Παρασκευή 2 Οκτωβρίου 2020

Ελευθερία και Ανθρώπινες σχέσεις: Μια υπέροχη ανάλυση του Αλμπέρ Καμύ

 

Η ουσία των ανθρώπινων σχέσεων κατά τον Αλμπέρ Καμύ


    Η ουσία των ανθρώπινων σχέσεων κατά τον Αλμπέρ Καμύ

    Καταρχάς, ας κάνουμε μία μικρή εισαγωγή στη φιλοσοφία του Αλμπέρ Καμύ (παρότι ο ίδιος σε καμία περίπτωση δεν θα αυτοαποκαλούνταν φιλόσοφος, αλλά καλλιτέχνης). Έχουμε να κάνουμε με τον «πιο ευγενικό, τον πιο πράο, τον πιο καλοσυνάτο άνθρωπο του κόσμου. Τον ονειροπόλο, τον ευαίσθητο, τον ποιητή, τον φιλόσοφο, που βρήκε ευθύς τον δρόμο της καρδιάς μας…»,

    όπως τον χαρακτήρισε η Λητώ Κατακουζηνού όταν τον γνώρισε. Προκαλούν σίγουρα ευχάριστη εντύπωση οι εν λόγω χαρακτηρισμοί για τον άνθρωπο που έγραψε τον «Επαναστατημένο Άνθρωπο», και που ανέδειξε την ελευθερία ως το αιθέριο έλαιο της ανθρώπινης ύπαρξης.

    Συγγραφέας, ηθοποιός, σκηνοθέτης, φιλόσοφος, πολιτικοποιημένος (με ουσιαστικό τρόπο), ο Καμύ αποτελεί σίγουρα ένα από τα μεγαλύτερα πνεύματα του 20ου αιώνα. Άφησε πίσω του αριστουργήματα, μεταξύ των οποίων είναι ο «Ξένος», η «Πανούκλα» και η «Πτώση», και με κάθε του έργο κλόνισε κάθε λογής στερεότυπα, είτε προσωπικού είτε κοινωνικού επιπέδου – ή, μάλλον, και των δύο ταυτοχρόνως. Η επαφή με τα έργα του θέτουν τον αναγνώστη αντιμέτωπο με  προσωπεία και είδωλα του εαυτού του, τον αναγκάζουν να αντικρίσει κατάματα την υποκρισία του, μέσα από τα κύματα ειλικρίνειας με τα οποία λούζει ο Αλμπέρ κάθε γράμμα, λέξη και παράγραφό του. 

    Τώρα θα έρθουμε σε επαφή με ένα από τα πιο σημαντικά και ενδιαφέροντα αποφθέγματά του, και θα επενδύσουμε πάνω σε αυτό:

    «Μην περπατάς πίσω μου· δεν πρόκειται να ηγηθώ. Μην περπατάς μπροστά μου· δεν πρόκειται να ακολουθήσω. Απλώς περπάτα δίπλα μου, σαν φίλος μου».

    Πόσο ιδιαίτερη και πρωτάκουστη σκέψη σε μία εποχή όπου οι διαπροσωπικές σχέσεις έχουν καταντήσει ολότελα σχέσεις εξουσίας, χρηστικότητας, επαγγελματικού ενδιαφέροντος και «συγγενικής αδιαφορίας». Σε μία εποχή σαν τη δική μας, όπου η προσωπική επαφή είναι εξολοκλήρου επιφανειακή και συσχετισμένη με ένα πυραμιδικά συστήματα δύναμης και επιρροής. Στην εποχή που βοηθάς για να βοηθηθείς, που δίνεις για να λάβεις, που θέλεις για να σε θέλουν και που είσαι για να είναι. 

    «Μη περπατάς πίσω μου΄ δεν πρόκειται να ηγηθώ».

    Όλοι λίγο πολύ φαντασιωνόμαστε την εξουσία· άλλοι λιγότερο, άλλοι περισσότερο. Όχι φυσικά την εξουσία πάνω στον εαυτό μας ―κάτι που κατάντησε να μας είναι τόσο σκοτεινό και άγνωστο― αλλά την εξουσία πάνω σε πρόσωπα, καταστάσεις και συνθήκες της εξωτερικής μας πραγματικότητας. Κατά κάποιο τρόπο, έχουμε φτάσει στο σημείο να συσχετιζόμαστε και να αυτοπροσδιοριζόμαστε εντός της ζωής μας μέσω της επιρροής που ασκούμε, μέσω της δυνατότητάς μας δηλαδή να επιβάλλουμε τα θέλω μας και να καλύψουμε τις επιθυμίες μας. «Είμαι αυτός που είμαι επειδή επιβάλλω το θέλω μου»· ιδού η πιο ηχηρή άποψη του σύγχρονου εγώ, που πλάθεται και δίνει μορφή στον εαυτό του χάρις στον πηλό της καταπίεσης και της παρέμβασης. Όπως ανέφερε και ο Νίτσε:

    «Η ζωή η ίδια είναι θέληση για δύναμη»

    Ο Φρίντριχ φυσικά, με το απαράμιλλη ψυχική ευαισθησία του, απλώς αντιλήφθηκε αυτή την αρρώστια της ανθρώπινης ψυχής και την παρουσίασε, σε καμία περίπτωση όμως δεν την υποστήριξε ― ή μάλλον, πράγματι την «υποστήριξε», αλλά σε ένα πλαίσιο που δύσκολα αντιλαμβανόμαστε με τον τρόπο που έχουμε μάθει να σκεφτόμαστε. Ο Ζαρατούστρα του κηρύσσει την εξουσία πάνω στον εαυτό μας, τον αγώνα ενάντια στις αυτοκαταστροφικές τάσεις μας, τη μάχη της προσωπικής χαράς κατά της αρρώστιας ― ο Νίτσε ήταν καθολικά υποκειμενικός και όλη του η φιλοσοφία «χορεύει» μέσα στα έγκατα του πιο προσωπικού μας «είναι». Αν την πάρουμε από εκεί, από τη φυσική της θέση, και την εφαρμόσουμε σε συλλογικό/κοινωνικό επίπεδο, όπως αυτό των διαπροσωπικών σχέσεων, τα αποτελέσματα θα είναι καταστροφικά. Γι’ αυτό πολλοί και τον παρερμήνευσαν και του κόλλησαν μέχρι και τη ταμπέλα του «ναζιστή». 

    Είμαστε λοιπόν σε θέση να πούμε όχι στην ―παραδόξως, εθελημένη― υποταγή των άλλων στο εγώ μας; Οι περισσότεροι άνθρωποι σήμερα είναι χαμένοι, μπλοκαρισμένοι, μετέωροι, άγνωστοι ως προς τον εαυτό τους, κι ως εκ τούτου μία ζωή ψάχνουν για δασκάλους, για σοφούς και για αυθεντίες. Έχουμε άραγε την απαραίτητη δύναμη να αντισταθούμε στον πειρασμό αυτής της υποτιθέμενης εξουσίας πάνω στους άλλους; Να πούμε όχι στα παρακάλια τους και να γελάσουμε μπροστά στα προσκυνήματά τους; 

    Έχουμε τη δύναμη να είμαστε κύριοι του εαυτού μας;

    «Μην περπατάς μπροστά μου· δεν πρόκειται να ηγηθώ»

    Επενδύοντας πάνω στη τελευταία παράγραφο της προηγούμενης ενότητας, είμαστε σε θέση να παρατηρήσουμε το χάος, καθώς και τη ―μη εποικοδομητική― σύγχυση, ως το πιο χαρακτηριστικό γνώρισμα της συντριπτικής πλειοψηφίας της σημερινής κοινωνίας. Παντού άνθρωποι χαμένοι, σε ένα ατελείωτο κυνήγι νοήματος, σε διαρκή αναζήτηση ενός «ανώτερου» και «αληθινού» εαυτού, που ψάχνουν με τρεμάμενα πόδια και απαράμιλλο άγχος τη θέση τους μέσα σε αυτόν τον κόσμο. Άνθρωποι που δεν ξέρουν τι είναι, και που αντί να επωφεληθούν της άγνοιάς τους, καταφέρνουν να μετατρέψουν αυτό το μοναδικό εργαλείο της συνείδησης στη γκιλοτίνα που αποκεφαλίζει καθημερινά το «είναι» τους. 

    «Το νόημα της ζωής είναι απλώς να είσαι ζωντανός. Είναι τόσο καθαρό και τόσο αυτονόητο και τόσο απλό. Αλλά, παρόλα αυτά, όλοι τρέχουν τριγύρω μέσα στον πανικό, λες και χρειάζεται να επιτύχουν κάτι πέρα από αυτό που είναι»

    Αυτό είναι ένα απόφθεγμα του Άλαν Γουάτς, ενός σπουδαίου δυτικού φιλοσόφου του εικοστού αιώνα, που «μετέφρασε» αποτελεσματικά στο πλαίσιο σκέψης του δυτικού ανθρώπου μερικές από τις σημαντικότερες ιδέες και έννοιες της Ανατολίτικης φιλοσοφίας (κυρίως από τον χώρο του Ζεν και του Ταοϊσμού). Προφανώς και δεν έχουμε να κάνουμε με μία ολοκληρωτική εκμηδένιση της ζωής, δεν εννοεί απλώς ο Γουάτς πως: «Τίποτα δεν υπάρχει, δεν είσαι τίποτα, άραξε…». Αυτή η ακραία κυνική (με τον σύγχρονο ορισμό του «κυνικού»), αυτή η ηλιθιωδώς σκεπτικιστική άποψη για τη ζωή, προφανώς και δεν οδηγεί πουθενά. Δεν υπάρχει λόγος να εξοστρακιστεί κάθε νόημα από τη ζωή και την ύπαρξη, αλλά το πρόβλημα είναι πως έχουμε αρπάξει με μανία το «είναι» μας με λύσσα, και προσπαθούμε ξεζουμίζοντάς το να αντλήσουμε από αυτό ολόκληρους ωκεανούς υποτιθέμενης «αξίας» και «ουσίας». Ψάχνουμε τον Θεό, το «μυστικό», τον «ανώτερο εαυτό» μας, τον «Πλατωνικό Έρωτα», τον «Ιδεατό Κόσμο», την ανυπέρβλητη σοφία, κι άλλες λοιπές μπούρδες που απορρέουν είτε από αστεία βιβλία αυτοβοήθειας, είτε από καταστροφικά θρησκευτικά δόγματα που απευθύνονται σε ανθρώπους που έχουν πνευματικότητα αμοιβάδας και τσεκαρισμένη ολόκληρη τη λίστα των σύγχρονων ψυχικών νοσημάτων. 

    Όλοι ξεχάσαμε το μέτρο. Δεν χρειάζεται να είναι η ζωή ανούσια για να μη σε βασανίζει, και δεν χρειάζεται να υπάρχει Θεός που να σε κρίνει για να έχεις αξία. Υπάρχει αρκετή ομορφιά, αρκετή χαρά, λύπη (όχι, δε χρειάζεται να τη ξορκίζουμε τη λύπη) και μπόλικα πράγματα να είσαι και να πράττεις. Το να «είναι κανείς αυτό που είναι», το να σκαλίζει δειλά―δειλά το γλυπτό του «είναι» του – αυτό όχι απλώς αρκεί, αλλά είναι μοναδικό.

    Και μόνο έτσι κάποιος μπορεί να ξεφύγει από τη φυλακή των ανθρώπων του. Μόνο έτσι κάποιος παύει να είναι υπόδουλος, αλλά ίσος με τους γύρω του. Μόνο έτσι δύναται να γίνει φίλος. 

    «Απλώς περπάτα δίπλα μου, σαν φίλος μου»

    Κάπως έτσι φτάνουμε στο τελευταίο σκέλος του αποφθέγματος του Καμύ. Η ιδέα του φίλου έχει συζητηθεί πολλάκις από τεράστιους στοχαστές (π.χ. Αριστοτέλης, Νίτσε), όμως εδώ ο Αλμπέρ τη χρησιμοποιεί στην πιο ελεύθερη μορφή της. 

    Ο φίλος για τον Καμύ είναι πρωτίστως ελεύθερος. Ελεύθερος από την εξωγενή εξουσία πάνω στους άλλους και την ενδογενή υποδούλωση του εγώ του στους άλλους. Δεν διατάζει και δεν υπακούει· είναι επαναστάτης, με όλη τη σημασία της λέξεως – σε κάθε λέξη του ζευγαρώνει φυσικά το μεγαλύτερο Ναι και το μεγαλύτερο Όχι. Δεν αποδέχεται, μα δεν αρνείται κιόλας. Απλώς είναι. Όπως είπε ο Διογένης της Σινώπης στον Μέγα Αλέξανδρο, όταν ο φοβερός κατακτητής προσφέρθηκε να ικανοποιήσει οποιαδήποτε επιθυμία του: 

    «Φύγε απλώς από μπροστά μου, μου κρύβεις τον ήλιο»

    Δεν μπορεί να περπατήσει μπροστά σου, γιατί δεν βρίσκει λόγο να σου κρύψει τον ήλιο. Δεν μπορεί να περπατήσει πίσω σου, γιατί του κρύβεις εσύ τον ήλιο. Δίπλα σου, κοντά σου, μαζί σου, αυτή μονάχα είναι η θέση που ξέρει, η μόνη που δεν νιώθει άβολα, η μόνη συνθήκη στην οποία αυτός δύναται να είναι ο εαυτός του και η μόνη στην οποία εσύ είσαι ο εαυτός σου.

    Η έννοια της «φιλίας» ωστόσο έχει «βιαστεί» νοηματικά από τη σύγχρονη κοινωνία, μέχρι που στο πλαίσιο των συναισθηματικών σχέσεων αποτελεί πλέον προσβολή. Ο άνθρωπος έφτασε να ακούει τον σύντροφό του να τον αποκαλεί «φίλο» και να αισθάνεται άβολα, λες και μειώνεται η υπόστασή του εντός της σχέσης, μιας και νιώθει ότι υποβιβάζεται το συναισθηματικό επίπεδό της. Έχουμε πιστέψει σε έναν τόσο αρρωστημένο, ιδεατό και ενστικτώδη έρωτα, μέσα στον οποίο δεν υπάρχει χώρος για τον σεβασμό και την ουσιώδη επικοινωνία, για τη βαθιά κατανόηση και ειλικρινή επαφή που προσφέρει η φιλία. 

    «Δεν είναι η έλλειψη αγάπης, αλλά η έλλειψη φιλίας που κάνουν τους γάμους αποτυχημένους»  Νίτσε

    Είναι όμως πολύ εύκολο να μπερδευτούμε με όλες αυτές τις έννοιες και τους ορισμούς και να χάσουμε το νόημα. Ο Αλμπέρ Καμύ όμως είναι αφοπλιστικά απλός και δεν μας αφήνει περιθώρια να δουλεύουμε τον εαυτό μας (παρότι φυσικά μπορούμε να το κάνουμε, το δικαίωμα στη βλακεία είναι από τα πιο θεμελιώδη δικαιώματα του ανθρώπου).

    Μην ψάχνεις δούλους. Μη ζητάς δασκάλους. Δεν υπάρχουν ― στη καλύτερη των περιπτώσεων να καταντήσεις εσύ δούλος του εγώ σου ή φαντασμένος δάσκαλος μερικών ανίδεων. 

    Να είσαι ο εαυτός σου, και να είσαι απλώς αυτός που είσαι με τους άλλους. Αυτή είναι η ουσία των ανθρώπινων σχέσεων.

    ***

    Δημήτρης Δημαρέλος

    Πηγήkammenatetradia 05.09.2017

    SADENTREPESE-ΣΑΔΕΝΤΡΕΠΕΣΑΙ !!!: ΟΔΗΓΟΣ ΚΑΣΤΕΛΙΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ 1913-1929

    SADENTREPESE-ΣΑΔΕΝΤΡΕΠΕΣΑΙ !!!: ΟΔΗΓΟΣ ΚΑΣΤΕΛΙΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ 1913-1929:  Ιστορία-Αρχές-Επαγγελματίες του Καστελιού Κισάμου κατά τα έτη 1913-1929)  Με το φύλλο της εφημερίδας «Κυριακάτικη Δημοκρατία» της 27-1-20...

    Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2020

    COVID – O ιός του φόβου, Giulio Tarro.Ένα καταπληκτικό βιβλίο, επιστημονικό πόνημα ενός κορυφαίου επιστήμονα

     

    COVID – O ιός του φόβου, Giulio Tarro... Η ψευδοεπιστήμη που διαστρεβλώνει την πραγματικότητα προκειμένου να διατηρεί την εξουσία...


    Σχολιάζει ο Νίκος Κλειτσίκας

    Giulio TarroCOVID – O ιός του φόβου, ένα καταπληκτικό βιβλίο, επιστημονικό πόνημα ενός κορυφαίου επιστήμονα... τώρα σε...
    ελληνική έκδοση από τον εκδοτικό οίκο "Εκδόσεις 24γραμματα", που τόλμησε αυτή την έκδοση κι ανατρέπει όσα μέχρι σήμερα διαδίδουν οι τρομολάγνοι των ΜΜΕ κι οι "καθεστωτικοί επιστήμονες" των πολυεθνικών φαρμακοβιομηχανιών.
    Η επικαιρότητα αυτής της εκδοτικής προσπάθειας συνίσταται και στην εγκληματική απόφαση να έχουμε υποχρεωτική τη μάσκα στα νηπιαγωγεία και τα σχολεία μας, μιας κι ο Καθηγητής Giulio Tarro διατυπώνει καθημερινά στην Ιταλία τους κινδύνους για την υγεία των παιδιών από την υποχρέωση της μάσκας στις σχολικές αίθουσες [Βλέπε σε: Η υποχρεωτικότητα είναι μία δηλητηριώδης παράνοια! Υποχρεωτική η μάσκα από το νηπιαγωγείο στα σχολεία].
    Για τον Καθηγητή Giulio Tarro, αλλά και το συγκεκριμένο βιβλίο του που είναι μια μεγάλη εκδοτική επιτυχία (best seller) στη γειτονική Ιταλία, έχουμε αναφερθεί [Βλέπε, 1 Ιούλη 2020, σε: "Κορωνοϊός - Ο ιός του τρόμου"... Πάταγος στην Ιταλία από τις αποκαλύψεις!].
    Για τον καθηγητή Giulio Tarro και τις απόψεις του είχαμε μάλιστα σημειώσει στις 18 Απρίλη 2020, σχετικό σε: Covid- 19: "Ψυχοαστυνομία"... "Επιστήμονες" πλασιέ "Big Pharma".

    Από την εισαγωγή του βιβλίου:
    (…) Η ανάγκη για την συγγραφή αυτού του βιβλίου γεννήθηκε από όλα αυτά που δυστυχώς συνέβησαν και βιώσαμε όλοι. Επίσης από τη πικρία και τον θυμό που ένοιωσα όταν διεπίστωσα τον καιροσκοπισμό των τόσων «Ειδικών» χωρίς να έχουν καμία επιστημονική τεκμηρίωση, τώρα φοβούνται ότι θα έχουμε προσεχώς την επιστροφή ενός ολέθριου καταστροφικού κύματος του covid-19. Δηλώνουν επίσης με την διαπιστωμένη δουλοπρέπεια τους, ότι είναι ενθουσιασμένοι και ευχαριστημένοι για την μέχρι τώρα αντιμετώπιση της επιδημίας καθώς και πολύ υπερήφανοι για τα νέα κατασταλτικά και άχρηστα επιστημονικώς μέτρα που πρόκειται να πάρουν και για την ενεργοποίηση πρώτα από όλα του υποχρεωτικού αντιγριπικού εμβολιασμού, που είναι ήδη αποτυχημένος για ολόκληρο τον πληθυσμό. Την ίδια πικρία και τον ίδιο θυμό αισθάνομαι για
    τους τόσους πολλούς ανθρώπους που μεταμορφώθηκαν από τον υπερβολικό τρόμο που έσπειρε η Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης και τους κατέστησε υποχονδριακές μαριονέτες, των οποίων τα νήματα κινούν πάλι οι «Ειδικοί» που αναφέραμε πιο πάνω. Πικρία επίσης ένοιωσα για μια υποδούλωση που ολοκληρώθηκε με τα πατριωτικά άσματα που τραγουδιόντουσαν από τα μπαλκόνια κατά του «μεγάλου εχθρού ιού», ένα φαινόμενο διαφωτιστικό για το πόσο επιρρεπής είναι η κοινωνία μας στην χειραγώγηση από ψεύτικη πληροφορία, που διακινεί η εξουσία και η ψευδοεπιστήμη που διαστρεβλώνει την πραγματικότητα προκειμένου να διατηρεί την εξουσία τους. Ένα φαινόμενο δηλαδή που μας στέλνει πίσω σε ένα ανάλογο γεγονός που συνέβη 100 χρόνια πριν. 
    (…)


    Γλωσσική διασκευή και επιστημονική επιμέλεια: Ανδρέας Γιαννουλόπουλος, καρδιολόγος – πνευμονολόγος.
    Μετάφραση: Λένα Ιωαννίδη.
    Τόπος και χρονολογία πρώτης έκδοσης: Αθήνα, Σεπτέμβριος 2020
    ISBN: 978-618-201-034-1
    Σελίδες: 250
    Εκδόσεις: Εκδόσεις 24γραμματα / Γιώργος Δαμιανός
    Διεύθυνση/Κεντρική Διάθεση: Λ. Πεντέλης 77, Χαλάνδρι 152 34
    Τηλ.: +30 210 612 70 74
    Email: info@24grammata.com
    Web site / e-shop: www.24grammata.com

    «34.561 νεκροί στην Ιταλία
    Ο covid-19 έφερε καλό στην Ιταλία:
    κανένας θάνατος από καρκίνο,
    κανένας θάνατος λόγω μεγάλης ηλικίας,
    κανένας θάνατος από σπάνια ασθένεια,
    κανένας θάνατος από καρδιακή προσβολή,
    κανένας θάνατος από ιό νοσοκομείου,
    κανένας θάνατος από λευχαιμία...
    μόνον covid-19 .
    Έτσι, μόλις βρούμε το εμβόλιο, θα είμαστε αθάνατοι!

    Σχετικά με τις παρελθούσες και μελλοντικές παραφροσύνες μιας έκτακτης ανάγκης»

    Καθηγητής Πανεπιστημίου Νάπολης Ιταλίας Giulio Tarro, βραβευμένος στις ΗΠΑ το 2018 ως ο “Καλύτερος ιολόγος της χρονιάς” κι ένας από τις κορυφές ιολογίας στον πλανήτη. Υποψήφιος για Νόμπελ Ιατρικής το 2015, απομόνωσε πρώτος το στέλεχος της χολέρας όταν ξέσπασε η επιδημία στη Νάπολη, μαθητής και βοηθός του Albert Sabin, πατέρα του εμβολίου εναντίον της πολιομυελίτιδας...

    press-gr. 9/16/2020 01:05:00 μ.μ.)

    Έλληνες ιατροί υπερασπίζονται την αλήθεια, ενάντια στους πραιτοριανούς της με πρόσχημα τον κόβιντ σύγχρονης επιστημονικής βαρβαρότητας!..

     

    ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ, σπάει η ομερτά! Οι Έλληνες ιατροί υπερασπίζονται την αλήθεια απέναντι στους πραιτοριανούς της σύγχρονης επιστημονικής βαρβαρότητας...

     


    Έλληνες ιατροί υπερασπίζονται την αλήθεια, ενάντια στους πραιτοριανούς της σύγχρονης επιστημονικής βαρβαρότητας!..

    Ανακοίνωση

    Ολόκληρη  η ανθρωπότητα απ' άκρου εις άκρον της γης βιώνει σήμερα μία πρωτόγνωρη  και ταυτόχρονα ασύμμετρη απειλή με απρόβλεπτες και καταστροφικές  συνέπειες. Κινδυνεύει δηλαδή η ίδια η υπόσταση του ανθρώπου ως είδος, ο  τρόπος ζωής του, η ελευθερία του, ο τρόπος διακυβέρνησης του και η  απρόσκοπτη επιβίωση του γενικότερα.
    Λόγω  των έκτακτων αυτών κοινωνικών συνθηκών, αναγκών και προβλημάτων, που  έχουν προκύψει στη χώρα μας, αλλά και σ' ολόκληρο τον κόσμο, η Ελληνική  επιστημονική κοινότητα παρακολουθεί νυχθημερόν την αρχή, την πορεία και  την εξέλιξη αυτής της ιδιότυπης και ιδιόμορφης εφιαλτικής απειλής.
    Οι Έλληνες  επιστήμονες και ιδιαίτερα οι γιατροί, που αφουγκράζονται άγρυπνα τα  σοβαρά αυτά προβλήματα των κοινωνιών όλου του κόσμου, που βρίσκονται σε  απόγνωση ενεργοποιούνται, συγκεντρώνονται, συσκέπτονται, ενώνουν τις  δυνάμεις τους και ζητούν την βοήθεια, την συμπαράσταση και τη συνεργασία  ολόκληρης της παγκόσμιας επιστημονικής κοινότητας, προκειμένου να  αντιμετωπισθεί άμεσα και με τον καλύτερο επιστημονικό τρόπο ο εφιάλτης  της πανδημίας του κορωνοϊού.
    Οι Έλληνες επιστήμονες που  παρακολουθούν επίσης έκπληκτοι την καθημερινή πλημμυρίδα και τον  καταιγισμό της παραπληροφόρησης, της επιστημονικής αντινόησης, της  αναίσχυντης και της απροκάλυπτης προπαγάνδας, την τρομοκρατία και τους  εκβιασμούς των αργυρώνητων Μ.Μ.Ε., τα οποία σκορπίζουν καθημερινά φόβο,  τρόμο, σύγχυση και απόγνωση, δημιουργώντας ένα φθοροποιό για την υγεία  των ανθρώπων στρες.
    Αποφασίζουν  σήμερα την διοργάνωση και την πραγμάτωση μιας διημερίδας σ' επείγουσα  βάση στον Ιατρικό Σύλλογο της Αθήνας στις 19 -20 Σεπτεμβρίου με  συμμετοχή, αρωγή και συμπαράσταση όλων των κλάδων και των ειδικοτήτων  της σύγχρονης επιστήμης και τεχνολογίας, με αποκλειστική θεματολογία την  πανδημία του κορωνοϊού.
    Η  πρόσκληση, η συμπαράσταση και η παρουσία κορυφαίων καθηγητών και  ερευνητών από όλες τις χώρες του κόσμου θεωρήθηκε αναγκαία και  απαραίτητη, λόγω της κρισιμότητας της κατάστασης.
    Οι  ξένοι επιστήμονες έχουν ήδη προσκληθεί για να συμμετάσχουν, διότι η  πλανητική αυτή απειλή φαίνεται να είναι η απαρχή πολλών δεινών για  ολόκληρη την ανθρωπότητα.
    Στον  Ιατρικό Σύλλογο Αθήνας στήνονται επομένως οι νέες Θερμοπύλες με την  ανωτέρω επιστημονική πανστρατιά και πού θα είναι εξοπλισμένοι με την  πυρηνική δύναμη της ηθικής και της  δεοντολογίας της επιστήμης, για να σταθούν απέναντι, ν' απαντήσουν, ν'  απομυθοποιήσουν και να συντρίψουν μ' επιστημονικά επιχειρήματα τους  πραιτοριανούς της σύγχρονης επιστημονικής βαρβαρότητας, που δεν επέλεξαν  τον δρόμο της Αρετής και της Σοφίας στην επιστήμη τους, αλλά τον  ολισθηρό δρόμο της διαφθοράς και της πανουργίας.
    Σ'  αυτή την ιστορική αναμέτρηση πρέπει να διαλυθούν τα σκοτάδια του νέου  πνευματικού μεσαίωνα και των σύγχρονων ιερατείων και να γίνει η αρχή  ενός πραγματικού Διαφωτισμού για όλες τις κοινωνίες των ανθρώπων και για  όλους τους λαούς.
    Πρέπει  να συντρίψουμε την βαρβαρότητα του κοινωνικού δαρβινισμού, που προκαλεί  και παράγει αρρώστιες, επιδημίες και νοσηρότητα. Ο κοινωνικός  δαρβινισμός είναι πολέμιος της ανθρώπινης φύσης. Έχει επιβληθεί με βία,  με παραπληροφόρηση και όχι με επιλογή.
    Να  υιοθετήσουμε στη συνέχεια ένα πολιτικό - οικονομικό μοντέλο σ' όλες τις  κοινωνίες που θα ισορροπεί τον άνθρωπο με τη φύση και θα έχει  τοποθετήσει στην κορυφή της πυραμίδας των κοινωνικών αξιών μόνο την  τρίμορφη θεότητα της γνώσης, της υγείας και της Ιπποκράτειας πρόληψης.
    Τέλος  η πρωτοβουλία αυτή των Ελλήνων επιστημόνων για μία παγκόσμια  συστράτευση των δυνάμεων της επιστήμης, για την αντιμετώπιση αυτής της  νοσηρότητας και της δυστυχίας, είναι απόρροια και υποχρέωση που πηγάζουν  από τον κοινωνικό ρόλο που επωμίζεται ο κάθε επιστήμονας και είναι ν'  αφουγκράζεται τα προβλήματα της κοινωνίας, να τα επεξεργάζεται  επιστημονικά, στη συνέχεια να ενημερώνει με δημόσιο λόγο τους πολίτες  και τέλος να παρεμβαίνει υπό μορφήν υποχρεωτικής εντολής στις εκάστοτε  κυβερνήσεις, δίδοντας τις ενδεδειγμένες επιστημονικά λύσεις για την  αντιμετώπισή τους, θωρακίζοντας έτσι με τον καλύτερο τρόπο τις κοινωνίες  των ανθρώπων.
    Θεματολογία:
    Ποια  πρέπει να είναι η υποδομή και οργάνωση των συστημάτων υγείας και της  ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης για την αντιμετώπιση των επιδημιών
    Οι  πολιτικοί - οικονομικοί σχεδιασμοί και η οργάνωση των συστημάτων υγείας  σε πρωτοβάθμιο και δευτεροβάθμιο επίπεδο, για την πρόληψη των ασθενειών  και την αντιμετώπιση επιδημιών.
    Η παραγωγή και αξιολόγηση ασφαλών φαρμάκων για την υποστήριξη των ανθρώπων που ασθενούν από τη λοίμωξη του κορωνοϊού.
    Ποια  τα απαιτούμενα επιστημονικά μέτρα προστασίας και προφύλαξης για τον  περιορισμό της επέκτασης και της διασποράς μιας επιδημίας στον πληθυσμό  της χώρας ή και των άλλων χωρών.
    Τρόποι  ανίχνευσης και προσδιορισμού όλων των ευπαθών ομάδων του πληθυσμού, που  είναι ευάλωτοι και κινδυνεύουν περισσότερο σε μία επιδημία. Ανάδειξη  της σημασίας και της αξίας
    α. των φυσικών θεραπειών
    β. όλων των τρόπων  ενίσχυσης του ανοσοποιητικού συστήματος και
    γ. τρόποι αποκατάστασης της  ακεραιότητας των φυσικών φραγμών του ανθρώπινου οργανισμού.
    Ποιες  οι επιπτώσεις στην σωματική και ψυχική υγεία του πληθυσμού από την  επιβολή μέτρων καθολικής καραντίνας καθολικού εγκλεισμού και καθολικής  κοινωνικής αποστασιοποίησης.
    Τρόποι  παραγωγής ασφαλών και αποτελεσματικών εμβολίων, που θα υπακούουν και  δεν θα παρεκκλίνουν από την Ιπποκράτεια αντίληψη του “ωφελέειν ή μη βλάπτειν” και των Ιπποκρατικών αρχών της ιατρικής γενικότερα.
    Οργανωτική επιτροπή του συνεδρίου:
    Τέσσερις παρατάξεις του Δ.Σ. Ιατρικού Συλλόγου Αθήνας.
    Ιατρικός Σύλλογος Πειραιά.
    Ιατρικός Σύλλογος Χανίων.
    Ιατρικός Σύλλογος Πύργου.
    Οι  επιστημονικοί εκπρόσωποι από τις 12 ειδικότητες της επιστήμης, που  αποτελούν τις επιτροπές της προληπτικής ιατρικής: (γιατρός, γεωπόνος,  εδαφολόγος, κτηνίατρος, βιολόγος, γενετιστής, χημικός,  περιβαλλοντολόγος, οικονομολόγος, νομικός, ενεργειακός μηχανικός,  τεχνολόγος τροφίμων καθώς  και εκπρόσωπος γεωργών, κτηνοτρόφων και  καταναλωτών)
    Η επιστημονική  επιτροπή Ενιαίας Υγείας του Πανελληνίου Κτηνιατρικού Συλλόγου, η διεθνής πλατφόρμα "Ασκληπιός Ενιαία Υγεία" καθώς και οι αντίστοιχες επιστημονικές επιτροπές για την ενιαία υγεία της Ευρώπης.
    Έχουν κληθεί για να μιλήσουν:
    Vandana Shiva καθηγήτρια πυρηνικής φυσικής, ακαδημαϊκός και καθηγήτρια φιλοσοφίας στην Ινδία
    Giulio Tarro υποψήφιος νομπελίστας καθηγητής ιατρικής και ιολογίας Ιταλία
    Peter Gotzsche Καθηγητής Ιατρικής Πανεπιστήμιο Κοπεγχάγης και Πρόεδρος του Cochrane Colaboration
    Sucharit Bhakdi Γερμανία
    Alberto Zangrillo καθηγητής πανεπιστημιακού νοσοκομείου San Raffaele Μιλάνο
    Stefano Montanari καθηγητής Νανοπαθολογίας Ιταλία
    Giuseppe De Donno καθηγητής πνευμονολογίας πανεπιστήμιο Πάντοβας
    Ιωάννης Ιωαννίδης καθηγητής ιατρικής πανεπιστήμιο Stanford
    Ιωάννης Καλαμπόκης καθηγητής παιδιατρικής, λοιμωξιολογίας και επιδημιολογίας.
    Αρετή Λάγιου καθηγήτρια επιδημιολογίας και λοιμωξιολογίας Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής
    Γιώργος Χρούσος καθηγητής της Ιατρικής και Ακαδημαϊκός
    Παπαγεωργίου Χαράλαμπος καθηγητής της Α' Πανεπιστημιακής Ψυχιατρικής κλινικής
    Ζέρβας Γιάννης καθηγητής ψυχιατρικής του Πανεπιστημίου Αθηνών
    Κωνσταντίνος Πάντος καθηγητής της φαρμακευτικής του Πανεπιστημίου Αθηνών
    Δημήτρης Κούβελας καθηγητής φαρμακολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
    Μιχάλης Κουτσιλιέρης καθηγητής της φυσιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών
    Γέμου Βασιλική Καθηγήτρια Ιατρικής Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
    Κατσαρός Νίκος Καθηγητής Χημείας Αθήνα
    Πετρής Κωνσταντίνος Βιοοργανομεταλλικός Χημικός Msc Σύμβουλος Ασφάλειας & Ποιότητας Τροφίμων, Τεχνικός Ασφαλείας
    Ευθυμιάδης Παναγιώτης Καθηγητής Γεωπονικής Αθήνα
    Βαρώτσος Ανδρέας Καθηγητής Οικονομίας και Γεωπονικής
    Levett Jeffrey Καθηγητής Προληπτικής Ιατρικής
    Γκίκας Βασίλειος Καθηγητής Κοινωνιολογίας ΗΠΑ Γερουσιαστής
    Αλεξανδρής Σταύρος Καθηγητής Γεωπονικής
    Κωλέττης Θεόφιλος Καθηγητής Καρδιολογίας
    Ρωμανός Γεώργιος Καθηγητής Ιατρικής
    Olalla Pedro Καθηγητής Φιλοσοφίας και επικεφαλής των αρχαιοελληνιστών Ευρώπης
    Βιτάκης Σπύρος Καθηγητής Καρδιολογίας
    Παπαμαρινόπουλος Σταύρος Καθηγητής Γεωφυσικής
    Πετράκης Δημήτριος Καθηγητής Ιατρικής
    Μέτσης Θεόδωρος Καθηγητής Πολυτεχνείου - Ενεργειακός Μηχανικός
    Κωνσταντινόπουλος Βασίλειος Καθηγητής Φιλοσοφικής Πρόεδρος Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσός
    Roy Steven Καθηγητής Φιλοσοφικής και Ιστορίας σε πανεπιστήμιο της Αγγλίας
    Τσιπάς Γεώργιος Καθηγητής Φιλοσοφίας και Πολιτικός Μηχανικός
    Τζάννη Μαρία Καθηγήτρια Κοινωνιολογίας Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
    Παγώνη Ματίνα Πρόεδρος ΕΙΝΑΠ
    Τζαμαλίκος Παναγιώτης Καθηγητής Πολυτεχνείου Θεσσαλονίκης
    Γρηγορόπουλος Γρηγόρης Κοσμήτορας ΕΜΠ Μηχανολόγος Ναυπηγός Περιβαλλοντολόγος
    Παππά  Αθανασία Πρόεδρος Ελλ. Εταιρείας Αντιρευματικού Αγώνα, Πρόεδρος  Συλλόγου Καρκινοπαθών, Πρόεδρος Συλλόγου ασθενών με Διαβήτη
    Γουδέβενος Γιάννης Καθηγητής Καρδιολογίας Πρόεδρος Ελληνικής Καρδιολογικής Εταιρείας
    Φιλντίσης Παναγιώτης Πρόεδρος Ελλήνων Φυσικών.
    Όλοι  οι ομιλητές έχουν ως κοινά χαρακτηριστικά, υψηλό επίπεδο γνώσης με  ολιστική αντίληψη και σεβασμό στην ηθική και την δεοντολογία της  επιστήμης που υπηρετεί τον άνθρωπο και την κοινωνία.
    Περιμένουμε την απάντησή σας και ποια μέρα και ποια ώρα θα θέλατε να μιλήσετε μέσω του διαδικτύου, έχετε άλλωστε τη δυνατότητα.
    Στη  συνέχεια αν μπορείτε να μας γνωρίσετε την ημέρα και την ώρα για να  είστε online να δεχτείτε ερωτήσεις από το συνέδριο στις ημερομηνίες 19  και 20 Σεπτεμβρίου 2020.
    Εάν  πάλι δεν έχετε τη δυνατότητα την ημερομηνία εκείνη να κάνετε την  τοποθέτησή σας, μπορείτε να ετοιμάσετε ένα βίντεο σε πρωθύστερο χρόνο να  μας το αποστείλετε.
    Σύντομα θα ανακοινωθεί  το αναλυτικό πρόγραμμα του συνεδρίου που θα μεταδοθεί ζωντανά στο διαδίκτυο.
    Για την οργανωτική επιτροπή του συνεδρίου, που θα είναι ταυτόχρονα και όλοι ομιλητές.

    Ανδρέας Γιαννουλόπουλος

    Καρδιολόγος - Πνευμονολόγος

    Υ.Γ. Λόγω  της κρισιμότητας της κατάστασης και των πολλών και απρόσμενων γεγονότων  και εξελίξεων πάνω στην πανδημία, η οργανωτική επιτροπή θα συνεχίσει να  είναι ενεργός και να συνεδριάζει και μετά το Σεπτέμβριο, με στόχο να  γίνονται νέες τηλεδιασκέψεις, τοποθετήσεις και ενημερώσεις για την  εκτίμηση των εξελίξεων.

    ΟΙ ΣΟΦΟΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΟΒΟ ΠΟΥ ΣΚΟΤΩΝΕΙ ΤΗ ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΖΩΗ ΟΠΩΣ ΕΠΙΔΙΩΚΕΙ Η ΚΟΡΩΝΟΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ

     

    ΟΙ ΣΟΦΟΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ-ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΟΒΟ ΠΟΥ ΣΚΟΤΩΝΕΙ ΤΗ ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ  ΖΩΗ ΟΠΩΣ ΕΠΙΔΙΩΚΕΙ Η ΚΟΡΩΝΟΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ Ο ΜΕΣΩ ΑΥΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΦΑΣΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΛΙΤ

     

    Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται, ζυγόν δουλείας, ας έχωσι·

    θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία.

    Ανδρέας Κάλβος

     

    Μην τους φοβάσαι. Στον φόβο σου ποντάρουν.

    Γιάννης Ρίτσος

     

    Βίος βίου δεόμενος ουκ έστιν βίος.

    Η ζωή που φοβάται τη ζωή δεν είναι ζωή.

    Μένανδρος, 4ος αιών π.Χ., Αρχαίος Έλληνας ποιητής

     

     

    Βλαξ άνθρωπος επί παντί λόγω επτοήσθαι φιλεί.

    Ο βλάκας θέλει να πτοείται με το παραμικρό.

    Ηράκλειτος, 544-484 π.Χ., Ίων φιλόσοφος

     

     

    Βέλτιον θανείν άπαξ ή διά βίου τρέμειν.

    Καλύτερα να πεθάνεις μια φορά παρά να τρέμεις από το φόβο σου μια ζωή.

    Αίσωπος, 620-560 π.Χ., Αρχαίος μυθοποιός

     

     

     

    Ο πολλοίς φοβερός ών, πολλούς φοβείται.

    Αυτός που προκαλεί φόβο σε πολλούς, φοβάται πολλούς.

    Αριστοτέλης, 384-322 π.Χ., Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος

     

     

    Φόβος μνήμην εκπλήσσει, τέχνη δε άνευ άλκης ουδέν ωφελεί.

    Ο φόβος ακυρώνει τη μνήμη, και η γνώση χωρίς θάρρος δεν ωφελεί σε τίποτα.

    Θουκυδίδης, 460-394 π.Χ., Αθηναίος ιστορικός

     

     

    Όστις εταίρους δέδοικε, δούλος ων λέληθεν εαυτόν.

    Όποιος φοβάται τους άλλους, γίνεται δούλος χωρίς να το καταλάβει.

    Αντισθένης, 445-360 π.Χ., Κυνικός φιλόσοφος

     

     

     

    Πάνω απ’ όλα μη φοβάσαι. Ο εχθρός που σ’ αναγκάζει να υποχωρήσεις, είναι φοβισμένος ο ίδιος εκείνη τη στιγμή.

    André Malraux

     

     

     

     

    Φόβος είναι η αντίδραση στην προσέγγιση της αλήθειας.

    Pema Chödrön

     

     

     

     

    Από όλους τους ψεύτες σ’ αυτόν τον κόσμο, μερικές φορές οι χειρότεροι είναι οι φόβοι μας.

    Rudyard Kipling

     

     

     

     

    Η δράση γιατρεύει το φόβο. Η αδράνεια δημιουργεί τρόμο.

    Douglas Horton

     

     

     

    Η σύνεση είναι ένας ευφημισμός για το φόβο.

    Jules Renard

     

     

    “Τελικά όλοι ξέρουμε βαθιά μέσα μας ότι η άλλη πλευρά του φόβου είναι η ελευθερία.”

    Mary Ferguson

     

     

    “Όπου υπάρχει φόβος ,δεν υπάρχει ευτυχία.”  

    Seneca

     

    Yπάρχουν 3 τρόποι να διαχειριστείς το φόβο. Να τον ξεπεράσεις ,να σε διακατέχει και να σε περιτριγυρίζει. Αλλά εάν αποφασίσεις να τον αφήσεις πίσω σου , θα πρέπει να περάσεις από μέσα του. Μόλις αφήσεις το φόβο πίσω σου, έχεις νικήσει. “

     Donna Favors

     

    Η Κρήτη δεν θέλει νοικοκυραίους, θέλει κουζουλούς. Αυτοί οι κουζουλοί την κάνουν αθάνατη.

    Νίκος Καζαντζάκης, 1883-1957, Έλληνας συγγραφέας

     

     

     

    Είναι καλύτερα να στέκεσαι όρθιος με σπασμένο κεφάλι, από το να σέρνεσαι με την κοιλιά για να γλιτώσεις το κεφάλι σου.

    Μαχάτμα Γκάντι, 1869-1948, Ινδός στοχαστής και ακτιβιστής

     

     

     

     

    Κάνε πάντα αυτό που φοβάσαι να κάνεις.

    Ralph Waldo Emerson, 1803-1884, Αμερικανός φιλόσοφο

     

     

     

    Χρειάζεται γενναιότητα για να τολμάς να είσαι ο εαυτός σου.

    Ευγένιος Ντελακρουά, 1798-1863, Γάλλος ζωγράφος

     

    Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου 2020

    Α.ΓΙΑΝΝΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ Διεθνής Ομάδα Γιατρών καλούμε τον Τσιόρδα σε δημόσιο δ...


    Συνέδριο: 
    Επιστήμη & Κοινωνία στον πόλεμο της Πανδημίας |
     19-20 Σεπτ. Αθήνα. 

    Το διεθνές διεπιστημονικό συνέδριο Ιταλών, Γερμανών, Γάλλων αλλά και των ανεξάρτητων Ελλήνων γιατρών που αντιτίθεται σε όλη αυτή την παράνοια με τον κορωναϊό ανακοίνωσαν ο γνωστός καρδιολόγος Φαίδων Βόβολης και ο καρδιολόγος-πνευμονολόγος Ανδρέας Γιαννουλόπουλος. Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα και την αίθουσα φιλολογικού συλλόγου «Παρνασσός» (Πλατεία Αγίου Γεωργίου, Καρύτση 8), το διήμερο 19 και 20 Σεπτεμβρίου, με την συμμετοχή μεγάλων Ελλήνων και ξένων επιστημόνων, οι οποίοι προσκλήθηκαν για να μας δώσουν τα «φώτα» τους και να μας ανοίξουν τα μάτια για όλη αυτή την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί με την ίωση του κορωναϊού που ταλαιπωρεί τις ζωές μας τους τελευταίους έξι μήνες. Προσκλήθηκαν επίσης και όσοι έχουν την αντίθετη άποψη από εκείνους, δηλαδή, όλοι εκείνοι οι γιατροί και επιστήμονες που βγαίνουν στις τηλεοράσεις (Τσιόδρας, Μόσιαλος κ.α), οι οποίοι τάσσονται υπέρ των μέτρων που έχουν ληφθεί μέχρι στιγμής και συνεργάζονται με την κυβέρνηση, για να γίνει ένας αποδοτικός διάλογος και να βγουν χρήσιμα συμπεράσματα για το επίπεδο της πραγματικής επικινδυνότητας του κορωναϊού.
     Ο διοργανωτής αυτού του γεγονότος παγκοσμίου ενδιαφέροντος είναι ο καρδιολόγος-πνευμονολόγος και μέλος της Επιτροπής παρακολούθησης του κορωναιού στον ΙΣΑ Ανδρέας Γιαννουλόπουλος.