Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 2024

30 εκατομμύρια αυτοκίνητα η παραγωγή της Κίνας το 2024! Τα 10 εκατομμύρια ηλεκτρικά, στα οποία ήδη κατέχει το 69% της παγκόσμιας αγοράς και πολλά πρωτεία τεχνολογίας!

 Η Κίνα βασίζεται στην ανταγωνιστικότητα για να διατηρήσει τη θέση της ως ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο

Με πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω, χαμηλό ρύγχος και αεροδυναμική σχεδίαση το Cyberster ίσως αποτελεί το μοντέλο "game changer" για τη μάρκα, που πλέον ανήκει στη SAIC. Με κίνηση στους πίσω ή και στους τέσσερις τροχούς και ισχύ που φθάνει τους 536 ίππους, το κινέζικο ηλεκτρικό roadster διατίθεται στην ευρωπαική αγορά από το καλοκαίρι του 2024.



Δημοσιεύθηκε: 28 Δεκ 2024 
Εικονογράφηση: Tang Tengfei/GT

Αφού η Κίνα έγινε ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο το 2023 για πρώτη φορά, με όγκο εξαγωγών 5,221 εκατομμυρίων μονάδων, αρκετά μέσα ενημέρωσης και οργανισμοί αγοράς προέβλεψαν πρόσφατα ότι η χώρα θα διατηρήσει τη θέση της ως ο κορυφαίος εξαγωγέας αυτοκινήτων το 2024. 
Ο Cui Dongshu, Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας (CPCA), επιβεβαίωσε στους Global Times ότι με μόλις έναν μήνα να απομένει το 2024, «δεν υπάρχει αμφιβολία» ότι ο όγκος των εξαγωγών αυτοκινήτων της Κίνας θα συνεχίσει να ηγείται παγκοσμίως.
Οι επιδόσεις των οχημάτων νέας ενέργειας (NEV) παραμένουν επίσης εντυπωσιακές. 
Τους πρώτους 10 μήνες του 2024, το μερίδιο της Κίνας στην παγκόσμια αγορά επιβατικών αυτοκινήτων νέας ενέργειας έφτασε το 68,9% !

Η συνολική ανάπτυξη της αυτοκινητοβιομηχανίας το 2024 είναι εξίσου εντυπωσιακή. Ο όγκος των εξαγωγών είναι ουσιαστικά μια φυσική επέκταση της δύναμης και της ανταγωνιστικότητας ολόκληρου του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας της Κίνας. 
Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, η συνολική παραγωγή και οι πωλήσεις αυτοκινήτων της Κίνας αναμένεται να παραμείνουν πάνω από τα 30 εκατομμύρια φέτος.

 Επιπλέον, η παραγωγή και οι πωλήσεις των NEV στην Κίνα πρόκειται να φτάσουν σε ένα ιστορικό ορόσημο 10 εκατομμυρίων μονάδων. 
Επιπλέον, το ποσοστό διείσδυσης λιανικής της Κίνας για NEVs έχει ξεπεράσει το 50% για έξι διαδοχικούς μήνες από τον Ιούλιο και για πρώτη φορά, δύο κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες μπήκαν στη λίστα των κορυφαίων 10 παγκοσμίως το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. 

Όταν τα μέσα ενημέρωσης απαριθμούσαν τους βασικούς όρους της αυτοκινητοβιομηχανίας της Κίνας το 2024, λέξεις όπως «έξυπνος» και «καινοτομία» ήταν στην κορυφή των γραφημάτων, αντανακλώντας τον έντονο ανταγωνισμό και τη συνεχή καινοτομία που έχουν γίνει τα κοινά χαρακτηριστικά του κλάδου.

Καθώς οι όγκοι των εξαγωγών αυξάνονται, η φήμη και η αναγνώριση των κινεζικών αυτοκινήτων παγκοσμίως έχουν επίσης αυξηθεί, κάτι που είναι εμφανές σε όλους.
 Σε διεθνούς φήμης εκθέσεις αυτοκινήτου, όπως το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, τα κινεζικά NEV έχουν θαμπώσει το κοινό, αποτελώντας το επίκεντρο της προσοχής. 
Οι κριτικές των κινεζικών NEVs έχουν γίνει δημοφιλές θέμα στις ξένες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, με πελάτες στο εξωτερικό να επαινούν την απόδοσή τους. 

Σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις, το μέσο κόστος κατασκευής των κινεζικών NEV είναι 35% χαμηλότερο από αυτό των παρόμοιων οχημάτων που παράγονται σε ευρωπαϊκές ή άλλες μεγάλες χώρες κατασκευής αυτοκινήτων. Επιπλέον, σε διάφορες δοκιμές πρόσκρουσης, οι κινεζικές μάρκες αυτοκινήτων έχουν επιδείξει εξαιρετικά πρότυπα.

Αυτή η αύξηση των εξαγωγών κινεζικών NEVs δεν είναι μόνο επωφελής για τους παγκόσμιους καταναλωτές που αναζητούν προϊόντα υψηλής ποιότητας, οικονομικά προσιτά, αλλά συμβάλλει επίσης θετικά στην παγκόσμια πράσινη μετάβαση. 
Υπολογίζεται ότι κάθε NEV μειώνει τον άνθρακα κατά περίπου 1,66 δισ τόνους ετησίως. Σε χώρες όπου η διαδικασία ενεργειακής μετάβασης έχει σταματήσει, η ισχυρή ανάπτυξη των κινεζικών NEVs έχει δώσει μια ισχυρή ώθηση στον παγκόσμιο ενεργειακό μετασχηματισμό. 

Από τις αρχές του τρέχοντος έτους, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δημιουργήσει εργοστάσια και ξεκίνησαν την παραγωγή τους σε χώρες όπως η Ταϊλάνδη, η Ισπανία και το Μεξικό. 
Καθιερωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η ιαπωνική Toyota, η γερμανική Volkswagen και η αμερικανική General Motors έχουν επίσης δείξει εμπιστοσύνη στις μελλοντικές προοπτικές της κινεζικής αγοράς, αυξάνοντας τις επενδύσεις μέσω εργοστασιακών εγκαταστάσεων και άλλων πρωτοβουλιών. 

Το κίνημα αυτών των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών αντικατοπτρίζει την αμετάβλητη πραγματικότητα της διασύνδεσης της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας στο κύμα της παγκοσμιοποίησης - «εμένα έχεις και εγώ έχω εσένα». Αυτή είναι μια ιστορική τάση που καμία «αποσύνδεση», διακοπή της εφοδιαστικής αλυσίδας ή εμπορικός προστατευτισμός δεν μπορεί να εμποδίσει θεμελιωδώς.

Είναι αναμφισβήτητο ότι, καθώς οι εξαγωγές αυτοκινήτων της Κίνας συνεχίζουν να αυξάνονται και να διατηρούν τη θέση τους στην κορυφή παγκοσμίως, οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες και οι κορυφαίες χώρες παραγωγής αυτοκινήτων ανταποκρίθηκαν με ένα σύνθετο φάσμα αντιδράσεων του κοινού. 

Ωστόσο, η εξέλιξη της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας τον περασμένο αιώνα οφείλεται κυρίως στον ανταγωνισμό της αγοράς. 

Η αύξηση των κινεζικών εξαγωγών NEV οφείλεται στα πλεονεκτήματα ολόκληρης της βιομηχανικής αλυσίδας της, μαζί με την πλήρη ανταγωνιστικότητα που απορρέει από την τεχνολογική καινοτομία, την ποιότητα των προϊόντων και τα πλεονεκτήματα τιμής. Αυτό έχει κερδίσει την εύνοια των παγκόσμιων καταναλωτών

Η πολιτικοποίηση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν ορισμένες παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες στην τρέχουσα ανταγωνιστική αγορά ή η απλουστευτική απόδοση τους σε μια «θεωρία ευθύνης της Κίνας» είναι μια στρεβλή και ανεύθυνη ερμηνεία των αλλαγών στο τοπίο της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτων.

Η ανάπτυξη της αυτοκινητοβιομηχανίας της Κίνας έχει τις ρίζες της σε ένα ανοιχτό και συνεργατικό διεθνές περιβάλλον και ελπίζει να συνεχίσει να προωθεί τον ίσο ανταγωνισμό και τη συνεργασία με όλα τα μέρη σε ένα ανοιχτό και συνεργατικό περιβάλλον.
Σχεδόν όλες οι διεθνείς μάρκες αυτοκινήτων έχουν επωφεληθεί από τις μεταρρυθμίσεις και τις πολιτικές ανοίγματος της Κίνας. 

Τώρα, καθώς τα NEV βρίσκονται στο επίκεντρο, η Κίνα γίνεται κρίσιμος κόμβος ανταγωνισμού και καινοτομίας στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Οι κινεζικές και ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν ακόμα να βρουν δρόμους προς την αμοιβαία επιτυχία μέσω του ανταγωνισμού και της συνεργασίας. 

Εταιρείες όπως η Volkswagen και η Toyota επιταχύνουν τη συνεργασία τους στην Κίνα, προωθώντας από κοινού την ανάπτυξη και την εφαρμογή τεχνολογιών ηλεκτροκίνησης. 

Εν τω μεταξύ, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επεκτείνονται στο εξωτερικό, ενισχύουν την παρουσία τους και ενισχύουν τις συνεργασίες στις αλυσίδες εφοδιασμού και την παραγωγή με τοπικούς ενδιαφερόμενους φορείς. 

Η κοινή χρήση ευκαιριών κατά την πλοήγηση σε σημαντικούς μετασχηματισμούς είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος αντιμετώπισης των βαθιών αλλαγών στο παγκόσμιο τοπίο της αυτοκινητοβιομηχανίας.



ΥΓ: Αλιεύσεις "Αντίλογου Χανίων" από πρόσφατα βραβευμένα ως τελειότερα όλων και στην Ελλάδα υβριδικών κινεζικών αυτοκινήτων σχετικά προσιτής για μη προνομιούχους τιμής:  

1. Υβριδικό supermini με 194 ίππους κάτω από 20.000 ευρώ στην Ελλάδα

Αν ψάχνεις ένα υβριδικό supermini στην ελληνική αγορά με καλούς χώρους, εντυπωσιακή δύναμη 194 ίππων και τιμή κάτω από 20.000 ευρώ το συγκεκριμένο είναι μια καλή επιλογή.

MG3 Hybrid+

Σε περίπτωση που ψάχνεις ένα
 προσιτό supermini με καλούς και πολύ δύναμη το MG3 Hybrid+ είναι μια από τις προτάσεις που ξεχωρίσει στην ελληνική αγορά.

Πέρα από την σύγχρονη σχεδίαση το MG3 Hybrid+ προσφέρει πολύ καλούς χώρους για όλους τους επιβάτες και χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο των 2,57 μέτρων ενώ ο χώρος αποσκευών είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία του, με χωρητικότητα 293 λίτρων και 983 λίτρων με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες

Διαβάστε Επίσης

Αυτά τα χαρακτηριστικά το βοηθούν να έχει κάπως πιο πολύπλευρο χαρακτήρα σε σχέση με ένα τυπικό αστικό supermini και θα χωρέσει πολλά -και πολλούς- ακόμα και σε περίπτωση ταξιδιού. 

MG3 Hybrid+πλούσιος και διαθέτει μεταξύ άλλων ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ψηφιακά όργανα με οθόνη 7 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό και Navigation. Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκουμε μεγάλη οθόνη αφής iinfotainment 10,25 ιντσών.
MG3 Hybrid+

Επιπλέον ο σχεδιασμός του MG3 Hybrid+ διαθέτει μια καλή αεροδυναμική μειώνοντας έτσι την αντίσταση και βελτιώνοντας έτσι την ενεργειακή απόδοση του υβριδικού συνόλου. 

Ο θερμικός κινητήρας είναι τετρακύλινδρος 1,5 λίτρων αποδίδει 102 και σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα των 136 ίππων η συνολική απόδοση είναι 194 ίπποι. 

Με αυτό το δεδομένο οι ίπποι του MG3 Hybrid+ είναι από τους πιο φθηνούς της ελληνικής αγορά. Η κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 6,2 λίτρα ανά 100 χλμ. ενώ μέσα στην πόλη που το ρεύμα αναλαμβάνει πιο συχνά δράση πέφτει κάτω από τα 5,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα.

MG3 Hybrid+

Το νέο μοντέλο της MG ξεκινά από τα 19.950 ευρώ στην Ελλάδα και διατίθεται σε 3 εκδόσεις και 7 χρώματα αμαξώματος. Ανάλογα με την έκδοση διαθέτει και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, φώτα LED καθώς και πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης οδηγού. Να τονίσουμε ότι η φίρμα δίνει 7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση. 



Αυτό είναι το Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025 για την Ελλάδα

Σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου στο Eleon Loft παρουσία δημοσιογράφων και στελεχών του χώρου της εισαγωγής και εμπορίας αυτοκινήτων αναδείχθηκε το Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025 για την Ελλάδα.

Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025
Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025
Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025
Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025
Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025
Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025
Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025
Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025
Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025
Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025
1/10
Η φετινή εκδήλωση ανάδειξης του Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2025 (ΑΤΧ) για την Ελλάδα πραγματοποιήθηκε παρουσία του υφυπουργού Μεταφορών, Βασίλη Οικονόμου, του προέδρου του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), Γιώργου Βασιλάκη και στελεχών της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου. Το παρόν έδωσαν επίσης εκπρόσωποι φορέων και οργανισμών, καθώς και δημοσιογράφοι του ειδικού Τύπου.

Τον τίτλο κατέκτησε το MG3 Hybrid+. Το υβριδικό supermini της MG συγκέντρωσε συνολικά 337 βαθμούς, έναντι 323 του Dacia Duster που βρέθηκε στη 2η θέση, με τη BMW Σειρά 1 να ακολουθεί στην 3η θέση με 287 βαθμούς.

Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025
Η ομάδα της MG στην Ελλάδα μπροστά το Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025

Η διαφορά των 14 βαθμών μεταξύ των δύο μοντέλων είναι από τις μικρότερες που έχουν σημειωθεί στη 18χρονη ιστορία του θεσμού, στοιχείο που μαρτυρά τον έντονο ανταγωνισμό στη φετινή ψηφοφορία. Αναλυτικότερα η τελική κατάταξη είχε ως εξής:

MG3 Hybrid+ 337 βαθμοί

Dacia Duster 323 βαθμοί

BMW Σειρά 1 287 βαθμοί

FIAT 600 240 βαθμοί

Toyota C-HR 239 βαθμοί

BYD ATTO 3 216 βαθμοί

Skoda Kodiaq 201 βαθμοί

Suzuki Swift 196 βαθμοί

Volvo EX30 195 βαθμοί

Peugeot 3008 191 βαθμοί

VW Tiguan 175 βαθμοί


2.  Ζeekr 7X: Έρχεται το 2025 το πολυτελές ηλεκτρικό        SUV με 780 km αυτονομίας!

Η Zeekr, premium φίρμα του κινεζικού κολοσσού της Geely, είναι έτοιμη να στείλει στην ήπειρό μας το πρώτο της μεσαίου μεγέθους αμιγώς ηλεκτρικό SUV: το 7Χ.

Μετά την πρεμιέρα του Zeekr 7X στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Τσενγκντού, ξεκινά με ταχείς ρυθμούς η διάθεση στην παγκόσμια αγορά του πρώτου μεσαίου μεγέθους ηλεκτρικού SUV της κινεζικής εταιρείας.
Η αρχή φυσικά θα γίνει στην Κίνα, πριν το υποδεχτούμε στα μέρη μας μέσα στο 2025.
Με μήκος 4,82 μέτρων αυτό είναι ένα αρκετά ευμέγεθες SUV, που απευθύνεται σε οικογένειες - καθώς το μεταξόνιο των 2,92 μέτρων και η αρχιτεκτονική Sustainable Experience Architecture (SEA) εγγυώνται πλούσιους χώρους και 616 λίτρα για τις αποσκευές

Αυτοί συμπληρώνονται από 32 συνολικά χώρους για μικροαντικείμενα στο εσωτερικό.
Την άνεση και ευρυχωρία συμπληρώνει, παράλληλα, μια σειρά έξυπνων ψηφιακών τεχνολογιών. Εξοπλισμένο με δύο επεξεργαστές Nvidia Orin-x SoCs, με αισθητήρα Lidarκάμερες υψηλής ευκρίνειας και ραντάρ χιλιοστών, το Zeekr 7X είναι στην αιχμή της ηλεκτρονικής τεχνολογίας στους τομείς των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Παράλληλα, το σύστημα infotainment βασίζεται στο Qualcomm 8295 chipset.
Η πλατφόρμα τεχνολογίας 800V συνδυάζεται με δύο επιλογές μπαταρίας. Η πρώτη, χωρητικότητας 75 kW, είναι λιθίου-φωσφορικού σιδήρου (LFP) και εξασφαλίζει αυτονομία 605 χιλιομέτρων στον κινεζικό κύκλο μετρήσεων CLTC.
Εναλλακτικά, η μπαταρία 100 kWh νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου (NMC) προσφέρει αυτονομία 780 χιλιομέτρων, πάντα στον CLTC. Παρόλο που οι ενδείξεις σε αυτόν τον κύκλο μετρήσεων είναι πιο γενναιόδωρες από τον δικό μας κύκλο WLTP, οι επιδόσεις αυτές δεν περνούν απαρατήρητες.

Οι μονάδες LFP φορτίζουν από 10 έως 80% σε μόλις 10,5 λεπτά, όπως αναφέρει η επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας. Παράλληλα, οι ηλεκτροκινητήρες των 646 ίππων επιτρέπουν την επιτάχυνση από 0 έως 100 km/h σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα!
Προς το παρόν δεν έχει γίνει γνωστή ούτε κατά προσέγγιση η τιμή που θα έχει το Zeekr 7X στην Ευρώπη, ούτε το χρονοδιάγραμμα του λανσαρίσματός του στην ήπειρό μας. 
Στην Κίνα πωλείται η βασική του έκδοση σε τιμές που αντιστοιχούν γύρω στα 29.000 ευρώ, σε χώρες της Ευρώπης που αναμένεται αρχές του 2025 όπως πχ Ολανδία, ανακοινώνεται από εισαγωγείς ότι θα πωλείται από 47.000 ευρώ και πάνω.


Δεν υπάρχουν σχόλια: