική, δίχως να κατηγορηθεί εκείνος που την απευθύνει ότι θέλει να διώξει τους ανθρώπους. 
Στο κάτω κάτω της γραφής, οι ηγεσίες των εργατικών συνδικάτων παραδοσιακά αντιτάσσονταν στην μαζική μετανάστευση, όχι εξαιτίας κάποιου ρατσισμού, αλλά γιατί μπορεί να λειτουργήσει ως μια αποτελεσματική καπιταλιστική στρατηγική για την πτώση των μισθών.
Στην πραγματικότητα, η μετανάστευση είναι πολύπλοκο ζήτημα, και σε πολλές του πλευρές μπορεί να βρεθεί μια λογική συναίνεση. Αλλά με το να πολώνεται το ζήτημα, χάνεται η δυνατότητα επίτευξης συναινέσεων. Δίχως να υπάρξει συζήτηση, δίχως να είμαστε έτοιμοι να δεχτούμε πολλές οπτικές, το ζήτημα απλώς θα διαιρέσει την κοινή γνώμη σε δυο στρατόπεδα, εκείνων που είναι υπέρ, και εκείνων που είναι κατά. Και ποιος θα κερδίσει από μια τέτοια αντιπαράθεση;
Μια πρόσφατη δημοσκόπηση[1] δείχνει ότι η μαζική μετανάστευση είναι εξαιρετικά αντιδημοφιλής σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Η πολυπλοκότητα του ζητήματος φαίνεται και από το γεγονός ότι στην μεγάλη πλειοψηφία των ευρωπαϊκών χωρών, οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι έχουν καθήκον να καλωσορίσουν τους πρόσφυγες, αλλά αντιτάσσονται στην μακροχρόνια μαζική μετανάστευση. 
Το κατεστημένο επιχείρημα ότι η μετανάστευση είναι καλή, γίνεται αποδεκτό μόνο από το 40%, σε αντίθεση με ένα 60% που στις περισσότερες χώρες πιστεύει ότι «η μετανάστευση κάνει κακό στην χώρα μας». 
Μια αριστερά η οποία ξεκινάει από θέση αρχής υπέρ των ανοιχτών συνόρων αναπόφευκτα θα γίνεται ολοένα και πιο αντιδημοφιλής.
Παιδιάστικη βία
Η ιδέα ότι μπορείς να κάνεις κάποιον να σιωπήσει με το να του ρίξεις μια μπουνιά στο σαγόνι είναι τόσο αμερικάνικη όσο και οι ταινίες του Χόλυγουντ. Είναι επίσης χαρακτηριστική του πολέμου συμμοριών που επικρατεί σε συγκεκριμένες περιοχές του Λος Άντζελες. Το να ενωθεί κανείς με άλλους «σαν κι αυτόν» για να πολεμήσει τις συμμορίες «των άλλων», συγκρουόμενος για τον έλεγχο της περιοχής είναι μια χαρακτηριστική αντίδραση των νέων ανθρώπων όταν ζουν σε συνθήκες αβεβαιότητας. 
Η αναζήτηση κάποιου σκοπού μπορεί να περιβάλλει μια τέτοια συμπεριφορά με μια αύρα πολιτικοποίησης, φασιστικής είτε αντιφασιστικής. Για την αποπροσανατολισμένη νεολαία, αυτή είναι μια εναλλακτική λύση αντί για την κατάταξη στους Αμερικανούς πεζοναύτες.
Οι Αμερικάνοι Αντιφά μοιάζουν σαν να είναι τέκνα ενός μεσοαστικού γάμου μεταξύ των «πολιτικών της ταυτότητας» και του πολέμου συμμοριών. 
Ο Μαρκ Μπρέι (σελίδα 175) παραπέμπει στα λεγόμενα ενός μέλους της Αντιφά Ουάσιγκτον DC, ο οποίος λέει ότι το κίνητρο των επίδοξων φασιστών είναι «να συμπράξουν με τους πιο ισχυρούς στη γειτονιά» αν φοβηθούν, θα απομακρυνθούν. Η συμμορία μας είναι σκληρότερη από την δική σας.
Αυτή είναι επίσης και η λογική του αμερικάνικου ιμπεριαλισμού, που συνεχώς λέει για αυτούς που έχει επιλέξει ως εχθρούς του ότι «το μόνο που καταλαβαίνουν είναι η ισχύς». Παρ’ όλο που οι Αντιφά ισχυρίζονται ότι είναι ριζοσπάστες επαναστάτες, η αντίληψή τους είναι απολύτως χαρακτηριστική της ατμόσφαιρας βίας που κυριαρχεί στην στρατιωτικοποιημένη Αμερική.
Στην άλλη τους εκδοχή, οι Αντιφά ακολουθούν την τάση της τρέχουσας υπερβολής των ‘πολιτικών της ταυτότητας’ που υπονομεύουν την ελευθερία της έκφρασης σε αυτό που υποτίθεται ότι θα ήταν το προπύργιό της, το πανεπιστήμιο. 
Οι λέξεις θεωρούνται τόσο επικίνδυνες, ώστε εγκαθιδρύονται «ασφαλείς ζώνες» για να προστατέψουν τους ανθρώπους από αυτές. Αυτή η υπερβάλλουσα ευαισθησία στον λόγο συνδέεται μυστηριωδώς με μια απίστευτη ανοχή στην πραγματική, φυσική βία.
Το κυνήγι των σκιάχτρων
Στις ΗΠΑ, το χειρότερο που συμβαίνει με τους Αντίφα είναι η προσπάθειά τους να καθοδηγήσουν την αποπροσανατολισμένη αμερικάνικη Αριστερά σ’ ένα κυνήγι σκιάχτρων, έτσι ασχολείται με την καταδίωξη των υποτιθέμενων «φασιστών» αντί να επιδιώξει μορφές ενότητας που θα επέτρεπε στην επεξεργασία ενός θετικού προγράμματος.
Οι ΗΠΑ διαθέτουν κάτι παραπάνω από τον μέσο όρο περίεργων τύπων, εξαιρετικά επιθετικών, φορείς των πιο τρελών ιδεών, και η καταδίωξη τέτοιων περιθωριακών χαρακτήρων είναι εξόχως αποπροσανατολιστική. 
Ωστόσο οι πραγματικά επικίνδυνοι άνθρωποι είναι αποκατεστημένοι στην ασφάλεια της Γουόλ Στρητ, στα Θινκ Τανκς της Ουάσιγκτον, και στις πολυτελείς σουίτες, όπου συνευρίσκεται η αφρόκρεμα της στρατιωτικής βιομηχανίας, για να μην αναφερθούμε στις αρχισυνταξίες των κατεστημένων ΜΜΕ, εκείνων που τώρα αντιμετωπίζουν πολύ θετικά τους ‘αντιφασίστες’ μόνο και μόνο επειδή τους είναι χρήσιμοι για να επικεντρώνεται η κοινή γνώμη στον μπαμπούλα του Τραμπ, αντί στους ίδιους.
Οι Αντιφά των ΗΠΑ, προσδιορίζοντας την «αντίσταση στο φασισμό» ως αντίσταση σε τελειωμένες υποθέσεις –την ανεξαρτησία του Νότου, τους οπαδούς της λευκής ανωτερότητας, και γι’ αυτόν τον λόγο, τον Ντόναλντ Τραμπ– αποπροσανατολίζει την αντίσταση από το να επικεντρωθεί εναντίον του κυρίαρχου νεοφιλελεύθερου κατεστημένου, τα οποίο επίσης αντιτάσσεται στους οπαδούς των Νοτίων, της λευκής ανωτερότητας, και έχει ήδη καταφέρει να θέσει τον Τραμπ σε ομηρία με την αμείλικτη εκστρατεία δυσφήμισης που έχουν εξαπολύσει εναντίον του. 
Αυτό το κατεστημένο, με τους ακόρεστους επιθετικούς πολέμους και την εισαγωγή πρακτικών αστυνομικού κράτους, έχει επιτυχώς χρησιμοποιήσει την δημοφιλή «αντίσταση στον Τραμπ» στο να τον κάνει ακόμα χειρότερο απ’ ό,τι ο ίδιος υπήρξε.
Η καταχρηστική χρήση του όρου «φασίστας» στέκεται εμπόδιο στην προσπάθεια να προσδιορίσουμε επιτυχώς τον σύγχρονο και πραγματικό εχθρό της ανθρωπότητας. 
Στον σύγχρονο χάος, οι μεγαλύτερες και πιο επικίνδυνες αναταραχές στον πλανήτη οφείλονται στην ίδια αιτία, που είναι δύσκολο να την ονοματίσουμε, αλλά μπορούμε να της αποδώσουμε την συμβατική και απλοποιητική έννοια του Παγκοσμιοποιημένου Ιμπεριαλισμού. Αυτή αντιστοιχεί σε ένα πολυδιάστατο σχέδιο αναδιαμόρφωσης του κόσμου, ώστε να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις του χρηματοπιστωτικού καπιταλισμού, του στρατιωτικού-βιομηχανικού συμπλέγματος, της αμερικάνικης ιδεολογικής ματαιοδοξίας, και της μεγαλομανίας ηγετών λιγότερο ‘δυτικών’ δυνάμεων όπως είναι το Ισραήλ. Θα μπορούσαμε να τον αποκαλέσουμε απλά ‘ιμπεριαλισμό’, αλλά είναι πιο πολύπλοκος και πιο καταστροφικός από τον ιστορικό ιμπεριαλισμό των προηγούμενων αιώνων. Κι επίσης, δρα περισσότερο συγκαλυμμένα. Και επειδή δεν μπορεί να του αποδοθεί μια τόσο εύκολη ταμπέλα όπως ο «φασισμός», είναι δύσκολο να τον καταγγείλει κανείς με τόσο απλά λόγια.
Η ιδέα του να αποτρέψουμε μια τυραννία η οποία υπήρχε πριν 80 χρόνια, κάτω από εντελώς διαφορετικές συνθήκες, δυσκολεύει το να αναγνωρίσουμε την θηριώδη τυραννία της εποχής μας. Είναι συνταγή ήττας, το να πολεμάει κανείς τους πολέμους του παρελθόντος.
Ο Ντόναλντ Τραμπ είναι ξένο σώμα στο κατεστημένο και δεν θα αφεθεί για πολύ καιρό εντός του. Η εκλογή του αποτελεί πάνω απ’ όλα ένα τρανταχτό σύμπτωμα της παρακμής του αμερικάνικου πολιτικού συστήματος, που σήμερα κατακυριαρχείται από το χρήμα, τα λόμπι, το στρατιωτικο-βιομηχανικό σύμπλεγμα και τα εταιρικά ΜΜΕ. Τα ψέματά τους υπονομεύουν την πιο θεμελιώδη βάση της δημοκρατίας. 

Οι Αντιφά έχουν ξεκινήσει την επίθεσή τους ενάντια σ’ ένα όπλο που βρίσκεται ακόμα στα χέρια των λαών: Το δικαίωμα στην ελευθερία της έκφρασης και του συνέρχεσθαι...

25/10/2018
[1] «Où va la démocratie?», une enquête  de la Fondation pour l’innovation politique sous la direction de Dominique Reynié, (Plon, Paris, 2017).

Πέμπτη 1 Νοεμβρίου 2018

Η αποκαλυπτική έρευνα του δημοσιογράφου Νίκου Βαφειάδη για τον καρκίνο και τις βάσεις στα Χανιά

Η αποκαλυπτική έρευνα του δημοσιογράφου Νίκου Βαφειάδη για τον καρκίνο και τις βάσεις στα Χανιά, οι υποσχέσεις της κυβέρνησης για “έρευνα” που δεν έγινε ποτέ, και η “εγκύκλιος Κρεμαστινού”

 Κανένα σχόλιο
Η πραγματικότητα που ισχύει στα Χανιά με τις βάσεις φανερώνεται μέσα από την ομιλία του δημοσιογράφου Νίκου Βαφειάδη τον Νοέμβρη του 2001 στα Χανιά, στα πλαίσια του Αντιπολεμικού Διημέρου.
Ο δημοσιογράφος τον Οκτώβρη του 1994 πραγματοποίησε μία έρευνα που προκάλεσε μεγάλο ντόρο.
Ως δημοσιογράφος τότε της Ελευθεροτυπία κατέβηκε στα Χανιά για να ερευνήσει τους παράγοντες τοξικής και ραδιενεργούς ρύπανσης που προκαλεί η λειτουργία των βάσεων στο Ακρωτήρι. Υπήρχαν ήδη σημαντικές καταγγελίες για αυξημένα κρούσματα λευχαιμίας και άλλων ειδών καρκίνου από τον τότε εκπρόσωπο του Φαρμακευτικού Συλλόγου Χανίων κ. Αρτέμη Ροζάκη αλλά και από ψαράδες που σύμφωνα με αναφορές τους στις ακτές εκβράζονταν νεκρά και παραμορφωμένα ψάρια.
"Sponsored links"
Ο κ. Βαφειάδης μίλησε με τον πρόεδρο της Επιστημονικής Επιτροπής του Νοσοκομείου Χανίων κ. Δ. Χριστοδούλου που τον διαβεβαίωσε ότι δεν υπάρχουν σοβαρά στατιστικά στοιχεία για τον καρκίνο στα Χανιά. Έτσι, ο δημοσιογράφος αποφάσισε να επισκεφθεί τις κοινότητες του Ακρωτηρίου κοιτάζοντας στα ληξιαρχικά βιβλία για τις αιτίες θανάτων. Όπως προέκυψε το ποσοστό θανάτων από καρκίνο ήταν τεράστιο.
Επικοινώνησε με τους καθηγητές Γ. Βλαχονικολή, βιοστατιστικό, Β. Γεωργούλια, ογκολόγο και Τ. Φιλαληθή που διεξήγαγαν σχετική έρευνα, στα πλαίσια του πρώτου Κέντρου Καταγραφής Καρκίνου που λειτούργησε στην Κρήτη. Έδειχναν ιδιαίτερα αυξημένα ποσοστά θανάτων από καρκίνο στο νομό Χανίων σε σχέση με την υπόλοιπη Κρήτη.
Ολοκλήρωσε τη δημοσιογραφική του έρευνα και με άλλα στοιχεία: την έρευνα της Κτηνιατρικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης για τα αίτια του θανάτου των ψαριών που εκβράζονταν στις ακτές, στοιχεία για την τοξικότητα των πυραύλων που εγκαταλείπονται στο βυθό και στις γύρω ακτές από το ΝΑΤΟϊκό Πεδίο Βολής, καθώς και προτάσεις ειδικών για την αναγκαιότητα περισυλλογής των πυραύλων, για την ανάγκη να πραγματοποιηθούν υδροβιολογικής και βιολογικές έρευνες στην ευρύτερη περιοχή προκειμένου να ελεγχθεί η τοξική και ραδιενεργή μόλυνση.
Η έρευνα δημοσιεύθηκε στην “Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία” στις 6 Νοέμβρη 1994 με τον πρωτοσέλιδο τίτλο:
Ιδού οι βάσεις του τοξικού θανάτου!
Για ένα διήμερο δημιούργησε σάλο σε όλη τη χώρα και φυσικά στα Χανιά. Όμως έντεχνα, όπως αναφέρει ο δημοσιογράφος, η δημοσιότητα στράφηκε αλλού και το θέμα ξεχάστηκε. Χαρακτηριστική ήταν η δήλωση του τότε κυβερνητικού εκπρόσωπου Ευάγγελου Βενιζέλου:
“Δεν είναι μόνο το δημοσίευμα της “Ε” για τη Σούδα. Είναι και τα θαμμένα στερεά απόβλητα που αποκαλύφθηκαν σε διάφορες περιοχές της χώρας. Γίνεται έρευνα και… μόλις υπάρξει κάτι συγκεκριμένο θα ανακοινωθεί…”.
Φυσικά, ουδέποτε ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα των ερευνών που υποτίθεται πως διεξήγαγαν το Υπουργείο Υγείας και το ΥΠΕΧΩΔΕ. Η νεοεκλεγείσα τότε νομάρχης Χανίων Αλ. Μαρκογιαννάκη ουδέποτε αντέδρασε “ευαίσθητα και δυναμικά”, όπως είχε δεσμευτεί προεκλογικά, ενώ οι πύραυλοι του Πεδίου Βολής εξακολουθούν μέχρι σήμερα να ρυπαίνουν τη θαλάσσια περιοχή γύρω από το Ακρωτήρι και τις ακτές.
Αντιθέτως, σύντομα μετά την δημοσιοποίηση της έρευνας του δημοσιογράφου αλλά και την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της έρευνας του Κέντρου Καταγραφής Καρκίνου Κρήτης, η χρηματοδότηση του σχετικού προγράμματος δε συνεχίστηκε ούτε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ούτε από το Ελληνικό Δημόσιο, ενώ τέσσερις μόλις μήνες μετά, στις 23.3.1995, ο τότε Υπουργός Υγείας Δ. Κρεμαστινός με την υπ. αριθμ. 1782 εγκύκλιο απαγόρευσε στο εξής την παροχή στοιχείων για την καταγραφή θανάτων από καρκίνο “προς οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία ή ερευνητική ομάδα εάν τούτο δεν προβλέπεται ρητά από τον Νόμο”, λόγω “της εμπιστευτικότητας των προσωπικών στοιχείων των καρκινοπαθών”.
"Sponsored links"
Το αποτέλεσμα ήταν για πάρα πολλά χρόνια να υπάρχει ένα μαύρο στην ενημέρωση σχετικά με το τι συμβαίνει με τον καρκίνο στην Κρήτη και στην Ελλάδα με μία στην ουσία απαγόρευση παροχής στοιχείων προς τους δημοσιογράφους που ερευνούσαν το θέμα με πρόφαση την προστασία των προσωπικών δεδομένων.
Δείτε το επίμαχο απόσπασμα της εγκυκλίου Κρεμαστινού:

Από τότε και όλα αυτά τα χρόνια η αμερικάνικη βάση στο Ακρωτήρι διαρκώς επεκτείνεται, αεροπλανοφόρα και πυρηνικά υποβρύχια πηγαινοέρχονται. Κανείς πλην των Αμερικάνων δεν γνωρίζει τι είδους όπλα κρύβονται εκεί μέσα. Ακόμη και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που κλήθηκε από το Νομάρχη Χανίων Γ. Κατσανεβάκη να ερευνήσει σχετικά, δήλωσε αναρμοδιότητα αφου πρόκειται για “αμερικάνικο έδαφος”.
Διαβάστε ολόκληρη την ομιλία του δημοσιογράφου Νίκου Βαφειάδη που παρά τα τόσα χρόνια που έχουν περάσει διατηρεί την επικαιρότητά της στο ακέραιο:
Η ύπαρξη και η λειτουργία της αμερικάνικης βάσης στο Ακρωτήρι αποτελούν τεράστια πρόκληση για όλους μας και ιδιαίτερα για τους Χανιώτες που ζουν “στο πετσί τους” τις συνέπειες.
Γιατί, τόσο σε “καιρό ειρήνης”, που άλλωστε τελευταία σπανίζει, αφού οι ΗΠΑ όλο και κάποια χώρα δαιμονοποιούν και βομβαρδίζουν, όσο και σε καιρό πολέμου, όπως σήμερα, η βάση σκορπάει το θάνατο.
Σε “καιρό ειρήνης” λοιπόν, ακριβώς πριν 7 χρόνια, τον Οκτώβριο του 1994, κάτοικος τότε Αθήνας, κατέβηκα στα Χανιά προκειμένου να ερευνήσω τους παράγοντες τοξικής και ραδιενεργούς ρύπανσης που προκαλεί η λειτουργία της Αμερικάνικης Βάσης στο Ακρωτήρι, καθώς και τις επιπτώσεις που έχει στην υγεία του πληθυσμού των γύρω περιοχών και γενικότερα του νομού Χανίων, δεδομένου ότι υπήρχαν καταγγελίες για αυξημένα κρούσματα λευχαιμίας και καρκίνου από τον Αρτ. Ροζάκη, εκπρόσωπο του Φαρμακευτικού Συλλόγου Χανίων, αλλά και καταγγελίες ψαράδων ότι κατά καιρούς νεκρά και παραμορφωμένα ψάρια εκβράζονταν στις ακτές.
Ψάχνοντας για κάποια στατιστικά στοιχεία, απευθύνθηκα στον τότε πρόεδρο της Επιστημονικής Επιτροπής του Νοσοκομείου Δ. Χριστοδούλου, που με διαβεβαίωσε ότι ούτε υπάρχουν, ούτε είναι εύκολο να υπάρξουν γενικότερα σοβαρά στατιστικά στοιχεία για τα κρούσματα καρκίνου στα Χανιά
Έτσι αναγκάστηκα να γυρίσω μία προς μία τις κοινότητες του Ακρωτηρίου, προσπαθώντας να βγάλω κάποια αρχικά συμπεράσματα, καταγράφοντας τις αιτίες θανάτων από τα ληξιαρχικά βιβλία. Και ενώ είχα φτάσει στην κοινότητα Μουζουρά και τα στοιχεία που είχε ήδη συλλέξει ήταν ιδιαίτερα αποκαλυπτικά (τεράστιο το ποσοστό θανάτων από καρκίνο), τυχαία έπεσε το μάτι μου σε ένα έγγραφο πάνω στο γραφείο, που είχε αποσταλεί από τη Νομαρχία στους δήμους και τις κοινότητες του νομού και ζητούσε στατιστικά στοιχεία για τους θανάτους από καρκίνο, για λογαριασμό του Τομέα Κοινωνικής Ιατρικής του ΠΕΠΑΓΝΗ.
Ήρθα αμέσως σε επαφή με τους καθηγητές Γ. Βλαχονικολή, βιοστατιστικό, Β. Γεωργούλια, ογκολόγο και Τ. Φιλαληθή που διεξήγαγαν τη σχετική έρευνα, τα αποτελέσματα της οποίας ανακοινώθηκαν λίγες ημέρες αργότερα στο Ηράκλειο. Έδειχναν ιδιαίτερα αξημένα ποσοστά θανάτων από καρκίνο στο νομό Χανίων σε σχέση με την υπόλοιπη Κρήτη.
Ολοκλήρωση τη δημοσιογραφική έρευνα και με άλλα στοιχεία: την έρευνα της Κτηνιατρικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης για τα αίτια του θανάτου των ψαριών που εκβράζονταν στις ακτές, στοιχεία για την τοξικότητα των πυραύλων που εγκαταλείπονται στο βυθό και στις γύρω ακτές από το ΝΑΤΟϊκό Πεδίο Βολής, καθώς και προτάσεις ειδικών για την αναγκαιότητα περισυλλογής των πυραύλων, για την ανάγκη να πραγματοποιηθούν υδροβιολογικής και βιολογικές έρευνες στην ευρύτερη περιοχή προκειμένου να ελεγχθεί η τοξική και ραδιενεργή μόλυνση.
Η έρευνα δημοσιεύθηκε στην “Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία” στις 6 Νοέμβρη 1994 με τον πρωτοσέλιδο τίτλο: Ιδού οι βάσεις του τοξικού θανάτου! Για ένα διήμερο δημιούργησε σάλο σε όλη τη χώρα και φυσικά στα Χανιά. Όμως έντεχνα η δημοσιότητα στράφηκε αλλού και το θέμα ξεχάστηκε. Χαρακτηριστική ήταν η δήλωση του τότε κυβερνητικού εκπρόσωπου Ευάγγελου Βενιζέλου: “Δεν είναι μόνο το δημοσίευμα της “Ε” για τη Σούδα. Είναι και τα θαμμένα στερεά απόβλητα που αποκαλύφθηκαν σε διάφορες περιοχές της χώρας. Γίνεται έρευνα και… μόλις υπάρξει κάτι συγκεκριμένο θα ανακοινωθεί…”.
Φυσικά, ουδέποτε ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα των ερευνών που υποτίθεται πως διεξήγαγαν το Υπουργείο Υγείας και το ΥΠΕΧΩΔΕ. Η νεοεκλεγείσα τότε νομάρχης Χανίων Αλ. Μαρκογιαννάκη ουδέποτε αντέδρασε “ευαίσθητα και δυναμικά”, όπως είχε δεσμευτεί προεκλογικά, ενώ οι πύραυλοι του Πεδίου Βολής εξακολουθούν μέχρι σήμερα να ρυπαίνουν τη θαλάσσια περιοχή γύρω από το Ακρωτήρι και τις ακτές.
Και βέβαια ούτε λόγος να γίνεται για συνέχιση της χρηματοδότησης του Προγράμματος Καταγραφής Καρκίνου Κρήτης, ούτε από την Ε.Ε., ούτε από το Ελληνικό Δημόσιο.
Αντιθέτως, τέσσερις μόλις μήνες μετά τη δημοσίευση της έρευνας, στις 23.3.1995, ο τότε Υπουργός Υγείας Δ. Κρεμαστινός με την υπ. αριθμ. 1782 εγκύκλιο απαγόρευσε στο εξής την παροχή στοιχείων για την καταγραφή θανάτων από καρκίνο.
Από τότε και όλα αυτά τα χρόνια η αμερικάνικη βάση στο Ακρωτήρι διαρκώς επεκτείνεται, αεροπλανοφόρα και πυρηνικά υποβρύχια πηγαινοέρχονται. Κανείς πλην των Αμερικάνων δεν γνωρίζει τι είδους όπλα κρύβονται εκεί μέσα. Ακόμη και η Ε. Επιτροπή, που κλήθηκε από το Νομάρχη Χανίων Γ. Κατσανεβάκη να ερευνήσει σχετικά, δήλωσε αναρμοδιότητα αφου πρόκειται για “αμερικάνικο έδαφος”.
Όλα αυτά τα χρόνια η βάση αποτελούσε ορμητήριο των ιμπεριαλιστικών πολέμων που διεξήγαγαν κάθε φορά οι ΗΠΑ στη Μέση Ανατολή και στα Βαλκάνια.
Σήμερα η βάση βρίσκεται σε πραγματικό οργασμό. Λόγω της στρατηγικής της θέσης στον πόλεμο κατά του Αφγανιστάν γνωρίζει “μεγάλες δόξες”. Πυρηνοκίνητα αεροπλανοφόρα και ελικοπτεροφόρα των ΗΠΑ πηγαινοέρχονται για ανεφοδιασμό, αλλά και “αναψυχή των πληρωμάτων τους”. Χιλιάδες πεζοναύτες αναζητούν στην πόλη προκλητικά πόρνες, ρωτώντας κάθε γυναίκα που συναντούν πόσο κοστίζει να την αγοράσουν για μια νύχτα. Τα πορνομάγαζα της νύχτας διαφημίζουν “στριπ – σόου” για Αμερικάνους. Το αλκόολ ρέει και πωλείται σε τιμές πολλαπλάσιες της αξίας του. Τα τουριστικά μαγαζιά που είχαν αρχίσει να κλείνουν, λόγω του τέλους της περιόδου, ξανανοίγουν για τα αμερικάνικα δολλάρια.
Οι δεκάδες ταξιτζήδες έξω από τη βάση στο Μουζουρά “τρίβουν τα χέρια τους”. Το ίδιο και τα γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων. Ολόκληρα ξενοδοχεία έχουν καπαρωθεί από τον αμερικάνικο στρατό που τα “θωρακίζει” για λόγους ασφαλείας. Οι ίδιοι που κάποτε πέταγαν τους Αμερικάνους στη θάλασσα σήμερα κάνουν μπίζνες. Γνωρίζουν για τους καρκίνους, για τη μόλυνση του περιβάλλοντος. Γεύονται λαχανικά με ραδιενέργεια. Κάνουν όμως σα να μην ξέρουν τίποτα. Κρύβονται πίσω από το δάχτυλό τους. Διότι η βιομηχανία του τουρισμού θα καταρρεύσει αν μάθουν οι τουρίστες τις συνέπειες της λειτουργίας της αμερικάνικης βάσης στα Χανιά.
Γι’ αυτό και στο δημοτικό συμβούλιο Χανίων τηρήθηκε ενός λεπτού σιγή εις μνήμη των θυμάτων της 11ης Σεπτεμβρίου. Γι’ αυτό και δεν τηρήθηκε αντίστοιχα ενός λεπτού σιγή εις μνήμη των άμαχων θυμάτων των αμερικάνικων βομβαρδισμών. Γι’ αυτό ο δήμαρχος έσπευσε να κατεβάσει τα αντιπολεμικά πανώ από την είσοδο της Δημοτικής Αγοράς. Γι’ αυτό έστελνε τους δημοτικούς υπαλλήλους να σβήνουν καθημερινά τα αντιαμερικάνικα συνθήματα από τους τοίχους. Γι’ αυτό υποδέχεται σε επίσημες τελετές τους διοικητές της αμερικάνικης αρμάδας.
Άλλωστε η ελληνοαμερικάνικη συμφωνία για τη βάση μόλις πέρσι ανανεώθηκε. Και για πρώτη φορά οι Αμερικάνοι πέτυχαν να ισχύει για τους ίδιους καθεστώς ετεροδικίας. Φτάσαμε στο σημείο ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας να δικαιολογεί την παρουσία της βάσης λόγω του υψηλού ενοικίου που μας πληρώνουν οι ΗΠΑ.
Όλα μετρούνται σε χρήμα. Η τιμή, η υπόληψη, ακόμη και η ανεξαρτησία. Το χρήμα είναι ο θεός της σύγχρονης κοσμοκρατορίας των ΗΠΑ. Και αφού η αμερικάνικη βάση φέρνει χρήμα σε κάποιους, γιατί να αντιδρούμε και να ζητούμε την απομάκρυνσή της; Δεν το λένε βέβαια ακριβώς έτσι. “Αφού έτσι κι αλλιώς δεν πρόκειται να φύγουν” είναι η γνωστή καραμέλα που πιπιλίζουν.
Κάποιοι όμως “αδιόρθωτοι” επιμένουν ότι η βάση που σκορπάει το θάνατο πρέπει να φύγει. Και θα εξακολουθήσουν να αγωνίζονται για αυτό το σκοπό. Όσο ουτοπικό κι αν ακούγεται σήμερα. Και στο μεταξύ, μέχρι να φύγει θα προσπαθήσουν να κάνουν τη ζωή των αμερικανονατοϊκών στρατευμάτων πραγματικά δύσκολη, όπως χαρακτηριστικά είπε κάποιος σε σύσκεψη της Επιτροπής Αγώνα.
Χανιά, 16/11/2001
Νίκος Βαφειάδης, δημοσιογράφος
Διαβάστε επίσης: