«Γνῶμες, καρδιές, ὅσοι Ἕλληνες, ὅ,τι εἶστε μὴν ξεχνᾶτε, δὲν εἶστε ἀπὸ τὰ χέρια σας μονάχα, ὄχι! Χρωστᾶτε καὶ σὲ ὅσους ἦρθαν, πέρασαν, θὰ ᾿ρθοῦνε, θὰ περάσουν! Κριτές, θὰ μᾶς δικάσουν οἱ ἀγέννητοι, οἱ νεκροί.» Κωστής Παλαμάς
Πέμπτη 12 Ιουνίου 2014
Τα εφτά "Αναθέματα κατά Ελλήνων" που ψάλλονται στις ελληνικές εκκλησίες την "Κυριακή ορθοδοξίας""!
Μετά τον θάνατό του, όλα τα γραπτά και τ’αγάλματά του καταστρέφονται από τον Λικίνιο και τους χριστιανούς.
Οι χριστιανοί, πολυάριθμοι πια και έχοντας προ πολλού σταματήσει τα κηρύγματά τους κατά της δημοσίας τάξεως και του στρατού, υποτίθεται ότι απολαμβάνουν πλέον τα ίδια δικαιώματα με τους εθνικούς. Αυτοί ωστόσο δεν αρκούνται εκεί, αλλά εκμεταλλεύονται την εύνοια του Κωνσταντίνου, που ελέγχεται απολύτως από την αρνητική προς τις εθνικές λατρείες μητέρα του, για να καταστρέψουν ΟΛΕΣ τις άλλες λατρείες. Ο επίσκοπος Ειρηναίος είχε άλλωστε ήδη διακηρύξει ότι οι χριστιανοί “δεν χρειάζονται τους νόμους, διότι βρίσκονται πολύ υπεράνω αυτών”.
Ο γνωστός συγγραφέας McCabe (στο “History’s Greatest Liars”, σελ. 27) κάνει μία εκπληκτική σύγκριση ανάμεσα στον ρωμαϊκό κόσμο των εθνικών και σε εκείνον των χριστιανών του Μεσαίωνος:
αριστερη αντεπιθεση: Εκλογικά και γεωπολιτικά παιχνίδια στη Θράκη
αριστερη αντεπιθεση: Εκλογικά και γεωπολιτικά παιχνίδια στη Θράκη: Του Σταύρου Λυγερού Τα αποτελέσματα των ευρωεκλογών έστεψαν με επιτυχία τη μεγαλύτερη προσπάθεια της Άγκυρας να συσπειρώσει εκλογικά ...
αριστερη αντεπιθεση: Η Αριστερά μπροστά στις νέες προκλήσεις
αριστερη αντεπιθεση: Η Αριστερά μπροστά στις νέες προκλήσεις: Του Βασίλη Λιόση Ομιλία του Βασίλη Λιόση εκ μέρους του Συλλόγου διάδοσης της μαρξιστικής σκέψης "Γιάννης Κορδάτος" στο φ...
ΤΑ ΤΡΙΑ ΕΙΔΗ ΦΑΣΙΣΜΟΥ ΣΗΜΕΡΑ:
Υπάρχουν τρία είδη φασιστών:
1.Οι παλαιού τύπου "εθνικο"φασίστες.
2. Οι κυρίαρχοι σήμερα , "διεθνο"φασίστες της καπιταλιστικής παγκοσμιοποίησης.
3. Οι φασίστες που είναι αντικειμενικά στην 2η κατηγορία, αλλά το παίζουν "αντίφα" δουλεύοντας για τους διεθνοκαπιταλιστές εναντίον μόνο των άχρηστων πια κι επικίνδυνων γι αυτούς, εθνικοφασιστών.(Οι οποίοι εθνικιστές φασίστες όμως είναι πολύτιμοι για τους παγκοσμιοποιητές εγκληματίες όταν συμπολεμούν με αυτούς, όπως ο "δεξιός τομέας" σε Ουκρανία, και οι εισαγόμενοι κι εξοπλιζόμενοι από CIA ισλαμοφασίστες "αντάρτες" στην Συρία...)
-Οι απόλυτα διαβρωμένοι από συστημικούς πράκτορες "αντίφα" (εννοώ τις συγκεκριμένες ομαδούλες, που καμιά σχέση βέβαια δεν έχουν με τη λαϊκή βάση της πάσης φύσεως αριστεράς) και οι σχετικές ΜΚΟ μόνο όσοι εθελοτυφλούν δεν βλέπουν πόσο απροκάλυπτα υπηρετούν τις "4 ελευθερίες" του Μάαστριχτ και των νεοαποικιοκρατών της νέας,απάνθρωπης, εθνοαποδομητικής φασιστοπαγκοσμιοποιητικής καπιταλιστικής τάξης!
Κώστας Ντουντουλάκης
1.Οι παλαιού τύπου "εθνικο"φασίστες.
2. Οι κυρίαρχοι σήμερα , "διεθνο"φασίστες της καπιταλιστικής παγκοσμιοποίησης.
3. Οι φασίστες που είναι αντικειμενικά στην 2η κατηγορία, αλλά το παίζουν "αντίφα" δουλεύοντας για τους διεθνοκαπιταλιστές εναντίον μόνο των άχρηστων πια κι επικίνδυνων γι αυτούς, εθνικοφασιστών.(Οι οποίοι εθνικιστές φασίστες όμως είναι πολύτιμοι για τους παγκοσμιοποιητές εγκληματίες όταν συμπολεμούν με αυτούς, όπως ο "δεξιός τομέας" σε Ουκρανία, και οι εισαγόμενοι κι εξοπλιζόμενοι από CIA ισλαμοφασίστες "αντάρτες" στην Συρία...)
-Οι απόλυτα διαβρωμένοι από συστημικούς πράκτορες "αντίφα" (εννοώ τις συγκεκριμένες ομαδούλες, που καμιά σχέση βέβαια δεν έχουν με τη λαϊκή βάση της πάσης φύσεως αριστεράς) και οι σχετικές ΜΚΟ μόνο όσοι εθελοτυφλούν δεν βλέπουν πόσο απροκάλυπτα υπηρετούν τις "4 ελευθερίες" του Μάαστριχτ και των νεοαποικιοκρατών της νέας,απάνθρωπης, εθνοαποδομητικής φασιστοπαγκοσμιοποιητικής καπιταλιστικής τάξης!
Κώστας Ντουντουλάκης
Σάββατο 7 Ιουνίου 2014
Πώς και πότε επιβλήθηκε ο ρωμαϊκός-αυτοκρατορικός χριστιανισμός στη Μάνη
O Xριστιανισμός στη Mάνη
(από το Mani Voice)
Του N. Kαλαποθαράκου
O Χριστιανισμός στη Μάνη εμφανίστηκε κατα μια άποψη γύρω στον 5 μ.Χ. αιώνα. Oι ανασκαφές στο Τηγάνι του Μεζάπου εντός του κάστρου αποκάλυψαν εκκλησία ρυθμού Βασιλικής του 5ου αιώνα μ.Χ. Επίσης, η αρχαιολογική έρευνα έφερε στο φως παλαιοχριστιανικές Βασιλικές του 5ου και 6ου αιώνα στην Καινήπολη (Άλυκα), στον Κότρωνα, στο Γύθειο, στοOίτυλο.
Όλες αυτές οι εκκλησίες ήταν στα παράλια. Κατασκευές υψηλής τεχνικής που οι περισσότερες είχαν υλικά από αρχαίους ναούς, όπως έχουν και αρκετές σήμερα που σώζονται εντοιχισμένα τμήματα σε εμφανή σημεία τοιχοδομών.
Μετά την εμφάνιση των ναών αυτής της περιόδου (5ου και 6ου αιώνα) δεν υπάρχουν κτίσματα του 7ου, 8ου, 9ου αιώνα αλλά επανεμφανίζονται ναοί του 10ου, 11ου, 12ου αιώνα... και συνέχεια! Υπάρχει σκοτεινή περίοδος της ιστορίας.
Το κοινό των Ελευθερολακώνων λειτουργεί τον 5ο αιώνα, σύμφωνα με όσα μας αναφέρει ο ιστορικόςΠροκόπιος το 532, που συνόδευε το βυζαντινό αυτοκράτορα Βελισσάριο και απότισε φόρο τιμής στους Μανιάτες που νίκησαν το 476 μ.Χ. το πολυάριθμο στρατό των βανδάλων του Γιζέριχου.
O αυτοκράτορας Διοκλητιανός με το σύνολο των μεταρρυθμίσεων που έκανε στη διοίκηση της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας κατήργησε το κοινό των Ελευθερολακώνων. Η σκοτεινή περίοδος του 7ου και 8ου αιώνα συνδυάζεται με τις συνεχείς επιθέσεις των Γότθων - Βησιγότθων για τη διάλυση της ειδωλολατρικής Σπάρτης και νότιας Λακωνικής (Μάνης).
O βυζαντινός πρωθυπουργός Ρουφίνος έστειλε παλιότερα τις γοτθικές ορδές του Αλάριχου και κατέστρεψαν την αρχαία “ειδωλολατρική Σπάρτη για να επιβληθούν ως καλοί Χριστιανοί”.
Επίσης, συνδυάζεται με τους σεισμούς στην περιοχή και καταποντισμό της αρχαίας Καινήπολης και του Γυθείου, καθώς επίσης και με την κάθοδο των Σλάβων και τις πειρατικές επιθέσεις των Αράβων - Σαρακηνών. Έτσι, οι Σπαρτιάτες και οι κάτοικοι της νότιας Λακωνικής αναγκάσθηκαν για να επιβιώσουν να αποσυρθούν στα υψώματα του Ταϋγέτου, οι δε Μανιάτες να απομακρυνθούν από τα παράλια του Ταϋγέτου και να ανέβουν στα βουνά. Έτσι, αποτραβηγμένοι ζουν σε οργάνωση οικονομικοκοινωνική - γεωργοκτηνοτροφική με το φόβο των ξένων επιδρομέων Σαρακηνών, Γότθων Βισηγότθων και άλλων!
O Χριστιανισμός στη Μάνη εμφανίστηκε κατα μια άποψη γύρω στον 5 μ.Χ. αιώνα. Oι ανασκαφές στο Τηγάνι του Μεζάπου εντός του κάστρου αποκάλυψαν εκκλησία ρυθμού Βασιλικής του 5ου αιώνα μ.Χ. Επίσης, η αρχαιολογική έρευνα έφερε στο φως παλαιοχριστιανικές Βασιλικές του 5ου και 6ου αιώνα στην Καινήπολη (Άλυκα), στον Κότρωνα, στο Γύθειο, στοOίτυλο.
Όλες αυτές οι εκκλησίες ήταν στα παράλια. Κατασκευές υψηλής τεχνικής που οι περισσότερες είχαν υλικά από αρχαίους ναούς, όπως έχουν και αρκετές σήμερα που σώζονται εντοιχισμένα τμήματα σε εμφανή σημεία τοιχοδομών.
Μετά την εμφάνιση των ναών αυτής της περιόδου (5ου και 6ου αιώνα) δεν υπάρχουν κτίσματα του 7ου, 8ου, 9ου αιώνα αλλά επανεμφανίζονται ναοί του 10ου, 11ου, 12ου αιώνα... και συνέχεια! Υπάρχει σκοτεινή περίοδος της ιστορίας.
Το κοινό των Ελευθερολακώνων λειτουργεί τον 5ο αιώνα, σύμφωνα με όσα μας αναφέρει ο ιστορικόςΠροκόπιος το 532, που συνόδευε το βυζαντινό αυτοκράτορα Βελισσάριο και απότισε φόρο τιμής στους Μανιάτες που νίκησαν το 476 μ.Χ. το πολυάριθμο στρατό των βανδάλων του Γιζέριχου.
O αυτοκράτορας Διοκλητιανός με το σύνολο των μεταρρυθμίσεων που έκανε στη διοίκηση της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας κατήργησε το κοινό των Ελευθερολακώνων. Η σκοτεινή περίοδος του 7ου και 8ου αιώνα συνδυάζεται με τις συνεχείς επιθέσεις των Γότθων - Βησιγότθων για τη διάλυση της ειδωλολατρικής Σπάρτης και νότιας Λακωνικής (Μάνης).
O βυζαντινός πρωθυπουργός Ρουφίνος έστειλε παλιότερα τις γοτθικές ορδές του Αλάριχου και κατέστρεψαν την αρχαία “ειδωλολατρική Σπάρτη για να επιβληθούν ως καλοί Χριστιανοί”.
Επίσης, συνδυάζεται με τους σεισμούς στην περιοχή και καταποντισμό της αρχαίας Καινήπολης και του Γυθείου, καθώς επίσης και με την κάθοδο των Σλάβων και τις πειρατικές επιθέσεις των Αράβων - Σαρακηνών. Έτσι, οι Σπαρτιάτες και οι κάτοικοι της νότιας Λακωνικής αναγκάσθηκαν για να επιβιώσουν να αποσυρθούν στα υψώματα του Ταϋγέτου, οι δε Μανιάτες να απομακρυνθούν από τα παράλια του Ταϋγέτου και να ανέβουν στα βουνά. Έτσι, αποτραβηγμένοι ζουν σε οργάνωση οικονομικοκοινωνική - γεωργοκτηνοτροφική με το φόβο των ξένων επιδρομέων Σαρακηνών, Γότθων Βισηγότθων και άλλων!
O εκχριστιανισμός θα γίνει με μύριους τρόπους, βίαιους και ήπιους επί της βασιλείας του Βασιλείου Α’ του Μακεδόνα και αργότερα από τον “Νίκων τον μετανοείτε” ο οποίος εκβίαζε τους Μανιάτες και Oρεισίβιους Σλάβους με το θανατικό της χολέρας των ποντικών.Τον 10ο αιώνα μ.Χ. ο Βυζαντινός Αυτοκράτορας Κων/νος Ζ’ ο Πορφυρογέννητος γράφει για τους κατοίκους της Μάνης:
“Oι του κάστρου Μαΐνης οικήτορες ουκ εισίν από της γενεάς των Σλάβων 1 αλλ’ εκ των εντοπίων. Έλληνες προσαγορεύονται δια το εν τοις προπαλαίοις χρόνοις ειδωλολάτρας είναι και προσκυνητής των ειδώλων κατά τους παλαιούς Έλληνας, οίτινες επί της βασιλείας του αοιδίμου Βασιλείου βαπτισθέντες χριστιανοί γεγόνασιν” εννοώντας την περίοδο της Βασιλείας του Βασιλείου Α’ του Μακεδόνα (867-886). Κατά τονΠορφυρογέννητο, μέχρι τον 9ο αιώνα οι Μανιάτες ήταν ειδωλολάτρες.
“Oι του κάστρου Μαΐνης οικήτορες ουκ εισίν από της γενεάς των Σλάβων 1 αλλ’ εκ των εντοπίων. Έλληνες προσαγορεύονται δια το εν τοις προπαλαίοις χρόνοις ειδωλολάτρας είναι και προσκυνητής των ειδώλων κατά τους παλαιούς Έλληνας, οίτινες επί της βασιλείας του αοιδίμου Βασιλείου βαπτισθέντες χριστιανοί γεγόνασιν” εννοώντας την περίοδο της Βασιλείας του Βασιλείου Α’ του Μακεδόνα (867-886). Κατά τονΠορφυρογέννητο, μέχρι τον 9ο αιώνα οι Μανιάτες ήταν ειδωλολάτρες.
Η ιεραποστολική δραστηριότητα για τον εκχριστιανισμό της περιοχής συνεχιζόταν όλους αυτούς τους αιώνες, όπου άρχισε να ονομάζεται ολόκληρη η Ταινάρια χερσόνησος, Μάνη.
Ιστορικά ήταν δύσκολη η αποδοχή του Χριστιανισμού των εντοπίων στην περιοχή, διότι συνδεόταν με βίαιη υποδούλωση, με οικονομική καταπίεση, καταστροφές και εξανδραποδισμό. O εκχριστιανισμός της Νότιας Πελοποννήσου γενικά και ιδιαίτερα της Μάνης δεν έγινε ομαλά, όπως έγινε στις πόλεις της Ανατολής, όπως π.χ. η Αντιόχεια, η Αλεξάνδρεια κ.λ.π.
Ιστορικά ήταν δύσκολη η αποδοχή του Χριστιανισμού των εντοπίων στην περιοχή, διότι συνδεόταν με βίαιη υποδούλωση, με οικονομική καταπίεση, καταστροφές και εξανδραποδισμό. O εκχριστιανισμός της Νότιας Πελοποννήσου γενικά και ιδιαίτερα της Μάνης δεν έγινε ομαλά, όπως έγινε στις πόλεις της Ανατολής, όπως π.χ. η Αντιόχεια, η Αλεξάνδρεια κ.λ.π.
Εμείς μπορούμε να πούμε ότι:
α) Η Μάνη ζούσε απομονωμένη από ξηράς ενώ από τη θάλασσα οι επαφές της ήταν πειρατικές και βίαιες. Η αυτοκρατορία του Βυζαντίου ήθελε τις ακραίες περιοχές της, όπως τη Μάνη, κυρίως για έλεγχο της διέλευσης των αντίπαλων εμπορικών στόλων.
β) Η φυσική απομόνωση και η διαβίωση στο εσωτερικό και όχι στα παράλια μείωναν τις όποιες επιρροές σε θέματα της νέας θρησκείας και η εμμονή στους αρχαίους θεούς δεν εμπόδιζε την όλη κοινωνική και γεωργοκτηνοτροφική ζωή τους.
γ) Η διατήρηση ηθών και εθίμων από την αρχαιότητα στη Μάνη χωρίς να τους αντιστρατεύεται η νέα θρησκεία του Χριστιανισμού, είναι ένδειξη αργής αφομοίωσης της. Σήμερα στη Μάνη υπάρχουν σε τοιχογραφίες και ανάγλυφα “ειδωλολατρικά” σύμβολα σε πολλές εκκλησίες! Τέλος, υπάρχει κάποια ασυνέχεια των εκκλησιών από τον 5ο έως τον 9ο αιώνα. Επίσης οι εικονομαχίες έδρασαν ανασταλτικά για να εισχωρήσει ο χριστιανισμός στη Μάνη.
δ) Το 997 τοποθετήθηκε διοικητής της Πελοποννήσου ο Βασίλειος Αποκαυκός ο οποίος κάλεσε τον Νίκωνα στην Κόρινθο για να συνεργαστούν για τον εκχριστιανισμό των Σλάβων Μελιγγών του Ταϋγέτου. Έτσι, αρχίζει μεθοδικά και επίμονα η Βυζαντινή Αυτοκρατορία τον εκχριστιανισμό των Σλάβων και όλων των ορειβίων ντόπιων.
Το πρόβλημα δεν είναι πότε συγκεκριμένα χρονικά οι Μανιάτες έγιναν Χριστιανοί αλλά πότε ως πίστη, θρησκεία και πολιτισμός λειτούργησε κοινωνικά και αυτό φαίνεται ότι εγινε την περίοδο από τον 9ο έως τον 13ο αιώνα μ.Χ.
Δεκάδες ναών που είναι διάσπαρτοι σε όλη τη Μάνη, είναι καλλιτεχνικά δημιουργήματα.
Αυτό σημαίνει ότι τους προηγούμενους αιώνες ο Χριστιανισμός είχε μικρότερη επιρροή στους κατοίκους της Χερσονήσου και φούντωσε από τον 9ο αιώνα και ύστερα υπό την μεθοδευμένη κατεύθυνση του Βυζαντίου δια μέσου του “Νίκωνα του μετανοείτε” που η βία και οι λοιπές μέθοδοι που χρησιμοποίησε δεν ήταν πάντοτε χριστιανικές.
Αυτό σημαίνει ότι τους προηγούμενους αιώνες ο Χριστιανισμός είχε μικρότερη επιρροή στους κατοίκους της Χερσονήσου και φούντωσε από τον 9ο αιώνα και ύστερα υπό την μεθοδευμένη κατεύθυνση του Βυζαντίου δια μέσου του “Νίκωνα του μετανοείτε” που η βία και οι λοιπές μέθοδοι που χρησιμοποίησε δεν ήταν πάντοτε χριστιανικές.
Περισσότερες λεπτομέρειες
στο Λεύκωμα του N. Kαλαποθαράκου
«MANH φωτεινός και ελεύθερος τόπος»
στο Λεύκωμα του N. Kαλαποθαράκου
«MANH φωτεινός και ελεύθερος τόπος»
Παρασκευή 6 Ιουνίου 2014
ΤΖΙΜ ΛΟΝΤΟΣ: Ο ΘΡΥΛΙΚΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΠΑΛΗΣ
Πέμπτη 5 Ιουνίου 2014
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ
Με τον όρο Αρβανίτες ονομάζονται οι πρώην αλβανόφωνοι Έλληνες της σημερινής Αλβανίας, οι οποίοι, λόγω των αναστατώσεων στη Βαλκανική, τον 13ο αι. μετακινήθηκαν εκούσια ή ακούσια σε διάφορες άλλες χώρες της περιοχής ενώ πολλοί από αυτούς κατέληξαν σε περιοχές της Ελλάδας.
Εκεί έγιναν γνωστοί με το όνομα
Αρβανίτες – τους το έδωσαν οι γηγενείς -, ως προερχομένων από το Αρβανο, όπως έγινε και με άλλους εποίκους Βατικι-ώτες, Σοφικί-τες, Σπετσιώτες, Υδραίους κ.λπ. Αφομοιώθηκαν με τους ντόπιους, και ακόμη πολέμησαν μαζί τους εναντίον των Τούρκων.
Διατήρησαν μόνο το γλωσσικό ιδίωμα, το οποίο σταδιακά εξαλείφθηκε, ενώ πολιτιστικά, κοινωνικά και εθνικά αφομοιώθηκαν πλήρως, αποκτώντας όπως και οι Βλάχοι, ατόφια ελληνική εθνική συνείδηση και αυτοπροσδιορίστηκαν ως Έλληνες.
Υπάρχουν σαφέστατες ενδείξεις ότι οι Αρβανίτες μιλούσαν μια πρωτοελληνική-πελασγική (και άρα αρκαδική) διάλεκτο, ενώ οι παραδόσεις τους χάνονται στα βάθη της Ελληνικής Αρχαιότητας, που παρ’ όλη τη σημασία τους κανένας ιστορικός δεν ερεύνησε, όπως έπρεπε. Γιατί εν ολίγοις, κανένας δεν ξέρει ακριβώς ούτε τι σημαίνει η λέξη «Αρβανίτης»! Ας αρχίσουμε λοιπόν, από αυτό ακριβώς: πόθεν το «Αρβανίτης»; Την ονομασία αυτή αναφέρει πρώτη η Αννα η Κομνηνή στο βιβλίο της «Αλεξιάδα».
Εκεί έγιναν γνωστοί με το όνομα
Αρβανίτες – τους το έδωσαν οι γηγενείς -, ως προερχομένων από το Αρβανο, όπως έγινε και με άλλους εποίκους Βατικι-ώτες, Σοφικί-τες, Σπετσιώτες, Υδραίους κ.λπ. Αφομοιώθηκαν με τους ντόπιους, και ακόμη πολέμησαν μαζί τους εναντίον των Τούρκων.
Διατήρησαν μόνο το γλωσσικό ιδίωμα, το οποίο σταδιακά εξαλείφθηκε, ενώ πολιτιστικά, κοινωνικά και εθνικά αφομοιώθηκαν πλήρως, αποκτώντας όπως και οι Βλάχοι, ατόφια ελληνική εθνική συνείδηση και αυτοπροσδιορίστηκαν ως Έλληνες.
Υπάρχουν σαφέστατες ενδείξεις ότι οι Αρβανίτες μιλούσαν μια πρωτοελληνική-πελασγική (και άρα αρκαδική) διάλεκτο, ενώ οι παραδόσεις τους χάνονται στα βάθη της Ελληνικής Αρχαιότητας, που παρ’ όλη τη σημασία τους κανένας ιστορικός δεν ερεύνησε, όπως έπρεπε. Γιατί εν ολίγοις, κανένας δεν ξέρει ακριβώς ούτε τι σημαίνει η λέξη «Αρβανίτης»! Ας αρχίσουμε λοιπόν, από αυτό ακριβώς: πόθεν το «Αρβανίτης»; Την ονομασία αυτή αναφέρει πρώτη η Αννα η Κομνηνή στο βιβλίο της «Αλεξιάδα».
Πολλές είναι οι μελέτες που μιλούν για την πόλη «Άρβανο» της Βορείου Ηπείρου, ως σημείο αναφοράς ενός πληθυσμού που μετακινήθηκε από εκεί και ήρθε και μετοίκησε στην Ελλάδα, γύρω στον 12ο, 13ο και 14ο αι. μ.Χ. Πολλοί είναι όμως οι Αρβανίτες στην Ελλάδα που δεν έχουν ως τόπο καταγωγής ούτε την Ήπειρο, ούτε το συγκεκριμένο «Άρβανο» αλλά παραδόξως άλλα «Αρβάντ», πόλεις με το ίδιο όνομα δηλ., τις οποίες δεν αναφέρει καμία μελέτη!
Έτσι, προκύπτει το εξής ερώτημα: ποιο ήταν το μητροπολιτικό «Άρβανο» ή «Αρβάντ»; Ήταν στην Ήπειρο το μητροπολιτικό κέντρο ή το Άρβανο της Ηπείρου ήταν μια πελασγική περιοχή, όπως τόσες άλλες;
Τα ταξίδια των Αρκάδων, απογόνων του Γενάρχη Πελασγού, προς την Ιταλία, τη Γαλλία, τον Πόντο, την Ήπειρο, την Τουρκία και την Κύπρο, είναι ιστορικά καταγεγραμμένα και οι αποικίες τους γνωστές. Αυτό που δεν έχει ερευνηθεί όσο θα έπρεπε είναι τα ταξίδια των Αρκάδων στον Νότο, στην αρχαία Αίγυπτο και στην περιοχή της Παλαιστίνης.
Πολλοί λίγοι γνωρίζουν ότι η αρχαία Αίγυπτος ονομαζόταν «Αρκαδία» την εποχή των Πυραμίδων, ενώ η περιοχή της Παλαιστίνης είχε σωρεία πελασγικών πόλεων, εκ των οποίων μία πόλη με το όνομα «Αρβάντ» ήταν επικεφαλής μιας συνομοσπονδίας που ήκμαζε ως ελληνικό εμπορικό κέντρο για πάνω από 500 χρόνια!
Στην αρχαία Φοινίκη, λοιπόν, μια περιοχή του σημερινού Λιβάνου, υπήρχε η πόλη Αρβάντ, η πόλη που έδωσε το όνομά της, σε πολλούς από τους Έλληνες τους ονομαζόμενους παλαιότερα «Πελασγούς» ή «Λέλεγες» , δηλ. τους Αρκάδες και τους Λάκωνες. Το Αρβάντ ή Αραβάντ (πελασγική διάλεκτος) ή Άραδος (αττική διάλεκτος) – (Arvad ή Arwad ή Aradus), ήταν πόλη-λιμάνι βορείως της Τρίπολης , και 2 χλμ. μόλις από την ακτή της Συρίας.
Η συγκεκριμένη Τρίπολη είναι αρχαία πόλη (την οποία οι Άραβες ονομάζουν Tarabulus), και βρίσκεται στο βορειοδυτικό Λίβανο. Αποτελεί λιμάνι στη Μεσόγειο και ως εκ τούτου άνθιζε το διαμετακομιστικό εμπόριο κυρίως φρούτων και βαμβακιού. Οι Λιβανέζοι πιστεύουν ότι έχει ιδρυθεί μετά το 700 π.Χ., επειδή δεν αναφέρεται μέχρι τους Περσικούς χρόνους οπότε και εμφανίζεται ως πρωτεύουσα της Φοινίκης και συγκεκριμένα της ομοσπονδίας Τύρου, Σιδώνος και Αρβάντ. Η πόλη έχει άνθηση με τους Σελευκίδες και με τους Ρωμαίους αυτοκράτορες. Το 638 μ.Χ. περνάει στους Άραβες και το 1109 μ.Χ. στους σταυροφόρους οι οποίοι όμως καταστρέφουν την μεγάλη βιβλιοθήκη της πόλης.
Έτσι, το Αρβάντ, ήταν το σπουδαιότερο βόρειο κέντρο των «Φοινίκων» κατά τους Λιβανέζους ιστορικούς, των Ελλήνων Πελασγών όμως, όπως πραγματικά ήταν. Για πολλά χρόνια προ Χριστού, ήταν πρωτεύουσα της Φοινίκης, και από εκεί προήλθε η λέξη «Αρβανίτης» με φωνήεντα ανάμεσα στα σύμφωνα της λέξης. Αλλά ως μια δυναμική πρωτεύουσα, είχε σχέσεις με όλα τα Αρβάντ ή Άρβανα: Το Αρβάντ της Γαλλίας , (στην περιοχή της Τουλούζης, στην νότια Γαλλία, είναι γνωστό ότι εκεί υπήρχαν Αρκαδικές αποικίες. Η ίδια η Μασσαλία ήταν ελληνικό λιμάνι.), το Αρβάντ του νοτίου Ιράν. Στις περιοχές δηλ. όπου υπήρχαν Πελασγοί. Η ιστορία διδάσκει ξεκάθαρα πώς μεταφέρθηκε η πρωτεύουσα από την Ήπειρο στη Φοινίκη, σε κάποια δύσκολη συγκυρία: όταν μετά τη βασιλεία του Πύρρου, η περιοχή της Ηπείρου παρήκμασε και έγινε πεδίο συνεχών πολεμικών συγκρούσεων (μετά το 240 π.Χ.), τότε η πρωτεύουσα της Ηπείρου μεταφέρθηκε και πάλι στην Φοινίκη. Οι Ηπειρώτες, πολέμησαν λίγο αργότερα κατά της Ρώμης, αλλά νικήθηκαν από τον Aemilius Paullus, το 167 π.Χ., ο οποίος μετέφερε χιλιάδες σκλάβους στη Ρώμη.
Αιώνες πριν, ο δρόμος Ήπειρος-Φοινίκη, είχε γίνει αντίστροφα, στην περίπτωση του Κάδμου, ο οποίος από τη Φοινίκη «πέρασε» στην Ήπειρο όπου και πέθανε στη Βουθόη. Ο βίος του και η ιστορική του πορεία (Θήβαις κλπ.) φανερώνει την ενότητα ενός αρχαϊκού κόσμου που ήταν Πελασγικός, όπου η Ήπειρος ήταν η «Απείρω Ταν»:
Νόμισμα της Ηπείρου, του 238 π.Χ. και παλαιότερα. Εικονίζεται ο Δωδωναίος Ζευς στεφανωμένος με φύλλα βελανιδιάς. Στην πίσω πλευρά εικονίζονται δύο κεραυνοί σε σχήμα αναστρόφων «Ε» και η λέξη «ΑΠΕΙΡΩΤΑΝ».
Αλλά το «κλειδί» για την ιστορική έρευνα είναι η περιβόητη επίκληση του Αχιλλέα στον Δωδωναίο Δία, που όμως είναι «Πελασγικός»:
«Ζευ άνα, Δωδωναίε, Πελασγικέ, τηλόθι ναίων, Δωδώνης μεδέων δυσχειμέρου` αμφί δε Σελλοί σοί ναίουσ’ υποφήται ανιπτόποδες χαμαιεύναι». (Ομήρου, Ιλιάς, Π, 233-235).
Αυτό που μαρτυρεί ο Αχιλλέας, με την επίκλησή του στον Δία, είναι ότι ο βασιλεύς (άνα) των Ελλήνων, είναι Πελασγικός και βρίσκεται μακριά (τηλόθι). Ο Δίας, λατρεύεται στην Ήπειρο, έχει συζευχθεί την Διώνη, αλλά δεν βρίσκεται εκεί. Σε ποια μακρινή περιοχή βρίσκεται;
Το όνομα του Αρβάντ της περιοχής της Φοινίκης μαρτυρεί που βρίσκεται ο Πελασγικός Δίας: το άλλο όνομα του Αρβάντ, είναι Άραδος και οι κάτοικοί του λέγονται Αράδιοι.
Ήπειρος. Νόμισμα του 234-168 π.Χ. Εικονίζεται μπροστά η Διώνη και στην πίσω πλευρά η λέξη AΠEΙPΩTAN ανάμεσα σε τρίποδα και σε δάφνινο στεφάνι.
«Άρα Διός» σημαίνει «περιοχή του Διός», συνεπώς περιοχή ελεγχόμενη από Έλληνες. Είναι Πελασγοί γιατί το Αρβάντ είναι η πόλη Αράδ της Παλαιάς Διαθήκης και είναι πολύ αρχαιότερο από τους Εβραίους του Μωϋσή που έρχονται στην περιοχή γύρω στο 1200 π.Χ. και διεκδικούν το δικαίωμα συγκατοίκησης από τον Πελασγό βασιλέα της περιοχής:
« Και ήκουσεν ο Χανανείς βασιλεύς Αράδ ο κατοικών κατά την έρημον, ότι ήλθε Ισραήλ οδόν Αθαρείν, και επολέμησε προς Ισραήλ οδόν Αθαρείν, και καταπροενόμευσεν εξ αυτών αιχμαλωσίαν. Και ηύξατο Ισραήλ ευχήν Κυρίω και είπεν’ εάν μοι παραδώς τον λαόν τούτον υποχείριον, αναθεματιώ αυτόν και τας πόλεις αυτού. Και εισήκουσε Κύριος της φωνής Ισραήλ και παρέδωκε τον Χανανείν υποχείριον αυτού, και ανεθεμάτισεν αυτόν και τας πόλεις αυτού και επεκάλεσεν το όνομα του τόπου εκείνου Ανάθεμα…(Παλαιά Διαθήκη, «Αριθμοί»,κεφ. ΚΑ’ παρ. 1-4)».
Το παραπάνω νόμισμα είναι αργυρό τετράδραχμο (137-126 π.Χ.). Η γυναίκα που εικονίζεται είναι η θεά Τύχη (Tyche), η οποία φορά ως κορώνα τα «Τείχη». Στην πίσω πλευρά, η θεά Νίκη (Nike) κρατάει κλαδί φοίνικα. Τόσο οι ομόηχες λέξεις «Τύχη» και «Τείχη», όσο και οι –επίσης ομόηχες- λέξεις «Φοίνικας» που παραπέμπει στην «Φοινίκη» είναι ελληνικές. Τα δήθεν «φοινικικά» γράμματα αναφέρουν την ελληνική λέξη «Αραδίων», που φυσικά είναι οι κάτοικοι της Αράδου (Αρβάντ) και τα γράμματα αριστερά αποτελούν την γραμματική απεικόνιση του έτους κυκλοφορίας του νομίσματος.
Χαναάν (Khanaan) είναι η αρχαϊκή ονομασία της περιοχής που ανήκε η Άραδος, το Αράδ της Παλαιάς Διαθήκης, το τόσο μισητό στους Εβραίους του Μωϋσή και στους ραββίνους που έγραψαν εκτός από το βιβλίο των Αριθμών και το βιβλίο της Γενέσεως (Κεφ. Θ, παρ. 18-27), αφού και εκεί ομιλούν για τον «επικατάρατο» Χαναάν, τον εγγονό του Νώε. Είναι προφανές, ότι υπάρχει μίσος για τις Ελληνικές-πελασγικές φυλές που κατοικούσαν την Γη της Επαγγελίας, προ Μωϋσέως, αλλά στα γεγονότα αυτά θα αναφερθούμε σε άλλο άρθρο. Εδώ θα πούμε, ότι οι ιστορικοί δεν έχουν δώσει επίσημη ερμηνεία στο όνομα «Χαναάν» και το κατατάσσουν στα «αγνώστου» προελεύσεως. Όμως, οι πρώτες αναφορές του ονόματος αυτού γίνονται σε προϊστορικούς χρόνους, κατά την 3η χιλιετία π.Χ. Η πρώτη γραπτή αναφορά γίνεται τον 18ο αι. π.Χ. σε κείμενο που βρέθηκε στα ερείπια της Σουμεριακής πόλης Mari, με την οποία προφανώς είχε σχέση στα πλαίσια της λειτουργίας των πόλεων-κρατών, το οποίο ίσχυε εκείνη την εποχή. Γύρω στην 2η χιλιετία π.Χ. το ίδιο όνομα ανευρίσκεται σε μια επαρχία της Αιγύπτου, η οποία είναι δυτικώς παραθαλάσσια (στη Μεσόγειο) και συνορεύει στο βορρά με τον Λίβανο, στα ανατολικά με την κοιλάδα του Ιορδάνη και στο νότο με μια νοητή γραμμή που περιλαμβάνει τη Νεκρά Θάλασσα και τη Γάζα. Αυτή η περιγραφή δίνεται και στη Βίβλο (Παλαιά Διαθήκη, Αριθμοί, 34.1–12).
Όλες αυτές οι περιοχές όμως είναι πελασγικές. Υπήρχαν επτά φύλα που αποτελούσαν τότε τον πληθυσμό της ευρύτερης περιοχής και περιγράφονται στην Παλαιά Διαθήκη (Δευτερονόμιο 7:1): «τον Χετταίον και Γεργεσαίον και Αμορραίον και Χαναναίον και Φερεζαίον και Ευαίον και Ιεβουσαίον…». Οι κάτοικοι της περιοχής «Χαναάν» έμειναν γνωστοί στην ιστορία ως «Φοίνικες», και σε τρείς τουλάχιστον περιπτώσεις φαίνεται ότι είναι λαός πελασγικής καταγωγής:
«Γιαβάν» ή «Γιαβάς» στην εβραϊκή λέγονται οι Έλληνες. Άρα οι «Ιεβουσαίοι» είναι Έλληνες.
«Χάναζ’» λέγεται στην πελασγική (στην αρβανίτικη διάλεκτο), η «Σελήνη». Άρα, όταν ομιλούμε για «Χανανίτες» ομιλούμε για «Σέλληνες» (Έλληνες). Το σύμβολο της ημισελήνου έχει βρεθεί σε ελληνικά νομίσματα της περιοχής, και επιβεβαιώνει ότι υπάρχει σχέση μεταξύ «Χαναάν» και «Χάναζ».
Η πελασγική Πελοπόννησος, ονομάζεται από τους Αρβανίτες «Αμορέ» (Amoree) και «Μορέας» ή «Μοριάς». Η γεωγραφική συνέχειά της στην Παλαιστίνη είναι αδιαμφισβήτητη αφού η ίδια η Ιερουσαλήμ (πόλη με ελληνικό όνομα – η πόλη του Ιερού των Σολύμων), χτίστηκε πάνω σε λόφο με το όνομα «Μοριά». Άρα, οι «Αμορραίοι» δεν είναι παρά Πελασγοί «Μοραϊτες».
Αλλά δεν θα επεκταθούμε περισσότερο. Το Αράδ ή Αρβάντ έχει μια ιστορία από την εποχή του Νώε και αυτό είναι αρκετό για να επιμείνουμε στο να λεγόμαστε Αρβανίτες, σε πείσμα αυτών που θέλουν να ξεχάσουμε ότι αφήσαμε ένα ακόμη κράτος (το Ισραήλ) να δημιουργηθεί σε Ελληνικά Εδάφη.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)