Παρασκευή 4 Απριλίου 2014

Τα «φιλανθρωπικά» σχέδια του Σόρος και η στοχοποίηση της Ελλάδος για εθνική αποδόμηση

του Περικλή Νεάρχου
Πρέσβυ ε.τ.
Εγκαινιάσθηκε στις 17 Ιανουαρίου στη Θεσσαλονίκη το «Κέντρο Αλληλεγγύης» του ιδρύματος «Ανοικτή Κοινωνία» του «φιλανθρώπου» διεθνούς μεγαλοκερδοσκόπου Τζωρτζ Σόρος. Το «Κέντρο» εντάσσεται ειδικότερα στο νέο πρόγραμμα «Αλληλεγγύη Τώρα», που εξήγγειλε πριν από μερικούς μήνες ο Τζωρτζ Σόρος σε διεθνή συνάντηση στη Σουηδία. Ως στόχος του νέου προγράμματος διακηρύχθηκε τότε η στέγαση των λαθρομεταναστών στην Ελλάδα, αλλά και γενικότερα η αλληλεγγύη με την Ελλάδα που πλήττεται από την οικονομική κρίση.
Για προφανείς λόγους σκοπιμότητας, υποβαθμίζεται σήμερα στην παρουσίαση του προγράμματος η στέγαση των λαθρομεταναστών και προβάλλεται η αλληλεγγύη με τους δεινοπαθούντες Έλληνες. Στο πλαίσιο αυτό, επελέγησαν τα σχολεία ως πρώτος στόχος «φιλανθρωπικής δράσεως, με τη δωρεάν προσφορά πετρελαίου θερμάνσεως. Η προσφορά του Ιδρύματος Σόρος απερρίφθη όμως από μια σειρά Δήμων της Μακεδονίας. Οι τελευταίοι κατήγγειλαν ότι πίσω από τη «φιλανθρωπική» δράση του Ιδρύματος κρύπτονται άλλα κίνητρα και υπενθύμισαν, μεταξύ άλλων, τις σχέσεις του Τζωρτζ Σόρος με τα Σκόπια και την αμέριστη υποστήριξη που προσφέρει σ’ αυτά και στις ανιστόρητες διεκδικήσεις τους. Αντιθέτως όμως με τους άλλους Δήμους της Μακεδονίας, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, έσπευσε να δώσει πλήρη κάλυψη στην πρωτοβουλία και στα σχέδια του Σόρος, συμπεριφερόμενος κυριολεκτικά ως απολογητής του και καλώντας τον να διευρύνει, όσο το δυνατόν, τις δράσεις του προγράμματος.
Συγκεκριμένα, ο Γιάννης Μπουτάρης παρευρέθη στα εγκαίνια του «Κέντρου Αλληλεγγύης»,υπεστήριξε τους σκοπούς του και προσπάθησε να παρουσιάσει τον Σόρος ότι ακόμη και στο θέμα των Σκοπίων είναι δήθεν αμερόληπτος κριτής και δεν υποστηρίζει τις θέσεις τους. «Ο Σόρος δεν πήρε ποτέ θέση υπέρ των Σκοπίων ή υπέρ της Ελλάδος», είπε. «Αντίθετα, γνωρίζω ότι η πολτική του τοποθέτηση δεν εκφράζεται υπέρ του ενός κράτους ή του άλλου, αλλά την έχει για τον εαυτό του. Οι δράσεις που κάνει είναι στην κατεύθυνση να βοηθήσει τις κοινωνίες να αναλάβουν μόνες τους τις ευθύνες τους».
Ο Γιάννης Μπουτάρης ευχαρίστησε τον Τζωρτζ Σόρος για τη βοήθειά του και ζήτησε την επέκταση των σχετικών δράσεων. «Είχαμε τέτοιες δράσεις στο προεκλογικό μας πρόγραμμα αλλά δεν μπορέσαμε να τις υλοποιήσουμε για λόγους οικονομικούς. Εγώ προσωπικά αλλά και άλλοι υποστηρίζουμε αυτές τις δράσεις ενός ιδρύματος, που έχει διεθνή εμβέλεια, στηρίζει την κοινωνία και βοηθά τους συνανθρώπους μας σε πρώτο επίπεδο. Ελπίζω να στηθούν και άλλα τέτοια κέντρα σε άλλες περιοχές».
Δεν χρειάζεται, ασφαλώς στον Σόρος η ευχή και η ελπίδα του δημάρχου Θεσσαλονίκης για τη δημιουργία παρομοίων κέντρων σε άλλες περιοχές της χώρας. Αυτός είναι ακριβώς ο σκοπός του. Να εξασφαλίσει προηγουμένως τοπικά πολιτικά ερείσματα και να καλύψει στη συνέχεια ολόκληρη τη χώρα με ένα δίκτυο προσώπων και οργανώσεων, κυρίως Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων (ΜΚΟ), με το οποίο να προωθήσει τους στόχους του, με «φιλανθρωπικό» προσωπείο.
Αναλαμβάνουν για το λόγο αυτό μεγάλη πολιτική ευθύνη οι δήμαρχοι των δύο μεγαλυτέρων πόλεων της χώρας, οι οποίοι συμπεριφερόμενοι ως απολογητές του Σόρος προσποιούνται ότι δεν βλέπουν σ’ αυτόν τίποτε άλλο εκτός από την ιδιότητα του «φιλανθρώπου», την οποία προβάλλει για το συγκεκριμένο πρόγραμμα.
Ο Δήμαρχος Αθηναίων, σε μια πόλη που είναι το επίκεντρο του μεγάλου προβλήματος της λαθρομεταναστεύσεως, προηγήθηκε και από τον Γιάννη Μπουτάρη στο καλωσόρισμα του Τζωρτζ Σόρος. Ήδη από το 2013 έσπευσε ν’ αποδεχθεί τις δωρεές πετρελαίου του «φιλανθρώπου» και να διαθέσει στο ίδρυμα του εμβληματικό κτίριο του Δήμου, κοντά στον Σταθμό Λαρίσσης, για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων του.
Στη Θεσσαλονική έχουν ήδη εγκατασταθεί στο «Κέντρο Αλληλεγγύης» του Σόρος δύο ΜΚΟ, η «Άρσις» και η «Πράξις», και δραστηριοποιούνται για την ανάπτυξη ευρύτερου δικτύου.


Ο πραγματικός στόχος των «φιλανθρωπικών» δραστηριοτήτων του Τζωρτζ Σόρος είναι γνωστός από πολλές χώρες και δεν πρέπει να υποτιμούνται ή να εξαπατούν στην Ελλάδα
Ο Τζωρτζ Σόρος, παρ’ όλες τις προσπάθειές του να προβληθεί ως «φιλάνθρωπος» με μικρό κλάσμα από τα αστρονομικά κερδοσκοπικά του κέρδη, παραμένει ένας από τους μεγαλύτερους κερδοσκόπους της διεθνούς χρηματιστικής αγοράς και σκληρός θεωρητικός και πρακτικός προαγωγός της παγκοσμιοποίησης.
Στο πλαίσιο αυτό, μετά τη πτώση της Σοβιετικής Ενώσεως, ανέλαβε ενεργό ρόλο στην Ανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια για την προαγωγή της «δημοκρατίας» και μιας νέας, «νεωτεριστικής», όπως ο ίδιος τη χαρακτηρίζει, διεθνούς οικονομικής τάξεως. Η τελευταία συμπίπτει, προφανώς, με την παγκοσμιοποίηση, την οποία ο Τζωρτζ Σόρος προωθεί και εκμεταλλεύεται αλλά ταυτόχρονα σε ρόλο «φιλοσόφου» της διεθνούς οικονομίας κατακρίνει, υποδεικνύοντας τις αντιφάσεις και τους κινδύνους που αντιπροσωπεύει, εάν δεν ελεγχθεί και ρυθμισθεί εγκαίρως.
Μια από τις μεγαλύτερες «αδυναμίες» του είναι το μεγάλο ενδιαφέρον που επιδεικνύει για τη λαθρομετανάστευση, επικαλούμενος τις δικές του οικογενειακές περιπέτειες κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, αλλά κυρίως γιατί θεωρεί ότι η «νεωτερίστικη» μετάλλαξη και ο μετασχηματισμός της Ευρώπης συμβαδίζει με την υπέρβαση των εθνικών ταυτοτήτων και την προβολή, ως κοινού παρονομαστή, των «οικουμενικών ανθρωπίνων δικαιωμάτων».
Στο σημείο αυτό συναντά τη ριζοσπαστική εκδοχή των Ευρωπαϊστών που δεν βλέπουν την Ευρωπαϊκή Ένωση ως μια Συμπολιτεία των ιστορικών λαών και εθνών της, αλλά ως μια υπερεθνική υπέρβαση που θα οδηγήσει στο μέλλον σ’ έναν κοινό Ευρωπαϊκό λαό. Το μοντέλο αυτό συμπίπτει «περιέργως» με τους στόχους που προωθεί η παγκοσμιοποίηση, μ’ επίκεντρο τις διεθνοποιημένες χρηματιστικές αγορές, και η γεωπολιτική των ΗΠΑ, που θέλει την Ευρώπη σταθερά συνδεδεμένη με τις ΗΠΑ, σ’ ένα κοινό γεωπολιτικό Ατλαντικό σύνολο υπό την ηγεμονία των ΗΠΑ.
Η λαθρομετανάστευση θεωρείται αναπόφευκτη με την παγκοσμιοποίηση αλλά και αναγκαία για την εθνική αποδόμηση και «πολυπολιτισμική» μετάλλαξη των εθνικών κρατών, ιδίως αυτών που συνιστούν σκληρά πρότυπα, γιατί συμπίπτει σ’ αυτά η εθνική με τη θρησκευτική ταυτότητα.
Η Ελλάδα, από την άποψη αυτή, κατέχει προνομιακή θέση για την παγκοσμιοποίηση γιατί συνδυάζει ακριβώς το πρότυπο της εθνικής και θρησκευτικής συνοχής και ταυτόχρονα της παρουσίας σε μια ευαίσθητη και στρατηγική περιοχή, στην οποία συντελούνται και επιδιώκονται μεγάλες γεωπολιτικές ανακατατάξεις και σχεδιασμοί.
Η λαθρομετανάστευση, εισάγοντας έναν παράγοντα δημογραφικής αλλαγής, ανοίγει το δρόμο για την προώθηση των ιδεολογημάτων της εθνικής αποδομήσεως, τα οποία η παγκοσμιοποίηση προάγει με τη σημαία του υπερφιλελευθερισμού, ενός μεταλλαγμένου «διεθνισμού» και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.


Το «φιλανθρωπικό» σχέδιο για τη στέγαση των λαθρομεταναστών στην Ελλάδα έχει ως στόχο τη μόνιμη εγκατάστασή τους στην Ελλάδα και την εθνική αποδόμηση και «πολυπολιτισμική» μετάλλαξη της χώρας
Η εγκατάσταση και ανάπτυξη ενός δικτύου του Σόρος στην Ελλάδα δεν πρέπει να εξαπατά σε σχέση με τους πραγματικούς του στόχους. Συνδέεται ευθέως με τρία μεγάλα θέματα, που απασχολούν τη χώρα, και ενδεχομένως με ένα τέταρτο, που είναι ανομολόγητο, αλλά συνδέεται με τη γεωπολιτική θέση της.
Το πρώτο θέμα είναι η προαγόμενη από το Μνημόνιο νέα τάξη πραγμάτων, με πρόσχημα τη «διάσωση» της χώρας και η επιβολή ενός ακραίου νεοφιλελεύθερου προτύπου ως αναγκαίου δήθεν νέου παραγωγικού προτύπου για την ανάπτυξη. Οι δράσεις Σόρος εντάσσονται πλήρως σ’ ένα τέτοιο πρότυπο, που περιθωριοποιεί το ρόλο του κράτους και υποβαθμίζει την εθνική κυριαρχία.
Το δεύτερο θέμα είναι το μέγα πρόβλημα που συνιστά για τη χώρα η λαθρομετανάστευση. Η Ελλάδα, από τη γεωγραφική της θέση αλλά και από την ιδεολογίστικη και ανερμάτιστη πολιτική που ακολούθησαν οι Ελληνικές κυβερνήσεις, αρχής γενομένης από την κυβέρνηση Σημίτη, επέτρεψε τη δημιουργία ενός νέου μεγάλου προβλήματος, ο χειρισμός του οποίου δεν είναι καθόλου εύκολος. Οι δυνάμεις αυτές που υποστηρίζουν την παγκοσμιοποίηση και μια Ευρώπη χωρίς εθνικές ταυτότητες προσβλέπουν στη λαθρομετανάστευση για την προώθηση της εθνικής αποδομήσεως και της «πολυπολιτισμικής» μεταλλάξεως, έστω και αν ο «πολυπολιτισμός» έχει αποκηρυχθεί σήμερα ακόμη και από χώρες που είχαν πρωτοστατήσει σ’ αυτόν, όπως η Αγγλία, η Ολλανδία, η Δανία. Το πρόγραμμα «αλληλεγγύης» του Σόρος για στέγαση των λαθρομεταναστών στην Ελλάδα δεν είναι καθόλου αθώο. Αποσκοπεί στη μόνιμη εγκατάστασή τους εδώ και στη δημογραφική αλλαγή. Η πολιτική αυτή βολεύει και όσους θέλουν στην Ευρώπη να καταστήσουν την Ελλάδα ανάχωμα της λαθρομεταναστεύσεως προς τις χώρες τους. Μια τέτοια όμως πολιτική θα ήταν ολέθρια για την Ελλάδα.
Το τρίτο θέμα είναι τα Σκόπια. Ο Τζωρτζ Σόρος υπήρξε στυλοβάτης του κράτους των Σκοπίων και απολογητής της πολιτικής τους. Σήμερα, που επιχειρεί διείσδυση και εγκατάσταση στην Ελλάδα, χαμηλώνει τους τόνους για προφανείς λόγους, όπως παρομοίως χαμηλώνει τους τόνους για το πρόγραμμα στεγάσεως των λαθρομεταναστών. Αυτό δεν σημαίνει ότι το εγκαταλείπει ή αλλάζει τη θέση του για τα Σκόπια. Αντιθέτως, η προώθηση της εθνικής αποδομήσεως της Ελλάδος εξυπηρετεί, μεταξύ άλλων, και τα Σκόπια, όπως επίσης τα εξυπηρετεί η ανάπτυξη της επιρροής του στη Μακεδονία και σ’ ολόκληρη την Ελλάδα. Ο Τζωρτζ Σόρος διαθέτει γι’ αυτό καθόλου υποτιμητέους δικούς του οικονομικούς πόρους, στους οποίους μπορούν να προστεθούν και πόροι όσων άλλων πιστεύουν ότι έχουν λόγους να συνεργήσουν προς την ίδια κατεύθυνση. Για την Άγκυρα, π.χ., το θέμα των λαθρομεταναστών, η πλειοψηφία των οποίων είναι Μουσουλμάνοι, είναι μεγάλο γεωπολιτικό θέμα, γιατί προωθεί την εγκατάσταση Μουσουλμάνων στην Ελλάδα και την αλλαγή των γεωπολιτικών όρων του Ελληνικού χώρου.
Η χρηματοδότηση προσώπων, Δήμων, ΜΚΟ και δικτύων από τις «φιλανθρωπικές»δράσεις του Τζωρτζ Σόρος δεν είναι καθόλου αμελητέο ζήτημα. Έχουμε τα παραδείγματα άλλων χωρών στις οποίες αναπτύχθηκαν τέτοιου είδους δράσεις. Οι μεγάλοι Δήμοι της χώρας θα έπρεπε να δίνουν το καλό παράδειγμα και όχι να γίνονται παραδείγματα προς αποφυγή, ανοίγοντας Κερκόπορτες για ξένες ύποπτες δράσεις και «φιλανθρωπίες» στη χώρα.

*Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ΕΠΙΚΑΙΡΑ (Τεύχος 223 της 20/3/2014)

Κ. Ντουντουλάκης: ΜΠΑΛΤΑΚΟΣ-"ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΤΟΞΟ" ΚΑΙ "ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ"

*Δημοσιεύτηκε στα "Χανιώτικα Νέα" της 4/4/2014, σελ. 37,αλλά με τον (εκ μέρους της εφημερίδας) τίτλο "Μερικές σκέψεις για την ακροδεξιά στην Ελλάδα"

 Ελπίζοντας πως ίσως μπορεί να ακουστεί και μια άλλη, γνήσια δημοκρατική άποψη για το παραπάνω, κυρίαρχο,πανομοιόμορφα σχολιαζόμενο στα στα ΜΜΕ ζήτημα, θέλω να δημοσιοποιήσω τις παρακάτω σκέψεις μου:
-Ο φασισμός, είτε της Χ.Α. είτε πάμπολλων, αφθονούντων δήθεν "αντιφασιστών" φερέφωνων βασικών διεθνών στόχων της απάνθρωπης,κτηνώδους καπιταλιστικής παγκοσμιοποίησης(που είναι μάλιστα ο κυρίαρχος και πιο επικίνδυνος σήμερα φασισμός...) δεν πολεμιέται με φασιστικές ίντριγκες και διατεταγμένες, γενικευμένες στην βάση της ναζιστικής θεωρίας περί "συλλογικής ευθύνης" διώξεις, αλλά με ιδεολογικά και πολιτικά πειστικά επιχειρήματα και αντίστοιχη θετική πρακτική κοινωνική δράση. 

Η άνανδρη δολοφονία Φύσσα μα και το κλίμα (ιδιοτελούς εκ μέρους κυβέρνησης-ΜΜΕ) υστερίας που καλλιεργήθηκε μετά οδήγησε στην (γιατί ανεξιχνίαστη;... Γιατί "θαμμένη" τόσο ύποπτα;...) προβοκατόρικη, εξίσου άνανδρη δολοφονία δυο νεαρών χρυσαυγιτών. Και αν συνεχιστεί αυτό το κλίμα που καλλιεργήθηκε θα οδηγήσει σε πολύ χειρότερα...
Όσο για τις γενικευμένες διώξεις των χρυσαυγιτών (ιδεολογικά αντίπαλων στις γνωστές πολιτικές μου απόψεις και δράσεις) κάθε νοήμων πολίτης αναρωτιέται γιατί πχ δεν έγιναν οι αντίστοιχες γενικευμένες διώξεις από την Δικαιοσύνη στην δολοφονία Τεμπονέρα από διατεταγμένες συμμορίες της ΝΔ με επικεφαλής τον τοπικό Γρ/τέα της ΟΝΝΕΔ Αχαϊας που εκτελούσε εντολές της ηγεσίας της ΝΔ για καταστολή των καταλήψεων σχολείων τότε;...

 Και πώς αυτοί που καταγγέλθηκαν από σύσσωμη την αντιπολίτευση τότε ως φυσικοί αυτουργοί της συγκρότησης παρακρατικών τραμπούκικων συμμοριών "Ρέιντζερς" και "Κενταύρων"και ηθικοί αυτουργοί της δολοφονίας Τεμπονέρα, τώρα εμφανίζονται (όψιμα βέβαια) τόσο αμείλικτοι διώκτες όχι απλά όσων αποδειγμένα ενέχονται σε εγκληματικές πράξεις, αλλά ολόκληρου κόμματος και του συνόλου των βουλευτών του;...
Μακριά από εμένα και η ελάχιστη διάθεση αθώωσης κάθε αποδειγμενης, όπως αυτής του Φύσσα, εγκληματικής δράσης. Μακριά από εμένα η ιδεολογική και πολιτική αθώωση των φιλοναζιστικών ή ρατσιστικών κατά την γνώμη μου απόψεων αυτού του κόμματος, που, μην το ξεχνάμε το φούντωσε η μνημονιακή βαρβαρότητα αφενός, αφετέρου η παραίτηση μεγάλου μέρους και της Αριστεράς από την επιτακτικά αναγκαία σύνδεση του αντιμνημονιακού και αντισυστημικού αγώνα με το ζήτημα της Εθνικής Ανεξαρτησίας, με τον Λαϊκό, Δημοκρατικό Πατριωτισμό. 
Όταν η Αριστερά συνέδεε τον αντισυστημικό με τον πατριωτικό αγώνα, μεγαλουργούσε: ΕΑΜ,αγώνες για την αυτοδιάθεση του Κυπριακού Λαού και για το "114" αργότερα.
Και γιαυτό ήταν τότε εκείνη διωκόμενη, ως επικίνδυνη για το Σύστημα και όχι ...θωπευόμενη από αυτό όπως τώρα...
-"Διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους" σήμερα, κυβέρνηση και μεγάλα ΜΜΕ των "εθνικών εργολάβων", για το ..."αβάσιμο" τάχα των αποκαλύψεων Μπαλτάκου περί εντολής Σαμαρά/κυβέρνησης στην διοριζόμενη, αλλά... "ανεξάρτητη"!!! ηγεσία της δικαιοσύνης! 

-Εκπλήσσονται" και "αγανακτούν" κάποιες τηλεπερσόνες που παριστάνουν τους αδέκαστους δημοσιογράφους και τους σοβαρούς αναλυτές, μαζί τους και όλος ο βαθύτατα ένοχος για ξεπούλημα της χώρας και του λαού μας συστημικός μνημονιακός, "όμορφος, ηθικός, αγγελικά πλασμένος κόσμος", αβανταριζόμενοι δυστυχώς και από την ηγεσία της πάσης φύσεως αριστεράς πλην σημαντικών εξαιρέσεων (Γλέζος, Ζωή Κωσταντοπούλου, Δελαστίκ, Φωτόπουλος κλπ).
-Αλήθεια, το μόνο ανώτατο κυβερνητικό στέλεχος που ξεστόμισε όσα όλοι σχεδόν θεωρούμε αυτονόητα, είναι ο ακροδεξιός Γρ/τέας του Υπουργ.Συμβουλίου Μπαλτάκος;
Πώς "ξεχνούν", όλοι τους, πώς θάβουν διαρκώς την προηγηθείσα από καιρό αποκάλυψη του κάθε άλλο παρά "εθνικίζοντα", τέως Υπουργού Δικαιοσύνης αυτής της κυβέρνησης, του Ρουπακιώτη της ...ρεπουσικής ΔΗΜΑΡ, πως οι διώξεις έγιναν μετά από πιέσεις των ΗΠΑ και του Ισραήλ;...
-Πόσοι Έλληνες πολίτες νομίζουν πως μπορεί ποτέ να είναι ανεξάρτητη από σημαντικά για την κυβέρνηση ζητήματα μια "Δικαιοσύνη" της οποίας η ηγεσία (όπως καταγγέλλει συνεχώς η Αριστερά, αλλά τώρα "το ξεχνά") διορίζεται από την εκάστοτε κυβέρνηση και στη συνέχεια όλοι οι δικαστές και εισαγγελείς ελέγχονται ασφυκτικά από αυτήν την ηγεσία;...
Ποιος αμφιβάλλει πως αυτές οι κατά την Ζωή Κωσταντοπούλου, υπεύθυνη νομικών υποθέσεων του ΣΥΡΙΖΑ "εκτός συνταγματικών ορίων" γενικευμένες διώξεις, αποτελούν άκρως επικίνδυνο νομικίστικο -βαθύτατα πολιτικό- προηγούμενο για παρόμοιες γενικευμένες μελλοντικές διώξεις επικίνδυνων για την τρόικα, την ΕΕ, τις ΗΠΑ, τον υποτελή σε αυτές ελληνικό κλεφτοκαπιταλισμό, ριζοσπαστικών πολιτικών δράσεων, Αριστερών,Κομμουνιστών ή άλλων αντικλεπτοκρατικών δυνάμεων;... 

Κώστας Ντουντουλάκης, δάσκαλος, ανένταχτος κομμουνιστής, αγωνιστής του εκπαιδευτικού, εγατοϋπαλληλικού, αντιβασικού και δημοκρατικού αντιμνημονιακού κινήματος

Τετάρτη 26 Μαρτίου 2014

Ο ΦΟΒΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΦΥΓΗ ΣΤΟ ΨΕΜΑ

Μια αλήθεια για το ψέμα
#1  forest48 2007/11/16 - 17:49
Η αλήθεια πληγώνει. 
Ξεσκεπάζει τα στρώματα της τραυματικής εμπειρίας, αποκαλύπτει, απογυμνώνει και εμφανίζει την ασχήμια του πόνου, της σκληρότητας, που η ψυχή μας, μας διώχνει. 
Η αλήθεια σκοτώνει συχνά την ελπίδα, τις σχέσεις των ανθρώπων, το ενδιαφέρον, την παρηγοριά, οδηγεί το νου σε χώρους που κυριαρχεί ο πόνος, η δυστυχία, η απόγνωση, η αδυναμία, το αδιέξοδο. 
Μέσα στη σκληρότητα ενός κόσμου που υποφέρει, μιας ανταγωνιστικής κοινωνίας, μέσα στην επαφή μας μ’ αυτό που η φύση μας έχει σφραγίσει, δηλαδή την ανημποριά, την ασχήμια, η μόνη άμυνα είναι η ψευτιά. 
Η ωραιοποίηση των πραγμάτων, η μετατροπή τους, το ντύσιμό τους μια αναλήθεια, η απόκρυψη της ασχήμιας γίνεται καθημερινά με αφανείς τρόπους. 
Φεύγουμε μακριά απ’ την αλήθεια της εσωτερικής μας ανασφάλειας και του πανικού, απομακρυνόμαστε αντανακλαστικά από ό,τι μας ανησυχεί, μας συγκλονίζει, μας ταράζει. 
Ο στίχος του τραγουδιού «η αλήθεια πονά, ραγίζει βουνά ποτέ μην την πεις πουθενά» :είναι μια καλή συμβουλή για να ζήσει κανείς στην ψευτιά και να απομονωθεί από την ευθύνη για το κοινωνικό σύνολο. 
Η κυριαρχία της ψευτιάς έχει τη δική της προστατευτική νομοτέλεια. 
Όλα είναι καλά ώσπου κάτι που συμβαίνει σε μας, μας θυμίζει ότι δεν είναι. 
Ώσπου να γίνουν άσχημα τα πράγματα, ώσπου να δούμε την αλήθεια ζούμε την εικονική «ευτυχία μας». Όταν η πραγματικότητα αποκαλυφθεί όμως, ίσως να είναι αργά. Παρόλα αυτά δεν είναι δυνατό να ζήσει κανείς με την καθημερινή ανασφάλεια και το φόβο και έτσι καταφεύγει στο ψέμα. 
Τουλάχιστον ας προσπαθήσουμε, βιωματικά, να δούμε τη ρυτίδα του πόνου στο πρόσωπο της αλήθειας με εγκαρτέρηση

Ο ΣΤΑΛΙΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΙΩΝΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΗ ΕΠΙΘΕΣΗ ΤΩΝ ΝΑΖΙ: ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΑΛΙΝ- ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ ΚΟΛΛΟΝΤΑΪ (ΝΟΕΜΒΡΗΣ 1939)

 ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΑΛΙΝ- ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ ΚΟΛΛΟΝΤΑΪ (ΝΟΕΜΒΡΗΣ 19...: Μεγάλος ηγέτης είναι αυτός που βλέπει πιο μακρυά και θέλει πιο δυνατά. Τέτοιου είδους ηγέτες δεν μπορούν να αναδειχθούν μέσα απ τους κόλπο...

Τρίτη 25 Μαρτίου 2014

Παλαμάς: Δεν έχεις Όλυμπε Θεούς... και πόρνη η Ρωμιοσύνη!

Δεν έχεις Όλυμπε Θεούς, μηδέ λεβέντες η Όσσα!

 Ραγιάδες έχεις, μάνα γη, σκυφτούς για το χαράτσι.

Κούφιοι και οκνοί καταφρονούν τη θεία τραχιά σου
γλώσσα,

των Ευρωπαίων περίγελα και των αρχαίων παλιάτσοι.

Και δημοκόποι Κλέωνες και λογοκόποι Ζωίλοι

 και Μαμμωνάδες βάρβαροι και χαύνοι λεβαντίνοι,

 λύκοι κοπάδια οι πιστικοί και ψωριασμένοι οι σκύλοι

 και οι χαροκόποι αδιάντροποι και πόρνη η Ρωμιοσύνη!...


   Κωστής Παλαμάς

.

Δευτέρα 24 Μαρτίου 2014

ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΑΚΑΛΑΙΣΘΗΣΙΑ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΛΙΚΩΝ Ν και Σ


 "Τα είπα με το Νι και με το Σίγμα"



Του Σπύρου Μάρκου, δ/ντή του 3ου Δημοτικού Σχολείου Λαρίσης
ΠΑΕΙ Ο ΚΥΠΡΙΟΣ ΣΤΑ ΕΒΕΡΕΣΤ ΚΑΙ ΖΗΤΑ ΕΝΑ ΣΑΝΤΟΥΙΤΣ
"ΜΕ ΤΥΡΙΝ ΚΑΙ ΝΤΟΜΑΤΑΝ ΚΑΙ ΠΙΠΕΡΙΑΝ ΚΑΙ ΚΡΕΜΜΥΔΙΝ".

Ο ΕΛΛΑΔΙΤΗΣ ΤΟΥ ΛΕΕΙ ΑΣΤΕΙΕΥΟΜΕΝΟΣ:
" ΕΣΕΙΣ ΟΙ ΚΥΠΡΙΟΙ, ΟΤΙ ΝΑ ΠΕΙΤΕ ΟΛΟ ΤΟ "Ν" ΠΡΟΣΘΕΤΕΤΕ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ...
ΘΕΛΕΙΣ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ΜΕΣΑ ";

ΟΠΟΤΕ, ΣΟΚΑΡΙΣΜΕΝΟΣ Ο ΚΥΠΡΙΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΛΕΕΙ ΔΙΣΤΑΚΤΙΚΑ:
" ΒΑΛΕ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΖΑΜΠΟ ΚΑΙ ΜΠΕΙΚΟ. .."

Κάθε γράμμα του Ελληνικού Αλφαβήτου εκπέμπει ήχο και εικόνα.
Κάθε λέξη τέθηκε από τους «Ονοματοθέτες», με ακρίβεια και όχι τυχαία
και έχει άμεση σχέση Αιτίας και Αιτιατού, μεταξύ Σημαίνοντος και Σημαινομένου.
* Το "Ν" συντονίζει τον εγκέφαλο.*

*Σχετικά πρόσφατα (1996) στο Ιατρικό Περιοδικό MEDIZIN-JOURNAL
στην Γερμανία, δημοσιεύτηκε μία επιστημονική εργασία, σύμφωνα με την οποίαν:

«Η εκφορά του γράμματος «Ν» μεταφέρει οξυγόνο στον εγκέφαλο
και ότι δεν ήταν τυχαίο το γεγονός της τοποθέτησης του «Ν»
στο μέσον ακριβώς του Αλφαβήτου - στο πρώτο Ελληνικό Αλφάβητο με τα 27 γράμματα».
Επίσης, στο Χάρβαρντ, από ιατρικές έρευνες διαπιστώθηκε.
ότι η απαγγελία των Ομηρικών Επών στο πρωτότυπο, εκτός των άλλων,
κάνει καλό στην καρδιά, ως αναπνευστική άσκηση.*

Και δικαιούμαι να ερωτήσω: Γιατί εμείς γίναμε διώκτες του «Ν»;
Ως μάχιμος εκπαιδευτικός και συγγραφέας του συγγράμματος: ΔΥΣΛΕΞΙΑ,
Αθήνα 1994, Εκδόσεις ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ, 6η Έκδοση,
νομιμοποιούμαι να ρωτήσω, αλλά και να προτείνω στο τέλος:
Η Ελληνική Γλώσσα έχει πάρει πλέον μία μορφή τέτοια που δεν έχει ανάγκη από άλλες ακρότητες.

Όμως αναρωτιέμαι:
Είναι τυχαίο άραγε που καταργήσαμε το γράμμα «Ν»
στο τέλος των λέξεων και τα σχολικά μας βιβλία γράφουν το «εμβαδό» (!),
αντί το εμβαδόν!
Στα σχολικά βοηθήματα όμως διαβάζομε « το εμβαδόΝ »,
δηλ. εκεί διατηρείται το Ν, ενώ το επίσημο Κράτος στα βιβλία
(ΥΠΕΠΘ, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο) το έχουν καταργήσει !!

Για ποιον λόγο αυτή η ακρότητα;
Για ποιον λόγο επίσημα διδάσκομε στα σχολεία μας κανόνες που κατασκευάστηκαν αυθαίρετα,
π.χ. χθες συνάντησα το Δήμαρχο (το φίλο, το Σύμβουλο κλπ.).

Το γράμμα Ν είναι οργανικό και όταν το κόβομε πονάει.
Είναι σαν να κόβομε το δακτυλάκι μας...
Εάν κάποιος αντιτείνει ότι αυτό είναι μία ασήμαντη λεπτομέρεια,
θα πρέπει να του πούμε ότι «η λεπτομέρεια κρατάει τονΠαρθενώνα»!

Να θυμίσω όμως εδώ και το ωραίο, ειρωνικό κείμενο του Οδ. Ελύτη:
«ΓΙΑ ΜΙΑΝ ΟΠΤΙΚΗ ΤΟΥ ΗΧΟΥ», όπου καταλήγει,
"Κανένας Ηρώδης δεν θα τολμούσε να διατάξει τέτοια γενοκτονία,
όπως αυτή του τελικού -Ν-, εκτός κι αν του' λειπε η οπτική του ήχου».

Ο Γ. Ρίτσος έγραψε επίσης:
«Και οι λέξεις φλέβες είναι. Μέσα τους αίμα κυλάει».

Δυστυχώς, όμως, διαπιστώνομε σήμερα, ότι μετά το Νι,
έρχεται και η σειρά του τελικού Σίγμα (ς).
Κάποιοι δημοσιογράφοι στα κανάλια λένε κιόλας:

«η μέθοδο», η «οδό», «η πλήρη! ένταξη» (!)...
Καλλιεργούν έτσι αυθαίρετα ένα αρνητικό γλωσσικό πρότυπο στους νέους μας
με την τεράστια δύναμη των ΜΜΕ και το σχολείο ανήμπορο να αντιδράσει,
αλλά και την κοινωνία παθητικά να δέχεται ως περίπου μοιραία την εξέλιξη αυτή.

Μετά από όλα αυτά διατυπώνω την εξής άποψη και καταθέτω στο Συνέδριό σας
την δική μου «Θεωρία» για το εν λόγω ζήτημα:
Διεθνώς μελετάται η μοναδική μουσικότητα της Ελληνικής Γλώσσας
και ο αντίκτυπός της στην πνευματική διαύγεια του ανθρώπου.

*Το γράμμα «Ν» διεγείρει τον εγκέφαλο θετικά
και ενεργοποιεί τον άνθρωπο να σκέφτεται σωστά.*

*Το τελικό Σίγμα ηρεμεί τον άνθρωπο.
Αυτό το δέχεται και η σύγχρονη Ψυχιατρική.*

Οι Αρχαίοι Έλληνες τα γνώριζαν όλα αυτά και δεν είναι τυχαίο το γεγονός
ότι μόνον εμείς, οι Έλληνες, λέμε: «Τα είπα με το Νι και με το Σίγμα» και
δεν λέμε με άλλα γράμματα (παρ΄ όλο που έχομε στις καταλήξεις των λέξεων
και άλλα γράμματα), διότι το Νι ενεργοποιεί το μυαλό μας να σκεφθούμε
σωστά και το Σίγμα ηρεμεί την ψυχή μας, αφού μιλήσουμε δημόσια ή ιδιωτικά.
Η σύγχρονη Ψυχογλωσσολογία δέχεται ότι η Γλώσσα και η Σκέψη γεννιούνται
ταυτόχρονα και εξελίσσονται παράλληλα και συνιστούν ανά πάσα στιγμή μία
αξεχώριστη ενότητα.
*Η Γλώσσα ενσαρκώνει την Σκέψη και η Σκέψη μετουσιώνεται σε Γλώσσα.*
Είναι ένα νόμισμα με τις δύο όψεις του. Δεν μπορεί να υπάρχει η μία
πλευρά, χωρίς την άλλη. Δεν μπορούσε να υπάρξει Ελληνική Σκέψη χωρίς την
Ελληνική Γλώσσα. Είναι γεγονός ότι η ποιότητα και ποσότητα «καταγραφών»
στην Σκέψη προσδιορίζει και το νοητικό επίπεδο κάθε λαού. Επομένως και
το νοητικό επίπεδο καθορίζει και την ικανότητα της δημιουργίας Πολιτισμού.
* Το Ελληνικόν Αλφάβητον, στην πορεία των χιλιάδων ετών του ήταν αρχικά:
Ιδεογραφικό, στη συνέχεια επινοήθηκε το Εικονογραφικό, έπειτα φθάσαμε
στο Γραμμογραφικό, κατόπιν στο Συλλαβογραφικό (Γραμμική Α και Β) και
τέλος καθιερώθηκε το ισχύον σήμερα Φθογγογραφικό, που είναι αξεπέραστο
και στο οποίο οφείλεται η δημιουργία της Ελληνικής Γλώσσας και του
Ελληνικού Οικουμενικού Πολιτισμού.*
Έχουμε χρέος να διαφυλάξουμε, ως κόρην οφθαλμού, την Ελληνική Γλώσσα και
να αντισταθούμε στην κακοποίησή της.
 

Κυριακή 23 Μαρτίου 2014

Το μίσος στη ζωή των ανθρώπων: Γνώμες σοφών


Στο μίσος και στον έρωτα η γυναίκα είναι περισσότερο βάρβαρη από τον άντρα.
Φρήντριχ Νίτσε, 1844-1900, Γερμανός φιλόσοφος

-Η αγάπη, η φιλία και ο θαυμασμός δεν ενώνουν τους ανθρώπους τόσο, όσο το κοινό μίσος για κάτι.
Άντον Τσέχωφ, 1860-1904, Ρώσος συγγραφέας

 -Το σκοτάδι δεν μπορεί να διώξει το σκοτάδι. Μόνο το φως μπορεί να το κάνει αυτό.
Το μίσος δεν μπορεί να διώξει το μίσος. Μόνο η αγάπη μπορεί να το κάνει αυτό.
Martin Luther King, 1929-1968, Αφροαμερικανός ηγέτης

-Πατριωτισμός είναι όταν η αγάπη για τους δικούς σου ανθρώπους έρχεται πρώτη. 
Εθνικισμός είναι όταν το μίσος για τους άλλους έρχεται πρώτο.
Σαρλ Ντε Γκωλ, 1890-1970, Γάλλος πρόεδρος

-Δύο πράγματα πρέπει να φοβάται κανείς: τον φθόνο των φίλων του και το μίσος των εχθρών του.
Κλεόβουλος ο Ρόδιος, 6ος π.Χ. αιών, Εκ των 7 σοφών της Αρχ. Ελλάδος

-Αν αυτός είναι ο δικός σας τρόπος να αγαπάτε, σας παρακαλώ να με μισήσετε.
Μολιέρος, 1622-1673, Γάλλος θεατρικός συγγραφέας

-Οι ουρανοί δεν έχουν γνωρίσει μεγαλύτερη μανία από την αγάπη που μετατράπηκε σε μίσος, ούτε η κόλαση οργή παρόμοια μ’ αυτή της περιφρονημένης γυναίκας.
William Congreve, 1670-1729, Άγγλος συγγραφέας
("…hell hath no fury like a woman scorned")

-Το μίσος πηγάζει από την καρδιά, η περιφρόνηση, από το κεφάλι.
Άρθουρ Σοπενχάουερ, 1788-1860, Γερμανός φιλόσοφος

-Αυτούς που αγαπάμε μπορούμε να τους μισήσουμε. Οι άλλοι μας είναι αδιάφοροι.
Henry David Thoreau, 1817-1862, Αμερικανός συγγραφέας

-Ένας πραγματικός άντρας δεν μισεί κανέναν.
Ναπολέων Βοναπάρτης, 1769-1821, Γάλλος ηγέτης

-Μην επιτρέψεις σε κανέναν να σε σύρει τόσο χαμηλά κάνοντάς σε να τον μισήσεις.
Martin Luther King, 1929-1968, Αφροαμερικανός ηγέτης

-Αν κρίνουμε την αγάπη από τα αποτελέσματά της, τότε μοιάζει περισσότερο με μίσος παρά με φιλία.
Λα Ροσφουκώ, 1613-1680, Γάλλος συγγραφέας

-Η φιλοφροσύνη κάνει φίλους, η ειλικρίνεια γεννάει το μίσος.
Τερέντιος, περ185-159 π.Χ., Ρωμαίος κωμωδιογράφος

-Οι άντρες ξέρουν να μισούν. Οι γυναίκες ξέρουν μόνο να απεχθάνονται. Αυτό είναι πολύ χειρότερο.
Henri de Regnier, 1864-1936, Γάλλος συγγραφέας

-Καλύτερα να σε μισούν γι’ αυτό που είσαι, παρά να σ’ αγαπούν γι’ αυτό που δεν είσαι.
André Gide, 1869-1951, Γάλλος συγγραφέας, Νόμπελ 1947

-Όταν μισούμε έναν άνθρωπο, τον μισούμε για κάτι που μας θυμίζει τον εαυτό μας. Κάτι που δεν έχουμε κι εμείς μέσα μας, δεν μπορεί ποτέ να μας συγκινήσει.
Herman Hesse, 1877-1962, Γερμανός συγγραφέας

-Στην πραγματικότητα, οι μονοθεϊστικές γραφές δεν κηρύσσουν ούτε την ειρήνη ούτε την αγάπη ούτε την ανοχή. Είναι κείμενα μίσους.
Michel Houellebecq, 1958-, Γάλλος συγγραφέας


-Δεν υπάρχει εξουσία χωρίς μίσος.
Ευριπίδης, 480-406 π.Χ., Αρχαίος τραγικός

-Το μίσος και ο φόβος είναι ψυχικές ασθένειες.
Harry A. Overstreet, 1875-1970, Αμερικανός κοινωνιολόγος

Το μίσος είναι ο θυμός των αδύναμων.
Alphonse Daudet, 1840-1897, Γάλλος συγγραφέας

-Η περιφρόνηση της ευτυχίας είναι συνήθως περιφρόνηση της ευτυχίας των άλλων και είναι μια έντεχνη μεταμφίεση του μίσους προς το ανθρώπινο είδος.
Bertrand Russell, 1872-1970, Βρετανός φιλόσοφος

-Το μίσος είναι η αγάπη που έχει ξεμεθύσει.
Σέρεν Κίρκεγκορ, 1813-1855, Δανός φιλόσοφος

-Δεν ήταν πρακτικό να μισήσει τον εαυτό της. Ευτυχώς ο Θεός έστειλε ένα υποκατάστατο, έναν σύζυγο.
Saul Bellow, 1914-2005, Αμερικανοκαναδός συγγραφέας, Νόμπελ 1976--

-Όταν πραγματικά γνωρίζεις κάποιον, δεν μπορείς να τον μισήσεις. Ή, ίσως, απλά δεν μπορείς να τον γνωρίσεις μέχρι να σταματήσεις να τον μισείς.
Orson Scott Card, 1951-, Αμερικανός συγγραφέας επιστ. φαντασίας

-Στην πολιτική, τα κοινά μίση αποτελούν -σχεδόν πάντα- μια καλή βάση για φιλίες.
Alexis de Tocqueville, 1805-1859, Γάλλος πολιτικός φιλόσοφος

-Αν θέλεις να δυναμώσεις έναν εχθρό και να τον κάνεις να αγαλλιάσει, μίσησέ τον.
Idries Shah, 1926-1996, Ινδοαφγανός συγγραφέας

Έξι ποιήματα που αξίζει να έχεις διαβάσει (έστω μια φορά) στη ζωή σου

(Από το cosmo.gr)
Υπάρχουν βέβαια κι άλλα, πολύ αξιόλογα...

Ιθάκη - Κωνσταντίνος Καβάφης

Σα βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη, 
να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Τους Λαιστρυγόνας και τους Κύκλωπας, τον θυμωμένο Ποσειδώνα μη φοβάσαι τέτοια στον δρόμο σου ποτέ σου δεν θα βρεις,
αν μεν' η σκέψις σου υψηλή, αν εκλεκτή συγκίνησις το πνεύμα και το σώμα σου αγγίζει.
Τους Λαιστρυγόνας και τους Κύκλωπας, τον άγριο Ποσειδώνα δεν θα συναντήσεις, αν δεν τους κουβαλείς μες στην ψυχή σου, αν η ψυχή σου δεν τους στήνει εμπρός σου.
Να εύχεσαι νά ναι μακρύς ο δρόμος. Πολλά τα καλοκαιρινά πρωϊά να είναι που με τι ευχαρίστησι, με τι χαρά θα μπαίνεις σε λιμένας πρωτοειδωμένους,
να σταματήσεις σ' εμπορεία Φοινικικά, και τες καλές πραγμάτειες ν' αποκτήσεις σεντέφια και κοράλλια, κεχριμπάρια κ' έβενους, και ηδονικά μυρωδικά κάθε λογής,
όσο μπορείς πιο άφθονα ηδονικά μυρωδικά, σε πόλεις Αιγυπτιακές πολλές να πας, να μάθεις και να μάθεις απ' τους σπουδασμένους.
Πάντα στον νου σου νάχεις την Ιθάκη. Το φθάσιμον εκεί ειν' ο προορισμός σου. Αλλά μη βιάζεις το ταξίδι διόλου.
Καλλίτερα χρόνια πολλά να διαρκέσει και γέρος πια ν' αράξεις στο νησί, πλούσιος με όσα κέρδισες στο δρόμο, μη προσδοκώντας πλούτη να σε δώσει η Ιθάκη.
Η Ιθάκη σ'έδωσε τ' ωραίο ταξείδι. Χωρίς αυτήν δεν θάβγαινες στον δρόμο. Άλλα δεν έχει να σε δώσει πια.
Κι αν πτωχική την βρεις, η Ιθάκη δε σε γέλασε. Έτσι σοφός που έγινες, με τόση πείρα, ήδη θα το κατάλαβες οι Ιθάκες τι σημαίνουν.

Η Σονάτα του Σεληνόφωτος - Γιάννης Ρίτσος  (απόσπασμα)

"Ἄφησέ με ναρθῶ μαζί σου. Τί φεγγάρι ἀπόψε! Εἶναι καλὸ τὸ φεγγάρι, - δὲ θὰ φαίνεται ποὺ ἄσπρισαν τὰ μαλλιά μου. Τὸ φεγγάρι θὰ κάνει πάλι χρυσὰ τὰ μαλλιά μου. Δὲ θὰ καταλάβεις. Ἄφησέ με νἄρθω μαζί σου.
Ὅταν ἔχει φεγγάρι, μεγαλώνουν οἱ σκιὲς μὲς στὸ σπίτι, ἀόρατα χέρια τραβοῦν τὶς κουρτίνες, ἕνα δάχτυλο ἀχνὸ γράφει στὴ σκόνη τοῦ πιάνου λησμονημένα λόγια - δὲ θέλω νὰ τ᾿ ἀκούσω. Σώπα.
Ἄφησέ με νἄρθω μαζί σου λίγο πιὸ κάτου, ὡς τὴ μάντρα τοῦ τουβλάδικου, ὡς ἐκεῖ ποὺ στρίβει ὁ δρόμος καὶ φαίνεται ἡ πολιτεία τσιμεντένια κι ἀέρινη, ἀσβεστωμένη μὲ φεγγαρόφωτο τόσο ἀδιάφορη κι ἄϋλη, τόσο θετικὴ σὰν μεταφυσικὴ ποὺ μπορεῖς ἐπιτέλους νὰ πιστέψεις πὼς ὑπάρχεις καὶ δὲν ὑπάρχεις πὼς ποτὲ δὲν ὑπῆρξες, δὲν ὑπῆρξε ὁ χρόνος κ᾿ ἡ φθορά του. Ἄφησέ με νἄρθω μαζί σου.
Θὰ καθίσουμε λίγο στὸ πεζούλι, πάνω στὸ ὕψωμα, κι ὅπως θὰ μᾶς φυσάει ὁ ἀνοιξιάτικος ἀέρας μπορεῖ νὰ φαντάζουμε κιόλας πὼς θὰ πετάξουμε, γιατί, πολλὲς φορές, καὶ τώρα ἀκόμη, ἀκούω τὸ θόρυβο τοῦ φουστανιοῦ μου, σὰν τὸ θόρυβο δυὸ δυνατῶν φτερῶν ποὺ ἀνοιγοκλείνουν, κι ὅταν κλείνεσαι μέσα σ᾿ αὐτὸν τὸν ἦχο τοῦ πετάγματος νιώθεις κρουστὸ τὸ λαιμό σου, τὰ πλευρά σου, τὴ σάρκα σου, κι ἔτσι σφιγμένος μὲς στοὺς μυῶνες τοῦ γαλάζιου ἀγέρα, μέσα στὰ ρωμαλέα νεῦρα τοῦ ὕψους, δὲν ἔχει σημασία ἂν φεύγεις ἢ ἂν γυρίζεις οὔτε ἔχει σημασία ποὺ ἄσπρισαν τὰ μαλλιά μου, δὲν εἶναι τοῦτο ἡ λύπη μου - ἡ λύπη μου εἶναι ποὺ δὲν ἀσπρίζει κ᾿ ἡ καρδιά μου. Ἄφησέ με νἄρθω μαζί σου".

Δε σ' αγαπώ - Pablo Neruda

Δε σ' αγαπώ σα νά 'σουν ρόδο αλατιού, τοπάζι,
σαΐτα από γαρούφαλα που τη φωτιά πληθαίνουν:
σ' αγαπώ ως αγαπιούνται κάποια πράγματα σκούρα,
μυστικά, μέσ' από την ψυχή και τον ίσκιο.

Σ' αγαπώ καθώς κάποιο φυτό που δεν ανθίζει,
μα που μέσα του κρύβει το λουλουδόφως όλο,
και ζει απ' τον έρωτά σου σκοτεινό στο κορμί μου
τ' άρωμα που σφιγμένο μ' ανέβηκε απ' το χώμα.

Σ' αγαπώ μη γνωρίζοντας πώς, από πού και πότε,
σ' αγαπώ στα ίσια δίχως πρόβλημα ή περηφάνια:
σ' αγαπώ έτσι γιατί δεν ξέρω μ' άλλον τρόπο,
παρά μ' ετούτον όπου δεν είμαι μήτε είσαι,
που το χέρι σου πάνω μου το νιώθω σαν δικό μου,
που όταν κοιμάμαι κλείνουν και τα δικά σου μάτια.

Το Μονόγραμμα του Οδυσσέα Ελύτη (απόσπασμα)

Σ’ αγαπάω μ’ ακούς;
Κλαίω, πως αλλιώς, αφού αγαπιούνται οι άνθρωποι
κλαίω για τα χρόνια που έρχονται χωρίς εμάς
και τραγουδάω για τα αλλά που πέρασαν, εάν είναι αλήθεια.
Για τα «πίστεψέ με» και τα «μη.»
Μια στον αέρα μια στη μουσική,
εάν αυτά είναι αλήθεια τραγουδάω
κλαίω για το σώμα πού άγγιξα και είδα τον κόσμο.
Έτσι μιλώ για ‘σένα και για ‘μένα..
Επειδή σ’ αγαπάω και στην αγάπη
ξέρω να μπαίνω σαν πανσέληνος
από παντού, για ‘σένα
μέσα στα σεντόνια, να μαδάω λουλούδια κι έχω τη δύναμη.
Αποκοιμισμένο, να φυσάω να σε πηγαίνω παντού,
σ’ έχουν ακούσει τα κύματα πως χαϊδεύεις,
πώς φιλάς, πώς λες ψιθυριστά το «τι» και το «ε.»
Πάντα εμείς το φως κι η σκιά.
Πάντα εσύ τ’ αστεράκι και πάντα εγώ το σκοτάδι,
πάντα εσύ το πέτρινο άγαλμα και πάντα εγώ η σκιά πού μεγαλώνει.
Το κλειστό παντζούρι εσύ, ο αέρας πού το ανοίγει εγώ.

Στροφή - Γιώργος Σεφέρης

Στιγμή, σταλμένη ἀπὸ ἕνα χέρι
ποὺ εἶχα τόσο ἀγαπήσει
μὲ πρόφταξες ἴσια στὴ δύση
σὰ μαῦρο περιστέρι.
Ὁ δρόμος ἄσπριζε μπροστά μου,
ἁπαλὸς ἀχνὸς ὕπνου
στὸ γέρμα ἑνὸς μυστικοῦ δείπνου...
Στιγμὴ σπυρὶ τῆς ἄμμου,
ποὺ κράτησες μονάχη σου ὅλη
τὴν τραγικὴ κλεψύδρα
βουβή, σὰ νὰ εἶχε δεῖ τὴν Ὕδρα
στὸ οὐράνιο περιβόλι.

Αν  του R. Kipling

Αν μπορείς στην πλάση τούτη να περιφρονείς τα πλούτη κι αν οι έπαινοι των γύρω δεν σου παίρνουν το μυαλό,
αν μπορείς στην τρικυμία να κρατήσεις ψυχραιμία, κι αν μπορείς και στους εχθρούς σου να σκορπίσεις το καλό,
αν μπορείς με μιας να παίξεις κάθε τι που ’χεις κερδίσει, στην καταστροφή ν’ αντέξεις και να δώσεις κάποια λύση,
αν μπορείς να υποτάξεις πνεύμα, σώμα και καρδιά, αν μπορείς όταν σε βρίζουν να μην βγάζεις τσιμουδιά,
αν μπορείς στην καταιγίδα να μη χάνεις την ελπίδα, κι αν μπορείς να συγχωρήσεις όταν σ’ έχουν αδικήσει,
αν μπορέσεις τ' όνειρό σου να μη γίνει ο όλεθρός σου, κι αν μπορέσεις ν’ αγαπήσεις όσους σ’ έχουνε μισήσει,
αν μπορείς να είσαι ο ίδιος στην χαρά και στην οδύνη, αν η πίστη στην ψυχή σου μπρος σε τίποτα δεν σβήνει,
αν μιλώντας με τα πλήθη τη συνείδηση δεν χάνεις, αν μπορέσεις να χωνέψεις πως μια μέρα θα πεθάνεις,
αν ποτέ δεν σε μεθύσει του θριάμβου το κρασί, αν στα ψέματα των άλλων δεν λες ψέματα κι εσύ,
αν μπορείς να μη θυμώνεις, αλλά μήτε και να κλαις όταν άδικα σου λένε πως εσύ μονάχα φταις.
Αν μπορείς με ηρεμία δίχως νεύρα ή δυσφορία και τα ίδια σου τα λόγια να τ’ ακούς παραλλαγμένα,
αν μπορείς κάθε λεπτό σου να ’ναι μια δημιουργία και ποτέ σου να μην μένεις με τα χέρια σταυρωμένα.
Αν οι φίλοι σου κι οι εχθροί σου δεν μπορούν να σε πληγώσουν, αν οι σχέσεις με μεγάλους τα μυαλά δεν σου σηκώνουν
αν τους πάντες λογαριάζεις μα… κανένα χωριστά, αν μπορέσεις να φυλάξεις και τα ξένα μυστικά…
Έ! Παιδί μου τότε… Θα μπορέσεις ν’ απολαύσεις όπως πρέπει τη ζωή σου… Θα ’σαι Άνθρωπος σπουδαίος κι όλη η γη θα ’ναι δική σου!