Κυριακή 28 Νοεμβρίου 2021

 

Η αλησμόνητη για όσους την είδαμε (προσωπικά και τις δυο φορές, πρωί και απόγευμα της ίδιας μέρας) καταπληκτική επίδειξη του ακροβατικού σμήνους των Ρόθμανς γύρω στο 1976-78 στα Χανιά!

Έψαξα σχετικά και βρήκα δύο  φωτογραφίες εκείνης της επίδειξης και την αφίσα γνωστοποίησής της και τις παραθέτω μαζί με άλλες για την πολύχρονη ανά τον κόσμο δράση των υπέροχων εκείνων πιλότων. Η αφίσα δεν γράφει έτος, μόνο ημερομηνία και τόπο... 

Κώστας Ντουντουλάκης














 Τα αεροσκάφη του Rothmans Aerobatic Team  ήταν πέντε Stampe SV4*

Τα δύο από αυτά (G-AWIW και G-AXYW) τροφοδοτούνταν από κινητήρες Gypsy με τη μετατροπή καυσίμου Rollason για ανεστραμμένη πτήση

ενώ τα άλλα 3 (G-AYCK, G-AYGR και G-AXYZ) τροφοδοτούνταν από τον κινητήρα της Renault.

πρώτη ομάδα πιλότων ήταν οι 'Manx' Kelly (αρχηγός), ο Ray Hogarth, ο Iain Weston και ο Neil Williams. Η πρώτη σεζόν παρουσίασης ήταν το 1971:

*Stampe-Vertongen SV.4 (Μετάφραση από αγγλικά)
-Το Stampe et Vertongen SV.4 είναι ένα βελγικό διθέσιο εκπαιδευτικό / διπλό αεροπλάνο που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε το 1933 από τους Stampe et Vertongen. Το αεροσκάφος κατασκευάστηκε επίσης με άδεια στη Γαλλία και τη Γαλλική Αλγερία. 
Προδιαγραφές (Μεταπολεμικό SV.4B): 

Γενικά χαρακτηριστικά

  • Πλήρωμα: 2 (1 ως ακροβατικό)
  • Μήκος: 6,8 m 
  • Άνοιγμα φτερών: 8,385 m 
  • Ύψος: 2,775 m
  • Κενό βάρος: 520 κιλά 
  • Μέγιστο βάρος απογείωσης: 770 κιλά 
  • Ισχύς: 1 × de Havilland Gipsy Major X 4-κύλινδρος αερόψυκτος κινητήρας με ανεστραμμένο σε σειρά έμβολο, 108 kW (145 hp)
ή Blackburn Cirrus Major III
  • Έλικες: Προπέλα σταθερού βήματος 2 πτερυγίων
  • Μέγιστη ταχύτητα: 188 km/h 
  • Ταχύτητα κρουαζιέρας: 140 km/h 
  • Εμβέλεια: 420 km 
  • Ανώτατο όριο εξυπηρέτησης: 6.000 m 













The Rothmans Aerobatic Team Takes To The Skies.
Ιτ is a photograph by Retro Images Archive :
















Περιγραφή

Περιγραφή







Κι αυτό το ...ανάποδο ζευγάρι το είδαμε αρκετές φορές τότε, αλλά μη έχοντας φωτογραφίες τους βρήκα από το ακροβατικό σμήνος της ...Μάλμπορο, σε άλλο χρόνο και χώρα.



Δεν υπάρχουν σχόλια: