Δευτέρα 11 Οκτωβρίου 2021

Επιστολή εκπαιδευτικών που σέβονται και τιμούν τον ρόλο του δασκάλου, για τα αντιπαιδαγωγικά και επικίνδυνα για σωματική και ψυχική υγεία των μαθητών μέτρα .

 “Οι εκπαιδευτικοί δεν είμαστε επιθεωρητές υγείας”


Λάβαμε και αναδημοσιεύουμε την παρακάτω επιστολή ομάδας εκπαιδευτικών που σέβονται και τιμούν τον ρόλο του δασκάλου.



Με την παρούσα επιστολή επιδιώκουμε να σας επιστήσουμε την προσοχή σε πολλά ζητήματα που έχουν ανακύψει μετά τις ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας που αφορούν την παρουσία των εκπαιδευτικών και των μαθητών μας στα σχολεία για τη νέα σχολική χρονιά 2021 – 2022. Ως μία ομάδα σκεπτόμενων και ενημερωμένων εκπαιδευτικών, θα θέλαμε να εκφράσουμε τις απόψεις μας για την υποχρεωτικότητα των οποιοδήποτε μέτρων προτείνονται για την προστασία της δημόσιας υγείας έναντι της πανδημίας ή επιδημίας του κορωνοιού.

Έχουμε ενημερωθεί για την πρώτη ευρεία μελέτη σχετικά με τις δυσμενείς επιδράσεις που προκαλούν οι μάσκες στα παιδιά (https://www.eyewideopen.org/?p=1154) και για τις μελέτες του Stanford, του CDC και γερμανικών ιδρυμάτων ότι οι μάσκες είναι αναποτελεσματικές ενάντια στις λοιμώξεις και επιβλαβείς για την υγεία (https://www.eyewideopen.org/?p=991). Σε άλλο άρθρο αναφέρεται ότι οι ερευνητές στην εν λόγω έρευνα, δεν βρήκαν κανένα αποδεικτικό στοιχείο ότι οι μάσκες δρουν θετικά όταν τις φοράμε μαζικά. Δηλώνουν συγκεκριμένα, ότι: οι μάσκες, όταν χρησιμοποιούνται από το ευρύ κοινό, θεωρούνται από τους επιστήμονες ότι ενέχουν κίνδυνο μόλυνσης, επειδή οι τυποποιημένοι κανόνες υγιεινής των νοσοκομείων δεν μπορούν να τηρηθούν από το ευρύ κοινό (https://widegenerationinformation.blogspot.com/2021/07/blog-post_7.html). Βλέπουμε τους ίδιους τους μαθητές μας και τα παιδιά μας να δυσανασχετούν με την πολύωρη χρήση της μάσκας.
Είναι κοινός τόπος ότι το εμβόλιο είναι προαιρετικό, αλλά απαραίτητο για να προστατεύσουμε τον εαυτό μας όπως αναγράφεται και στην επίσημη ιστοσελίδα της κυβέρνησης (https://emvolio.gov.gr) κάτι που δήλωσε ρητά και ο Υπουργός Υγείας Β. Κικίλιας σε τηλεοπτική εμφάνισή του σε ενημερωτική εκπομπή, τονίζοντας ότι το Σύνταγμά μας ΔΕΝ προβλέπει υποχρεωτικό εμβολιασμό. (https://m.youtube.com/watch?v=d1SRRPXwMP4&feature=youtube). Γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με το ΣτΕ απαγορεύεται οποιαδήποτε διάκριση κατά πολιτών που δεν θέλουν να εμβολιαστούν. Στην απόφαση του Συμβουλίου της Ευρώπης 2361/2021 (27 Ιανουαρίου 2021) αναφέρεται ρητά ότι οι κυβερνήσεις πρέπει:

7.3.1– να διασφαλίσουν ότι οι πολίτες ενημερώνονται ότι ο εμβολιασμός ΔΕΝ είναι υποχρεωτικός και ότι κανείς δεν θα υποστεί πίεση με πολιτικά, κοινωνικά ή άλλα μέσα για να εμβολιαστεί, εάν δεν το επιθυμεί,

7.3.2– να διασφαλίσουν ότι κανείς δεν θα υποστεί διακρίσεις για το ότι δεν έχει εμβολιαστεί, λόγω πιθανών κινδύνων για την υγεία (σ.μ.: υγεία απάντων, τόσο του ιδίου όσο και του περιγύρου του) ή για το γεγονός ότι δεν θέλει να εμβολιαστεί,

Για το “Πιστοποιητικό Εμβολιασμού” αναφέρει: 7.5.2 – (επιτρέπεται) η χρήση πιστοποιητικών εμβολιασμού μόνο για τους εξής καθορισμένους σκοπούς: α) παρακολούθησης της αποτελεσματικότητας του εμβολίου, β) των πιθανών παρενεργειών και γ) των ανεπιθύμητων ενεργειών.

Το παραπάνω κείμενο-πρόταση του Συμβουλίου της Ευρώπης πέρασε, υπερψηφίστηκε, και με τη σύμφωνη γνώμη των Ελλήνων βουλευτών Ντόρας Μπακογιάννη, αδερφής του πρωθυπουργού, Γιώργου Παπανδρέου, πρώην πρωθυπουργού, Γιώργου Κατρούγκαλου, πρώην υπουργού Εξωτερικών, και Νίνας Κασιμάτη, βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ

(https://www.zougla.gr/politiki/article/vomva-apo-to-simvoulio-tis-evropis).

(https://www.philenews.com/eidiseis/kosmos/article/1122451).

Γνωρίζουμε ότι έχει ψηφισθεί ο Κανονισμός 953/2021 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Ιουνίου 2021, σύμφωνα με τον οποίο ορίζεται ότι: α) ο εμβολιασμός για τον Covid-19 ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΣ, β) απαγορεύονται οι διακρίσεις άμεσες ή έμμεσες σε βάρος των μη εμβολιασμένων, γ) η κατοχή πιστοποιητικού εμβολιασμού δεν αποτελεί προϋπόθεση για την άσκηση δικαιώματος ελεύθερης κυκλοφορίας. Απαγορεύεται και ο έμμεσος εξαναγκασμός του εμβολίου κατά του κορωνοϊού.

Ο κανονισμός συνιστά ευρωπαϊκό νόμο, τυγχάνει υπερεθνικής ισχύος και είναι ΑΜΕΣΑ δεσμευτικός, υπέρκειται δε της εθνικής νομοθεσίας. (https://enromiosini.gr/arthrografia/neo-psifisma-toy-symvoylioy/?fbclid=IwAR2Xn3rgt8Z5lUOznS2hRxNI8Qytn24zHsRrwmNRCJtslC7fJHLlIQ79z7M).

Αν και ακόμα η υποχρεωτικότητα των εμβολίων δεν έχει αγγίξει επίσημα τον κλάδο μας, είμαστε ενήμεροι για το εξώδικο του κ. Αντωνιάδη, τις μηνυτήριες αναφορές από το Δίκτυο Ελληνισμού που έχουνε κατατεθεί όσον αφορά την υποχρεωτικότητα των πειραματικών εμβολίων που ακόμα δεν έχουν πάρει κανονική άδεια χρήσης. Μας στεναχωρεί ιδιαίτερα που συνάνθρωποι μας εκβιάζονται και απειλούνται για ένα πειραματικό ενέσιμο παρασκεύασμα, εξαιτίας του οποίου σύμφωνα με τα στοιχεία της βάσης δεδομένων της ΕΕ EudraVigilance μέχρι τις 14 Αυγούστου είχαν καταγραφεί 21.766 θάνατοι και 2.074.410 παρενέργειες μετά τον εμβολιασμό κατά του κορωνοϊού, oι μισές περίπου παρενέργειες είναι σοβαρές, συγκεκριμένα οι 1.021.867. https://www.pronews.gr/ygeia/1011777_eudravigilance-21766-thanatoi-mono-stin-ee-meta-apo-emvoliasmo-kata-covid-19Ακόμα και ο εφευρέτης των εμβολίων mRNA, Ρόμπερτ Μαλόουν αναφέρει: «Ανησυχώ επειδή ξέρω ότι υπάρχουν κίνδυνοι, αλλά δεν έχουμε πρόσβαση σε δεδομένα. Και έτσι, είμαι της άποψης ότι οι άνθρωποι έχουν το δικαίωμα να αποφασίσουν εάν θα δεχτούν εμβόλια ή όχι, ειδικά επειδή αυτά είναι πειραματικά εμβόλια»(https://www.tanea.gr/2021/06/26/sciencetechnology/koronaiosemvoliamrnaakatallilagianeous-18-22-etonleeioefeyretistonmrna/).

Με το άνοιγμα των σχολείων το θέμα των εμβολίων έχει αρχίσει να αγγίζει και τα παιδιά μας και τους μαθητές μας, παρ’ όλο που αναφέρονται οι παρενέργειες της μυοκαρδίτιδας / περικαρδίτιδας. Θυμίζουμε ότι στις 3 – 11 – 2020 ο τότε κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Πέτσας είχε ομολογήσει ότι «Ο κορωνοιός δεν μεταδίδεται μεταξύ των μαθητών στα σχολεία. Όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι δεν υπάρχει μετάδοση μέσα στις σχολικές αίθουσες. Συνήθως ένα κρούσμα μπορεί να έρχεται απ’ έξω στη σχολική αίθουσα ή να φεύγει μετά και να πηγαίνει στο οικείο περιβάλλον, αλλά όχι μεταξύ των μαθητών.[…] Από την αρχή υπήρχαν διάφορες θεωρίες, που έλεγαν ότι μπορεί να ήταν λιγότερο το ιικό φορτίο ή να μεταφέρεται πιο δύσκολα από παιδιά μικρότερης ηλικίας. Οπότε μένω σ’ αυτό.» (https://www.esos.gr/arthra/70163/kyvernitikos-ekprosopos-o-koronoios-den-metadidetai-metaxy-ton-mathiton-sta-sholeia)

Σχετικά με τη διενέργεια των εργαστηριακών rapid tests για τους ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς με ευθύνη του εργαζομένου, ο ίδιος ο πρωθυπουργός επισήμανε από το βήμα της Βουλής πως «οι εκπαιδευτικοί που δεν έχουν εμβολιαστεί θα υποστούν μια πρόσθετη σημαντική ταλαιπωρία», Είναι ξεκάθαρο ότι επιδιώκεται η οικονομική αφαίμαξη και η ταλαιπωρία των ανεμβολίαστων εκπαιδευτικών, καθώς υπάρχει η πρόβλεψη ότι μόνο οι ανεμβολίαστοι εκπαιδευτικοί είναι υποχρεωμένοι με δικά τους έξοδα να κάνουν δύο εργαστηριακά τεστ μόνο σε ιδιωτικά εργαστήρια. Αν αποδεχτούμε αυτήν την κατάσταση είναι ουσιαστικά σαν να απεμπολούμε το δικαίωμα μας για παροχή δημόσιας δωρεάν υγείας και πρόνοιας για όλες / όλους τους πολίτες χωρίς διαχωρισμούς.

Είναι εμφανές ότι με την πιθανή επιβολή εργαστηριακών τεστ μόνο στους ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς καταστρατηγείται η συνταγματικά κατοχυρωμένη αρχή της ισότητας 4.1. Οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου.4.2. Οι Έλληνες και οι Eλληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις.

Ωστόσο, η επικεφαλής των CDC Rochelle Walensky σπεύδει να διευκρινίσει ότι τα εμβόλια προστατεύουν σε ποσοστό 90% από τη σοβαρή νόσηση, αν και ενδέχεται να είναι λιγότερο αποτελεσματικά στην πρόληψη της μόλυνσης ή της μετάδοσης του ιού. Ακόμα κι αν δεν νοσήσουν, οι εμβολιασμένοι μπορούν να μεταδώσουν τον ιό εξίσου εύκολα. https://peiraxtiri.gr/oli-i-erevna-tou-cdc-pou-den-eide-ti-dimosiotita-oi-emvoliasmenoi-episis-metadidoun-ton-io/. ‘Άρα δεν έχει κανένα λογικό έρεισμα ο απαράδεχτος διαχωρισμός σε εμβολιασμένους και μη, τη στιγμή που υπάρχει ο ίδιος κίνδυνος διασποράς του ιού.

Παρομοίως, τον κώδωνα του κινδύνου έκρουσε η καθηγήτρια Αθηνά Λινού επισημαίνοντας ότι και οι εμβολιασμένοι μεταδίδουν τον ιό και διαφωνώντας με τα προνόμια στους πλήρως εμβολιασμένους.
https://medlabgr.blogspot.com/2021/06/linou-kai-oi-emboliasmenoi-metadidoun-ton-io-giati-einai-risko-ta-pronomia-emboliasmenon.html#ixzz74D9KgZLw

Με βάση τις παραπάνω δηλώσεις δεν καταλαβαίνουμε γιατί επιβάλλονται διακρίσεις μεταξύ εμβολιασμένων και ανεμβολίαστων εκπαιδευτικώνΆλλωστε δε νοούνται διακρίσεις βάσει Συντάγματος σύμφωνα και με την ειρηνοδίκη Αργυρώ Τέγουτζικ (https://choratouaxoritou.gr/?p=144456&fbclid=IwAR1IYpXxJSSWi8LcOTsvZajpNJyEuEYMP085xBepxPT99Qv6GfUgeAx3lfQ&cn-reloaded=1)

Γνωρίζουμε επίσης ότι έχει σταλεί μια επιστολή από τον κ. Ανδρέα Μπαρδάκη Συνήγορο των ΑΜΕΑ προς την κ. Μακρή Ζωή και την κ. Κεραμέως όπου θέτει το ερώτημα:
Γιατί αλλάζετε αυθαίρετα τη νομοθεσία με ανακοινώσεις; Γιατί εκβιάζετε τους υγιείς εκπαιδευτικούς;

https://vouliwatch.gr/ask/question/f316f4d5-8986-473aa8a8-a45d3f77f460

Όσον αφορά τα εργαστηριακά rapid tests γνωρίζουμε ότι υπάρχει ένα βίντεο του κ. Μπαρδάκη Συνήγορο των ΑΜΕΑ: ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ: Το ΣΕLF ΤΕΣΤ της JOYSBIO ΔΕΝ έχει ΕΓΚΡΙΘΕΙ από τον ΕΟΦ! – Ανδρέας Μπαρδάκης. Παρ’ όλα αυτά, το self test της JOYSBIO το παρείχε πέρυσι το κράτος δωρεάν στους εκπαιδευτικούς.

https://www.youtube.com/watch?v=4cCYE7U7e-8.

Είμαστε επίσης ενημερωμένοι ότι σύμφωνα με τις παρακάτω πηγές: https://www.eyewideopen.org/?p=761

https://anazitiseis.gr/poso-akindyna-einai-ta-diagnostika-te/?fbclid=IwAR07clot3EW5ZCVO1BYCL-Zk-b0Nlx6u8g-GN61FpRU9mOLMm5M7n8QDH-A

https://www.bitchute.com/video/rDCivQV3cse3/ το Sterile EO (αιθυλενοξείδιο) με το οποίο είναι αποστειρωμένες οι μπατονέτες των rapid tests δεν είναι εντελώς ακίνδυνο. Θέλουμε να γνωρίζουμε ποιο είναι το επιτρεπόμενο όριο του ώστε η συνεχής χρήση του οξείδιου του αιθυλενίου μέσω της μπατονέτας των rapid tests στον οργανισμό μας δε θα βλάψει σοβαρά την υγεία μας.

Στο παρακάτω βίντεο https://rumble.com/vl416v-reiner-fuellmich-.html?fbclid=IwμAR35WlMkfKbK-QmX_Gq30jdX8Dyo3gVkW95xZAaFfRn6U9QjGMJ3Lo8bDWI και στο παρακάτω άρθρο

https://eternalnowblog.com/2021/08/14/%CE%BF%CE%B9-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%B5%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%B5%CF%82-%CE%BD%CE%AF%CE%BA%CE%B5%CF%82/ Ο δικηγόρος Reiner Fuellmich σε πρόσφατη δημόσια ομιλία του ανακοίνωσε: ακόμη και ο ΠΟΥ έχει ομολογήσει ότι ο ιός ανεξαρτήτως του εάν είναι πλήρως ή μερικώς τεχνητός ή φυσικός, δεν είναι περισσότερο επικίνδυνος από την κοινή γρίπη με δείκτη θνησιμότητας 0,14%. Κάτι στο οποίο η Σιγκαπούρη συμφώνησε και ήρε όλα τα μέτρα. Tο τεστ PCR του Drosten (μοριακό τεστ), με 45 κύκλους δυναμοποίησης, έχει ρυθμιστεί ώστε να δίνει 100% ψευδή θετικά αποτελέσματα, αποκαλούμενα «κρούσματα κορονοϊού».

Στις 21 Ιουλίου 2021, τα «Κέντρα Ελέγχου των Νόσων» (CDC) των ΗΠΑ ανακοίνωσαν ότι αποσύρουν από τις 31 Δεκεμβρίου 2021 τη σύστασή των PCR στην «Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων» (FDA) των ΗΠΑ για την παροχή «άδειας για χρήση έκτακτης ανάγκης» (EUA) στα δόλια «Real-Time RT-PCR».

https://www.zougla.gr/ygeia/article/ta-cdc-aposiroun-ta-fake—test-pcr

ΚΟΡΩΝΟΚΡΑΤΙΑ │ INVIQTA

Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2021

Συνταγματάρχης Ευγένιος Μπαϊραμίδης, Γενικός Χειρούργος, για εμβόλια και κόβιντ: ΜΙΑ ΖΩΗ ΧΩΡΙΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, ΗΘΙΚΗ ΚΑΙ ΑΞΙΕΣ ΣΑΣ ΤΗ ΧΑΡΙΖΩ.

Ο Συνταγματάρχης Ευγένιος Μπαϊραμίδης, Γενικός Χειρούργος σε μια γενναία κατάθεση γνώσεων και αξιών στην Εύα Μαυρογένη και στο ραδιόφωνο της Ertopen.com



Τέτοιοι φωτισμένοι άνθρωποι θα περισώσουν ό,τι έχει απομείνει από την ανθρωπότητα!
Θερμά συγχαρητήρια κ. συνταγματάρχη! Ευτυχώς που υπάρχετε κι εσείς και οι αξιόλογοι επιστήμονες και νομικοί που ορθώνουν επιστημονικό ανάστημα και ανθρώπινο ήθος κατά των απόλυτα φασιστικών και πρωτόγνωρα αντικοινωνικών μέτρων με πρόσχημα τον κόβιντ, γιατί μας περιτριγυρίζουν φίδια πολλών ειδών... Συγχαρητήρια και στην δημοσιογράφο για το ήθος της και την γαλήνια ανθρώπινη ενημέρωση μας.

Πέμπτη 7 Οκτωβρίου 2021

Η Μεγάλη Επανεκκίνηση ACTIVE MEMBER "THE GREAT PRESET"





Άκου πως κροταλίζουν τα φίδια στοιχισμένα και πως σαλπίζει ο τρόμος στα τεφρωτήρια συνειδήσεων. Τα κενοτάφια των ηρώων μας μαγαρισμένα. Οι χρησμοί απ’ το Νταβός στα πορνεία ειδήσεων. Ο άνθρωπος ο ανέπαφος όλο και κατέρχεται. Οι κοινωνίες πάσχουν από απομάγευση. Του φόβου η σκιά προπορεύεται, οι σκαφτιάδες της ντροπής σ’ επιστράτευση. Τη βούληση μας τοξεύουν οι μειοδότες. Είναι πολύμορφος ο εχθρός μας κι έχει ατζέντα. Η ανάθεση του έργου από τους αιμοπότες έγινε τηρώντας πλήρως τα συμφωνηθέντα. Προκαθορισμένα όλα σ’ αυτή τη μαύρη αφήγηση, η ασχημοσύνη ζητά τόσες ζωές ενέχυρο. Ο χάρος μανατζάρει τη μεγάλη επανεκίνηση. Στόχος κάθε αλύγιστο και λεύτερο. Μα όλοι οι ημέτεροι ημών δεν περιμένουμε το δι’ευχών. Για την τιμή των ποιητών και των ομονοούντων αδερφών. Απόστολοι όλων των άρρητων των λεύτερων κι απροσμάχητων, ασπίδα των πρωτομάθητων, των τίμιων, των αλάλητων. Μετάνθρωποι ονειροφάγοι πριν το γλέντι μας θέλουν προσφάγι. Σ’ αυτού του γνόφου τα τενάγη, τα νώτα σας φυλάνε οι μάγοι ξανά. --------- Έβγα απο τις θημωνιές της θλίψης, τα ξέρουν όλα για όλους μας, δεν έχεις τίποτα να κρύψεις. Είναι επίκληση δεν είναι παράκληση, ατόφια άρνηση. Του νέου κόσμου τη ζοφερή αυτή ξενάγηση αναλάβαν ξανά μισθοφόροι, αεροπλασμένοι σπεκουλαδόροι. Πρόμαχοι οι κανηφόροι στο μοιρασμένο μ’ αίμα αρτοφόρι. Με το στανιό και την άσοφη φρόνηση, παρόντες στην ενθρόνιση, ζωή σε 3D απεικόνιση, πλήρης των γενναίων εναρμόνιση. Ανοίκια η πανώρια κτίση, μα ο ήλιος μέσα μου αρνιέται να δύσει κι αν δε βλαστήσει η δόλια μου ζήση, πριν να με σβήσει (μου το χρωστάει) θα με δροσίσει. Χαμηλές ψυχές, ηδονοθηρευτές. Εθελούσια υποταγή, αγρύπνιες συνωμοτικές. Επιστημονική βαρβαρότητα, προληπτική ηλιθιότητα. Φαιδρές συναλλαγές με την πραγματικότητα, δουλικότητα, διχασμός, κυνικότητα. Κανένας θνητός δεν τιμά την περατότητα. Ελίτ δεσποτεία, βιοτρομοκρατία, digital παρασιτία, πυλώνες ιερατεία. Φωλιασμένες πλάνες σε λησμονημένη εστία. Εικόνων δυναστεία, μηχανοκρατία. Νιάτα απονευρωμένα, καθίκια θρονιασμένα. Όλα γραμένα και προκαθορισμένα σε τούτο το γριμόριο. www.energomelos.gr (γίνεται συνδρομήτης του web radio & tv pass) Active Member Official YouTube Channel: https://bit.ly/1UZjezo​ Active Member Official Facebook: https://bit.ly/2AtUAtf​ Active Member Official Instagram: https://bit.ly/35Z8fnr​ Active Member Spotify: https://spoti.fi/2WsDLXX​ Active Member Apple Music: https://apple.co/36A1PxM​ Active Member Google Play: https://bit.ly/2Gqo0f0​ Active Member Deezer: https://bit.ly/2Gj1ZPn​ B.D.Foxmoor Official Facebook: https://bit.ly/35Y35bF​ B.D.Foxmoor Official Instagram: https://bit.ly/2T0CGEC​ B.D.Foxmoor Spotify: https://spoti.fi/36zFMai​ B.D.Foxmoor Apple Music: https://apple.co/2F2c0Qd​ B.D.Foxmoor Google Play: https://bit.ly/2Gj3k8R​ B.D.Foxmoor Deezer: https://bit.ly/33wligD​ Sadahzinia Official Facebook: https://bit.ly/2YYz6ic​ Sadahzinia Official Instagram: https://bit.ly/3dGBUV7​ Sadahzinia Spotify: https://spoti.fi/3jvZyqM​ Sadahzinia Apple Music: https://apple.co/2F2c0Qd​ Sadahzinia Google Play: https://bit.ly/3ldQvez​ Sadahzinia Deezer: https://bit.ly/36y15cj​



ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΗΘΙΚΗ ΤΩΝ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΩΝ, ΤΩΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΝ ΠΟΥ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ, ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΕ ΠΟΣΟΣΤΑ ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΜΒΟΛΙΩΝ ΓΙΑΤΡΩΝ-ΠΛΑΣΙΕ ΤΟΥΣ:



Στόχος η Φθορά Συνειδήσεων: «Η επαν-απαρχαίωση του ανθρώπου», Γκύντερ Άντερς.


«Η επαν-απαρχαίωση του ανθρώπου» (Die Antiquiertheit des Menschen) του Γερμανού φιλοσόφου Γκύντερ Άντερς.


Το παρακάτω κείμενο είναι απόσπασμα από το παραπάνω βιβλίο.
Γραμμένο το 1956 περιγράφει με ανατριχιαστική ακρίβεια ένα μέλλον που ταυτίζεται με τις πιο ζοφερές στιγμές του δικού μας παρόντος:

“Για να καταπνιγεί κάθε εξέγερση πριν ακόμη προλάβει να εκδηλωθεί δεν απαιτούνται βίαια μέσα.
Οι χιτλερικές μέθοδοι είναι ξεπερασμένες.
Αρκεί να δημιουργηθούν εξαρτήσεις τόσο ισχυρές ώστε η ιδέα και μόνο της εξέγερσης να μην έρχεται στο μυαλό κανενός.

Θα ήταν ιδανικό η διαμόρφωση των ατόμων να ξεκινάει από την ώρα που γεννιούνται, με τη συρρίκνωση των έμφυτων ικανοτήτων τους.

Κατόπιν, η εξάρτηση θα θωρακιστεί με τον δραστικό περιορισμό της παιδείας, προσανατολισμένης στην επαγγελματική εκπαίδευση.

Ένα ακαλλιέργητο άτομο έχει στενό ορίζοντα σκέψης και όσο η σκέψη του περιορίζεται σε ασήμαντες ασχολίες τόσο μειώνονται οι πιθανότητες να εξεγερθεί.

Πρέπει να δημιουργηθούν προϋποθέσεις ώστε η πρόσβαση στην πραγματική γνώση να γίνει ολοένα δυσκολότερη για τους πολλούς.
Θα χρησιμοποιείται η πειθώ και όχι η ωμή βία.
Θα προβάλλονται μαζικά, μέσω της τηλεόρασης, «ψυχαγωγικά» προγράμματα που θα κολακεύουν πρωτίστως το συναίσθημα και τα ένστικτα.
Το πνεύμα θα απασχολείται με ό,τι ελαφρύ, ασήμαντο, παιδαριώδες.

Σε ένα περιβάλλον ακατάσχετης φλυαρίας με αδιάκοπη μουσική υπόκρουση η ανάπτυξη της σκέψης θα παρεμποδίζεται.

Το σεξ θα τεθεί στην πρώτη γραμμή των ανθρωπίνων ενδιαφερόντων-δεν υπάρχει καλύτερο κοινωνικό ηρεμιστικό!
Γενικά, θα κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους για να αποβάλουν τη σοβαρότητα από την ύπαρξη, να γελοιοποιήσουν τα υψηλά ιδανικά, να καλλιεργήσουν μια διαρκή απολογία της ελαφρότητας, έτσι ώστε η διαφημιστική ευφορία να γίνει το μοντέλο της ανθρώπινης ευτυχίας και υπόδειγμα της ελευθερίας.
Ό,τι αποκοιμίζει τη διαύγεια του μαζικού ανθρώπου είναι κοινωνικά ωφέλιμο, ό,τι απειλεί να τον αφυπνίσει πρέπει να διακωμωδηθεί, να καταπνιγεί, να καταπολεμηθεί.
Κάθε θεωρία που θα αμφισβητεί το σύστημα πρέπει να καταδικάζεται ως ανατρεπτική και τρομοκρατική, το ίδιο κι εκείνοι που την υποστηρίζουν”.


Μετάφραση του Αντώνη Καραβασίλη από τη γαλλική έκδοση: «L’obsolescence de l’homme», εκδ. IVREA, Παρίσι 2002.»

Πηγή: 17 Σεπτεμβρίου 2020 Επιστήμες - Φιλοσοφία - Απόψεις 2304

Τετάρτη 6 Οκτωβρίου 2021

Η «ακολουθία Φιμπονάτσι» και εισαγωγή στον δυτικό κόσμο του αραβικού δεκαδικού συστήματος αρίθμησης

 Μια ματιά στο έργο του Λεονάρντο της Πίζας, γνωστότερου ως Φιμπονάτσι

Του Ιταλού μαθηματικού που έμεινε στην ιστορία για την περίφημη

«ακολουθία Φιμπονάτσι» και την εισαγωγή στον δυτικό κόσμο του αραβικού δεκαδικού συστήματος αρίθμησης, σε μια σκοτεινή εποχή για την Ευρώπη. 


 Γράφει ο Παναγιώτης Δρεπανιώτης* 



Το άγαλμα του γλύπτη Τζιοβάνι Παγκανούτσι κατασκευάστηκε πριν από 150 χρόνια για να τιμήσει τον γιο (figlio) του Μπονάτσι, όπως «βάφτισαν« αναδρομικά οι επιστήμονες του 19ου αιώνα τον Λεονάρντο Πιζάνο, ή Φιμπονάτσι.


 Πρόσφατα εκδόθηκε από τις Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης το βιβλίο του Κηθ Ντέβλιν Ο άνθρωπος των αριθμών, σε μετάφραση Παναγιώτη Δρεπανιώτη (δική μου) και την επιμέλεια της Αλεξάνδρας Γουργιώτη και του Νίκου Κουμπιά. Το βιβλίο ασχολείται με τη ζωή του μεγάλου μαθηματικού Λεονάρντο από την Πίζα, γνωστότερου σήμερα ως Φιμπονάτσι, ο οποίος δημοσίευσε το 1202, σε ηλικία 32 ετών, ένα από τα πιο σπουδαιότερα βιβλία στην ιστορία των μαθηματικών, το Liber abbaci («Βιβλίο των υπολογισμών») και με τον αντίκτυπό του στην ιστορία των μαθηματικών.

Στα τέλη του Β’ Παγκόσμου Πολέμου, οι αμερικανικές και οι γερμανικές δυνάμεις πολέμησαν σκληρά επί μήνες από τις απέναντι όχθες του Άρνου, του ποταμού που διασχίζει την Πίζα, την ιστορική πόλη της ΒΔ Ιταλίας που γνωρίζουμε καταρχήν από τον κεκλιμένο πύργο της και (λιγότερο, ίσως) ως γενέτειρα του μεγάλου Γαλιλαίου.

 Από παιδί ο εικονιζόμενο; εδώ Λεονάρντο μαθήτευσε δίπλα στους μάστορες του άμπακου, δηλαδή των υπολογισμών που γίνονταν πάνω σε μια μεγάλη πλάκα (άβακα) και αναμφίβολα θα ήρθε και σε επαφή και με τα έργα σπουδαίων Αράβων μαθηματικών, όπως π.χ. του Αλ Χουαρίζμι 


 
 

Κατά τη διάρκεια των μαχών, η γέφυρα Πόντε ντι Μέτσο, η κεντρική γέφυρα στην καρδιά της πόλης, καταστράφηκε και η όμορφη πλατεία στη Λότζε ντι Μπάνκι, στο νότιο άκρο της γέφυρας, έπαθε μεγάλες ζημιές και πολλά από τα γύρω κτίρια καταστράφηκαν ή ερειπώθηκαν. Όμως, σαν από θαύμα, ένα άγαλμα που είχε βγει από τις αποθήκες όπου ήταν ξεχασμένο και είχε τοποθετηθεί στην πλατεία λίγα χρόνια πριν από τον πόλεμο σώθηκε μένοντας σχεδόν ανέπαφο, μόνο με μικρές ζημιές στα χέρια του. 

Υπάρχει μια εντυπωσιακή φωτογραφία, βγαλμένη λίγο μετά τη μάχη, που δείχνει κάτω δεξιά έναν ανδριάντα να στέκεται στο βάθρο του, σχεδόν άθικτος μέσα σε μια θάλασσα ερειπίων. Το άγαλμα από λευκό μάρμαρο, του γλύπτη Τζιοβάνι Παγκανούτσι, κατασκευάστηκε πριν από 150 χρόνια για να τιμήσει το άλλο μεγάλο τέκνο της πόλης, τον γιο («figlio») του Μπονάτσι — με άλλα λόγια, όπως τον «βάφτισαν« αναδρομικά οι επιστήμονες του 19ου αιώνα, τον Λεονάρντο Πιζάνο ή Φιμπονάτσι. Το πρόσωπο και τα χαρακτηριστικά στον ανδριάντα είναι πλάσμα της καλλιτεχνικής φαντασίας, καθώς ελάχιστα γνωρίζουμε για την προσωπική ζωή και την όψη του μεγάλου αυτού μαθηματικού. Ένα από τα θέματα που εξελίσσονται στον άνθρωπο των αριθμών είναι η επιστημονική «νεκρανάσταση» του Φιμπονάτσι και η τελική αναγνώριση της προσφοράς του στα μαθηματικά.

 Η ιστορία αρχίζει στις ακτές της Βόρειας Αφρικής όπου στην σημερινή Αλγερία, βρίσκεται το λιμάνι της πόλης Μπεζάγια. 

Η πόλη γνώρισε στη μακραίωνη ιστορία της πολλούς κατακτητές. Στην γαλλοκρατία ονομαζόταν Μπουζί και ήταν γνωστή για τα εξαιρετικής ποιότητας κεριά της, που ήταν περιζήτητα στο Παρίσι. Φυσικά δεν είναι σύμπτωση αυτό που σκεφτήκατε· από εκεί εμπνεύστηκαν όσοι ονόμασαν μπουζί τους «σπινθηριστές» των αυτοκινήτων. Όταν ο Λεονάρντο δημοσίευσε το 1202 το Liber abbaci, ένα τεράστιο εγχειρίδιο που παρουσίασε στην Ευρώπη τους ινδοαραβικούς αριθμούς, δεν σημειώθηκε πουθενά αμέσως ως κάτι το κοσμοϊστορικό. Η αναγνώριση για τον ίδιο ήρθε με αργό ρυθμό. 

 Γύρω στα μέσα του 12ου αιώνα, η Πίζα, ένα παραποτάμιο λιμάνι που βρισκόταν κυριολεκτικά στο κέντρο του εμπορίου σε όλη τη δυτική λεκάνη της Μεσογείου, κατόρθωσε να κερδίσει τελωνειακές διευκολύνσεις στην βορειοαφρικανική πόλη που κατείχαν τότε οι Βέρβεροι και την αποκαλούσαν τότε Μπουτζία. 

Γύρω στα 1185, ο Γκουλιέλμο Μπονάτσι, ένας έμπορος από την Πίζα που έγινε αξιωματούχος των τελωνείων, εγκαταστάθηκε στην Μπουτζία και σύντομα κάλεσε κοντά του τον περίπου 15χρονο γιο του, τον Λεονάρντο, για να μαθητέψει στα εμπορικά. 

 Στο φόντακο των Πιζανών της Μπουτζία, κάτι σαν πανδοχείο όπου συγκεντρώνονταν οι έμποροι για να διαπραγματευτούν και οι τελωνειακοί για να μαζέψουν φόρους και να εγκρίνουν την προώθηση των προϊόντων προς άλλους προορισμούς, 

ο Λεονάρντο μαθήτευσε στους μάστορες του άμπακου, δηλαδή των υπολογισμών που γίνονταν πάνω σε μια μεγάλη πλάκα (άβακα) μετακινώντας διάφορες μάρκες. Οι μαθητευόμενοι έδιναν μάρκες στον μάστορα (άλλη μάρκα έδειχνε τις δεκάδες, άλλη τις εκατοντάδες) και μάζευαν όσες εκτοξεύονταν ορμητικά από το τραπέζι πάνω στους υπολογισμούς. Άλλοι έγραφαν τα αποτελέσματα των πράξεων για να μαζέψει ο μάστορας τις μάρκες και να ξεκινήσει τον επόμενο υπολογισμό.

Ήταν αναμφίβολα μια χρήσιμη και δύσκολη τέχνη, αν σκεφτούμε ότι κάθε τόπος είχε τότε τα δικά του μέτρα και σταθμά (στην Ιταλία χρησιμοποιούσαν ένα σύστημα που έμοιαζε με αυτό που καταργήθηκε στην Αγγλία τη δεκαετία του 1970). 

Τη χαμηλότερη αξία είχαν τα δηνάρια, δώδεκα δηνάρια έκαναν έναν σόλιδο, είκοσι σόλιδοι έκαναν μία λίβρα. Η πλάκα πάνω στην οποία γίνονταν οι υπολογισμοί είχε επτά οριζόντιες γραμμές. Η χαμηλότερη γραμμή ήταν για τα δηνάρια, η επόμενη για τους σόλιδους, η τρίτη ήταν για τις λίβρες, η τέταρτη ήταν οι εικοσάδες λίβρες, η πέμπτη εκατοντάδες λίβρες, η έκτη για χιλιάδες και μια μάρκα στην έβδομη γραμμή αντιπροσώπευε δέκα χιλιάδες λίβρες. Όμως η τέχνη ήταν ακόμη πιο δύσκολη επειδή οι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν ακόμη τους ρωμαϊκούς αριθμούς. Έχετε δοκιμάσει να υπολογίσετε το MCMXII φορές το DLIV χρησιμοποιώντας μόνο τέτοιους αριθμούς; Μπορείτε να κρατήσετε λογιστήριο και να πληρώσετε ΦΠΑ; Καλό κουράγιο! Μόνο μετακινώντας τις μάρκες στον άβακα γινόταν η δουλίτσα. 


 Όταν ο Φιμπονάτσι δημοσίευσε, το 1202, το Liber Αbbaci, το Βιβλίο των Υπολογισμών, ένα τεράστιο εγχειρίδιο που παρουσίασε στην Ευρώπη τους ινδοαραβικούς αριθμούς, δεν σημειώθηκε πουθενά ως κάτι το κοσμοϊστορικό. Όμως, είναι άλλο πράγμα το MCMXII φορές το DLIV και άλλο το 1912 φορές το 554: 


 Ο Λεονάρντο ξεχώρισε γρήγορα στην τέχνη και αναμφίβολα θα ήρθε σιγά σιγά σε επαφή και με τα έργα σπουδαίων Αράβων μαθηματικών της εποχής του και παλαιότερων, όπως π.χ. του Αλ Χουαρίζμι (που από παρεξήγηση μετατράπηκε στη λέξη αλγόριθμος στις ευρωπαϊκές γλώσσες). Έτσι θα γνώρισε και τους ινδοαραβικούς αριθμούς που χρησιμοποιούσαν ήδη οι Άραβες, αυτούς δηλαδή που χρησιμοποιούμε κι εμείς σήμερα στις καθημερινές μας πράξεις. Θα έμαθε επίσης και μεθόδους και παραδείγματα για τον τρόπο χρήσης τους και, τα επόμενα χρόνια αναμφίβολα θα εμβάθυνε τις γνώσεις του. Τις εποχές εκείνες τα βιβλία ήταν χειρόγραφα κι η γνώση κυκλοφορούσε αργά και κοπιαστικά. Τα αντίγραφα των βιβλίων χρειάζονταν μήνες για να ετοιμαστούν, συνήθως από μοναχούς στα μοναστήρια, και κάθε πόλη που είχε ένα αντίτυπο των σπουδαίων βιβλίων στη βιβλιοθήκη της μπορούσε να νιώθει περήφανη και πλούσια. Όταν ο Λεονάρντο δημοσίευσε το 1202 το Liber abbaci, το «Βιβλίο των υπολογισμών», ένα τεράστιο εγχειρίδιο που παρουσίασε στην Ευρώπη τους ινδοαραβικούς αριθμούς, τον τρόπο της χρήσης τους και δεκάδες πρακτικές εφαρμογές δεν σημειώθηκε πουθενά αμέσως ως κάτι το κοσμοϊστορικό. Η αναγνώριση για τον ίδιο ήρθε με αργό ρυθμό, καθώς διαδίδονταν τα νέα, πρακτικά μαθηματικά του. Όμως είναι άλλο πράγμα το MCMXII φορές το DLIV και άλλο το 1912 φορές το 554 και, από τη στιγμή που είχε ξεκινήσει η επανάσταση των ινδοαραβικών αριθμών, ήταν ασυγκράτητη. 


 Στον Άνθρωπο των Αριθμών, ο Keith Devlin διηγείται την ιστορία της εξάπλωσης των Μαθηματικών χάρη στο Liber Abbaci και τα άλλα βιβλία του Λεονάρντο. Και «ζωντανεύει» τον άνθρωπο που είναι σήμερα γνωστός κυρίως για τη σειρά των αριθμών με το όνομά του – τη σειρά 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89 κ.ο.κ., όπου κάθε αριθμός είναι το άθροισμα των δύο προηγούμενων.


Στον Άνθρωπο των αριθμών, ο συγγραφέας παρουσιάζει αυτές τις εξελίξεις στο ιστορικό τους πλαίσιο και διηγείται την ιστορία της εξάπλωσης των μαθηματικών χάρη στο Liber abbaci και τα άλλα βιβλία του Λεονάρντο. Γράφει για τη δόξα που γνώρισε ο σπουδαίος μαθηματικός στη ζωή του και τους επόμενους αιώνες μέχρις ότου σχεδόν εξαφανίστηκε ύστερα από την ανακάλυψη της τυπογραφίας και τη διάδοση νέων βιβλίων και πλουσιότερων ιδεών. Γράφει για την επιστημονική του «νεκρανάσταση» και για τις έρευνες σχετικά με τον ρόλο που έπαιξε ο Λεονάρντο στην «επανάσταση των μαθηματικών», έρευνες που ολοκληρώθηκαν πριν από λίγα μόλις χρόνια. Και ζωντανεύει για χάρη μας τον άνθρωπο που είναι σήμερα γνωστός κυρίως για τη σειρά των αριθμών με το όνομά του, τη σειρά 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89 κ.ο.κ., δηλαδή τη σειρά όπου κάθε αριθμός είναι το άθροισμα των δύο προηγούμενων. Είναι μια σειρά αριθμών που την συναντάμε σε πολλά σημεία στη φύση και έχει μια άλλη εντυπωσιακή ιδιότητα: συνδέεται με τον «χρυσό λόγο», την αναλογία της χρυσής τομής των αρχαίων Ελλήνων. Αν κάθε αριθμός Φιμπονάτσι διαιρεθεί με τον αμέσως προηγούμενό του, τα αποτελέσματα προσεγγίζουν όλο και περισσότερο τη χρυσή τομή — με μαθηματική ορολογία, το όριο αυτών των κλασμάτων είναι ο λόγος της χρυσής τομής. (Οι πρώτες τιμές των υπολογισμών αυτών είναι: ²⁄₁ = 2, ³⁄₂ = 1,5, ⁵⁄₃ = 1,666, ⁸⁄₅ = 1,6, ¹³⁄₈ = 1,625, ²¹⁄₁₃ = 1,615, ³⁴⁄₂₁ = 1,619, ⁵⁵⁄₃₄ = 1,618). Στη συνέχεια, η φύση «στρογγυλεύει» στον πλησιέστερο ακέραιο που, εξαιτίας της ανωτέρω οριακής ιδιότητας, είναι συνήθως ένας αριθμός Φιμπονάτσι. 


 *Ο Παναγιώτης Δρεπανιώτης εργάζεται ως μεταφραστής τεχνικών κειμένων από το 1990 (και έχει στο χέρι ετοιμοπόλεμο το ψαλίδι του επιμελητή).