Κυριακή 17 Απριλίου 2022

 

Οι Λεβαντίνοι Έλληνες: Η Ελλάδα πρέπει να αναγνωρίσει τους ξεχασμένους Έλληνες στη Συρία και σε άλλες χώρες

Οι Λεβαντίνοι Έλληνες: Η Ελλάδα πρέπει να αναγνωρίσει τους ξεχασμένους Έλληνες στη Συρία και σε άλλες χώρες

Ως Σύρα Χριστιανή γεννημένη από Ελληνίδα Ορθόδοξη μητέρα και παντρεμένη με σύζυγο από την ίδια εθνοτική ομάδα, έχω ισχυρή συγγένεια με την Ελληνική Δημοκρατία και συχνά προσπαθώ να πυροδοτήσω συνομιλίες με Έλληνες στη μητροπολιτική περιοχή της Ουάσιγκτον, είτε στο ελληνικό εστιατόριο, ή σε συνέδρια που παρακολουθώ στην Ουάσιγκτον, ή ακόμα και στην ελληνική εκκλησία.

Αν και συχνά απογοητεύομαι από την έλλειψη πληροφοριών που έχουν για τους Λεβαντίνους Έλληνες, γνωστούς τοπικά ως ΡούμΜελχίτες), που μεταφράζεται ως Βυζαντινοί, πολλοί από αυτούς μου δίνουν την αίσθηση ότι ξανασμίγουν με την αδερφή τους που έχασαν πριν δεκαετίες.

Οι Λεβαντίνοι Έλληνες είναι επί του παρόντος μέλη της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αντιοχείας και της Μελχίτικης Ελληνοκαθολικής Εκκλησίας, ζουν κυρίως σε πόλεις της δυτικής Συρίας, όπως η Δαμασκός, η Λαοδίκεια, η Χομς και το Χαλέπι, και στον Λίβανο, το Ισραήλ και τα παλαιστινιακά εδάφη (τη Δυτική Όχθη και τη Γάζα), και αποτελούν τη δεύτερη μεγαλύτερη εθνοτική ομάδα στο Λεβάντε, μετά τους Σουνίτες Άραβες.

Μερικές από τις τελετουργίες και τους ύμνους τους είναι ακόμα ελληνικοί και κοιτάζουν προς την Ελλάδα και την Κύπρο με πολλή έλξη.

Η σύνδεση μεταξύ των Λεβαντίνων Ελλήνων, της Κωνσταντινούπολης και της Αθήνας δεν περιορίζεται στη Σύνοδο της Χαλκηδόνας.

Ο Λεβαντίνος Έλληνας ιστορικός και ιερέας Κωνσταντίνος Πασάς βεβαιώνει στο βιβλίο του «A Critical Research on the Origin and Language of the Melkite Romans», που τυπώθηκε στη Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας το 1900, ότι η πίστη των Μελχιτών στους Αυτοκράτορες της Κωνσταντινούπολης δεν οφειλόταν μόνο σε θρησκευτικούς παράγοντες, αλλά σε εθνικιστικούς και γλωσσικούς παράγοντες, καθώς οι διαιρέσεις στην περιοχή βασίζονταν στη γεωγραφία, στον πολιτισμό, και στη δημογραφία.

Το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού που ζούσε στον δυτικό Ευφράτη και την Κάτω Αίγυπτο μιλούσε την ελληνική, ενώ η αραμαϊκή ήταν η γλώσσα των χριστιανών στα ανατολικά του Ευφράτη και της Μεσοποταμίας.

Η ελληνική ιστορία στο Λεβάντε χρονολογείται από την εποχή του Μεγάλου Αλεξάνδρου, όταν ο ελληνικός πολιτισμός εξαπλώθηκε, με αποτέλεσμα τη δημιουργία της λεβαντίνικης ελληνικής κοινωνίας λόγω της ανάμειξης των πολιτισμών της αρχαίας Ελλάδας και της αρχαίας Ανατολής.

Ακόμη και μετά την αραβική κατάκτηση της Ανατολής και τη διαίρεση των Ελλήνων μεταξύ δύο αυτοκρατοριών, οι Λεβαντίνοι Έλληνες διατήρησαν το όνομά τους, παρόλο που ήταν το ίδιο όνομα που έφεραν ο αρχαιότεροι εχθροί των Αράβων, που ήταν οι Βυζαντινοί στην Κωνσταντινούπολη.

Μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης, οι Λεβαντίνοι Έλληνες ενώθηκαν ξανά με τα αδέρφια τους στη Μικρά Ασία και την Ελλάδα κατά την περίοδο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας με το όνομα «Rum Millet», μετά από έναν χωρισμό που κράτησε πολλούς αιώνες.

Με την ελληνική επανάσταση του 1821, η κατάσταση των Ρουμ επιδεινώθηκε και πολλοί από αυτούς εκτοπίστηκαν προς τις απελευθερωμένες ελληνικές περιοχές και προς την Αμερική, ειδικά μετά την αποτυχημένη προσπάθειά τους να πυροδοτήσουν μια ελληνική επανάσταση στη Βηρυτό υπό την καθοδήγηση Ελλήνων ναυτικών και τον επαναστάτη Βάσο Μαυροβουνιώτη.

Μετά την ελληνική επανάσταση, οι Μελχίτες Έλληνες άρχισαν να υιοθετούν τον αραβισμό φοβούμενοι την αποξένωση και τις διώξεις, και οι διανοούμενοί τους ήταν από τους σημαντικότερους θεωρητικούς και φιλοσόφους του αραβικού εθνικισμού, και ήταν μια επιτυχημένη απόπειρά τους να απαιτήσουν ισότητα με τους Μουσουλμάνους Άραβες και για να τους υποκινήσουν εναντίον των Τούρκων.

Η λεβαντινοελληνική κοινότητα έχει πολλά εξέχοντα άτομα που συνέβαλαν τα μέγιστα στο Λεβάντε και τη Βόρεια Αφρική, με σημαντικούς διανοούμενους, μουσικούς, δημοσιογράφους, χρηματοδότες και κινηματογραφιστές, μερικοί από τους οποίους ήταν οι Farah Antoun, Constantine Zureik, Charles Malek, Ghassan Tueni, Samir Kassir, Michel. Aflaq, Antoine Saadeh, Jurji Zidan, Youssef Chahine, Mariana Marrash και Mikhail Naimy, για να αναφέρουμε μόνο μερικούς.

Συνέβαλαν επίσης στη διαμόρφωση και στη θεωρία για τα περισσότερα από τα κινήματα στο αραβόφωνο Λεβάντε, είτε στη Συρία, τον Λίβανο, την Αίγυπτο ή τα παλαιστινιακά εδάφη.

Παρ’ όλο τον αγώνα και όλα αυτά που πρόσφεραν στις αραβικές χώρες που τους αφαίρεσαν την ταυτότητα, οι Έλληνες του Λεβάντε (της Μέσης Ανατολής) δεν αντιμετωπίστηκαν με ισότητα και ήταν οι πρώτοι άνθρωποι που έγιναν στόχος διώξεων και εκτοπισμών μετά τη λεγόμενη Αραβική Άνοιξη.

Οι Έλληνες του Λεβάντε δεν χρειάζονται φιλανθρωπική βοήθεια, καθώς είναι μια από τις πλουσιότερες και πιο μορφωμένες εθνοτικές ομάδες στην περιοχή, αλλά χρειάζονται συνταγματική αναγνώριση, για να μάθουν τη γλώσσα των προγόνων τους και να μείνουν μακριά από τις πολλές συγκρούσεις στις οποίες συμμετείχαν για να αποδείξουν την πίστη τους στους Άραβες ηγεμόνες

Όλα αυτά δεν θα συμβούν χωρίς τον αποτελεσματικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η Ελλάδα, ειδικά στη Συρία και τον Λίβανο, στη Συρία γίνεται λόγος για ένα νέο σύνταγμα που αντιπροσωπεύει όλες τις συριακές συνιστώσες χωρίς καμία αναφορά σε αυτούς, και στον Λίβανο εξακολουθούν να είναι η πιο περιθωριοποιημένη θρησκευτική ομάδα στο θέμα της πολιτικής αντιπροσώπευσης.

Ενώ ο Άσαντ και το Ιράν προσπαθούν να τους φλερτάρουν για να τους χρησιμοποιήσουν σε διεθνείς στίβους και η Ρωσία να υπερασπιστεί τον εαυτό της ως επικεφαλής της Ορθοδοξίας στον κόσμο και να απονομιμοποιήσει το Ορθόδοξο Πατριαρχείο του Κιέβου, οι λεβαντινικές κοινότητες στη διασπορά αγωνίζονται επί του παρόντος να αναγνωριστούν ως έθνος ανεξάρτητο από τους Άραβες, και σήμερα αφού πολλοί από αυτούς έχουν μεταναστεύσει στη Δύση, έχουν μεγαλύτερο περιθώριο ελευθερίας για να το υποστηρίξουν.

Η Ελλάδα είναι το μόνο έθνος στο οποίο μπορούμε να εμπιστευτούμε ότι θα στηρίξει αυτήν την πολύ λαμπρή κοινότητα, και αυτό πρέπει να γίνει μέσω της εκπαίδευσης των θεσμών στην Ελλάδα σχετικά με την ύπαρξη των αδελφών τους στο Λεβάντε, και να αγωνιστεί να εκπροσωπήσει και να υπερασπιστεί αυτούς τους ανθρώπους σε όλα τα διεθνή φόρουμ και να χρησιμοποιήσει τη σχέση της με την κυβέρνηση του Λιβάνου και της Συρίας για να ξανανοίξει τα λεβαντοελληνικά σχολεία που κρατικοποιήθηκαν από την κυβέρνηση της Συρίας.

Η Τουρκία σήμερα εργάζεται σκληρά για να υποστηρίξει και να εκπροσωπήσει τους Τουρκμένους και τους Σουνίτες Άραβες, ενώ οι δυτικές χώρες υποστηρίζουν τους Κούρδους στη Συρία, αλλά οι Έλληνες του Λεβάντε ή οι Ρουμ δεν έχουν κανέναν να τους προστατεύσει, και μόνο η Ελληνική Δημοκρατία μπορεί να σώσει αυτήν την κοινότητα από εξαφάνιση για να ζήσει με αξιοπρέπεια στην ιστορική της γη και να αναγνωρίζονται ως εθνοτική ομάδα όπως οι Άραβες, οι Κούρδοι και οι Ασσύριοι.

Πηγή: Hadeel OueisHellas Journal

Κεντρική φωτογραφία: Ελληνοπούλες της Συρίας πέρσι στους εορτασμούς του Πάσχα.

Ο Λεβάντες (από την ιταλική λέξη Levante, που σημαίνει Ανατολή) είναι ανακριβής γεωγραφικός όρος που αναφέρεται ιστορικά σε μια μεγάλη περιοχή της Μέσης Ανατολής νότια της οροσειράς του Ταύρου, και ορίζεται δυτικά από τη Μεσόγειο, νότια από την Αραβική Έρημο και ανατολικά από την Άνω Μεσοποταμία. Στην ελληνική βιβλιογραφία δεν έχει επικρατήσει. Αντ’ αυτού η περιοχή δηλώνεται συχνότερα με τον όρο Ανατολική Μεσόγειος, με το μειονέκτημα ότι η Ανατολική Μεσόγειος δηλώνει καταρχήν θαλάσσιο χώρο, ενώ ο Λεβάντες χερσαίο.

ΚΑΣΙΜΑΤΗΣ «ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΔΥΣΤΟΠΙΑ»

Σάββατο 16 Απριλίου 2022

ΡΟΚΦΕΛΕΡ-Η ΒΑΣΗ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ "ΥΓΕΙΑΣ"...

Ποιες ήταν άραγε οι μέθοδοι θεραπείας 100, 500 ή και 1000 χρόνια πριν; Υπέφεραν άραγε και τότε οι άνθρωποι από καρκίνους, καρδιοπάθειες, αρθρίτιδες και αυτοάνοσα;

Πως εξηγείται η ολοένα φθίνουσα πορεία της υγείας του ανθρώπινου είδους; Θα πει κανείς – και πολύ σωστά – ότι έχουν αλλάξει οι συνθήκες διαβίωσης. Το άγχος, τα ηλεκτρομαγνητικά πεδία κ.τ.λ. όλα πιθανόν να συμβάλλουν.

Δεν μπορούμε όμως να μην παρατηρήσουμε και άλλη μια αλλαγή: έχει ριζικά αλλάξει ο τρόπος προσέγγισης και θεραπείας των ασθενειών.

Κάποτε το ενδιαφέρον του θεραπευτή ήταν ο ασθενής. Τώρα το ενδιαφέρον του γιατρού είναι η ασθένεια.

Η υγεία ανήκει πια στη βαριά βιομηχανία του πλανήτη. Συστηματοποιήθηκε και λειτουργεί με βάση τα νούμερα.


Το 1910 δημοσιεύθηκε μια «έρευνα» του Abraham Flexner, ενός «ερευνητή»  (ο οποίος καμία σχέση δεν είχε με τον τομέα της θεραπείας), σύμφωνα με την οποία η ιατρική κατάρτιση έPicture_of_Abraham_Flexnerπρεπε να γίνεται με πολύ συγκεκριμένο τρόπο (γερμανικών προτύπων). Οι πρακτικές θεραπείες αιώνων θεωρήθηκαν τσαρλατανισμός. Η εμπειρία αντικαταστάθηκε από την θεωρία. Οι παλιές σχολές έκλεισαν και άνοιξαν νέες. Τα βότανα, η ομοιοπαθητική και οι άλλες εμπειρικές μέθοδοι αντικαταστάθηκαν από τρεις εξαιρετικά βάρβαρες μεθόδους: την αφαίμαξη, τις εγχειρίσεις (πριν από την χρήση αναισθητικών και την σωστή πρόληψη λοιμώξεων) και την χορήγηση γενναίων ποσοτήτων τοξικών όπως ο υδράργυρος και o μόλυβδος. Ολόκληρες καμπάνιες στήθηκαν ανακηρύσσοντας τους εμπειρικούς «τσαρλατάνους», θεοποιώντας τη νέα γενιά γιατρών. Βέβαια τα φάρμακα των τσαρλατάνων ήταν πάμφθηνα, ενώ των γιατρών…


Η «έρευνα» αυτή χρηματοδοτήθηκε από τον πολύ γνωστό πολυεκατομμυριούχο Rockefeller, ανοίγοντας το δρόμο για την δημιουργία της φαρμακοβιομηχανίας του.

Ο ίδιος κινούνταν τότε στον τομέα των πετρελαίων και τα νέα φάρμακα που κυκλοφόρησε στην αγορά είχαν ως βάση παραπροϊόντα πετροχημικών. Δεjoh-d-rockefellerν έφτανε όμως το προϊόν καθαυτό, έπρεπε και να αλλάξει ο τρόπος που σκέφτεται η κοινωνία προκειμένου να το καταναλώσει. Έτσι ο καλός Rockefeller στα πλαίσια της φιλανθρωπικής του δράσης, χρηματοδότησε με υπέρογκα ποσά νοσοκομεία και πανεπιστήμια. Σε κάθε ίδρυμα το οποίο χρηματοδοτήθηκε, έβαλε δικούς του ανθρώπους με την πρόφαση του οικονομικού ελέγχου (για να διασφαλίσουν τη σωστή χρήση των πόρων), διαφθείροντας στη ρίζα της την ουσία της ιατρικής γνώσης. Οι γιατροί από αυτή τη στιγμή της ιστορίας και μετά, δεν θα διδάσκονταν θεραπεία, αλλά το πως να πουλήσουν την υγεία ως νέο προϊόν. Η φαρμακοβιομηχανία άλλαξε την ουσία της ιατρικής εκ των έσω.  Επιπλέον, το ίδρυμα Rockefeller από κοινού με το κράτος εγκαθίδρυσε το σημερινό σύστημα υποχρεωτικής παιδείας όπως το γνωρίζουμε. Το παιδί απομακρύνεται πια από την επιρροή του οικογενειακού περιβάλλοντος όσον αφορά τη μάθηση. Αλήθειες αιώνων και καθημερινές πρακτικές παύουν να μεταλαμπαδεύονται, αφήνοντας τους νεαρούς μαθητές να αντλούν γνώση από μια κοινή -και προφανώς ελεγχόμενη- πηγή.




ΥΓΕΙΑ - SOS: ROCKEFELLER : Η ΒΑΣΗ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΣΥΣΤ...: Ποιες ήταν άραγε οι μέθοδοι θεραπείας 100, 500 ή και 1000 χρόνια πριν; Υπέφεραν άραγε και τότε οι άνθρωποι από καρκίνους, καρδιοπάθειες, αρθ...

Χρυσή λίρα - δείκτης διαρκούς παγκόσμιας οικονομικής κρίσης: στα 545,5 ευρώ στις 15/3/24 από 479,5 στις 16/3/2022 και από μόλις 175 ευρώ Οκτώβριο του 2009 !!!

 ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΔΙΑΘΕΣΙΜΩΝ

Αθήνα 15/03/2024

1. ΔΕΛΤΙΟ ΤΙΜΩΝ ΧΡΥΣΟΥ ΚΑΙ ΧΡΥΣΩΝ ΝΟΜΙΣΜΑΤΩΝ No. 55 α

για συναλλαγές της Τ.Ε. με ιδιώτες έναντι Ευρώ (Π.Δ. 2456/00) έως το ισόποσο των Ευρώ 10.000,00

Ισχύει από 15/03/2024 08:19 και μέχρι την έκδοση νεοτέρου

Είδος συναλλαγήςΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΗ
Α. ΧΡΥΣΟΣ
99 ΧΡΥΣΟΣ ΤΙΤΛΟΥ * 0,995 - 1,000 ΤΟ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ**61,3269,26
Β. ΛΙΡΑ ΑΓΓΛΙΑΣ ΤΙΤΛΟΥ 0,9166 (ΓΡΑΜ. 7,940 - 7.988)
01 ΠΑΛΑΙΑΣ ΚΟΠΗΣ452,79545,57
02 ΕΛΙΣΑΒΕΤ 1973 & ΠΡΟΓΕΝΕΣΤΕΡΩΝ ΕΤΩΝ452,79545,57
03 ΕΛΙΣΑΒΕΤ 1974 & ΜΕΤΑΓΕΝΕΣΤΕΡΩΝ ΕΤΩΝ452,79540,66



2. ΔΕΛΤΙΟ ΤΙΜΩΝ ΧΡΥΣΟΥ ΚΑΙ ΧΡΥΣΩΝ ΝΟΜΙΣΜΑΤΩΝ (Τραπ. της Ελλάδος)

από 15/04/2022 08:00 και μέχρι την έκδοση νεοτέρου

Είδος συναλλαγής

ΑΓΟΡΑ

ΠΩΛΗΣΗ

Α. ΧΡΥΣΟΣ

99 ΧΡΥΣΟΣ ΤΙΤΛΟΥ * 0,995 - 1,000 ΤΟ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ**

56,22

63,52

Β. ΛΙΡΑ ΑΓΓΛΙΑΣ ΤΙΤΛΟΥ 0,9166 (ΓΡΑΜ. 7,940 - 7.988)

01 ΠΑΛΑΙΑΣ ΚΟΠΗΣ

415,59

501,01

02 ΕΛΙΣΑΒΕΤ 1973 & ΠΡΟΓΕΝΕΣΤΕΡΩΝ ΕΤΩΝ

415,59

501,01

 

3. Από 16/03/2022 08:00 και μέχρι την έκδοση νεοτέρου

Είδος συναλλαγής

ΑΓΟΡΑ

ΠΩΛΗΣΗ

Α. ΧΡΥΣΟΣ

99 ΧΡΥΣΟΣ ΤΙΤΛΟΥ * 0,995 - 1,000 ΤΟ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ**

53,79

60,76

Β. ΛΙΡΑ ΑΓΓΛΙΑΣ ΤΙΤΛΟΥ 0,9166 (ΓΡΑΜ. 7,940 - 7.988)

01 ΠΑΛΑΙΑΣ ΚΟΠΗΣ

397,78

479,45

 

4. Από 15/12/2021 08:00 και μέχρι την έκδοση νεοτέρου

Είδος συναλλαγής

ΑΓΟΡΑ

ΠΩΛΗΣΗ

Α. ΧΡΥΣΟΣ

99 ΧΡΥΣΟΣ ΤΙΤΛΟΥ * 0,995 - 1,000 ΤΟ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ**

48,32

54,59

Β. ΛΙΡΑ ΑΓΓΛΙΑΣ ΤΙΤΛΟΥ 0,9166 (ΓΡΑΜ. 7,940 - 7.988)

01 ΠΑΛΑΙΑΣ ΚΟΠΗΣ

357,28

430,68

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΙΜΩΝ ΧΡΥΣΟΥ ΚΑΙ ΧΡΥΣΩΝ ΝΟΜΙΣΜΑΤΩΝ

5. Από 27/12/2017 08:00 και μέχρι την έκδοση νεοτέρου

Είδος συναλλαγής

ΑΓΟΡΑ

ΠΩΛΗΣΗ

Α. ΧΡΥΣΟΣ

99 ΧΡΥΣΟΣ ΤΙΤΛΟΥ * 0,995 - 1,000 ΤΟ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ**

33,20

37,52

Β. ΛΙΡΑ ΑΓΓΛΙΑΣ ΤΙΤΛΟΥ 0,9166 (ΓΡΑΜ. 7,940 - 7.988)

01 ΠΑΛΑΙΑΣ ΚΟΠΗΣ

245,53

296,20

02 ΕΛΙΣΑΒΕΤ 1973 & ΠΡΟΓΕΝΕΣΤΕΡΩΝ ΕΤΩΝ

245,53

296,20

 



6. Πίνακας τιμών από 2009 ως 2019

Πηγή: https://www.sofokleousin.gr/poulane-tis-xryses-lires-tis-katoxis


7.  Δημοσίευμα που από το 2011 ανέλυε πού οδηγείται εδώ και χρόνια η ληστρική ηγεμονία του χωρίς αντίκρυσμα από το 1971 δολλαρίου:

"...Η Αμερική έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα όπου η κινητήρια δύναμή του είναι το δολάριο. Τα πάντα αποτιμώνται σε δολάρια. Από τα πιο γνωστά και σημαντικά όπως ο χρυσός και το πετρέλαιο μέχρι οποιοδήποτε άλλο εμπόρευμα μπορεί κανείς να φανταστεί. Το γεγονός λοιπόν ότι όλα αυτά αποτιμώνται σε δολάρια, είναι ενδεικτικό της επιρροής που μπορεί να ασκήσει η Αμερική στις χώρες που τα παράγουν. Επιπλέον, η καθιέρωση του δολαρίου ως νόμισμα καταφύγιο (safe haven) που παρείχε σιγουριά και ασφάλεια όταν τα υπόλοιπα νομίσματα είχαν πολύ μεγάλες διακυμάνσεις και ταλανίζονταν από συνεχείς υποτιμήσεις και κερδοσκοπικές επιθέσεις, είχε ως αποτέλεσμα ολόκληρος ο πλανήτης να γεμίσει από ομόλογα που είχαν ρήτρα δολαρίου.

Η Αμερική αποτελεί τη μοναδική χώρα στο κόσμο που μπορεί να τυπώσει, νόμιμα, τα χρήματα που της είναι απαραίτητα προκειμένου να πληρώσει το χρέος της. Κάθε άλλη χώρα πρέπει να συσσωρεύει στα αποθεματικά της δολάρια, προκειμένου να πληρώνει τα χρέη της αλλά και να αγοράζει εμπορεύματα, από πετρέλαιο μέχρι καλαμπόκι.

Αυτό είχε δώσει μια απίστευτη δύναμη στην Αμερική που με τον καιρό ξέχασε ότι υπάρχει ένα όριο μέχρι το οποίο μπορεί να ξοδεύει και τώρα το όριο αυτό έχει προσεγγιστεί. Το δολάριο έχει χάσει την αξιοπιστία του καθώς η επί σειρά ετών υποτίμησή του προς όφελος των εξαγωγών, έχει δημιουργήσει προβλήματα στους κατόχους ομολόγων αλλά και στους παραγωγούς εμπορευμάτων, ενώ η πολιτική της Fed να τυπώνει χρήμα επιδεινώνει αυτή την κατάσταση και σπρώχνει τους λίγους εναπομείναντες πιστούς του δολαρίου να αναζητούν τρόπους να μειώσουν την έκθεσή τους σε αυτό.

Και εδώ ερχόμαστε στο σήμερα. Με τις αναταραχές στη Μέση Ανατολή που έχουν προκαλέσει θλίψη στην κοινή γνώμη αλλά και μια μεγάλη απορία. Απορία για το πώς μπόρεσε να συμβεί κάτι τέτοιο σε μια ευαίσθητη περιοχή όπου οι Αμερικάνοι έχουν τον απόλυτο έλεγχο, καθώς τα καθεστώτα είχαν πάντοτε τη στήριξη τους. Απορία για το ποιος μπορεί να είναι ο λόγος που παρατηρείται μια έντονη επιθυμία για συνέχιση και εξάπλωση των ταραχών.

Η κρίση στη Μέση Ανατολή φαίνεται ότι είναι ένα ακόμα επεισόδιο που οδηγεί στην πτώση του δολαρίου ως παγκόσμιο αποθεματικό νόμισμα. Μετά την κατάργηση του "κανόνα του χρυσού" το 1971 από τον Αμερικανό πρόεδρο Richard Nixon, το δολάριο συνδέθηκε με το πετρέλαιο. Και η κυριαρχία του δολαρίου ως παγκόσμιο νόμισμα συγκρατείται από αυτήν ακριβώς τη συμφωνία και από τη θέληση της Σαουδικής Αραβίας να μη δέχεται κανένα άλλο νόμισμα για συναλλαγές με το πετρέλαιο, παρά μόνο το δολάριο. Κάτι που φυσικά δεν ήταν δυνατό να μην ισχύσει και για όλες τις υπόλοιπες χώρες που παράγουν πετρέλαιο.

Η ελίτ της Σαουδικής Αραβίας όπως είναι φυσικό έγινε πάρα πολύ πλούσια από αυτή τη σχέση της με την Αμερική και ενδεχομένως ήρθε η ώρα για μια αποχώρηση από την εξουσία και για τη θεμελίωση της αρχής μιας νέας παγκόσμιας τάξης. Το ίδιο ισχύει και για τους ηγέτες των υπολοίπων κρατών της περιοχής. Αν μπορούμε να κάνουμε υποθέσεις για τα μελλοντικά σενάρια που μπορεί να κρύβονται πίσω από τη πρόσφατη αναταραχή στη Μέση Ανατολή, επιλέγουμε το παρακάτω.

Δίνουμε μεγάλη πιθανότητα ότι πίσω από τις τρέχουσες εξελίξεις, υπάρχουν πολύ μεγαλύτερα συμφέροντα που εξυπηρετούνται μέσω των εξελίξεων στη Μέση Ανατολή. Η παγκόσμια ελίτ του χρήματος και της εξουσίας είναι ο πιθανός υποκινητής των εξελίξεων. Ο στόχος είναι να συντρίψει το δολάριο και να δημιουργήσει ένα νέο παγκόσμιο νόμισμα στη θέση του.

Φυσικά, αυτό δε θα γίνει ούτε αύριο αλλά ούτε άμεσα, αλλά οι πιθανότητες που οδηγούν ότι αυτό θα γίνει, είναι πολύ αυξημένες. Ο πρόεδρος της Κίνας, Hu Jintao, πολύ πρόσφατα και μάλιστα πριν από επίσημη επίσκεψή του στην Αμερική, δήλωσε ότι το υπάρχον νομισματικό σύστημα είναι προϊόν του παρελθόντος και στη συνέχεια συμπλήρωσε ότι, το γουάν θα χρειαστεί τουλάχιστον 15 χρόνια από σήμερα προκειμένου να αναγνωρισθεί και να αναχθεί ως παγκόσμιο νόμισμα.

Και πάλι όμως, δεν φαίνεται να οδηγούμαστε προς ένα νέο νομισματικό σύστημα που θα αποτελείται από ένα παγκόσμιο νόμισμα. Ενδεχομένως να πρόκειται για ένα καλάθι όπου θα αποτελείται από διάφορα νομίσματα, όχι μόνο από αυτά που είναι σήμερα ευρέως διαδεδομένα στις συναλλαγές, αλλά και από αυτά της Ινδίας, της Ρωσίας, της Βραζιλίας και της Κίνας. Και φυσικά με το χρυσό να επιστρέφει προκειμένου να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο.

Όπως άλλωστε δήλωσε και ο Ron Paul: όποιος κατέχει το χρυσό, φτιάχνει τους κανόνες. 
Ο Ron Paul είναι ο συγγραφέας του βιβλίου με τίτλο ‘The End of Fed’ (Το τέλος της Fed) και μετά τη συγγραφή του, έγινε μέλος της επιτροπής της Fed!..."

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΗΣ ΚΡΙΜΑΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Στην Κριμαία ζούν 66 εθνότητες, με τις οποίες εμείς οι Έλληνες συνυπάρχουμε ειρηνικά για αιώνες. Το μόνο πράγμα, στο οποίο οι Έλληνες πάντα θα λένε ένα σταθερό «όχι», είναι ο ναζισμός σε όλες του τις εκφάνσεις… Οκτώ χρόνια γενοκτονίας των κατοίκων και των ομογενών μας στο Ντονμπάς αντηχούν με πόνο στις καρδιές μας. Δεν θα δεχτούμε ποτέ την εθνική μισαλλοδοξία, την τρομοκρατία ενάντια στους ανεπιθύμητους, ξενοφοβία, σωβινισμό, ρατσισμό και μιλιταρισμό. Καταδικάζουμε κατηγορηματικά τον πόλεμο του φασιστικού ουκρανικού καθεστώτος ενάντια στον άμαχο πληθυσμό του Ντονμπάς.
Η Ουκρανία δεν μπορεί να θεωρηθεί πολιτισμένη χώρα, αφού στην Κριμαία για περισσότερα από είκοσι χρόνια έδινε το δικαίωμα ανάπτυξης γλώσσας και πολιτισμού μόνο στους Καραΐτες, τους Κριμτσάκους και τους Τατάρους, αποκαλώντας τους αυτόχθονες «εθνοτικές κοινότητες».
Η Ουκρανία δεν μπορεί να θεωρηθεί πολιτισμένη χώρα, αφού η διεφθαρμένη ηγεσία της έχει δημιουργήσει τριάντα βιολογικά εργαστήρια για τη δοκιμή βιολογικών όπλων σε πολίτες σλαβικού γονότυπου
Η Ουκρανία δεν μπορεί να θεωρηθεί πολιτισμένη χώρα, αφού ο στρατός της κρύβεται πίσω από τον άμαχο πληθυσμό κάνοντάς τον ζωντανή ασπίδα. Ακόμη και στον Μεσαίωνα, οι στρατοί πολεμούσαν σε ανοιχτό πεδίο για να μην βλάψουν τον άμαχο πληθυσμό. Είμαστε εξοργισμένοι που δεν υπάρχουν νόμοι στην σημερινή Ουκρανία και οι πολίτες της δένουν κάποιους άλλους πολίτες και τους ξυλοκοπούν μέχρι θανάτου εν ψυχρώ.
Είμαστε εναντίον ενός μονοπολικού κόσμου, όπου μια χώρα έχει το δικαίωμα να διορίζει αντιλαϊκές κυβερνήσεις και αντιλαϊκούς βουλευτές σε άλλες χώρες, μετατρέποντας την ίδια την ελληνική έννοια της δημοκρατίας σε φετίχ...
Επιμένουμε να λέμε την αλήθεια για τα τρέχοντα γεγονότα για να αναγκάσουμε τα επίσημα ΜΜΕ να τη δημοσιεύσουν. Καλούμε όλους τους Έλληνες να παράσχουν ηθική και ανθρωπιστική στήριξη στους κατοίκους της Μαριούπολης και σε ολόκληρο το Ντονμπάς.
Μόνο ο σεβασμός και η αναγνώριση της ελεύθερης επιλογής των κατοίκων της πολυεθνικής Κριμαίας στο δημοψήφισμα της 16ης Μαρτίου 2014, καθώς και των κατοίκων Λαϊκών Δημοκρατιών του Ντονέτσκ και του Λουγκάνσκ, θα οδηγήσει σε παύση των εχθροπραξιών.
Καλούμε κάθε Έλληνα στον κόσμο να σεβαστεί την επιλογή μας και να αναγνωρίσει την Κριμαία ως μέρος της Ρωσίας, καθώς και Λαϊκές Δημοκρατίες του Ντονέτσκ και του Λουγκάνσκ ως ανεξάρτητα κράτη.

25 Μαρτίου 2022 Σεβαστούπολη
Κριμαία - Ρωσία

Ριζίτικο "Σαν αποθάνω θάψτε με" -ελληνική επική ποίηση από τα μυκηναϊκά χρόνια ως σήμερα...

Σε όλα τα μέρη που ζούσε ο Ελληνισμός υπάρχουν παρόμοιες παραλλαγές δημοτικών τραγουδιών που δε μπορεί να πει κανείς ποια ενέπνευσε την άλλη, δείχνουν όμως την ενιαία κοσμοαντίληψη και αλληλοεπηρεασμό των μερών του Ελληνισμού, όταν αυτός ήταν δημιουργός του δικού του, του λαϊκού-λαογέννητου πολιτισμού. Να μια παραλλαγή ίδιου με το Κρητικό Ριζίτικο αυτό νοήματος, από τον Πόντο, την οποία κατέγραψε η αείμνηστη μεγάλη λαογράφος Δόμνα Σαμίου:
Αν αποθάνω, θάψον με σ’ έναν ψηλόν ραχόπον
ν’ ακούω τσoπάν σύριγμαν και τουλουμί1 λαλόπον,
ν’ ακούω τσoπάν σύριγμαν και γαβαλί λαλόπον.
Ραχόπα μ’ ντο συρίζετε, ποτάμια ντο βοάτε
θα έρτε και διαβαίν’ τ’ αρνί μ’ και ν απ’ εσάς φοάται.
Να, σαν εσάς ψηλά ραχιά, πάντα χλωροφοράτε2
διαβαίνε χρόνια και καιρούς, καμίαν ’κι γεράτε.

Nεοελληνική απόδοση:
Αν πεθάνω, θάψτε με σ’ ένα ψηλό βουνό
ν’ ακούω σφύριγμα τσοπάνου και τουλουμιού φωνούλα
ν’ ακούω σφύριγμα τσοπάνου και φλογέρας φωνούλα.
Βουνά μου, γιατί σφυρίζετε, ποτάμια γιατί βοάτε
θα έρθει και θα διαβεί η αγάπη μου και σας φοβάται.
Χαρά σε σας, ψηλά βουνά, πάντα «φοράτε» πράσινα
περνάνε χρόνια και καιροί, ποτέ δεν γερνάτε.

1τουλούμι: αγγείον, άσκαυλος
2χλωροφοράτε: «φοράτε» τη χλωρίδα, πρασινίζετε
ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ: Πόντος ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ: Φιλοσοφικό ΡΥΘΜΟΣ: 5σημος/9σημος.

-Και το παμπάλαιο χανιώτικο ριζίτικο:

Σαν αποθάνω θάψτε με σε δροσερό λαγκάδι
σε μια μεριά του τάφου μου θέλω ένα παραθύρι
να μπαίνει ο ήλιος το ταχύ δροσιός το μεσημέρι
και το φεγγάρι τση νυχτιάς.
-Ο καθηγητής Kλασικής Φιλολογίας Ιωάννης Προμπονάς έχει συντάξει μελέτη («Ελληνική επική ποίηση από τα μυκηναϊκά χρόνια ως σήμερα: έπη και δημοτικό τραγούδι, 1990»)
όπου παρουσιάζει «νήματα», όπως τα αποκαλεί, ιδεολογικά ή γλωσσικά, που συνδέουν την μια εποχή με την άλλη. Εντοπίζει επίσης φράσεις ή ημιστοίχια ίδιες μετρικά ή σημασιολογικά:

Αρχαία ποίηση
- ού πω παν είρητο έπος ότ’ αρ’ ήλυθον αυτοί. (Ιλιάδα, Κ, 540)

Νεοελληνική ποίηση
- το λόγο δεν απόσωσε και να κι ο Γιάννης που ηρτε (Θράκη)
- ακομη λόγος έστεκε και, νά τους, που προβαίνουν (Πάρος)
- τον λόγον άτ’ κ’ επλέρωσεν φουσάτον κατεβαίνει (Πόντος)
- ο λόος έν εντέλειωσεν τζ’ ο Κωνσταντάς ηφτάνει (Κύπρος)

(Επισημάνσεις Κ. Ντουντουλάκη)



Η παραποίηση από τον "απόστολο Παύλο" στίχων του Επιμενίδη περί Μίνωος και Κρητών

Παραθέτουν επιπόλαια κάποιοι ημιμαθείς αποσπασματικά έναν  στίχο  που ο σοφός  Επιμενίδης ο Κρης φέρεται ότι είχε γράψει σ΄ ένα ποίημα του, αποφεύγοντας να ψάξουν ποιο είναι όλο το ποίημα και τι πράγματι -άκρως αντίθετο από τον κακόβουλα απομονωμένο στίχο- σημαίνει αυτό. 



Αποσπούν λοιπόν την φράση που από τον Επιμενίδη είχε απομονώσει  εκ του πονηρού ο "απόστολος Παύλος", στην επιστολή του προς τον Τίτο. Προ του στίχου, έγραψε: 

"Είπε τις εξ αυτών ίδιος αυτών προφήτης" (άκου ...προφήτης ο σοφός Επιμενίδης!!!) "Κρήτες αεί ψεύσται, κακά θηρία, γαστέρες αργαί."



😏Αυτό είπε όμως ο Επιμενίδης;... Για να δούμε:
 Ο καθηγητής Rendel Harris διατύπωσε σε μια σειρά άρθρων του [2] τη θεωρία ότι οι στίχοι αυτοί προέρχονται από το ποίημα του Επιμενίδη Μίνως, το οποίο δε σώζεται, αλλά μετάφρασή του στα συριακά βρήκε στον σχολιασμό των Πράξεων των Αποστόλων του Isho’dad του Merv (περί το 850 μ.Χ.) και στο Gannat Busame. Ο Harris ανακατασκεύασε το ποίημα από τα Συριακά στα αρχαία Ελληνικά ως εξής:

Τύμβον ἐτεκτήναντο σέθεν, κύδιστε, μέγιστε,
Κρῆτες, ἀεὶ ψεῦσται, κακὰ θηρία, γαστέρες ἀργοί·
Ἀλλὰ σύ γ᾿ οὐ θνῇσκεις, ἕστηκας γὰρ ζοὸς αἰεί·
Ἐν γὰρ σοὶ ζῶμεν καὶ κινούμεθ᾿ ἠδὲ καὶ ἐσμέν

Στο σημείο αυτό ο Μίνως απευθύνεται στον Δία και του λέει πως οι Κρήτες τον θεωρούν θνητό, αλλά ότι είναι ψεύτες και αυτός είναι στην πραγματικότητα ..."αθάνατος". 
 (Πηγή: Wikipedia) 

ΔΗΛΑΔΗ ΟΙ ΚΡΗΤΕΣ -ΠΆΡΑ ΠΟΛΥ ΛΟΓΙΚΑ, ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΨΑΝ ΠΩΣ Ο ΜΙΝΩΣ ΕΙΝΑΙ ...ΑΘΑΝΑΤΟΣ, ΚΑΙ ...ΓΙ ΑΥΤΟ  Ο ΜΙΝΩΣ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΕΠΙΜΕΝΙΔΗ ΤΟΥΣ ΑΠΟΚΑΛΕΣΕ "ΨΕΥΤΕΣ"! 

Ο ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΤΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΝΌΗΜΆ ΤΟΥ ΤΟ ΡΗΘΕΝ (δε νομίζω να πίστευε πως όντως ήταν ...αθάνατος ο Μίνως, ούτε στον διάλογό του με τον ...Δία  ε;...) ΑΠΟΜΟΝΩΝΟΝΤΑΣ ΜΟΝΟ ΤΟΝ ΣΤΙΧΟ ΠΟΥ ΧΩΡΙΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΕΔΙΝΕ ΆΛΛΗ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣΕΙ ΤΟΥΣ ΚΡΗΤΕΣ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΤΟΝ ΠΙΣΤΕΨΑΝ ΚΙ ΑΥΤΟΝ ΑΛΛΑ ΕΠΕΜΕΝΑΝ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΩΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΟΥΣ...




Υπόψιν ότι κατά τον 19ο αιώνα διατυπώθηκε με βάση τη φράση του αυτή ότι τάχα "οι Κρήτες είναι ψεύτες",  το εξής αστείο λογικό παράδοξο, γνωστό και ως "παράδοξο του Επιμενίδη":

"Ο Επιμενίδης λέει ότι όλοι οι Κρήτες είναι ψεύτες.
Ο Επιμενίδης είναι Κρητικός.
Άρα ο Επιμενίδης λέει ψέματα.
Άρα οι Κρήτες λένε την αλήθεια.
Άρα και ο Επιμενίδης λέει την αλήθεια.
Άρα οι Κρήτες είναι ψεύτες.
Άρα ο Επιμενίδης λέει ψέματα.
Άρα οι Κρήτες λένε την αλήθεια."

 


Και για να κλείνουμε, ως επίλογος:
Το  ιδεολόγημα περί "συλλογικής φυλετικής ευθύνης" και ανόητο άλλοθι είναι για κάποιους που θέλουν να παρουσιάζονται σαν "οι καλοί και ανώτεροι"  και πολύ ακριβά το πλήρωσε η ανθρωπότητα από την αρχαιότητα ως τώρα είτε με θεωρίες όπως του "περιούσιου λαού" είτε με την άλλη όψη τους, των "αρείων"...
Και ποιοι είναι οι "καλοί" που υιοθέτησαν αυτές τις (σήμερα χαρακτηριζόμενες ως έκδηλα φασιστικές) απόψεις;

 Μήπως ο αγιοποιηθείς αργότερα από αιμοσταγείς δήθεν "χριστιανούς" Ρωμαίους αυτοκράτορες, διώκτης των γνήσιων-πρώτων-χριστιανών και λιθοβολητής του πρωτομάρτυρα Στέφανου; 
Καλό είναι να διαβάσει κανείς το σύγγραμμα του Νίκου Βεργίδη "Νέρων και Χριστός" ή της Λιλής Ζωγράφου την "Αντιγνώση" για το ποιος ήταν πράγματι ο Παύλος που "...είδε όραμα και από διώκτης έγινε ...κήρυκας" ενός αυτοκρατορικού χριστιανισμού. 
Τον οποίο επειδή δεν πίστεψαν οι Κρήτες έβγαλε τόση χολή εναντίον τους αλλοιώνοντας εντελώς  ακόμα και του Επιμενίδη τα περί Μίνωα και υπηκόων του γραφέντα...

Μήπως οι Αθηναίοι σφαγείς όλων των Μηλίων και Λεσβίων ανδρών και πωλητές ως δούλων των γυναικοπαίδων επειδή αποσκίρτησαν από το ΝΑΤΟ της εποχής, την "Αθηναϊκή Συμμαχία";;;... 

Μήπως οι Ρωμαίοι σφαγείς και εξαθλιωτές εκατομμυρίων ανθρώπων και θαυμαστές των μέχρι θανάτου μονομαχιών και θηριομαχιών;

 Μήπως οι αρχιεγκληματίες Ούνοι ναζί τους οποίους πολέμησαν οι Κρητικοί το 1941 και γιαυτό υπέστησαν τα πάνδεινα από αυτούς στην κατοχή ;

Και γιατί πλάι σ΄αυτή την φασιστική κατά Κρητών συλλήβδην φράση (μην το εξωραίζουμε, "Κρήτες αεί..." λέει το εμετικό απόφθεγμα, δεν λέει "ένιοι των Κρητών αεί..." δεν αντιπαρατίθενται εντελώς αντίθετοι και απόλυτα αποδείξιμων γραφτών πηγών χαρακτηρισμοί έντιμων,  παγκόσμιας και διαχρονικής εγκυρότητας ιστορικών και σοφών όπως του Ομήρου ή του Λυκούργου που εμπνεύστηκε την κοινωνική ισότητα των "Ομοίων" από τη μινωική νομοθεσία, ούτε καν λαμβάνεται υπ΄όψιν ότι η ελληνική μυθολογία τίμησε συμβολικά την Κρήτη ως λίκνο και τροφό και φύλακα του Δία, ότι οι δικαστές του Άδη ήταν οι ξακουστοί όσο κανείς άλλος Έλληνας για την δικαιοσύνη τους Κρήτες και Αιγεάτες αδερφοί Μίνως Αιακός και Ραδάμανθυς και αμέτρητα όσα άλλα τιμητικά της υπόληψης που απολάμβαναν οι Κρήτες (με όλα τα θετικά και αρνητικά τους φυσικά, άλλωστε "περιούσιες" φυλές ανθρώπων μόνο αρρωστημένα μυαλά αποδέχονται) από αρχαιοτάτων χρόνων;..

Ο Όμηρος γράφει για την Κρήτη και τους κατοίκους της:

«Μια χώρα, η Κρήτη, μέσα βρίσκεται στο πέλαο το κρασάτο,
περίσσια πλούσια, θαλασσόζωστη, πανώρια
πολιτείες έχει ενενήντα μύριοι,
αρίφνητοι ζουν πάνω άνθρωποι,
κι είναι πολλές οι γλώσσες τους, ανάκατες.
Θρέφει Αχαιούς η Κρήτη, και βέρους Κρητικούς αντρόκαρδους, και Δωριείς,
που ζούνε σε τρεις φυλές,
κι ακόμα Κύδωνες και Πελασγούς αρχόντους.
Ανάμεσά τους η Κνωσός, μεγάλη πόλη, όπου βασίλευε άλλοτε ο Μίνως,
στα εννιά του χρόνια του μεγάλου Δία αγαπημένος,
πατέρας του πατέρα μου, του αντρείου Δευκαλίωνα -
ο Δευκαλίων μ᾽ έσπειρε, μαζί και τον Ιδομενέα βασιλιά. .»
(Ομήρου Οδύσσεια τ 172-181, μετ. Δ.Ν. Μαρωνίτης)