«Γνῶμες, καρδιές, ὅσοι Ἕλληνες, ὅ,τι εἶστε μὴν ξεχνᾶτε, δὲν εἶστε ἀπὸ τὰ χέρια σας μονάχα, ὄχι! Χρωστᾶτε καὶ σὲ ὅσους ἦρθαν, πέρασαν, θὰ ᾿ρθοῦνε, θὰ περάσουν! Κριτές, θὰ μᾶς δικάσουν οἱ ἀγέννητοι, οἱ νεκροί.» Κωστής Παλαμάς
Ρωσικό Καταδιωκτικό μετώπου Σουχόι PAK FA (Τ-50)tags: PAK FA (Τ-50), Καταδιωκτικό μετώπου, Ρωσικά όπλα, Επιστήμη και τεχνολογία, Ρωσία ,Άρθρα και σχόλια
Η Ρωσία κατασκευάζει καταδιωκτικό μετώπου πέμπτης γενιάς - «ρωσικό στελθ» ή PAK FA (σύστημα αεροπορίας μετώπου με προοπτική) – με παραγωγικό κρυπτογραφικό κώδικα Τ-50. Αυτό το σχέδιο εκπονείται από μιά από τις πιό γνωστές ρωσικές εταιρίες κατασκευής αεροπλάνων – την «Sukhoi». Οι πτητικές δοκιμές του νέου αεροσκάφους άρχισαν τον Ιανουάριο του 2010. Το PAK FA είναι αεροσκάφος βαριάς τάξης (μέγιστη μάζα απογείωσης πάνω από 30 τόνους, όπως στα Su-27, Su-47 και F-22). Το PAK FA εκπονήθηκε βάσει του κανονικού αεροδυναμικού σχήματος. Η δύναμη ανύψωσης, που δημιουργείται από το σασί σε συνδυασμό με το πτερύγιο μεγάλης επιφάνειας, πρέπει να εξασφαλίσει άριστη ευελιξία ακόμα και σε μεγάλα ύψη. Οι σημαντικά απομακρυσμένοι μεταξύ τους κινητήρες εξασφαλίζουν επίσης καλύτερη βιωσιμότητα σε περίπτωση μαχητικής βλάβης ή τυχαίας πυρκαγιάς/έκρηξης. Σε σύγκριση με τα καταδιωκτικά των προηγούμενων γενιών, το PAK FA διαθέτει μοναδικές ιδιομορφίες, συνδυάζοντας τις λειτουργίες του επιθετικού αεροσκάφους και του καταδιωκτικού. Το αεροσκάφος 5ης γενιάς είναι εφοδιασμένο με κατ΄ αρχήν νέο αεροηλεκτρονικό σύστημα, στο οποίο χρησιμοποιείται η λειτουργία του «ηλεκτρονικού πιλότου» και σταθμός ραντάρ με προοπτική, που διαθέτει αντένα φάσεων. Η χρησιμοποίηση σύνθετων υλικών και καινοτομικών τεχνολογιών, το αεροδυναμικό σχήμα του αεροσκάφους, τα μέτρα για τη μείωση του ίχνους εντοπισμού του κινητήρα εξασφαλίζουν άνευ προηγουμένου χαμηλό επίπεδο ίχνους εντοπισμού από ραντάρ, καθώς και οπτικού και υπέρυθρου ίχνους εντοπισμού. Χάρη σ΄ αυτό μπορεί να αυξηθεί σημαντικά η μαχητική αποτελεσματικότητα στην επίθεση τόσο εναντίον εναέριων, όσο και επίγειων στόχων, οποιαδήποτε ώρα του 24-ώρου, σε απλές και δύσκολες μετεωρολογικές συνθήκες. Όπως δήλωσε ο Γεν. Διευθυντής του Σχεδιαστικού γραφείου «Sukhoi Μιχαήλ Πογκοσιάν, κατά την εκπόνηση του PAK FA είχαν ληφθεί υπόψη η ατέλειες των Αμερικανών σχεδιαστών, που έλαβαν χώρα κατά την εκπόνηση του F-22 Raptor. Και ότι το ρωσικό αεροσκάφος θα ξεπεράσει το αντίπαλό του αμερικανικό αεροσκάφος. |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου